Persoane cu deficiențe mentale - orientare școlară și profesională

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ARGUMENT
2 PROBLEME GENERAL - TEORETICE ALE OSP (CA ETAPA INITIALA A ORIENTARII IN CARIERA)
2.1 DELIMITARI CONCEPTUALE
2.1.1 OREIENTAREA SCOLARA SI PROFESIONALA IN SENS CLASIC
2.1.2 ORIENTAREA SCOLARA SI PROFESIONALA IN SENS MODERN
2.2 PROFESIUNEA - CALEA DE INTEGRARE A TINERILOR IN VIATA SOCIAL - PRODUCTIVA
2.3 PRINCIPIILE OSP
2.4 FUNCTIILE OSP
2.5 FACTORII OSP
2.5.1 OBIECTIVELE SI SARCINILE ORIENTARII PE CICLURI DE INVATAMANT
2.5.2 INFLUIENTELE FAMILIEI
2.5.3 ACTIUNEA EDUCATIVA A FAMILIEI
3 PROCESUL ALEGERII CARIEREI. ETAPE SI MECANISME ALE DECIZIEI
3.1 CONCEPTUL DE ALEGERE A CARIEREI
3.1.1 DEFINIREA ALEGERII CARIEREI CA PREFERINTA
3.1.2 DEFINIREA ALEGERII CARIEREI CA ASPIRATIE
3.1.3 DEFINIREA OPERATIONALA A ALEGERII CARIEREI
3.2 TEORII ALE ALEGERII PROFESIONALE
3.3 MODELE EXPLICATIV - INTERPRETATIVE PRIVIND PRIENTAREA CARIEREI
3.3.1 MODELUL DEZVOLTARII CONCEPTULUI DESPRE SINE IN COMPORTAMENTUL VOCATIONAL ELABORAT DE D. SUPER
3.3.2 PERIOADE SI STADII IN ALEGEREA VOCATIONALA DUPA GINZBERG, GINSBURG, ELEXRAD SI HELMA
3.3.3 ALEGEREA CARIEREI IN CONCEPTIA ANNEI ROE
3.3.4 ALEGEREA VOCATIONALA CA EXPRESIE A PERSONALITATII IN CONCEPTIA LUI JOHN HOLLAND
3.3.5 ANALIZA COMPARATIVA: CONSTATARI SI EVALUARI
4 PROBLEME GENERALE PRIVIND DEFICIENTA MINTALA
4.1 DEFINIREA CONCEPTULUI DE DEFICIENTA MINTALA. PRECIZARI TERMINOLOGICE
4.2 GRADELE DEFICIENTEI MINTALE - DELIMITAREA DEFICIENTEI MINTALE PRIN DESCRIEREA PRINCIPALELOR CARACTERISTICI
4.3 TRASATURI DE SPECIFICITATE ALE DEFICIENTEI MINTALE
4.3.1 CARACTERUL RESTARNS AL ZONEI PROXIMEI DEZVOLTARI
4.3.2 VASCOZITATEA GENETICA
4.3.3 HETEROCRONIA DEZVOLTARII
4.3.4 INERTIA OLIGOFRENICA - EXPRESIE A DISTORSIONARII DINAMICII CORTICALE
5 SPECIFICUL SI CERINTELE CONSILIERII OSP LA COPIII CU DEFICIENTA MINTALA
5.1 PROBLEMA INTEGRARII SOCIO - PROFESIONALE A DEFICIENTILOR MINTAL
5.2 VARIABILE DE CARE DEPIND ADAPTAREA SOCIO - PROFESIONALA A DEFICIENTILOR MINTAL
5.3 INTEGRAREA SOCIO - PROFESIONALA A TINERILOR CU DEFICIENTA MINTALA (DIFICULTATI DE INTEGRARE SPECIFICA)
5.4 PROBLEMELE OSP LA SFARSITUL GIMNAZIULUI
5.5 ADOLESCENTUL CU DEFICIENTA MINTALA DIN SCOALA SPECIALA
5.6 CATEGORII DISTINCTE DE NEVOI ESENTIALE LA DEFICIENTA MINTALA
5.7 PRINCIPII ALE OSP LA COPII DEFICIENTI MINTALI DIN SCOALA SPECIALA
5.8 TEHNICI SPECIFICE DE CONSILIERE LA COPIII DEFICIENTI MINTAL
5.9 ETAPE PARCURSE IN OSP LA TINERII DEFICIENTI MINTAL
5.10 STEREOTIPURI NEPRODUCTIVE CU PRIVIRE LA POSIBILITATILE DEFICIENTILOR DE INTELECT DIN SCOLILE SPECIALE
6 CERCETAREA ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE A DEFICIENTILOR MINTALI COMPARATIV CU CEA A NORMALILOR
6.1 OBIECTIVELE SI IPOTEZELE CERCETARII
6.2 DESCRIEREA ESANTIOANELOR INVESTIGATE DE SCOLARI CU HANDICAP MINTAL USOR SI DE NORMALI
6.2.1 STRUCURA ESANTIONULUI DE COPII DIN SCOALA NORMALA
6.2.2 STRUCTURA ESANTIONULUI DE COPII CU DEFICIENTA MINTALA DIN SCOALA SPECIALA
6.3 METODELE UTILIZATE
6.4 DESCRIEREA PROBELOR
6.5 PRELUCRAREA SI INTERPRETAREA REZULTATELOR CERCETARII. ANALIZA CALITATIVA SI CANTITATIVA A REZULTATELOR. ANALIZA COMPARATIVA PE SEXE
6.6 STUDII DE CAZ REPREZENTATIVE
6.7 RECOMANDARI PRIVIND ORGANIZAREA ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE A DEFICIENTILOR MINTAL
7 CONCLUZII SI RECOMANDARI
8 BIBLIOGRAFIE
9 ANEXE

Extras din licența:

Activitatea de orientare scolara si profesionala sau de orientare a carierei a cunoscut, de-a lungul desfasurarii ei patru tendinte sau valuri asa cum le denumeste Peter Plant in cadrul Conferintei intrenationale anuale a Asociatiei Internationale de Orientare Scolara si Profesionala de la Doublin (iulie 1996). Aceste tendinte care marcheaza dinamica orientarii carierei sunt: Prima tendinta se inregistreaza la inceputul secolului nostru, accentul punandu-se pe testarea psihometrica, iar consilierul avea rolul unui expert care punea diagnosticul necesar pentru stabilirea ocupatiei, care i se potriveste subiectului testat. Scopul orientarii este cel al selectiei.

Cea de-a doua tendinta apare ca reactie la metodele mecaniciste de orientare ca urmare a testarii psihometrice excesive. Acum in centrul orientarii este subiectul, accentul este pus pe client. Consilierul are rolul de a ajuta clentul in procesul de autoexplorare. Unul din scopurile importante ale activitatii de orientare il constituie desavarsirea carierei personale.

In cadrul celui de-al treilea moment se aplica principiile economiei de piata (ofera servicii platite de orientare a carierei). Astfel, datorita concurentei, calitatea serviciilor creste. Unul din scopurile majore ale orientarii carierei consta in a face sa functioneze sistemele de educatie, pregatire si piata muncii astfel incat sa sustina cresterea economica.

Consilierul actioneaza ca un sfetnic care trebuie sa ajute investitiile de capital uman.

Cel de-al patrulea moment, pe care Peter Plant il numeste Green Guidance (Orientarea Verde), are in centrul atentiei alegerea carierei tinand cont de probleme de etica si de mediu inconjurator (la nivel planetar). Consilierul trebuie sa ajute clientul ca in luarea deciziilor privind cariera sa aiba in vedere si impactul alegerii sale intr-o perspectiva globala si ecologica. In acest sens consilierul are rolul unui educator.

Asupra structurii si continutului educatiei, instruirii si evolutiei ocupatiilor au o influienta deosebita lumea economica, politica si explozia tehnologica continua.

apar schimbari si in structura si continutul valorilor personale si sociale in cadrul fiecarei societati de pe intreaga planeta. Valorile individuale, ca si increderea in sine si in societatea in care traieste, s-au schimbat, ducand la noi modalitati de intelegere si dezvoltare a propriei personalitati si legat de aceasta, a carierei fiecaruia.

Necesitatea orientarii profesionale a aparut la inceputul secolului 20 datorita unei evolutii industriale deosebite care a condus la modificari in structurarea unor procese tehnologice, la diminuarea numarului unor locuri de munca, la disparitia unor profesii, la aparitia altora.

Au aparut miscari sociale de protest care au subliniat problemele care trebuiau rezolvate. Orientarea profesionala s-a nascut in perioada de varf a cestei miscari; cei care desfasurau aceste activitati erau voluntari ai agentiilor de asistenta sociala ocupandu-se, in mod special ...

Bibliografie:

ANDRONIC IOAN, ALEX MITRACHE - "ASPECTE PSIHOSOCIALE ALE PERSOANELOR CU CERINTE SPECIALE" - CENTRU PENTRU FORMAREA SI DEZVOLTAREA PERSONALITATII COPILULUI, CRAIOVA, 1994

ARCAN P. , CIUMAGEANU D. - "COPILUL DEFICIENT MINTAL" - EDITURA FALCA, TIMISOARA, 1980

BADEA ELENA - "CONSILIEREA PSIHOLOGICA: 417 RASPUNSURI LA INTREBARILE STUDENTILOR MEI" - EDITURA ORION, 1999

BARRAUD J. , KITTEL F. , MOULE M. - "LA FONCTION RESSOURCES HOUMAINES: MATIERS, COMPETENCE ET FORMATION" - PARIS, DUNOD, 2000

DRAGAN ION, DUMITRU OZUM, TOMSA GHE. - "DICTIONAR DE ORIENTARE SCOLARA SI PROFESIONALA", BUCURESTI

DREVILLON JEAN - "ORIENTAREA SCOLARA SI PROFESIONALA" - TRADUCERE STEFAN GHIVIRIGA, EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, "LORIENTATION SCOLAIRE ET PROFESSIONNELLE", 1973

DUMITRASCU D. - "INTRODUCERE IN METODOLOGIA CERCETARII STIINTIFICE" - CLUJ, 1970

FLOYER ACLAND ANDREW - "ABILITATI SI APTITUDINI PERFECTE" - BUCURESTI, EDITURA NATIONAL, 1998

FUGARETU - UREA R. - "IMAGINEA DE SINE SI PERCEPTIA SOCIALA LA DEBILII MINTALI" - TEZA DE DOCTORAT, EDITURA ALMAROM, RAMNICU VALCEA, 2002

GOLU MIHAI, DICU AUREL - "INTRODUCERE IN PSIHOLOGIE" - BUCURESTI, EDITURA STIINTIFICA, 1972

HOLBAN ION - "ORIENTAREA SCOLARA" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 1973

HOLBAN ION - "LABORATORUL SCOLAR DE ORIENTARE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

HOLLAND JOHN. - "MAKING VOCATIONAL CHOICES: A THEORY OF VOCATIONAL PERSONALITIES & WORK ENVIRONMENTS" - ENGLEWOOD CLIFFS, PRETINCE - HALL, 1985

HOLLAND J. L. - "THE SELF - DIRECTED SEARCH" - ODESSA, FLORIDA, PSYCHOLOGICAL SAAESMENT RESOURCES, 1985

IOAN STEFAN C. - "ALEGEREA UNEI CARIERE" - EDITURA SOCIETATII COOPERATIVE, LIBRARIA NATIONALA, BUCURESTI, 1985

IONESCU S. - "ADAPTAREA SOCIO - PROFESIONALA A DEFICIENTILOR MINTALI" - EDITURA ACADEMIEI ROMANE, BUCURESTI, 1975

IONESCU S. - "LINTERVENTION EN DEFICIENCE MENTALE" - VOL. II, PIERRE MARDAGA, EDITEUR, BRUXELLES, 1990

IONESCU S. - "ADAPTAREA SOCIO - PROFESIONALA A DEFICIENTILOR MINTAL" - BUCURESTI, EDITURA ACADEMIEI, 1975

JIGAU MIHAI - "CONSILIEREA CARIEREI" - EDITURA SIGMA, 2001

KLEIN MARIA MAGDALENA - "STRATEGII PSIHOPEDAGOGICE DE ORIENTAREA CARIEREI ELEVILOR" - UNIVERSITATEA BUCURESTI, BUCURESTI, 2000

LUNGU - NICOLAE S. - "PROGRAM DE RECUPERARE COMPLEXA A COPILULUI HANDICAPAT MINTAL" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1978

MANOLACHE IOANA - "STIMULAREA COGNITIVA A COPIILOR CU HANDICAP INTELECTUALA" - INSTITUTUL DE STIINTE ALE EDUCATIEI, BUCURESTI, 1996

MARCELA RODICA - "ELEMENTE TEORETICE SI METODICE PENTRU ORIENTAREA IN SCOALA" - EDITURA UNIVERSITATII TRANSILVANIA, 2002

MARGINEANU N. - "SELECTIA SI ORIENTAREA PROFESIONALA" - BUCURESTI, EDITURA PEDAGOGICA, 1972

MIRLE PIERRE - "SOCIOLOGIE DE LEVALUATION SCOLAIRE" - PARIS, PRESSES UNIVERSITAIRE DE FRANCE, 1999

NOVAC A. - "METODE STATISTICE IN PEDAGOGIE SI PSIHOLOGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1977

PAUNESCU C - TIN. - "DEFICIENTA MINTALA SI ORGANIZAREA PERSONALITATII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1977

PIERRE MERLE - "SOCIOLOGIE DE LEVALUATION SCOLAIRE" - PRESSES UNIVERSITAIRE DE FRANCE, PARIS, 1998

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Persoane cu deficiente mentale - orientare scolara si profesionala
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
196 pagini
Imagini extrase:
253 imagini
Nr cuvinte:
58 758 cuvinte
Nr caractere:
335 909 caractere
Marime:
376.57KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
Psihopedagogie speciala
Materie:
Psihologie
Sus!