Școlile și teologia tibetană ale buddhismului

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CADRUL MAHAYANIC
2.1 CALEA LUI BODHISATTVA
2.2 NAGARJUNA SI TEORIA VIDULUI
3 VAJRAYANA
3.1 DE LA "MANI" LA "VAJRA"
3.2 SCOLILE TIBETANE
3.3 TEOLOGIA TIBETANA
4 DESPRE MANDALA
4.1 SAU IN LOC DE INCHEIERE
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Buddhismul a fost singurul mesaj religios si filosofic al Indiei care s-a raspandit mult dincolo de hotarele patriei sale de origine. Cucerind Asia spre nord si spre est, el a devenit in acele vaste regiuni crezul maselor si le-a modelat vreme de veacuri civilizatia. Fenomenul acesta tinde sa ascunda faptul ca in esenta buddhismul este destinat numai celor putini fericiti 1. Doctrina filosofica aflata la radacina numeroaselor trasaturi populare fascinante nu este tipul de invatatura care poate deveni accesibila tuturora. Se considera ca dintre toate numeroasele raspunsuri oferite de-a lungul mileniilor in toate cele patru colturi ale lumii ca solutie la enigmele vietii, aceasta poate fi situata printre cele mai intransigente, obscure si paradoxale.

Se consemneaza faptul ca intr-o zi a fost adusa la cunostinta lui Buddha urmatoarea relatare complicata: Un anumit calugar, Stapane, savarsise o greseala pe care el o considera ca fiind o greseala, pe cand ceilalti calugari considerau acea greseala ca nefiind o greseala. Ulterior, el a inceput sa considere acea greseala ca nefiind o greseala, iar ceilalti calugari au inceput sa considere acea greseala ca fiind o greseala Atunci calugarii aceia au hotarat sa-l alunge pe calugarul respectiv din pricina refuzului sau de a-si recunoaste acea greseala Atunci calugarul si-a strans tovarasii si prietenii dintre calugari de partea sa si a trimis un mesager tovarasilor si prietenilor sai aflati printre calugarii din toata tara Iar partizanii calugarului alungat au ramas de partea acelui calugar alungat si l-au urmat pe dansul. Budddha, atunci, a exclamat cu glas jalnic: Ordinul este scindat! Ordinul este scindat! 2, formula ce va rezuma la modul esential dezvoltarea ulterioara a buddhismului.

Buddha nu putea sa aiba succesor. El revelase Legea (dharma) si intemeiase comunitatea (samgha): trebuia acum sa se codifice Legea, adica sa se culeaga predicile Preafericitului si sa se fixeze canonul. Marii discipoli, Sariputra si Mandgalyayana, murisera. Cat despre Ananda a fost timp de 25 de ani servitorul credincios al Maestrului, el nu era arhat: nu avusese timpul de a-si insusi tehnicile de meditatie.

Initiativa de a tine un conciliu de 500 de arhati i-a apartinut lui Mahakasyapa, si el profund pretuit de Buddha, dar avand un caracter rigid si intolerant, opus binevoitorului Ananda. Dupa traditia comuna, Conciliul a avut loc intr-o vasta pestera pe langa Rajagrha, in timpul anotimpului ploios de dupa moartea Maestrului, si a tinut sapte luni. Majoritatea izvoarelor citeaza o grava tensiune intre Mahakasyapa si Ananda. Nefiind arhat acesta din urma isi vede refuzat dreptul de a participa la Conciliu. Ananda se retrage in solitudine si ajunge foarte repede la sfintenie. El este atunci admis sau, dupa alte versiuni, patrunde in mod miraculos in pestera, demonstrandu-si astfel virtutile yogice. Prezenta sa era de altfel indispensabila, caci Ananda era singurul care auzise si invatase pe de rost predicile ...

Bibliografie:

AVALON ARTHUR - "MAHANIRVANA TANTRA" - EDITURA DECENEU, BUCURESTI, 1995

BLOFELD JOHN - "LE BOUDDHISME VAJRAYANA DU THIBET" - EDITIONS DU SEUIL, PARIS, 1976

BRUIJIN ERIK - "YOGA ET MEDITATION" - EDITIONS DU SEUIL, PARIS, 1977

BACOT J. - "MILAREPA, SES MEFAITS, SES EPREUVES, SON ILLUMINATION" - PARIS, FAYARD, 1971

COOMARASWAMY ANANDA - "HINDUISM SI BUDDHISM" - EDITURA TIMPUL, IASI, 1997

CARRITHERS MICHEL - "BUDDHA" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1996

CONZE E. - "LE BOUDDHISME" - PETITE BIBLIOTHEQUE PAYOT, PARIS, 1971

DASGUPTA SURENDRANATH - "AN INTRODUCTION TO TANTRIC BUDDHISM" - UNIVERSITY OF CALCUTTA, 1930

DAVID NEEL ALEXANDRA - "NEMURIRE SI REINCARNARE" - EDITURA DOMINO, TARGOVISTE, 1998

DAVID NEEL ALEXANDRA - "TAINELE INVATATURILOR TIBETANE" - EDITURA NEMIRA, BUCURESTI, 1995

DAVID NEEL ALEXANDRA - "MYSTIQUES ET MAGICIENS DU THIBET" - PLON, PARIS, 1968

DAVID NEEL ALEXANDRA - "LA CONNAISSANCE TRANSCENDANTE" - ADYAR, PARIS, 1958

DELUMEAU JEAN - "RELIGIILE LUMII" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1996

DESJARDIN A. - "LE MESSAGE DES TIBETAINS" - LA PALATINE, PARIS, 1966

ELIADE MIRCEA - "ISTORIA IDEILOR SI CREDINTELOR RELIGIOASE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1992

ELIADE MIRCEA - "YOGA. NEMURIRE SI LIBERTATE" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1993

ELIADE MIRCEA - "IMAGINI SI SIMBOLURI" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1994

ELIADE MIRCEA - "YOGA STUDIU INEDIT" - EDITURA MARIANA, CRAIOVA, 1991

ELIADE MIRCEA - "SPIRITUALITATEA SI LIMBAJELE SECRETE" - EDITURA DECENEU, BUCURESTI, 1994

EVANS WENTZ W. Y. - "LE LIVRE TIBETAIN DE LA GRANDE LIBERATION" - ADYAR, PARIS, 1960

FINCHER SUSANNE - "LA VOIE DU MANDALA" - ADYAR, PARIS, 1967

GOVINDA LAMA ANAGARIKA - "BAZELE MISTICII TIBETANE" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1998

GOVINDA LAMA ANAGARIKA - "MEDITATIA CREATOARE" - EDITURA HERALD, BUCURESTI, 1999

GYATSO TENZIN - "COMORILE BUDDHISMULUI TIBETAN" - EDITURA HERALD, BUCURESTI, 1997

HERUKA TSANG NYON - "MARPA TRADUCATORUL" - EDITURA INFORMATIA, BUCURESTI, 1992

MARQUES-RIVIERE JEAN - "LE BOUDDHISME AU THIBET" - EDITIONS BAUDINIERE, PARIS, 1937

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Scolile si teologia tibetana ale buddhismului
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
59 pagini
Imagini extrase:
85 imagini
Nr cuvinte:
26 763 cuvinte
Nr caractere:
133 419 caractere
Marime:
94.54KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Religie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Religie
Sus!