Aspecte ale influenței activităților de grădiniță asupra socializării progresive a școlarului

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 SOCIALIZAREA IN FAMILIE SI IMPORTANTA ACESTUI PROCES PENTRU INTEGRAREA VIITOARE A COPILULUI
2.1 CONCEPTUL DE SOCIALIZARE. DELIMITARE TEORETICA
2.2 ROLURILE PARINTILOR IN DEZVOLTAREA PSIHICA A COPILULUI
2.3 STILURI EDUCATIVE ALE PARINTILOR SI EFECTELE LOR ASUPRA DEZVOLTARII COPILULUI
3 GRADINITA CA FACTOR DE SOCIALIZARE
3.1 CADRUL DIDACTIC SI GRUPUL DE COVARSTNICI - FACTORI DE SOCIALIZARE
3.2 FORMELE DE ACTIVITATE ALE PRESCOLARULUI
3.3 IMPLICATIILE GRADINITEI ASUPRA SOCIALIZARII
4 METODOLOGIA CERCETARII
4.1 FORMULAREA OBIECTIVELOR CERCETARII
4.1.1 OBIECTIVE GENERAL - TEORETICE
4.1.2 OBIECTIVE PRACTIC - APLICATIVE
4.2 FORMULAREA IPOTEZELOR CERCETARII
4.3 METODE, TEHNICI, PROCEDEE SI INSTRUMENTE UTILIZATE
4.4 INFORMATII REFERITOARE LA LOTUL DE SUBIECTI INVESTIGAT
5 PRELUCRAREA DATELOR, PREZENTAREA SI INTERPRETAREA REZULTATELOR OBTINUTE
5.1 CERCETAREA VALIDITATII DE CONTINUT A INSTRUMENTELOR UTILIZATE
5.2 VALIDAREA CONVERGENTA A PROTOCOLULUI DE OBSERVATIE
5.3 VERIFICAREA IPOTEZELOR
6 CONCLUZII SI RECOMANDARI
7 ANEXE
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Intreaga dezvoltare, ca si conditia umana insasi, sunt inundate si stimulate de procesele de socializare prin care se constituie integrarea sociala si identitatea persoanei. Influentele se exercita asupra copilului mai intai prin familie si mai ordonat si sistematic cu ajutorul institutiilor de invatamant, prin viata sociala, in ansamblu, ca factori ce concura in a-i oferi modele de conduita, clisee de apeciere si reactii, opinii si cunostinte despre tot ceea ce il inconjoara.

Copilul, ca adult in devenire si nu ca adult in miniatura, poseda insusiri specifice datorate in primul rand varstei si apoi faptului ca fiecare individ al speciei umane este unic, insusiri care se vor transforma in comportamente adaptate sau inadaptate, in functie de calitatea influentelor exercitate asupra lui.

Deprinderile cu care copilul se naste si se dezvolta sunt influentate de anumite experiente, pe masura ce acesta se maturizeaza iar vulnerabilitatea sau vivacitatea innascuta a lui interactioneaza cu caracterul facilitator al mediului inconjurator. Un mediu puternic facilitator este acela unde copilul are parinti iubitori si sensibili si este prevazut cu experiente bogate si stimulatoare astfel incat consecintele favorabile vor aparea in cazul acestui tip de mediu ambiental, in timp ce copilul crescut intr-un mediu sarac, nesatisfacator va trai un dezavantaj enorm. Mediul familial este cel mai direct legat de dezvoltarea armonioasa a copilului, avand rol decisiv in devenirea copilului iar in conditiile in care satisface permanent nevoia de suport afectiv si pe cea de protectie si ofera premisele pe baza carora se vor structura modelele psihologice si sociale va reusi sa valorifice total potentialul biologic al copilului.

Este sistemul in care copilul are experiente, observa modele sau pattern-uri de activitati si interactiuni, se dezvolta in cadrul raporturilor dintre membrii familiei.

Rolurile pe care le indeplinesc parintii, in principal afective si comunicationale si mai ales prin intermediul mamei, creeaza conditiile ulterioare de actiune ale educatorilor, ale celor ce vor influenta, la randul lor, dezvoltarea ulterioara a copilului.

Importanta acestor roluri rezida din faptul ca fiinta tanara isi insuseste tot ceea ce observa in jurul sau, manifestarile sale de comportament fiind replici la modelele de comportare, tipurile de actiune si de comunicare realizate in familie astfel incat conduitele copilului vor fi dependente de valorile, trebuintele si normele pe care le manifesta parintii, ca principali arhitecti ai fiintei sociale a copilului.

Parintii au rolul de a modela, pentru el, realitatea obiectiva, selectand aspectele care vor fi transmise, constituindu-se ca un filtru intre copil si realitate si ii asigura, prin raspunsurile lor, cadrele optime pentru a se dezvolta si invata.

Interventia parintelui ca factor de dezvoltare ajuta copilul sa-si dezvolte deprinderi adecvate de interactiune sociala in primul rand prin satisfacerea nevoilor fizice si ...

Bibliografie:

ADLER A. - "CUNOASTEREA OMULUI" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1991

ALLPORT G. - "STRUCTURA SI DEZVOLTAREA PERSONALITATII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1993

BONCHIS E. - "DEZVOLTAREA UMANA - ASPECTE PSIHOSOCIALE" - EDITURA IMPRIMERIEI DE VEST, ORADEA, 2000

CHELCEA S. - "METODOLOGIA CERCETARII SOCIOLOGICE: METODE CANTITATIVE SI CALITATIVE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

CHRISTENSEN L. B. - "EXPERIMENTHAL METHODOLOGY" - ALLYN & BACON, BOSTON, 1991

CIOFU C. - "INTERACTIUNEA PARINTI - COPII" - EDITURA MEDICALA AMALTEEA, BUCURESTI, 1998

COSMOVICI A. - "PSIHOLOGIE GENERALA" - EDITURA POLIROM, IASI, 1996

CRETU T. - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - EDITURA CREDIS, BUCURESTI, 2001

DUMITRANA M. - "COPILUL, FAMILIA SI GRADINITA" - EDITURA COMPANIA, BUCURESTI, 2000

MOISIN A. - "PARINTI SI COPII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995

PITARIU H. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE - EVALUAREA PERFORMANTELOR PROFESIONALE" - EDITURA ALL BECK, BUCURESTI, 2000

SCHIFIRNET C - TIN. - "SOCIOLOGIE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

SCHIOPU U. , VERZA E. - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995

STANCIULESCU E. - "TEORII SOCIOLOGICE ALE EDUCATIEI" - EDITURA POLIROM, IASI, 1996

STANCIULESCU E. - "SOCIOLOGIA EDUCATIEI FAMILIALE" - EDITURA POLIROM, IASI, 1997

VERZA E. , VERZA F. E. - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - EDITURA PRO HUMANITATE, BUCURESTI, 1994

VRAJMAS E. - "EDUCATIA COPILULUI PRESCOLAR. ELEMENTE DE PEDAGOGIE LA VARSTA TIMPURIE" - EDITURA PRO HUMANITAS, BUCURESTI, 1999

VOINEA M. - "PSIHOLOGIA FAMILIEI" - UNIVERSITATEA BUCURESTI, 1993

ZLATE M. - "FUNDAMENTELE PSIHOLOGIEI" - EDITURA PRO HUMANITATE, BUCURESTI, 2000

DICTIONAR DE PSIHOLOGIE, EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1999

REVISTA INVATAMANTULUI PRESCOLAR, NR. 3 - 7, BUCURESTI, 1997

REVISTA INVATAMANTULUI PRESCOLAR NR. 1 - 2, BUCURESTI, 1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale influentei activitatilor de gradinita asupra socializarii progresive a scolarului
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
88 pagini
Imagini extrase:
131 imagini
Nr cuvinte:
32 913 cuvinte
Nr caractere:
173 468 caractere
Marime:
179.15KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Sociologie
Sus!