Aspecte ale empatiei și creativității în comunicare

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 SOCIETATEA COMUNICATIONALA - O SOCIETATE MODERNA
1.1 EVOLUTIA SI DEZVOLTAREA COMUNICARII IN SOCIETATE
1.2 SPATIUL PUBLIC SI IMPACTUL NOILOR TEHNOLOGII DE COMUNICARE
2 COMUNICAREA EMPATICA
2.1 PRINCIPIILE COMUNICARII EMPATICE IN ORGANIZATIE SI IN SOCIETATEA MODERNA
2.2 ASCULTAREA EMPATICA SI ROLUL SAU IN COMPORTAMENTUL UMAN
2.3 IMPLICATIILE EMPATICE LA NIVELUL COMUNICARII SI CONDUCERII
3 ROLUL EMPATIEI IN DEZVOLTAREA COMUNICARII EMPATICE
3.1 PRINCIPIILE COMUNICARII EMPATICE IN FIRMA
3.2 COMUNICAREA EMPATICA- UN INSTRUMENT AL PUTERII
3.3 NOI MODALITATI DE COMUNICARE. CLARITATEA COMUNICARII
3.4 IMPLICAREA PERSONALULUI IN COMUNICAREA EMPATICA
4 CONCLUZII
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Prin comunicare intelegem mecanismul prin care relatiile umane exista si se dezvolta; ea include toate simbolurile spiritului si mijloacele de transmitere care traverseaza spatiul si le pastreaza vii in timp. Ea include expresia fetei, atitudini, gesturi, tonuri ale vocii, cuvinte. Imprimate, cai de comunicatie, telegraful, telefonul, si tot ceea ce va fi pana la cucerirea finala a spatiului si timpului. Arheologii si istoricii au zugravit experienta timpurie a speciei umane din punctul de vedere al diferitelor epoci in care piatra, bronzul sau fierul au fost pe rand la mare rang. Stramosii nostri isi petreceau mai tot timpul confectionand unelte, dezvoltand si testand tot felul de tehnologii care sa ii ajute sa-si rezolve problemele legate de producerea hranei si confectionarea armelor de vanatoare. Numai ca fara o oarecare abilitate de a schimba, inregistra, descifra, recupera si disemina informatii legate de viata lor de zi cu zi, formele hominide care s-au succedat de-a lungul erelor de evolutie nu ar fi avut nici o sansa sa acumuleze si sa transmita urmasilor lor solutiile optime pentru rezolvarea problemelor de viata, sa gandeasca progresiv si mereu sa mai inventeze cate ceva care sa le schimbe modul de viata. Progresele in toate directiile facute de homo sapiens trebuie sa fi depins nu numai de materialele din care isi construiau uneltele si armele, ci si de sistemele de comunicare pe care le-au dezvoltat si perfectionat. Se poate spune ca abilitatea din ce in ce mai mare de a comunica complet si precis a fost cea care a condus la dezvoltarea progresiva a tehnologiei complexe, la crearea miturilor, legendelor, explicatiilor, obiceiurilor si regulilor complexe de comportament care fac posibila civilizatia.

O istorie completa a existentei umane trebuie sa faca referire si la etapele distinctive in dezvoltarea comunicarii umane, iar fiecare din acestea a avut un cuvant de spus in evolutia vietii sociale individuale si colective. Se pot distinge 6 epoci: Epoca semnelor si semnalelor, Epoca vorbirii si a limbajului, Epoca scrisului, Epoca tiparului, Epoca mijloacelor comunicarii de masa, Epoca mijloacelor de comunicare computerizata.

Spre exemplu, in epoca mijloacelor de comunicare computerizata, mariajul dintre calculator si telecomunicatie, a dus la acapararea comunicarii de o societate informationala. Sistemele informationale sunt supuse astazi unor importante schimbari tehnologice. Microelectronica este cea care pune la punct modalitati tentante si cantitativ incredibile de prelucrare si pastrare a datelor, in timp ce telecomunicatiile se indreapta spre anularea distantelor in comunicare.

Triada automatizare- informatizare - digitizare este nelipsita din perimetrul inovatiilor tehnologice. Automatizarea este inteleasa ca utilizare la scara tot mai larga a calculatoarelor, astfel ca in literatura de specialitate se vorbeste despre cinci tipuri de utilizare a calculatoarelor: - utilizarea de tip functionaresc (prelucrarea datelor in ...

Bibliografie:

BALANICA SILVIU - "COMUNICAREA IN AFACERI" - ED. ASE, 2003

BARBULESCU C. BAGUC - "MANAGEMENTUL PRODUCTIEI" - ED. TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

BRUHN M. - "MARKETING" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

BURDUS E., CARPANESCU GH. - "MANAGEMENTUL SCHIMBARII ORGANIZATIONALE" - ED. ECONOMICA, 2000

CATOIU I. - "CERCETARI DE MARKETING" - ED. ATTR, BUCURESTI, 2000

CEAUSU I. - "ENCICLOPEDIA MANAGERIALA" - ED. ATTR, BUCURESTI, 2003

COVEY STEPHEN R. - "EFICIENTA IN 7 TREPTE UN ABECEDAR AL INTELEPCIUNII" - ED. AII, BUCURESTI, 1996

COVEY STEPHEN R. - "ETICA LIDERULUI EFICIENT SAU CONDUCEREA BAZATA PE PRINCIPII" - ED. ALFA, BUCURESTI, 2000

FLORESCU C. - "MARKETING" - ED. INDEPENDENTA ECONOMICA, 1997

GATES BILL - "AFACERI CU VITEZA GANDULUI" - ED. ALMATEA, BUCURESTI, 2000

GERSTLE JACQUES - "LE ENJEUX DE LA COMMUNICATION POLITIQUE" - INSTITUTUL DE SOCIOLOGIE, BUCURESTI, 1998

GOODIN ROBERT T. - "THE THEORY OF INSTITUTIONAL DESIGN" - CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, 2000

GUY LOCHARD, HENRY BOYER - "COMUNICAREA MEDIATICA" - INSTIT. EUROPEAN, 1998

HRISTACHE DIANA - "COMUNICAREA IN AFACERI" - CENTRUL EDITORIAL-POLIGRAFIC A.S.E, BUCURESTI, 2000

HIRSTACHE DIANA - "COMUNICARE CORPORATIVA" - ED. ASE, 2004

MANOLESCU A. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - ED. ECONOMICA, 2003

MIEGE BERNARD - "SOCIETATEA CUCERITA DE COMUNICARE" - ED. POLIROM, IASI, 2000

NEAMTU C. - "MARKETING" - ED. ECONOMICA, 2004

PELISSIER NICOLAS - "COMMUNICATION ET POLITIQUE", C.N.R.S, PARIS 2001

PRESTON PASCHAL - "RESHAPING COMMUNICATIONS TECHNOLOGY. INFORMATION AND SOCIAL CHANGE", SAGE PUBLICATIONS, 2001

PRUTIANU S. - "CERCETAREA DE MARKETING" - ED. POLIROM, IASI, 2001

PRUTIANU S. - "MANUAL DE COMUNICARE SI NEGOCIERE IN AFACERI" - ED. POLIROM, IASI, 2000

RODICA M.CANDEA, DAN CANDEA - "COMUNICAREA MANAGERIALA APLICATA" - ED. EXPERT, 1998

SULTANA CRAIA - "COMUNICARE SI SPATIUL PUBLIC LA ROMANI" - ED. MEROCIA, 2006

VERBONCU I., POPA I. - "DIAGNOSTICUL FIRMEI" - ED. ECONOMICA, TEHNICA, 2001

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale empatiei si creativitatii in comunicare
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
51 pagini
Imagini extrase:
48 imagini
Nr cuvinte:
17 984 cuvinte
Nr caractere:
92 403 caractere
Marime:
526.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Sociologie
Sus!