Aspecte privind mediul familial ca sursă de reușită școlară a elevilor

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 MEDIUL FAMILIAL
2.1 CONCEPTE FUNDAMENTALE ALE FAMILIEI
2.1.1 INTEGRARE FAMILIALA
2.1.2 MODEL FAMILIAL
2.1.3 MODEL PARENTAL
2.1.4 LIMBAJUL FAMILIEI
2.1.5 TIMPUL LIBER PETRECUT IN FAMILIE
2.2 TIPURI DE FAMILII
2.3 FUNCTIILE FAMILIEI
2.3.1 FUNCTIA EDUCATIVA A FAMILIEI
3 REUSITA SCOLARA
3.1 DELIMITARI TERMINOLOGICE SI CONCEPTUALE
3.1.1 NOTIUNEA DE REUSITA SCOLARA
3.1.2 FACTORII REUSITEI SCOLARE
3.1.2.1 FACTORII BIO - PSIHOLOGICI AI REUSITEI SCOLARE
3.1.2.2 FACTORII PEDAGOGICI AI REUSITEI SCOLARE
3.1.2.3 FACTORII SOCIO - CULTURALI AI REUSITEI SCOLARE
3.2 ADAPTAREA SCOLARA, O CONDITIE A REUSITEI SCOLARE
3.2.1 ASPECTE GENERALE ALE ADAPTARIISI INADAPTARII SCOLARE
3.3 ESECUL SCOLAR
3.3.1 NOTIUNEA DE ESEC SCOLAR
3.3.2 CAUZELE ESECULUI SCOLAR
3.3.3 ESECUL SCOLAR - O PROBLEMA DE PERSONALITATE
3.3.4 POSIBILITATI DE PREVENIREA ESECULUI SCOLAR
4 FORME DE COLABORARE SCOALA - FAMILIE
5 CONCLUZII

Extras din licența:

INTRODUCERE Atitudinea pe care o va adopta familia fata de viata scolara a copilului este plina de ecouri diferite, care se reflecta si asupra copilului si asupra celulei familiale. Rolul de initiator al familiei consta, din acest punct de vedere si chiar de la inceput, in a recunoaste importanta vietii scolare, in a aseza munca scolara intr-o lumina obiectiva si realista si in a-l face pe copil constient de raspunderile lui, in a-l face sa considere munca lui ca pe o chestiune personala si nu ca pe o problema a parintilor. A fi scolar nu e un lucru atat de usor pe cat isi inchipuie adultii; copilul trebuie sa fie sprijinit de familie pe toata durata unei scolaritati care ii cere curaj, eforturi mari si multa perseverenta si care ii pricinuieste nelinisti, griji si destule incordari. Acest sprijin consta, mai presus de orice, in a oferi scolarului maximum de securitate si de certitudine in ceea ce priveste baza sa familiala, relatiile si legaturile sale cu parintii. Interesul cald aratat pentru experientele sale scolare, asa cum le traieste el, constituie alt aspect capital. La inceput trebuie ca parintii sa-l ajute eventual pe copil sau sa stea in preajma lui cand invata, sa-l ajute sa-si formeze deprinderi bune, sa-si organizeze timpul si modul de a invata. Mai tarziu, parintii vor trebui sa contribuie nu numai in a-l incuraja in munca lui, ci vor intretine si conditiile care-I sunt favorabile in cadrul vietii de familie, ii vor respecta munca, nu vor interveni vesnic pentru tot felul de motive mai mult sau mai putin neintemeiate. In a recunoaste caracterul serios, constrangator al invatarii, nu inseamna a-l face pe copil sa creada ca ceea ce are valoare este numai randamentul scolar; nu inseamna a-l confunda pe copil cu notele pe care le obtine; nu inseamna a lega acceptarea copilului de rezultatele scolarului. Conditionand dragostea parinteasca de aceste rezultate, facandu-l sa creada ca munceste pentru a fi iubit, inseamna a falsifica datele situatiei. Natural nu trebuie sa se inteleaga ca e interzis a te bucura de rezultatele bune pe care adultul le considera cam cu usurinta de la sine intelese! Dar este esential ca si copilul sa perceapa ca munceste pentru el insusi, nu pentru placerea familiei; sa invete a privi sarcinile scolare ca pe niste sarcini obiective pe care este in stare sa le infrunte bizuindu-se pe propriile forte. Multi parinti savarsesc greseala de a prelungi in viata de familie caracteristicile vietii scolare si de a face oarecum cauza comuna cu scoala, uitand ca tocmai atunci cand munca scolara merge rau si apar dificultati, tocmai atunci copilul are mai multa nevoie de a se simti iubit si sprijinit. Se intampla, insa si dimpotriva, ca parintii sa intervina tot timpul in realitatea scolara pentru a apara pe vlastarul lor amenintat. daca nu cumva amenintat se arata numai amorul lor propriu! Ei il impiedica astfel pe copil sa invete a face fata raspunderilor si a lua in considerare ...

Bibliografie:

BERGE A. - "MEDIUL FAMILIAL" - "PSIHOLOGIA COPILULUI DE LA NASTERE, LA ADOLESCENTA", EDP. , 1970

BOROS M. - "NIVELUL ASPIRATIILOR SCOLARE" - EDITURA GUTINUL, BAIA MARE, 1998

BUNESCU GHE. , ALECU G. , BADEA D. - "EDUCATIA PARINTIILOR. STRATEGII SI PROGRAME" - E. D. P. , BUCURESTI, 1997

CAJAL M. - "EDUCAREA COPILULUI IN FAMILIE" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1984

COSMOVICI A. , IACOB L. - "PSIHOLOGIE SCOLARA" - POLIROM, IASI, 1998

CRETU C. - "CURRICULUM DIFERENTIAT SI PERSONALIZAT" - GHID METODOLOGIC PENTRU INVATATORII, PROFESORII SI PARINTII COPIILOR CU DISPONIBILITATI APTITUDINALE INALTE, POLIROM, 1998

DRAGAN I. , PETROMAN P. , MARGINEANU M. - "EDUCATIA NOASTRA CEA DE TOATE ZILELE" - EDITURA EUROBIT, TIMISOARA, 1992

GILLY M. - "ELEV BUN. ELEV SLAB" - E. D. P. , BUCURESTI, 1976

HOLBAN I. - "PUNCTE DE SPRIJIN IN CUNOASTEREA INDIVIDUALITATII ELEVULUI" - E. D. P. , BUCURESTI, 1995

ILUT P. - "FAMILIA - CUNOASTERE SI ASISTENTA" - EDITURA ARGONAUT, CLUJ - NAPOCA, BUCURESTI, 1995

JIGAU M. - "FACTORII REUSITEI SCOLARE" - EDITURA GRAFOART, BUCURESTI, 1998

JINGA I. , NEGRET I. - "FAMILIA, ACEST MIRACOL INSULATOR" - E. D. P. , BUCURESTI, 1999

KULCSAR T. - "FACTORII PSIHOLOGICI AI REUSITEI SCOLARE" - E. D. P. , 1978

MACBETH AL. - "LENFANT ENTRE LECOLE ET SA FAMILLE. RAPPORT SUR LE RELATION ENTRE LECOLE ET LA FAMILLE DANS LES PAYS DES COMMUNAUTES EUROPEENES" - BRUXELLES, COMISIA COMUNITATILOR EUROPENE, COLECTIA STUDII, SERIA EDUCATIA, NR. 13, 1984

MARGINEANU I. - "PROIECTAREA CERCETARII SOCIOLOGICE" - EDITURA POLIROM, 2000

MIRCEA T. - "FAMILIA DE LA FANTASMA LA NEBUNIE" - EDITURA MARINEASA, TIMISOARA, 1994

MITROFAN I. , MITROFAN N. - "FAMILIA DE LA A LA Z" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1991

MITROFAN I. , CIUPERCA C. - "INCURSIUNE IN PSIHOLOGIA SI PSIHOSEXOLOGIA FAMILIEI" - EDITURA PRESS MIHAELA, BUCURESTI, 1998

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte privind mediul familial ca sursa de reusita scolara a elevilor
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
51 pagini
Imagini extrase:
49 imagini
Nr cuvinte:
15 124 cuvinte
Nr caractere:
99 491 caractere
Marime:
60.29KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
Institutori-limba franceza
Materie:
Sociologie
Sus!