Implicațiile deficienței vizuale la vârsta școlară mică

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PROBLEMATIZAREA TEMEI
1.1 DEFICIENTA VIZUALA LA VARSTA SCOLARA MICA SI IMPLICATIILE EI
1.2 CONCEPTUALIZARE
1.3 PARTICULARITATILE MORFOLOGICE SI FUNCTIONALE ALE COPIILOR CU DEFICIENTA VIZUALA DE VARSTA SCOLARA MICA (7 - 11 ANI)
1.4 CONCEPTUL DE ORIENTARE SI DE MOBILITATE
1.4.1 ASPECTE ALE ORIENTARII SI MOBILITATII IN CONDITIILE DEFICIENTEI VIZUALE
2 PSIHOMOTRICITATEA. PARTICULARITATILE DEZVOLTARII MOTRICE LA COPIII DE VARSTA SCOLARA MICA
2.1 CONCEPTUL DE PSIHOMOTRICITATE
2.2 DEZVOLTARE MOTORIE LA VARSTA SCOLARA MICA
2.2.1 PRINCIPIILE DEZVOLTARII MOTORII
2.2.2 PARTICULARITATI ALE DEZVOLTARII MOTORII LA COPIII CU DEFICIENTA VIZUALA
2.2.3 SCHEMA CORPORALA
2.3 INVATAREA MOTRICA
2.3.1 ASPECTE BIO - PSIHO - SOCIALE ALE INVATARII MOTRICE
2.3.2 REPETAREA CA FORMA EFICIENTA DE INSUSIRE A ACTIUNILOR MOTRICE
2.3.3 VARIABILITATEA IN CADRUL ABILITATILOR MOTRICE
2.3.4 DEPRINDERILE MOTRICE DE BAZA: MERSUL, ALERGAREA, SARITURA
2.3.5 FORMAREA DEPRINDERILOR MOTRICE DE BAZA
2.3.6 ETAPELE FORMARII DEPRINDERILOR MOTRICE DE BAZA
3 IMPORTANTA EDUCATIEI FIZICE SI A SPORTULUI LA COPIII CU DEFICIENTA VIZUALA
3.1 EDUCATIA FIZICA SI SPORTUL IN DEZVOLTAREA MOBILITATII SI ORIENTARII SPATIALE
3.2 ROLUL EDUCATIEI FIZICE SI A SPORTULUI IN DEZVOLTAREA COPIILOR
3.3 POZITII FUNDAMENTALE SI PRINCIPALELE DERIVATE ALE ACESTORA
3.4 TINUTA CORECTA A CORPULUI SI ATITUDINI DEFICITARE
3.5 METODICA INVATARII DEPRINDERILOR MOTRICE DE BAZA
4 OBIECTIVE SI METODOLOGIE
4.1 MOTIVATIA SI OBIECTIVELE LUCRARII
4.2 METODOLOGIA
4.2.1 DESCRIEREA LOTULUI DE SUBIECTI
4.2.2 INSTRUMENTE FOLOSITE
4.2.3 PROCEDURA DE LUCRU
4.2.4 STUDII DE CAZ
5 LIMITE, DISCUTII SI CONCLUZII
5.1 LIMITE
5.2 DISCUTII
5.3 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Educatia fizica este importanta pentru sanatatea si bunastarea persoanelor indiferent de varsta. Este o activitate placuta, care creste increderea in sine, imbunatateste starea de sanatate a persoanelor. In cadrul activitatilor desfasurate, indivizii dezvolta abilitati sportive specifice, precum si sporturi de echipa. Elevii experimenteaza o varietate de activitati recreative. De asemenea, si elevii cu deficienta vizuala trebuie sa desfasoare activitati fizice, pentru mentinerea lor in forma, prin participarea la jocuri, activitati si exercitii.

Unii elevi pot prezenta probleme de circulatie, o capacitate pulmonara scazuta, tonus muscular slab dezvoltat, atitudini posturale deficiente, sau o tendinta spre obezitate. Activitatile fizice bine organizate si structurate imbunatatesc starea de sanatate a elevilor si de asemenea, cresc increderea acestora de a se deplasa in mediul inconjurator, avand nevoie de un numar din ce in ce mai redus de instructiuni. De asemenea, ajuta la dezvoltarea abilitatilor motorii necesare in mobilitate si viata cotidiana. Domeniul orientarii si mobilitatii, care pune accentul in special pe miscare, include toate ariile de dezvoltare. Pentru copilul mic caruia ii lipseste inputul vizual, miscarea in mediul inconjurator poate sa nu se declanseze in mod spontan. Vederea reprezinta un factor motivator pentru miscare, prin intermediul ei copilul obtinand informatii despre lume. Prin intermediul miscarii, copiii cu deficienta vizuala interactioneaza cu mediul si are loc intelegerea conceptelor, care duce la crestere in toate domeniile de dezvoltare (Pogrund, Fazzi, Lampert, Anthony, 1992, dupa Misso, 2005). Deplasarea independenta si adecvata in mediul inconjurator necesita dezvoltarea a doua abilitati: orientarea spatiala si mobilitatea.

Orientarea a fost definita ca abilitatea de localizare a individului in spatiu; ea implica constientizarea spatiului si intelegerea situatiei in care se afla individul, respectiv a relatiilor spatiale dintre obiecte si oameni (Stone, 1997; Best, 1995, dupa Sendrea, 2004). Orientarea inseamna sa stii unde te afli, in ce directie te indrepti si cum sa ajungi intr-un anumit loc.

Mobilitatea se refera la abilitatea individului de miscare/deplasare in mediul inconjurator, in conditii de siguranta, detectand si evitand obstacolele. Abilitatea de a se misca in mediul inconjurator poate influenta individul din punct de vedere psihic, social, emotional, economic si fizic.

Este cunoscut faptul ca exista o conexiune directa intre miscare si invatare, de vreme ce miscarea faciliteaza cunoasterea si intelegerea lumii inconjuratoare. Copiii cu deficienta vizuala intampina o serie de limitari din punct de vedere al diversitatii si posibilitatilor de explorare a lumii inconjuratoare. O data cu asigurarea deplasarii independente, lumea poate fi abordata si copilul poate fi expus unor experiente variate. De asemenea, el poate sa stabileasca o serie de contacte sociale, sa aiba acces la sursele de loisir, sa ...

Bibliografie:

BARTA A. , DRAGOMIR P. - "EDUCATIE FIZICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA - R. A. , BUCURESTI, 1997

BEATY J. J. - "OBSERVING DEVELOPMENT OF THE YOUNG CHILD" - FOURTH EDITION, UPPER SADDLE RIVER, NEW JERSEY, COLUMBUS, OHIO, 1998

BERTSCH J. , LE SCANFF C. - "APPRENTISSAGE MOTTEURS ET CONDITIONS D APPRENTISSAGES" - PRESSES UNIVERSITAIRES DE FRANCE, 1995

BOLDUC R. - "PSYCHOMOTRICITE ET PEDAGOGIE" - LES EDITIONS LOGIQUES, BIBLIOTHEQUE NATIONALE DU QUEBEC, CANADA, 1997

COMAN S. - "EDUCATIA FIZICA SI METODICA PREDARII EI LA CLASELE I - IV" - EDITURA TEHNICA CHISINAU, EDITURA SPIRU HARET, IASI, 1995

CUCU SI TACHE - "PSIHOMOTRICITATEA SI ACTUL GRAFIC" - RISOPRINT, CLUJ NAPOCA, 2004

DACEY J. S. , TRAVERS J. F. - "HUMAN DEVELOPMENT ACROSS THE LIFESPAN" - TIMES MIRROR HIGHER EDUCATION GROUP, INC. , 1996

DANOIU M. , DANOIU S. , ORTANESCU D. , CALINA M. - "INTRODUCERE IN KINETOLOGIE" - CAIET DE LUCRARI PENTRU UZUL STUDENTILOR, REPROGRAFIA UNIVERSITATII DIN CRAIOVA, 1997

DUNLAP L. L. - "AN INTRODUCTION TO EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION" - ALLYN AND BACON, 1997

KIRCHNER G. , FISHBURNE G. J. - "PHYSICAL EDUCATION FOR ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN" - NINTH EDITION, WM. C. BROWN COMMUNICATIONS, INC. , 1995

KRAMAR M. - "PSIHOLOGIA CULTURII FIZICE SI A SPORTURILOR" - EDITURA FUNDATIA "VASILE GOLDIS", ARAD, 1997

MASON H. - "VISUAL IMPAIRMENT: ACCES TO EDUCATION FOR CHILDREN AND YOUNG PEOPLE" - DAVID FULTON PUBLISHERS, LONDON, 1997

MCINNES J. M. , TREFFRY J. A. - "COPILUL CU SURDOCECITATE. GHID DE DEZVOLTARE" - UNIVERSITY OF TORONTO PRESS, TIPOGRAFIA SEMNE 94, 1982

MISSO N. - "A GUIDE TO ORIENTATION AND MOBILITY FOR YOUNG CHILDREN WITH VISION IMPAIRMENTS" - NATIONAL LIBRARY OF AUSTRALIAN CATALOGING, MELBOURNE, 2005

PREDA V. - "PSIHOLOGIA DEFICIENTILOR VIZUALI" - UNIVERSITATEA "BABES - BOLYAI" CLUJ NAPOCA, FACULTATEA DE ISTORIE SI FILOSOFIE, CATEDRA DE PSIHOLOGIE, CLUJ NAPOCA, 1993

PREDA V. , SENDREA L. - "EDUCATIA TIMPURIE A COPIILOR CU DEFICIENTE VIZUALE. GHID PENTRU PARINTI PSIHOPEDAGOGI SI PSIHOLOGI" - PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, 2001

RATTRAY J. - "VISUAL IMPAIRMENT AND EDUCATION"

RADUCANU A. , CONSTANTINESCU G. E. - "KINETOTERAPIE" - ACADEMIA UNIVERSITARA ATHENAEUM, BUCURESTI, 1992

RINDERU I. , DRAGOMIR M. , DRAGOMIR N. - "PREDAREA ATRACTIVA A ATLETISMULUI PRIN FOLOSIREA JOCURILOR SI A EXERCITIILOR PREGATITOARE CU CARACTER DE INTRECERE" - REPROGRAFIA UNIVERSITATII DIN CRAIOVA, 1997

SCARLAT E. , SCARLAT M. B. - "EDUCATIE FIZICA SI SPORT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2002

SENDREA L. - "SUPORT DE CURS: METODE SI TEHNICI DE EVALUARE A COPIILOR CU DEFICIENTA VIZUALA" - UNIVERSITATEA "BABES - BOLYAI", CLUJ NAPOCA, FACULTATEA DE PSIHOLOGIE SI STIINTE ALE EDUCATIEI, SECTIA PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA, 2004

UTIU I. - "METODICA EDUCATIEI FIZICE SCOLARE" - EDITURA ARGONAUT, CLUJ NAPOCA, 1997

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Implicatiile deficientei vizuale la varsta scolara mica
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
114 pagini
Imagini extrase:
116 imagini
Nr cuvinte:
42 284 cuvinte
Nr caractere:
221 786 caractere
Marime:
135.01KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Sociologie
Sus!