Fundamentele teoretice ale învățării și învățării autodirijate. Studiu empiric asupra învățării autodirijate

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 FUNDAMENTE TEORETICE ALE INVATARII SI INVATARII AUTODIRIJATE
2.1 CONCEPTUL DE INVATARE SI CONCEPTUL DE MANAGEMENT
2.2 INVATAREA AUTODIRIJATA
2.2.1 DEFINITII ALE INVATARII AUTODIRIJATE
2.2.2 TEORII ALE INVATARII AUTOREGLATOARE
2.2.2.1 CURENTE CU PRIVIRE LA AUTOFORMARE
2.2.2.1.1 CURENTUL EXTRASCOLAR
2.2.2.1.2 CURENTUL SOCIO - CULTURAL
2.2.2.1.3 CURENTUL CENTRAT PE DEZVOLTARE
2.2.2.1.4 CURENTUL PSIHOMETRIC
2.2.2.1.5 CURENTUL EPISTEMOLOGIC
2.2.2.1.6 CURENTUL FOCALIZAT PE ORGANIZARE
2.2.2.2 INTERPRETARI TEORETICE ALE INVATARII AUTOREGLATOARE
2.2.2.2.1 TEORIA OPERATIONALA A INVATARII AUTO - REGLATOARE
2.2.2.2.2 INTERPRETAREA FENOMENOLOGICA A S. R. L.
2.2.2.2.3 INTERPRETAREA SOCIAL - COGNITIVA A S. R. L.
2.2.2.2.4 INTERPRETAREA VOLITIONALA A INVATARII AUTO - REGLATOARE
2.2.2.2.5 INTERPRETAREA VYGOTSKIANA A INVATARII AUTOREGLATOARE
2.2.2.3 TEZE ALE INVATARII AUTODIRIJATE DIN PERSPECTIVA TEORIEI SISTEMICE SI CONSTRUCTIVISTE
2.2.2.3.1 CONCEPTUL INVATARII AUTODIRIJATE ESTE DIFERIT DE CEL AL PEDAGOGIEI NORMATIVE
2.2.2.3.2 INVATAREA AUTODIRIJATA PUNE ACCENTUL PE INSUSIREA, NU PE TRANSMITEREA CUNOSTINTELOR
2.2.2.3.3 INVATAREA AUTODIRIJATA SUPORTA O DETERMINARE BIOGRAFICA
2.2.2.3.4 INVATAREA AUTODIRIJATA ESTE O ACTIVITATE BAZATA PE AUTORESPONSABILIZARE
2.2.2.3.5 CONCEPTUL AUTOORGANIZARII SEPARA PRINCIPIUL INSTRUIRII DE CEL AL INVATARII
2.2.2.3.6 AUTODIRIJAREA INVATARII
2.2.2.3.7 AUTODIRIJAREA ESTE UN PROCES COGNITIV SI EMOTIONAL
2.3 NECESITATEA INVATARII AUTODIRIJATE
3 STRATEGII DE INVATARE AUTODIRIJATA
3.1 DEFINIREA STRATEGIILOR DIDACTICE
3.1.1 STILURI DE GANDIRE
4 STUDIU EMPIRIC ASUPRA INVATARII AUTODIRIJATE / SELF - MANGEMENTULUI INVATARII
4.1 STADIUL PROBLEMEI
4.2 PROBLEMA DE CERCETARE:
4.2.1 TEMA CERCETARII
4.2.2 IDENTIFICAREA VARIABILELOR
4.2.3 IPOTEZELE CERCETARII
4.2.4 OBIECTIVELE CERCETARII
4.2.5 DESCRIEREA ESANTIONULUI
4.2.6 CARACTERIZARE GENERALA A METODELOR FOLOSITE
4.2.6.1 CHESTIONARUL
4.2.6.2 FOCUS GRUPUL
4.2.7 PROIECTAREA CERCETARII
4.2.7.1 INTREBARILE GHIDULUI DE INTERVIU
5 REZULTATELE CERCETARII - INTERPRETARI, COMENTARII
5.1 PERFORMANTELE STUDENTILOR
5.2 MOTIVATIA PENTRU INVATARE
5.3 TRANSFERUL IN INVATARE
5.4 AUTOFORMAREA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Tema din prezenta lucrare de diploma este self-managementul invatarii, este o tema foarte interesanta in alegerea careia am avut mai multe motive: motive personale si motive care tin de importanta ei.

In primul rand tema mi s-a parut foarte interesanta inca de la citirea titlului. Termenul care m-a impresionat este acela de self-management, pe care nu am avut ocazia sa-l aud pana in acel moment.

In cadrul cursurilor am discutat destul de mult tema managementului si aceasta m-a captivat, mai ales ca a capatat dimensiuni in multe din domeniile de activitate. Acesta e motivul pentru care am dorit personal sa aflu mai multe informatii despre acest subiect, iar realizarea unei lucrari de diploma pe marginea lui mi-a permis foarte bine acest lucru. Fiind in pragul licentei, terminand facultatea am considerat ca este necesar sa aflu mult mai multe informatii despre cum pot deveni managerul propriei mele activitati, cum o pot face sa functioneze mai bine.

In al doilea rand acest subiect are si va avea din ce in ce mai multa importanta in cadrul planurilor de invatamant academic.

El este unul din motivele restructurarii invatamantului la ora actuala.

Invatamantul traditional, nu mai este eficient, metodele de invatare bazate doar pe transmiterea de cunostinte nu mai sunt suficiente. Explozia informationala i-a determinat pe specialistii in educatie sa ia masuri, sa gaseasca solutii in urma carora, elevii si studentii sa fie capabili sa se descurce dupa terminarea scolii sau a facultatii, sa faca fata multitudinii de cereri si de responsabilitati, sa se poata adapta la orice situatie.

Elevul trebuie astfel instrumentat pentru a deveni managerul propriei activitati de invatare, aceasta insemnand: planificarea si organizarea muncii intelectuale; programarea eficienta a ritmului de studiu prin raportare la timpul disponibil, experientele de succes in domeniu, dispozitivele mintal-energetice, factorii de mediu; automotivare pentru studiul constant, intensiv, potrivit situatiei concrete; obisnuinta antrenamentului focalizat al proceselor, activitatilor si conditiilor psihologice generale. Individul trebuie sa ia initiativa si responsabilitatea pentru ceea ce se intampla.

El selecteaza, organizeaza si evalueaza propriile lui activitati, care pot fi urmate in orice loc si in orice timp prin orice mijloace si la oricare varsta.

Insa pentru a fi pregatit sa participle sigur la formarea lui trebuie mai intai invatat cum sa faca acest lucru. Rolul scolii este acela de a-i transmite individului suficiente informatii de a-i forma acele capacitati care il pot ajuta sa-si continue singur formarea si in special sa stimuleze interesul indivizilor pentru acest lucru. Primul capitol este rezervat definirii termenilor, dezbaterii planului teoretic al temei, surprinderea teoriilor formulate despre self-managementul invatarii sau despre invatarea autoreglatoare, acesta fiind un teremen utilzat mai des de catre noi.

In cel d-al doilea capitol sunt surprinse clasificari ale ...

Bibliografie:

ANDERSON A. - "LEARNING STRATEGIES IN PHYSICAL EDUCATION" - SELF - TALK, IMAGERY, AND GOAL - SETTING

BARNA A. - "PROBLEME TEORETICE SI METODOLOGICE" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1995

BABAN ADRIANA - "METODOLOGIA CERCETARII CALITATIVE" - CLUJ NAPOCA, EDITURA PRESA UNIVERSITARA CLUJANA, 2002

BOURNER T. - "EDUCATION AND TRAINING (ASSESING REFLECTIVE LEARNING)" - ABI, INFORM GLOBAL

CERGHIT I. , NEACSU I. , DOBRIDOR I. , PANISOARA I. - "PRELEGERI PEDAGOGICE" - BUCURESTI, POLIROM, 2001

CIOLAN L. - "CURSUL DE METODOLOGIA CERCETARII IN STIINTELE EDUCATIEI" - CURS MANUSCRIS, FACULTATEA DE PSIHOLOGIE SI STIINTELE EDUCATIEI, BUCURESTI, 2004

FISCHBEIN E. - "ELEVII TREBUIE INVATATI CUM SA INVETE" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1973

GIBBONS M. - "THE SELF DIRECTED LEARNING HANDBOOK"

JINGA I. - "MANAGEMENTUL INVATAMANTULUI" - BUCURESTI, EDITURA ALDIN, 2001

JINGA I. , NEGRET I. - "INVATAREA EFICIENTA" - BUCURESTI, EDITIS, 1994

MARINESCU GH. - "GHIDUL INDIVIDUAL IN INVATAMANTUL SUPERIOR" - BACAU, 1995

NEACSU I. - "METODE SI TEHNNICI DE INVATARE EFICIENTA" - BUCURESTI, EDITURA MILITARA, 1990

NEACSU I. - "INVATAREA ACADEMICA INDEPENDENTA" - GHID METODOLOGIC, BUCURESTI

NEGOVAN VALERIA - "AUTONOMIA IN INVATAREA ACADEMICA - FUNDAMENTE SI RESURSE" - BUCURESTI, EDITURA "CURTEA VECHE", 2004

SIEBERT H. - "INVATAREA AUTODIRIJATA SI CONSILIEREA PENTRU INVATARE" - BUCURESTI, EDITURA INSTITUTUL EUROPEAN, 2000

SMITH P. , PELLGRINI A. - "PSYCHOLOGY OF EDUCATION. MAJOR THEMES" - LONDON AND NEW YORK, ROUTLEDGE FALMER, 2000

SPRINTHALL N. , SPRINTHALL R. , OJA S. - "EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - A DEVELOPMENTAL APPROACH" - 6TH EDITION, 1994

TRAVERS J. - "FUNDAMENTALS OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY" - PENNSYLVANIA, INTERNATIONAL TEXTBOOK COMPANY, 1970

ZIMMERMAN J. , SCHUNK D. - "SELF - REGULATED LEARNING AND ACADEMIC ACHIEVEMENT" - NEW YORK, SPRINGER - VERLAG, 1989

ZORGO B. , RADU I. - "STUDII DE PSIHOLOGIE SCOLARA" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1979

VLASCEANU L. - "METODOLOGIA CERCETARII SOCIALE" - BUCURESTI, EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, 1986

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Fundamentele teoretice ale invatarii si invatarii autodirijate. Studiu empiric asupra invatarii autodirijate
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
89 pagini
Imagini extrase:
100 imagini
Nr cuvinte:
31 757 cuvinte
Nr caractere:
169 942 caractere
Marime:
158.98KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Sociologie
Sus!