Studiu în dezvoltarea psihică la vârsta preadolescenței

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 DEZVOLTAREA PSIHICA LA VARSTA PREADOLESCENTEI
2.1 SUBSTADIILE DEZVOLTARII PSIHICE A PREADOLESCENTULUI. ASPECTE GENERALE
2.2 NEVOILE PUBERULUI
2.3 PARTICULARITATILE PSIHOLOGICE ALE PREADOLESCENTULUI
2.4 DEZVOLTAREA CONSTIINTEI DE SINE
2.5 DEZVOLTAREA VIETII PSIHICE
3 FORMAREA IMAGINII DE SINE LA PREADOLESCENTI
3.1 CE ESTE IMAGINEA DE SINE
3.2 SCURT ISTORIC AL IMAGINII DE SINE
3.3 IMAGINEA DE SINE LA PREADOLESCENT
3.4 INFLUENTA FAMILIEI IN CREAREA IMAGINII DE SINE
3.5 IMAGINEA DE SINE - ROLUL EI REGLATOR IN SISTEMUL PERSONALITATII
3.6 CE INSEAMNA A AVEA O IMAGINE DE SINE POZITIVA
4 MOTIVATIA IN PREADOLESCENTA. FORMELE DE ACTIVITATE ALE PREADOLESCENTULUI
4.1 ASPECTE TEORETICE ALE CONCEPTULUI DE MOTIVATIE
4.1.1 ROLUL MOTIVATIEI
4.1.2 SISTEMUL MOTIVATIONAL
4.2 IERARHIZAREA MOTIVATIEI
4.3 MOTIVATIA IN PREADOLESCENTA
5 STUDIU DE CAZ INTERDEPENDENTA IMAGINE DE SINE - MOTIVATIE IN CAZUL PREADOLESCENTILOR TIMIZI
5.1 DEFINIREA CONSTRUCTULUI TIMIDITATE
5.2 OPERATIONALIZAREA CONSTRUCTULUI
5.3 FORMULAREA ITEMILOR
5.4 ESANTIONUL TESTAT
5.5 PREZENTAREA SI PRELUCRAREA DATELOR
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Studiile intreprinse in pedagogie si psihologie confirma ipoteza ca la varsta prescolara copilul dobandeste cele mai profunde, durabile si productive insusiri psihice ale individualitatii proprii, o intensa receptivitate, sensibilitate si flexibilitate psihica. Gradinita este pentru copil o oaza de lumina, prima lui scoala, prima treapta a invatamantului.

Daca dragostea innobileaza sufletul, iar competenta inalta mintea, educatia adevarata trebuie sa mentina intr-un echilibru optim aceste realitati, competenta si dragostea educatorilor fiind doua conditii complementare, doua dimensiuni esentiale ale educatiei adevarate. Copiii nu trebuie educati pentru prezent ci pentru viitor.

Fara posibilitatea ca fiinta umana sa fiie educabila dand posibilitatea fiintei umane de a se forma pe sine ca personalitate prin educatie, ca o capacitate a individului uman de a fi supus actului educational, nu s-ar putea vorbi de educatie. Aceasta posibilitate ofera sansa educatiei de acompensa minusurile ereditare, de a compensa si corija efectele mediului fizic si social asupra dezvoltarii personalitatii.

In consecinta, puterea educatiei se sprijina pe educabilitate Drumul foarte lung pe care copilul il parcurge de la existenta biologica la cea sociala reprezinta, de fapt, drumul umanizarii, care este pe cat de greu atat de complex.

Acest fenomen de adanca transformare a copilului se realizeaza treptat prin extinderea si perfectionrea necontenita a relatiilor cu mediul, ceea ce echivaleaza cu ridicarea sa la conduitele primare, inferioare, la conduitele superioare, sociale.

Aceasta actiune de innobilare a fiintei umane nu este un simplu fenomen. Sunt factori multiplii care intra in joc favorizand sau nu, dezvoltarea conduitelor normale ori determinand comportamente morbide. Drept urmare, diversele manifestari exprimate in conduita copilului constituie un barometru deosebit de sensibil pentru relevarea nivelului de constiinta pe care l-a atins in dobandirea sensului social al vietii, precum si pentru indicarea gradului de gravitate a devierilor psihomorale contractate.

In prezent, problema devierilor de comportament la copil este larg dezbatuta in toate statele lumii, atragand atentia cercetatorilor din diverse domenii, cum ar fi: medicina, psihologie, juridic, pedagogic. Este limpede si evident faptul ca fiecare domeniu priveste problema din unghiurile ei si poate acest fapt a dus la rezolvarea multor probleme, dar a dus si la multe opinii in contradictoriu, care, din pacate, nu au dus la favorizarea dezvoltarii unei conceptii stiintifice unitare asupra devierilor de comportament al copilului.

Ori, fara o baza teoretica cat mai bogata nu se poate organiza in mod eficient o activitate de corectare a acestor devieri. Si lucrul nu este fara importanta mai ales ca frecventa lor a inceput sa creasca odata cu schimbarile sociale care au intervenit provocand ingrijorari cu privire la integrarea sociala a viitorului adult.

Imaginea de Sine evolueaza paralel cu cea a Eului. ...

Bibliografie:

DEBESSE M. - "ETAPELE EDUCATIEI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981

VOINEA M. - "SOCIOLOGIA FAMILIE" - FACULTATEA DE SOCIOLOGIE - PSIHOLOGIE - PEDAGOGIE, CATEDRA DE SOCIOLOGIE, BUCURESTI, 1993

MUNTEANU A. - "PSIHOLOGIA COPILULUI SI PREADOLESCENTULUI" - EDITURA AUGUSTA, TIMISOARA, 1998

ZLATE M. - "EU - L SI PERSONALITATEA" - EDITURA TREI, BUCURESTI, 1997

MITROFAN I. , CIUPERCA C. - "INCURSIUNI IN PSIHOSOCIOLOGIA SI PSIHOSEXOLOGIA FAMILIEI" - EDITURA PRESS MIHAELA, BUCURESTI, 1998

MITROFAN I. - "CURSA CU OBSTACOLE A DEZVOLTARII UMANE - PSIHOLOGIE, PSIHOPATOLOGIE, PSIHODIAGNOZA, PSIHOTERAPIE CENTRATA PE COPIL SI FAMILIE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

SCHIOPU U. - "PSIHOLOGIA COPILULUI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1967

BIRTCH A. - "PSIHOLOGIA DEZVOLTARII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2000

BONCHIS E. - "STUDIEREA IMAGINII DE SINE IN COPILARIE SI PREADOLESCENTA" - EDITURA IMPRIMERIEI DE VEST, ORADEA, 1997

ILUT P. - "SINELE SI CUNOASTEREA LUI - TEME ACTUALE DE PSIHOSOCIOLOGIE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2001

SCHIOPU U. - "CRIZA DE ORIGINALITATE LA PREADOLESCENTI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1997

COSTAFORU X. - "CERCETAREA MONOGRAFICA A FAMILIEI" - EDITURA TRITONIC, BUCURESTI, 2004

VERZA E. - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - EDITURA HYPERION, BUCURESTI, 1993

CRETU T. - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - EDITURA CREDIS, BUCURESTI, 2005

BANCIU D. - "CONTROL SOCIAL SI SANCTIUNI SOCIALE" - BUCURESTI, EDITURA HYPERION XXI

BERNASTIEN B. - "STUDII DE SOCIOLOGIA EDUCATIEI" - BUCURESTI, EDITURA DIDACTICA, 1973

BERNESTIEN B. - "LANGAGE ET CLASSES SOCIALES" - PARIS, EDITION MANUIT, 1975

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu in dezvoltarea psihica la varsta preadolescentei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
77 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
29 568 cuvinte
Nr caractere:
156 143 caractere
Marime:
119.57KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Psihologie
Sus!