Studiu privind relația dintre randamentul școlar și tulburările de limbaj la deficientul mintal

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CONSIDERATII ASUPRA TULBURARILOR DE LIMBAJ LA DEFICIENTUL MINTAL
2.1 CONSIDERATII ASUPRA TULBURARILOR DE LIMBAJ
2.1.1 CAUZELE TULBURARILOR DE LIMBAJ
2.1.2 FRECVENTA TULBURARILOR DE LIMBAJ SI IMPORTANTA CORECTARII LOR
2.1.3 RELATIA DINTRE DEZVOLTAREA INTELECTUALA SI LIMBAJ
2.2 INFLUENTA FACTORILOR FAMILIALI SI SCOLARI ASUPRA RANDAMENTULUI SCOLAR
2.2.1 PSIHOTERAPIA FAMILIEI COPILULUI DEFICIENT
2.2.2 COPILUL CU TULBURARI DE LIMBAJ SI SCOALA
2.3 EFECTELE NEGATIVE ALE TULBURARILOR DE LIMBAJ ASUPRA COMPORTAMENTULUI VERBAL SI PSIHO - AFECTIV - PREZENTARE DE CAZ
2.4 INFLUENTA TULBURARILOR DE LIMBAJ ASUPRA RANDAMENTULUI SCOLAR
2.4.1 RANDAMENT, EFICIENTA, SUCCES / INSUCCES SCOLAR
2.4.2 INFLUENTA TULBURARILOR DE LIMBAJ ASUPRA REZULTATELOR OBTINUTE DE ELEVI LIMBA ROMINA
3 METODOLOGIA, OBIECTIVELE SI IPOTEZELE LUCRARII
3.1 MOTIVATIA ALEGERII TEMEI SI OBIECTIVELE URMARITE
3.2 METODICA CERCETARII
3.3 DESCRIEREA PROBELOR APLICATE
3.4 DESCRIEREA LOTULUI DE SUBIECTI
4 REZULTATELE OBTINUTE SI ANALIZA LOR
4.1 SITUATIA SCOLARA
4.2 REZULTATE OBTINUTE LA PROBELE DE DEZVOLTARE A LIMBAJULUI
4.3 COMPARAREA REZULTATELOR SCOLARE CU REZULTATELE OBTINUTE LA PROBELE DE DEZVOLTARE A LIMBAJULUI
4.4 CONCLUZII
4.5 MODALITATI DE INTERVENTIV CORECTIV - RECUPERATORIE

Extras din licența:

Limbajul uman - care, in lumina stiintei contemporane devine cel mai important mijloc de relatie intre constiinta si realitatea obiectiva, instrument al cunoasterii, al creatiilor valorilor cultural-morale si al transformarii naturii- constituie unul dintre cele mai complexe fenomene psihosociale. El reprezinta actul fundamental de legitimare a omului si de situare a sa pe scara evolutiei si progresului materiei vii.

Limbajul se realizeaza prin coordonarea unitara a unui complex de sisteme aferente si eferente. Transpus in termenii teoriei informatiei, limbajul este rezultatul activitatii unor organe de coordonare, care receptioneaza din exteriorul organismului o serie de semnale linguale, le descifreaza continutul semantic si, pe baza acestora, elaboreaza semnale verbale, inteligibile.

Limbajul este mai mult decat un simplu mijloc de transmisie, ele este si un tip aparte de conduita a individului, si anume, de conduita verbala, ce implica activitati diverse (vorbire, ascultare, schimb de idei, retinerea mesajelor sonore, reproducerea sau traducerea lor). Studiul limbajului presupune investigarea unor probleme cum ar fi: perceperea limbajului, intelegerea discursului, memorizarea frazelor si a textelor, achizitia si producerea limbajului.

Insusirea limbajului este o activitate care presupune un efort indelungat din partea individului. Aceasta, pentru ca tehnica de receptionare (limbajul impresiv) si de exprimare (limbajul expresiv) a comunicarii este una din priceperile omenesti cele mai complicate, pentru insusirea careia este nevoie, de multe ori, de un sir intreg de ani.

Tinandu-se seama de dificultatea coordonarii miscarilor foarte fine ale aparatului fonoarticulator, un anumit procent al semenilor nostri nu reusesc sa stapaneasca tehnica vorbirii, si de aceea prezinta tulburari de limbaj.

Tulburarile de limbaj se diferentiaza de particularitatile vorbirii individuale, acestea din urma reprezinta variatii in limitele normalului.

Astfel, unii oameni vorbesc nuantat, expresiv, clar, cu sunetele bine conturate, in vreme ce altii, dimpotriva, au o vorbire mai putin inteligibila, obositoare, stridenta sau prea soptita, cu sunete insuficient sau mai putin conturate. Toate acestea nu sunt decat manifestari individuale ale limbajului in limitele normalului.

Tulburarile de limbaj se diferentiaza de aceste variatii individuale si de particularitatile psihofiziologice de varsta, cateva dintre caracteristicile distinctive ale acestora fiind: neconcordanta dintre modul de vorbire si varsta vorbitorului, caracterul stationar al tulburarilor de limbaj, susceptibilitatea marita la complicatii neuro-psihice, necesitatea aplicarii unui tratament logopedic.

Astazi, cand scolarizarea incepe, de regula, la varsta de 6 ani, consolidarea vorbirii corecte, la o varsta cat mai timpurie, trebuie sa devina una din preocuparile majore ale invatamantului prescolar.

Prevenirea si inlaturarea tulburarilor de limbaj constituie o problema complexa a carei rezolvare ...

Bibliografie:

ARCAN, P. - "COPILUL DEFICIENT MINTAL" - TIMISOARA, EDITURA FACLA, 1980

BOSCAIU, E. - "BALBAIALA - PREVENIRE SI TRATAMENT" - CLUJ - NAPOCA, EDITURA DACIA, 1989

BOSCAIU, E. - "CU PRIVIRE LA RAPORTUL DINTRE TULBURARILE DE VORBIRE SI DEZVOLTAREA ACTIVITATII INTELECTUALE LA COPIL" - IN PROBLEME DE DEFECTOLOGIE, BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1964

CHAZAN, M. - "THE INCIDENCE AND NATURE OF MALADJUSTEMENT AMONG CHILDREN IN SCHOOLS FOR EDUCATIONALLYSUBNORMAL" - IN BRITISH JOURNAL, EDUC. PSYCHOL, 34, 1975

CHIVA, M. - "DEBILES NORMAUX, DEBILES PATHOLOGIQUES" - ED. DELACHAUX ET NIESTLE, 1973

DELGADO J - M - R. - "LE CONDITIONNEMET DU CERVEAU ET LA LIBERTE DE LESPRIT" - BRUXELLES, CH. DESSART - 1972

GUTU, M. - "MIJLOACE DIDACTICE INEDITE PENTRU RECUPERAREA SCOLARA A COPIILOR HANDICAPATI IN INVATAREA CITIRII, COMUNICARE" - SIMPOZION NATIONAL "CREATIVITATE SI EFICIENTA IN INVATAMANT", CRAIOVA, 1985

JURCAU, E. , JURCAU, N. - "CUM VORBESC COPII NOSTRI" - CLUJ - NAPOCA, EDITURA DACIA, 1989

LEONTIEV, A. N. - "PROBLEME ALE DEZVOLTARII PSIHICULUI" - BUCURESTI, EDITURA STIINTIFICA, 1964

LURIA A. R. - "DEZVOLTAREA LIMBAJULUI SI FORMAREA PROCESELOR PSIHICE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1963

LUSCHER, MAX - "FOUR COLOR PERSON" - POCKET BOOKS, 1980

LOCKE, J. H. , WALLACE, K. M. SHORT MARITAL - "ADJUSTEMENT AND PREDICTION TESTS" - MARIAGE AND FAMILY LIVING, 1959

PAUNESCU, C. - "INVESTIGATION SUR LE PROCESSUS DE LA FORMATION DU LANGAGE CHEZ LES ALALIQUES NORMAUX ET CHEZ AUX RETARDS MENTAUX, XII CONGRES DE LOGOPEDIE ET PHONIATRIQUE" - PARIS, 1968

PAUNESCU, C - TIN - "DEZVOLTAREA VORBIRII COPILULUI SI TULBURARILE EI" - EDITURA DE STAT DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1962

RADULIAN, V. - "PROFESORI SI PARINTI CONTRA INSUCCESELOR SCOLARE" - E. D. P. BUCURESTI - 1967

ROSCA, M. - "PSIHOLOGIA DEFICIENTILOR MINTAL" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1967

SEN, A. L. - "EDUCATIE SI TERAPIE, O VIZIUNE EDUCATIONALA ASUPRA PSIHOTERAPIEI" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1978

TOBOLCEA, I. - "INTERVENTII LOGO - TERAPEUTICE PENTRU CORECTAREA FORMELOR DISLALICE LA COPILUL NORMAL" - IASI, EDITURA SPANDA, 2002

TOBOLCEA, I. - "ORIENTARI PSIHOLOGICE SI LOGOPEDICE IN LOGONEVROZA" - IASI, EDITURA AXIS, 2000

VERZA, E. - "CE ESTE LOGOPEDIA" - BUCURESTI, EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, 1982

VERZA, E. - "CONDUITA VERBALA A SCOLARILOR MICI" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1973

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind relatia dintre randamentul scolar si tulburarile de limbaj la deficientul mintal
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
141 pagini
Imagini extrase:
116 imagini
Nr cuvinte:
44 078 cuvinte
Nr caractere:
251 115 caractere
Marime:
164.81KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Iasi
Specializare:
Psihopedagogie speciala
Materie:
Psihologie
Sus!