Stimularea interesului pentru învățare la elevii clasei a III-a. Rolul metodelor activ-participative

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
1.1 INVATAMANTUL ROMANESC LA ORA REFORMEI
1.2 IMPORTANTA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE IN ASIGURAREA SUCCESULUI SCOLAR
1.3 NOTIUNEA DE METODA ACTIV-PARTICIPATIVA
1.4 SISTEMUL METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE
1.5 SUCCESUL SCOLAR - EXPRESIE A ACTIVIZARII ELEVILOR LA LECTIE
2 OBIECTIVELE SI METODOLOGIA CERCETARII
2.1 MOTIVAREA ALEGERII TEMEI
2.2 IPOTEZA DE LUCRU
2.3 OBIECTIVELE CERCETARII
2.4 METODE DE CERCETARE PEDAGOGICA
2.5 CARACTERIZAREA COLECTIVULUI DE ELEVI
3 MODALITATI PRACTICE DE ACTIVIZARE A ELEVILOR IN DIFERITE ACTIVITATI
3.1 ACTIVITATI DE STIMULARE INTELECTIVA A ELEVILOR
3.2 ACTIVITATILE EXTRACURRICULARE SI SUCCESUL SCOLAR
4 CONCLUZII
5 BIBLIOGRAFIE
6 ANEXE

Extras din licența:

Din ce in mai mult ne dam seama ca orice sistem de educatie ar trebui gandit pentru acela care are nevoie de educatie sau sa fie educat, fie ca el este copil, elev, tanar sau adult.

Elanul, vocatia si obligatia de a crea scoli bune si de a gandi educatia de calitate pentru toti copiii inseamna schimbare.

Si nu una minora.

Crearea unui invatamant care elibereaza potentialul fiecarui subiect din sistemul nostru este sau ar trebui sa fie pentru noi, educatori, administratori, parinti, membri ai comunitatii, legiuitori, decidenti, etc., interesul major.

Si poate nu a fost intamplator si nici o naivitate faptul ca un grup de parinti si educatori a dorit sa creeze o scoala ca un loc public, comunitar, capabil sa raspunda la intrebarea: Cum ar arata o scoala care sa garanteze succesul pentru toti copiii?

Intrebare sa recunoastem provocatoare.

Raspunsul nu a intarziat sa vina. El a fost conceput din perspectiva capacitatii acelei scoli de a reflecta cateva caracteristici esentiale, care vor fi prezentate succint. Trebuie mentionat faptul ca prelucrarea si dezvoltarea acestor caracteristici a fost realizata pentru a intelege mai bine incotro ne-am putea indrepta si noi cu variante ameliorate, dezvoltate, in beneficiul tuturor celor implicati in procesul de invatamant.

Unitate de scopuri, viziune, set de valori impartasite, precum si o infuzie multiculturala echilibrata; Un mediu scolar total sigur, igienizat, cooperant, relational afectiv si asertiv (afirmativ); Toti adultii, dar in special parintii, sunt responsabili pentru toti copiii, pentru scoala ca intreg. Pronumele eu si al meu se vor schimba in noi si al nostru. Purtatorii de politici educationale vor incorpora un minim consens asupra valorii disciplinei scolare: pozitive, solide, coerente, ferme, practicate intr-o ambianta adecvata; Asteptari ridicate pentru toti copiii, insotite de bune practici, realizate cu credinta / convingere; Continuturi gandite si realizate interdisciplinar, practicate eficient pentru a asigura o cunoastere utila, acceptand diferentele in invatare, in stil de invatare si de instruire; In terapiile si interventiile educationale sa se pronunte mai frecvent cuvintele / sintagme succes /reusita individuala si sociala si nu insucces / nereusita.

De aici si pana la a vorbi de societatea moderna ca o societate a cunoasterii utile nu exista decat un pas. Marimea lui este o functie cu mai multe variabile.

Este cert ca societatea moderna poate fi privita ca unul dintre cele mai complexe medii unde se produc modificari cotinue in competente, priceperi, deprinderi, cunostinte, atitudini si valori. Acest punct de vedere plaseaza institutiile de invatamant intr-o pozitie cheie, ceea ce implica o imensa responsabilitate sociala si individuala, constientizata si asumata. Institutiile de invatamant, inclusiv cele destinate invatamantului primar, au astazi sarcini de proiectare centrate si orientate in special spre: -a forma la elevi noi seturi de ...

Bibliografie:

ALBU G. - "INTRODUCERE INTR-O PEDAGOGIE A LIBERTATII" - EDITURA POLIROM, IASI, 1947

BARTOLOMEIS FR. - "INTRODUCERE IN DIDACTICA SCOLII ACTIVE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1981

BOCOS M. - "TEORIA SI PRACTICA CERCETARII PEDAGOGICE" - ED. CASA CARTII DE STIINTA, 2003

BOCOS M. - "EVALUAREA IN INVATAMANTUL PRIMAR. APLICATII PRACTICE" - EDITURA CASA CARTII DE STIINTE, 2004

BONCHIS E. - "INVATAREA SCOLARA" - EDITURA UNIVERSITATII EMANUEL, ORADEA, 2002

BRUNER J. - "PENTRU O TEORIE A INSTRUIRII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1970

CERGHIT I. - "METODE DE INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1980

COMANESCU I. - "PRELEGERI DE DIDACTICA SCOLARA" - EDITURA IMPRIMERIEI DE VEST, ORADEA, 2003

DELORS J. - "COMOARA LAUNTRICA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

DEWEY J. - "TREI SCRIERI DESPRE EDUCATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1997

DEWEY J. - "DEMOCRATIE SI EDUCATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1972

DICU A., DIMITRIU E. - "PROBLEME DE PSIHOLOGIE A EDUCATIEI" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1973

DRAGAN I., NICOLA I. - "CERCETARE PSIHO-PEDAGOGICA" - EDITURA TIPOMUR, TG. MURES, 1999

DUMITRU I. AL. - "DEZVOLTAREA GANDIRII CRITICE SI INVATAREA EFICIENTA" - EDITURA DE VEST, TIMISOARA, 2000

DULAMA M. E. - "MODELE, STRATEGII SI TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE CU APLICATII IN GEOGRAFIE" - EDITURA CLUSIUM, CLUJ NAPOCA, 2002

FAURE E. - "A INVATA SA FII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1974

FULLAN M. - "THE THREE STORIES OF EDUCATION REFORM", KAPPAN, 2000

GALPERIN P. - "STUDII IN PSIHOLOGIA INVATARII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

IONESCU M., CHIS V. - "PEDAGOGIE. SUPORTURI PENTRU FORMAREA PROFESORILOR" - EDITURA PUC, CLUJ NAPOCA, 2001

IONESCU M., RADU I. - "DIDACTICA MODERNA" - EDITURA DACIA, CLUJ NAPOCA, 2001

KOTARBINSKI T. - "TRATAT DESPRE LUCRUL BINE FACUT" - EDITURA POLITICA, BUCURESTI, 1976

LEROY G. - "DIALOGUL IN EDUCATIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1978

MOTESSORI M. - "TAINA COPILARIEI" - EDITURA TIPARUL UNIVERSAL, BUCURESTI, 1938

NICOLA I. - "TRATAT DE PEDAGOGIE SCOLARA" - EDITURA ARAMIS, BUCURESTI, 2000

OKON W. - "INVATAMANTUL PROBLEMATIZAT IN SCOALA CONTEMPORANA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1978

PIAGET J. - "EPISTEMOLOGIE GENETICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1972

PIAGET J. - "PEDAGOGIE SI PSIHOLOGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1973

POPPER R. - "SOCIETATEA DESCHISA SI DUSMANII EI" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1993

STAN C. - "TEORIA EDUCATIEI" - EDITURA PUC, CLUJ NAPOCA, 2001

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Stimularea interesului pentru invatare la elevii clasei a III - a. Rolul metodelor activ - participative
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
99 pagini
Imagini extrase:
102 imagini
Nr cuvinte:
26 549 cuvinte
Nr caractere:
140 722 caractere
Marime:
30.75MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Psihologie
Sus!