Aspecte ale proiectării activității didactico-educative

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 PLEDOARIE PENTRU CALITATEA EDUCATIEI
3 OBIECTUL DE INVATAMANT STIINTELE NATURII
3.1 OBIECTIVE CADRU
3.2 OBIECTIVE DE REFERINTA
3.3 CONTINUTURILE
3.4 CURRICULUM - UL
3.4.1 CURRICULUM - UL NUCLEU
3.4.2 CURRICULUM - UL EXTINS
3.5 STANDARDELE CURRICULARE DE PERFORMANTA
3.6 OPTIMIZAREA PROCESULUI DE PREDARE - INVATARE LA DISCIPLINA STIINTELE NATURII
3.6.1 COMUNICAREA
3.6.2 DIALOGUL
4 PROIECTAREA ACTIVITATII DIDACTICO - EDUCATIVE
4.1 LECTIA
4.2 TEHNICI DIDACTICE
4.3 TEHNICI DE INSTRUIRE/AUTOINSTRUIRE
4.4 INVATAREA PRIN DESCOPERIRE
4.5 CONVERSATIA
4.6 JOCUL DIDACTIC
4.7 CIVILIZATIA UMANA ESTE PRODUS SI AL
4.8 OBSERVATIA
4.9 ALGORITMIZAREA
4.10 CALCULATORUL IN VIATA NOASTRA
4.11 MODELAREA
4.12 COOPERARE - COMPLETARE - ARMONIZARE = EFICIENTA MUNCA IN GRUP
4.13 PLOAIA DE IDEI (BRAINSTORMING)
4.14 SCENETA (JOCUL DE ROL - ROLE PLAYNG)
4.15 STUDIUL DE CAZ
4.16 ORA CU UN INVITAT
4.17 POVESTIREA
4.18 ANCHETA/CHESTIONARUL
4.19 EXCURSIA CU CARACTER DIDACTIC
4.20 METODA PROIECTULUI
4.21 PORTOFOLIUL
5 MIJLOACELE DE INVATAMANT - RESURSELE MATERIALE CE VORBESC MAI BINE DECAT NOI
5.1 TIPURI DE EVALUARE SI INSTRUMENTE/METODE DE EVALUARE
5.1.1 INSTRUMENTE/METODE DE EVALUARE TRADITIONALA
5.1.2 INSTRUMENTE/METODE DE EVALUARE COMPLEMENTARE/ALTERNATIVE
6 EDUCATIA ECOLOGICA (AMBIENTALA, ECO - CIVICA)
6.1 EDUCATIA PENTRU SANATATEA
6.2 TEORIA INTELIGENTELOR MULTIPLE
6.3 "AURUL CENUSIU" CU. . . ASTERISC
7 INVITATI
7.1 NATURA CUIBARITA INTR - UN OPTIONAL CU TEMA: ARTA FANTEZIE, INDEMANARE - AUTOARE
7.2 OMUL SFINTESTE LOCUL SI NU INVERS
7.3 NOTIUNI DESPRE NATURA SI OM
7.4 ALTERNATIVA STEP BY STEP
8 IN LOC DE INCHEIERE. SA RADEM DE ANIMALE. OARE
8.1 MORALA SI ARME IN LUMEA DE LANGA NOI
8.2 OMUL SI NATURA, ALIATI SAU INAMICI!
9 BIBLOGRAFIE

Extras din licența:

Pe o felicitare primita in Sarbatorile Primaverii acestui an, elevii clasei a IX-a F, mi-au scris un citat numai din Petre Tutea: Se spune ca intelectul e dat omului ca sa cunoasca adevarul. Intelectul e dat omului, dupa parerea mea, nu ca sa cunoasca adevarul ci ca sa primeasca adevarul. Nu stiu de ce l-au ales dar stiu ca datorez mult elevilor, colaboratorilor mei, educatoarelor, invatatoarelor, colegilor, familiei, care m-au ajutat sa. pot primi amintindu-mi mereu ca tineretea este o stare de spirit minunata. Spiritul Timpului, al transformarilor din societatea umana impune o racordare a procesului educational la acest spirit. Deoarece o mare parte a educatiei individului uman, in prima parte a dezvoltarii individuale, se realizeaza si se dobandeste in scoala, devine fireasca stabilirea unui program. Programul explicit formulat, conceput si realizat de specialisti se adreseaza in aceeasi masura elevilor cat si celor care trebuie sa-l promoveze. Ca urmare, pregatirea si perfectionarea personalului didactic in pas cu evolutia societatii apartine starii fiziologice, normale, din punct de vedere profesional. Cultura generala a educatorului, cultura de specialitate si cultura profesionala proprie carierei didactice, ar trebui sa se imbine armonios si sa participe consistent la reusita profesionala; practica pedagogica, colectivul alaturi de care evoluezi profesional, sustinerea familiei, toate acestea si inca cateva aspecte duc la implinire profesionala (ceea ce nu este putin lucru). Cultura e omeneasca; e adevarul nostru, e ordinea dupa chipul si asemanarea noastra.

Cultura nu e decat omul insusi Constantin Noica, Mathesis sau bucuriile simple - 1934 (1909-1987) Observatii pe marginea a ceea ce inseamna dimensiunea spirituala a educatorului invatatorului profesorului educatorul ca fiinta vie se creeaza vesnic pe sine.

Numai un psihic armonios, echilibrat cu necesitati culturale, de cunoastere, cu calitati creatoare va putea dinamiza partenerii, colaboratorii elevii.

bun cunoscator al psihologiei umane, al comportamentului uman, va intelege universul elevilor; in activitatea de invatare, elevii manifesta diferente semnificative de ritm, volum, profunzime si stil. Doar cunoscand si respectand aceste diferente innascute si dobandite, oferi sanse egale la educatie si instructie.

va stimula comunicarea, colaborarea cu elevii dezvoltand dorinta de nou, de perfectionare, tendintele creatoare personale.

orice adult cu atat mai mult un profesor trebuie sa manifeste acel bun simt elementar cand isi exploreaza interiorul: calitatile si defectele, vanitatea si orgoliile, aroganta, autoritatea exagerata sau indulgenta simpatica, acestea si multe altele nu-si gasesc locul in acest spatiu al educatiei O diploma care sa ateste ca poti exercita o meserie este o simpla sansa si nicidecum o certitudine. Certitudinea, o dau faptele individului nu diploma, nici pozitia sociala si nici altceva.

Viitorul unei tari, al unui popor este categoric legat ...

Bibliografie:

BARNA ADRIANA, POP IRINA - "PREDAREA BIOLOGIEI IN INVATAMANTUL GIMNAZIAL" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1998

BRANEA CRISTINA - "LUCRARE DE GRAD DIDACTIC I" - 2003, COLEGIUL NATIONAL UNIREA, TIRGU MURES

COCIU MIHAIL - "POVESTIRI CU SI DESPRE ANIMALE" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1988

MALITA MIRCEA - "AURUL CENUSIU" - EDITURA DACIA, CLUJ, 1973

MAXIMILIAN CONSTANTIN - "DRUMURILE SPERANTEI" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1989

NOICA CONSTANTIN - "MATHESIS SAU BUCURIILE SIMPLE" - EDITURA HUMANITAS, 1992

NEAGU BASARAB M. - "MEDICII DESPRE GENIU" - BUCURESTI, EDITURA ALBATROS, 1976

LORENZ KOWRAD - "SI EL VORBEA CU PATRUPEDELE, CU PASARILE SI CU PESTII. ASA A DESCOPERIT OMUL CAINELE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

LORENZ KOWRAD - "CELE OPT PACATE ALE OMENIRII CIVILIZATE" - EDITURA HUMANITAS

IONESCU MIRON, CHIS VASILE - "STRATEGII DE PREDARE SI INVATARE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1992

NICOLA IOAN, FARCAS DOMICA - "TEORIA EDUCATIEI SI NOTIUNI DE CERCETARE PEDAGOGICA" - MANUAL PENTRU CLASA A IX - A, SCOLI NORMALE, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1990

OPRIS TUDOR - "ANIMALELE VORBESC" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1979

PEASE ALLAN, GARNER ALAN - "LIMBAJUL VORBIRII" - ARTA CONVERSATIEI, EDITURA POLIMARC, BUCURESTI, 1996

POPESCU OCTAVIAN - "COPILUL SANATOS SI BOLNAV" - EDITURA FIAT LUX, BUCURESTI

SIMIONESCU I. - "FAUNA ROMANIEI" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1983

STRUGREN BOGDAN - "MAIMUTA INTELEAPTA" - EDITURA DACIA, CLUJ, 1971

TEODORESCU CONSTANTA - "METODICA PREDARII STIINTELOR NATURII" - MANUAL PENTRU LICEE PEDAGOGICE, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1977

TODOR VIRGINIA, REASILVA BARBULESCU - "METODICA PREDARII CUNOSTINTELOR DESPRE NATURA SI OM" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981

TRIBUNA INVATAMANTULUI - SAPTAMANAL DE INFORMATIE, OPINIE SI CULTURA PEDAGOGICA

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale proiectarii activitatii didactico - educative
    • Anexe
      • Anexa.bmp
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, bmp
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
121 pagini
Imagini extrase:
162 imagini
Nr cuvinte:
43 227 cuvinte
Nr caractere:
217 565 caractere
Marime:
244.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Sociologie
Sus!