Educarea preșcolarilor pentru cunoașterea mediului

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 IMPORTANTA CUNOASTERII MEDIULUI INCONJURATOR IN GRADINITA DE COPII
2 DEZVOLTAREA PSIHOPEDAGOGICA A COPIILOR DE VARSTA PRESCOLARA
3 MOTIVATIA ALEGERII TEMEI
4 OBIECTIVELE LUCRARII
5 METODE DE CERCETARE
6 METODA ANALIZEI PRODUSELOR ACTIVITATII
7 ADAPTAREA METODOLOGIEI DIDACTICE LA CONTINUTURILE ACTIVITATILOR DE CUNOASTEREA MEDIULUI INCONJURATOR - PENTRU REALIZAREA OBIECTIVELOR LUCRARII
7.1 CONVERSATIA
7.2 DEMONSTRATIA
7.3 EXERCITIUL
7.4 EXPERIMENTUL
7.5 JOCUL DIDACTIC
7.6 MODELAREA
8 STRATEGII DIDACTICE ADECVATE DEPRINDERILOR PRACTIC - APLICATIVE DE CUNOASTERE A MEDIULUI IN IDEEA CRISTALIZARII UNUI COMPORTAMENT POZITIV IN MEDIU
8.1 CUNOASTEREA NIVELULUI INITIAL DE CUNOSTINTE, PRICEPERI SI DEPRINDERI AL PRESCOLARILOR IN MEDIUL INCONJURATOR, LA INCEPUTUL EXPERIMENTULUI
8.2 EVALUAREA REZULTATELOR
9 CONCLUZII SI PROPUNERI
10 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Mediul inconjurator in care copiii isi desfasoara activitatea, prin variatele lui aspecte, constituie un prilej permanent de influentare asupra personalitatii acestora.

Mai intai de toate, mediul ambiant ofera copilului posibilitatea de a veni mereu in contact cu ceva nou pentru el, care ii starneste curiozitatea, dorinta de a-l cunoaste, Astfel, din contactul cu obiectele si jucariile sale, cu lucrurile personale si cele ale adultilor, apar diferite intrebari din care rezulta ca prescolarul se intereseaza de denumirea, calitatile sau provenienta lor.

Adultii in familie, cat si educatoarele la gradinita, trebuie sa satisfaca aceste interese. Prin raspunsul dat se transmit atat cunostintele solicitate de copil cat si cuvintele cu privire la atitudinea pe care trebuie sa o aiba copilul fata de fiecare lucru sau fiinta. Cu alte cuvinte, concomitent cu transmiterea de cunostinte, se formeaza copilului o atitudine corespunzatoare, un anumit mod de comportare.

Astfel, se inlesneste cunoasterea treptata a mediului inconjurator, ca si integrarea din ce in ce mai corecta a copilului in acest mediu.

Totodata, noile cunostinte dobandite devin un indreptar pretios al actiunilor intreprinse ulterior.

Curiozitatea pe care copiii o manifesta fata de fenomenele naturii trebuie mentinuta si transformata intr-o puternica dorinta de a o cunoaste si intelege din ce in ce mai bine. Observarea sistematica a dezvoltarii si schimbarii in timp a plantelor, a cresterii si ingrijirii animalelor, educa atentia, spiritul de observatie deprinderea de a sesiza schimbarile din natura si dorinta de a cunoaste cauzele acestora.

Noile cunostinte transmise copiilor cu prilejul observarii diferitelor fenomene ale naturii sunt intelese si memorate cu multa usurinta.

Raspunzand la intrebarile prescolarilor, educatoarea trebuie sa le explice fenomenele respective in raport cu capacitatea lor de intelegere.

Astfel, orizontul de cunoastere al copiilor se imbogateste treptat, ceea ce permite sa inteleaga ca plantele si animalele au nevoie de anumite conditii de dezvoltare (hrana, caldura, lumina, adapost), ca trebuie ingrijite de om; sau ca fiecare fenomen este rezultatul unei cauze, ca fenomenele sunt legate intre ele si depind unele de altele.

Intelegerea treptata, pe baza cunostintelor transmise de educatoare, a fenomenelor naturii, a interdependentei dintre ele, a cauzelor care le-au provocat contribuie din plin la insusirea de catre copii a unor elemente stiintifice despre natura.

Observarea sistematica a naturii de catre copii, sub indrumarea educatoarei contribuie la imbogatirea cunostintelor lor, la intelegerea adecvata a fenomenelor naturii, la dezvoltarea spiritului de observatie, a gandirii si limbajului. Observand natura, copiii pot, de asemenea, sub indrumarea adultului sa sesizeze frumusetile ei si sa o indrageasca. In felul acesta li se educa simtul estetic, sentimentul de admiratie, de dragoste si mandrie pentru bogatiile si frumusetile naturii patriei noastre.

De ...

Bibliografie:

ANGHEL VALERIU - "IDEALUL PEDAGOGIC" - "TRIBUNA INVATAMANTULUI", NR. 16, 28 APRILIE, 1994

CERGHIT IOAN - "PROCESUL DE INVATAMANT SI SINTEZE PE TEME DE DIDACTICA MODERNA" - "TRIBUNA SCOLII", 1986

CERGHIT IOAN - "DIDACTICA" - MANUAL PENTRU SCOLI NORMALE, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1992 - 1993

DRAGAN ION - "CERCETAREA PSIHOPEDAGOGICA" - GHID PENTRU ELABORAREA LUCRARILOR METODICO - STIINTIFICE IN VEDEREA OBTINERII GRADULUI DIDACTIC I, EDITURA TIPOMUR, 1993

CRETU ELVIRA - "ASPECTE METODOLOGICE PRIVIND PROIECTAREA DIDACTICA" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 5, 1995

ERABU I. - "NATURA - AERUL VIETII" - EDITURA STIINTIFICA, 1989

GALPERIN P. J. - "STUDII DE PSIHOLOGIA INVATARII " - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

GEORGESCU BOSTINA, MARIA IOANA - "CALENDARUL NATURII, MIJLOC DE CORELARE A CUNOSTINTELOR" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 2/1073

GOLU PANTELIMON - "PSIHOLOGIA COPILULUI " - MANUAL CLS. A IX - A, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

JOITA ELENA - "DIDACTICA APLICATA" - E. D. , CRAIOVA, 1994

LUNGU I. , STOICA N. - "CONTRIBUTIA SCOLII IN REALIZAREA EDUCATIEI ELEVILOR, IN SCOPUL PROTEJARII SI CONSERVARII MEDIULUI INCONJURATOR" - REVISTA "NATURA", NR. 3, 1989

STOICA MARIN - "SINTEZE DE PEDAGOGIE SI PSIHOLOGIE" - EDITURA "UNIVERSITARIA", CRAIOVA, 1992

NICOLA IOAN - "PEDAGOGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1992

NICOLAESCU NADIA - "PERMANENTA INTREPATRUNDERE A EDUCATIEI IN FORMAREA SI CIZELAREA PERSONALITATII" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 1, 1972

OPREA OLGA - "TEHNOLOGIA INVATAMANTULUI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1972

OPRESCU NICOLAE - "METODE SI MIJLOACE DE INVATAMANT" - REVISTA DE PEDAGOGIE NR. 1 - 2, 1995

PARVU CONSTANTIN - "INDRUMATOR PENTRU CUNOASTEREA MEDIULUI" - BUCURESTI, 1982

PIAGET JEAN - "PSIHOLOGIA INTELIGENTEI" - E. D. STIINTIFICA, BUCURESTI, 1965

PLANCHARD EMIL - "CERCETAREA IN PEDAGOGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI 1972

POPESCU PAUL - NEVELEANU - "DICTIONAR DE PSIHOLOGIE" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1978

RADU T. IOAN - "INVATAMANTUL DIFERENTIAT, CONCEPTIE SI STRATEGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

ROSCA MARIANA - "METODE DE PSIHODIAGNOSTICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1969

REVISTA "EDUCATIA ECOLOGICA" - NR. 2, 1997

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Educarea prescolarilor pentru cunoasterea mediului
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
50 pagini
Imagini extrase:
47 imagini
Nr cuvinte:
17 210 cuvinte
Nr caractere:
88 564 caractere
Marime:
65.04KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
Invatamant prescolar
Materie:
Sociologie
Sus!