Aspecte privind lecția între clasic și modern. Studiul educației ca formă de interacțiune umană

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 EDUCATIA FORMA DE INTERACTIUNE UMANA
3 RELATIA PROFESOR - ELEV
4 LECTIA - UNITATE DIDACTICA FUNDAMENTALA
4.1 FORME DE ORGANIZARE A LECTIEI
4.2 LECTIA - DEFINITIE, TRASATURI
4.3 TIPURI SI VARIANTE DE LECTII
5 CLASIC SI MODERN IN LECTIE
6 CONCLUZII
7 PROIECTE DE LECTII
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Artistul care modeleaza piatra ignorantei si zugraveste in suflete frumosul, binele si adevarul nu e altul decat educatorul, cel care e responsabil in mare masura de viitorul tinerelor mladite incredintate lui.

Scoala devine astfel ingeniosul atelier care tinde sa potenteze si sa dezvolte la elevi capacitatea de adaptare si intelegere nu numai in planul cunoasterii stricte dar si in registrul mai profund al spiritualitatii.

Adevarata cultura e cea care il determina pe individ sa se autoconduca si sa se orienteze inteligent in conditiile vietii moderne care obliga la o permanenta invatare.

Educatia si invatamantul sunt o initiere in tainele cunoasterii si ale vietii. Educatorul e ingerul ce calauzeste si destrama intunericul necunoasterii pentru a-i conduce pe discipolii sai la culmea intelegerii.

In scoli educatia e organizata in secvente ce poarta denumirea de lectii.

Fiecare secventa e o veriga dintr-un lant ce aduce, celui ce-l poseda, puterea de a stapani lumea si pe sine insusi.

Lectia nu e atat de noua pe cat credem noi.

Lectii tinea si Socrate discipolilor sai, lectii tinea si Iisus apostolilor si ucenicilor sai. Dar aceste lectii luau forma unor dialoguri, cea mai importanta trasatura a lor fiind raportul strans dintre cele doua parti, dascalul si ucenicul, raport statornicit prin comunicare orala.

Comunicarea era astfel cale spre cunoastere, cale spre comuniune. Prin lectiile pe care le tinea Iisus patrundea in adancul sufletelor celor ce-L ascultau, prefacand raul in bine, frica in curaj, necunoasterea in intelegere si intelepciuni, saracia in bogatie. Placerea comunicarii si harul didactic al marelui invatator ii determina pe oameni sa uite de grijile zilnice, de foame sau caldura si sa-L urmeze oriunde se ducea.

La fel si in zilele noastre lectia ar trebui sa vrajeasca, sa inalte, sa purifice pe cei ce iau parte la ea.

Fiecare lectie trebuie sa fie unica si deosebita.

Desi lectia in structura de acum e cunoscuta de mai mult de o suta de ani si e mijlocul principal de transmitere a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor, s-a incercat gasirea unor alternative care in timp sa o detroneze. Insa valentele necunoscute ale ei se reveleaza neincetat.

Cu toate rezultatele stralucite dobandite pe parcursul folosirii ei s-a incercat permanenta imbunatatire si innoire a ei.

Societatea contemporana delimiteaza insa doua evolutii ale lectiei: lectia clasica si lectia moderna. Se pune intrebarea care dintre ele va invinge? Care dintre ele se pliaza mai bine generatiilor prezente si viitoare? Care dintre ele are rezultate mai bune? Raspunsul vom incerca sa-l aflam in aceasta lucrare.

Educatia Menirea educatiei e aceea de a inalta pe culmi mai nobile de viata omul, comunitatea etnica si umanitatea, prin cultivarea valorilor spiritului (Gentile, G. The Reform of Education). Educatia isi propune sa dezvolte in individ toata perfectiunea de care este susceptibil. Prin educatie omul este cizelat revelandu-i-se dimensiunea vietii spirituale si ...

Bibliografie:

ALBULESCU ION, ALBULESCU MIRELA - "PREDAREA SI INVATAREA DISCIPLINELOR SOCIO - UMANE. ELEMENTE DE DIDACTICA APLICATA" - IASI, POLIROM, 2000

CERGHIT IOAN - "PRELEGERI PEDAGOGICE" - IASI, POLIROM, 2001

CERGHIT IOAN - "TEHNICI MODERNE DE INSTRUIRE" - CURS TEORETIC SI PRACTIC, BUCURESTI, CENTRUL DE MULTIPLICARE AL UNIVERSITATII, 1974

IONESCU MIRON - "CLASIC SI MODERN IN ORGANIZAREA LECTIEI" - CLUJ - NAPOCA, EDITURA DACIA, 1972

IONESCU MIRON - "LECTIA INTRE PROIECT SI REALIZARE" - CLUJ NAPOCA, EDITURA DACIA, 1982

JOITA ELENA - "EFICIENTA INSTRUIRII. FUNDAMENTE PENTRU O DIDACTICA PRAXIOLOGICA" - BUCURESTI, E. D. P. , 1998

JOITA ELENA - "MANAGEMENTUL EDUCATIONAL. PROFESORUL - MANAGER: ROLURI SI METODOLOGIE" - IASI, POLIROM, 2000

NICOLA IOAN - "PEDAGOGIE" - BUCURESTI, E. D. P. , 1992

ROMITA IUCU - "INSTRUIREA SCOLARA, PERSPECTIVE TEORETICE SI APLICATIVE" - IASI, POLIROM, 2001

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte privind lectia intre clasic si modern. Studiul educatiei ca forma de interactiune umana
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
38 pagini
Imagini extrase:
42 imagini
Nr cuvinte:
11 685 cuvinte
Nr caractere:
60 125 caractere
Marime:
59.84KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Suceava
Specializare:
-
Materie:
Sociologie
Sus!