Integrarea Socială a Copilului Refugiat în Școlile Comunitare

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Intoducere..............................................................................................................3
Capitolul I. Analizarea problemelor copiilor refugiati........................................7
1.1. Prevederi legale nationale si internationale cu privire la statutul copilului refugiat............................................................................................................7
1.2. Nevoile si problemele copiilor refugiati..........................................................9
Cpitolul II. Integrarea scolara - un pas important in integrarea sociala a copilului refugiat....................................................................................................17
1.1.Factorii ce influenteaza aupra integrarii scolare a copilului refugiat................17
1.2.Servicii de asistenta sociala adresate copiilor refugiati ....................................28
Concluzii si recomandari......................................................................................39
Anexe......................................................................................................................41
Bibliografie.............................................................................................................4

Extras din licența:

Introducere

Actualitatea temei investigate

Fenomenul de globalizare si multiculturalism atrag dupa sine o multitudine de schimbari de ordin economic, politic, social si cultural. Cu toate ca, toate aceste schimbari au scopul de a imbunatati relatiile dintre membrii societatii, si de a crea o societate, din punct de vedere social, sanatoasa, uneori totusi aceste schimbari au consecinte negative care nu pot fi trecute cu vederea. Conflictele care au loc in societatile contemporane, ciocnirile dintre diferite etnii, schimbarile politice sau sociale, recunoasterea diferitor deviante ca normale sau incercarea de a recunoaste in drepturi diferite etnii, religii, rase de pe un teritoriu, reformele economice deseori se finalizeaza nu doar cu daune economice. Deseori rezultatul acestor schimbari sunt migratia si depopularizarea.

Estimind pierderile pe care le aduce un conflict, nu trebuie sa omitem fenomenul migrarii. Cele mai mari fluxuri de migranti sunt produse anume de aceste schimbari sociale. Cele 175 mln. de migranti care sunt inregistrati la nivel international de Departamentul pentru Populatie al Natiunilor Unite constituie fluxurile de persoane care se stramuta din cauza conflictelor armate, etnice, religioase, violarii Conventiei Drepturilor Omului, dezastre naturale provocate de om sau conditii economice dezastruoase.

Cele mai mari fluxuri de persoane care se refugiaza sunt din statele slab dezvoltate cu regim politic autoritar catre statele inalt dezvoltate, sau cu regim de conducere democratic. Totusi, nu putem face o generalizare, precum ca persoanele refugiate au drept tinta de refugiu statele inalt dezvotate, precum ca majoritatea statelor lumii se confrunta cu fenomenul refugiului, si in majoritatea statelor lumii sunt luate sub protectie persoane care s-au refugiat din tara de origine pentru a se proteja de persecutie. Totusi, daca e sa analizam fenomenul refugiului din punct de vedere geografic atunci cele mai mari fluxuri de refugiati provin din Asia Mijlocie si Africa Centrala si se indreaptaspre Europa Centrala si de Sud.

Bibliografie:

1.Maria Bulgaru(coordonator), Asistenta sociala a persoanelor refugiate - Chisinau:Lyceum,2005,XP;

2.Bulgaru Maria(coordonato), Probleme de integrare sociala a persoanelor refugiate, Chisinau, 2005;

3.Bulgaru Maria, Dilion Marcela, Concepte fundamentale ale asistentei sociale, Chisinau, 2000;

4.Bulgaru Maria(coordonator), Sociologie, vol I, II, CE USM, Chisinau, 2003;

5.Bulgaru Maria(coordonator), Aspecte teoretice si practice ale asistentei sociale, CE USM, Chisinau, 2003;

6.Bulgaru Maria(coordonator), Metode si tehnici in asistenta sociala, Chisinau, 2002;

7.Bocancea, Neamtu, Elemente de asistenta sociala, Iasi, Polirom, 1999;

8.Calin M., Teoria educatiei: fundamentarea epistemica si metodica a actiunii educatiei, All, Bucuresti, 1996, 138 pag.;

9.Neamtu G.,Tratat de asistenta sociala, Iasi, Polirom, 2003;

Unitatea pentru reglementarea normelor juridice - protectia refugiatilor, UNCHR II,IV volume, Respect, Chisinau,2001;

11.John Freeman, Srasbourg si Geneva: Doua Conventii, un nivel de protectie, ICNUR, Chisinau;

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Integrarea Sociala a Copilului Refugiat in Scolile Comunitare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
39 pagini
Imagini extrase:
39 imagini
Nr cuvinte:
13 740 cuvinte
Nr caractere:
73 858 caractere
Marime:
59.42KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Tag-uri:
copil, refugiat
Predat:
la facultate
Materie:
Sociologie
Profesorului:
Alina Bulimestru
Sus!