Analiza privind rolul asistentului social în comunitatea deficienților de auz

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
1.1 BAZE TEORETICE
2 DEFINIRI CONCEPTUALE
2.1 DEFINIREA CONCEPTULUI DE SURDITATE
2.2 DEFINIREA CONCEPTULUI DE ASISTENTA SOCIALA
2.3 DEFINIREA CONCEPTULUI DE INTEGRARE SOCIALA
3 ANATOMIA URECHII
4 TIPOLOGIA SI CAUZELE SURDITATII
4.1 SURDITATE DE TRANSMISIE
4.2 SURDITATE DE PERCEPTIE
4.3 SURDITATE DE TIP MIXT
5 MIJLOACE DE FACILITARE A AUZULUI
5.1 PROTEZA AUDITIVA
5.2 IMPLANTUL COHLEAR
6 COMUNICAREA
6.1 LABIOLECTURA
6.2 LIMBAJUL SEMNELOR
7 ASISTENTA SOCIALA SI INTERVENTIA
7.1 INTERVENTIA, TERMEN GENERAL UTILIZAT
7.2 REGLEMENTARI LEGISLATIVE
7.2.1 PE PLAN INTERNATIONAL
7.2.2 PE PLAN INTERN
7.3 ROLUL ASISTENTULUI SOCIAL IN COMUNITATEA DEFICIENTILOR DE AUZ
7.3.1 BROKER
7.3.2 ABILITATOR
7.3.3 EDUCATOR
7.3.4 MEDIATOR
7.3.5 PLANIFICATOR
7.3.6 AVOCAT
7.3.7 TERAPEUT
7.3.8 NEGOCIATOR
8 OBIECTIVELE SI METODOLOGIA CERCETARII
8.1 OBIECTIVELE CERCETARII
8.2 METODE SI INSTRUMENTE DE CERCETARE
9 ANALIZA SI INTERPRETAREA DATELOR
9.1 PREZENTAREA INTERVIURILOR
9.2 PREZENTAREA STUDIILOR DE CAZ
9.3 MASURI DE INTERVENTIE
10 CONCLUZII
11 BIBLIOGRAFIE 60 ANEXE
11.1 GHIDUL DE INTERVIU
11.2 REPREZENTARE GRAFICA
11.3 PROIECT DE FINANTARE
12 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Societetea secolului XXI reprezinta o lume a modernismului si respectiv a post modernismului; o lume in care problemele majore ale omenirii sunt discutate de catre conducatorii mari ai lumii, iar cercetarea metodica de solutionare a lor cu scopul de a da rezolvare acestor probleme se produce in laboratoare specific construite si faurite dar, ce se intampla atunci cand buturuga mica rastoarna carul mare? Si anume, ce se intampla atunci cand colaborarea intre membrii societatii nu mai are loc datorita unor fisuri in tesatura sociala?

Ce se intampla atunci cand bazele societatii se dizolva si legatura de sudura nu mai exista? Adica atunci cand indivizii nu mai comunica, cand sunt separati, detasati, izolati sau departati de la centrul de sustinere? In calitatea de studenta la asistenta sociala, am fost confruntata cu diferite ramuri ale asistentei sociale, am avut ocazia sa vad lucrarile ce s-au tesut de-a lungul anilor atat in domeniul protectiei copilului, al politicii sociale, al persoanelor dependente de diferite droguri, al varstnicilor, cat si al persoanelor cu dizabilitati. Am fost profund impresionata de devotamentul si implicarea pe care o au asistentii sociali in munca cu copii, despre reglementarile legislative care s-au facut si tot atat de mult despre sarguinta si seriozitatea cu care este dotata acesta ramura a asistentei sociale.

Este un domeniu care s-a dezvoltat mult in ultimii ani, atat fata de copiii abandonati cat si fata de expunerea nefavorabila pe care o are un copil intr-o familie cu probleme (divort, dependenta de alcool si droguri, abuz - fizic, sexual si emotional). Dar in acelasi timp am fost dezamagita de multitudinea de ramuri ale asistentei sociale in care ajutorul oferit nu este unul de calitate si maxim confort, ci din contra este unul neglijat. Lucrarea de fata isi propune sa discute, sa analizeze si sa evidentieze aceste probleme aflate in comunitatea noastra si mai specific intr-un grup de oameni mai mic, o comunitate minoritara, si anume aceea a persoanelor deficiente de auz.

De asemenea lucrarea de fata va arata rolul important pe care il are societetea in a angaja personal specializat in ajutorarea unor persoane de acest gen, si anume, importanta si rolul asistentului social in lupta pentru drepturile, ajutorarea, integrarea si relationarea persoanelor surde cu intreaga societate.

Pentru a putea efectua o lucrare de calitate superioara trebuie mai intai de toate sa definim termenii cu care vom opera pe parcursul intregii lucrari, termeni pe care ii vom utiliza adesea si de asemenea la care vom face referire de mai multe ori. Unul dintre termenii des utilizati in paginile acestei lucrari sunt persoanele deficiente de auz; alaturi de alti termeni ca si surditate, integrare sociala, asistenta sociala.

In randurile ce urmeaza vom incerca sa definim fiecare dintre aceste concepte referindu-ne pe rand la ele din perspectiva societatii si a importantei pe care o are in societate.

Desi societetea noastra este o ...

Bibliografie:

ANCA MARIA - "PSIHOLOGIA DEFICIENTILOR DE AUZ" - PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ-NAPOCA, 2001

VIROLE - "PSIHOLOGIE DE LA SURDITE" - DE BOEK UNIVERSITE, PARIS, 1996

BOCANCEA CRISTIAN, NEAMTU GEORGE - "ELEMENTE DE ASISTENTA SOCIALA" - COLEGIUL POLIROM, IASI, 1999

CALVERT R. DONALD, SILVERMAN S. RICHARD - "SPEACH AND DEAFNESS" - EDITED BY ASSOCIATION FOR THE DEAF, WASHINGTON D.C., 1978

COULSHED VERONICA - "SOCIAL WORK PRACTICE" - PUBLISHED BY BRITISH ASSOCIATION OF SOCIAL WORKERS, LONDON, 1991

CURTIS SARAH - "LOOKING AT HANDICAP" - BRITISH AGENCIES FOR ADOPTION & FOSTE-RING, LONDON, 1982

DINU MIHAI - "COMUNICAREA, REPERE FAMILIALE" - EDITURA ALGOS, BUCURESTI, 2000

DRAGAN LILIANA, VACARESCU ANCA - "ELEMENTE DE SURDODIDACTICA" - EDITURA ORIZONTURI UNIVERSITARE, TIMISOARA, 2002

MANEA LIVIUS - "PROTECTIA SOCIALA A PERSOANELOR CU HANDICAP" - EDITURA CASA DE CULTURA SI PRESA SURSA SRL, BUCURESTI, 2000

MANOLACHE C. GH. - "SURDOMUTITATEA" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1980

MARGINEANU EMIL - "URGENTE SI LUCRARI PRACTICE DE ONTOLOGIE" - EDITURA TREIRA, ORADEA, 2000

MOORES F. DONALD - "EDUCATING THE DEAF" - HOUGHTON MIFFLIN COMPANY, BOSTON, 1987

MOORES F. D., KATHRIN P. MEADOW - "EDUCATIONAL & DEVELOPMENTAL ASPECCTS OF DEAFNESS" - GALLAUDET UNIVERSITY PRESS, WASHINGTON DC

OLERON PIERRE - "EDUCATIA COPIILOR HANDICAPATI FIZIC" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI

PADDEN CAROL, HUMPHARIES TOM - "DEAF IN AMERICA" - HARVARD UNIVERSITY PRESS CAMBRIDGE, 1998

PAUNESCU CONSTANTIN - "COPILUL DEFICIENT, CUNOASTEREA SI EDUCAREA LUI" - EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1983

RUCH L. FLOYD - "PSYCHOLOGY, LIFE, SCOTT" - FORESMAN, COMPANY, CHICAGO, 1953

SAFFORD L. PHILIP - "TEACHING YOUNG CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS" - THE MOSBY COMPANY, SAINT LOUIS, 1978

SKIDMORE A. REX, MILTON G. THACKERAY - "INTRODUCTION TO SOCIAL WORK" - ALLYN & BACON, 1997

SPECTOR E. JANET - "EXCEPTIONAL CHILDREN" - A DIVISION OF PARAMOUNT PUBLISHING, 1994

UDEN VAN A. - "A WORD OF LANGUAGE FOR DEAF CHILDREN" - EDITED BY SWEETS & ZEITLINGER, AMSTERDAM, 1977

VERZA FLORIN EMIL - "INTRODUCERE IN PSIHOPEDAGOGIA SPECIALA SI IN ASISTENTA SOCIALA" - EDITURA FUNDATIEI HUMANITAS, BUCURESTI, 2002

WEIHS J. THOMAS - "COPILUL CU NEVOI SPECIALE" - EDITURA TRIADE, CLUJ-NAPOCA, 1998

ZAMFIR ELENA - "PSIHOLOGIE SOCIALA, TEXTE ALESE" - EDITURA ANKAROM, 1997

ZASTROW CHARLES - "THE PRACTICE OF SOCIAL WORK" - THE DORSEY PRESS, CHICAGO, 1989

ZAMFIR CATALIN, LAZAR VLASCEANU - "DICTIONAR DE SOCIOLOGIE" - EDITURA BABEL, BUCURESTI, 1995

ACADEMIA ROMANA, INSTITUTUL DE LINGVISTICA, IORGU IORDAN - "DICTIONARUL EXPLICATIV AL LIMBII ROMANE" - EDITURA UNIVERSITATII ENCICLOPEDICE, BUCURESTI, 1996

DICTIONAR DE MEDICINA, LAROUSSE, UNIVERS ENCICLOPEDIC, BUCURESTI, 1998

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza privind rolul asistentului social in comunitatea deficientilor de auz
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
74 pagini
Imagini extrase:
83 imagini
Nr cuvinte:
22 783 cuvinte
Nr caractere:
140 833 caractere
Marime:
182.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Oradea
Specializare:
Teologie baptista asistenta sociala
Materie:
Sociologie
Sus!