Dezvoltarea vorbirii la vârsta preșcolară. Rolul jocului didactic

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 DEZVOLTAREA VORBIRII LA VARSTA PRESCOLARA
1.1 IMPORTANTA DEZVOLTARII VORBIRII LA VARSTA PRESCOLARA
1.2 ROLUL SI SCOPUL METODICII DEZVOLTARII LA VARSTA PRESCOLARA
1.3 PRESCOLARUL SI REPREZENTARILE
1.4 CULTIVAREA LIMBAJULUI SI A GANDIRII - PREMISE ALE DEZVOLTARII VORBIRII
1.4.1 TULBURARILE DE VORBIRE
1.4.2 PREVENIREA SI INLATURAREA GRESELILOR DE EXPRIMARE
2 ATENTIA, MEMORIA SI IMAGINATIA - BAZA A EXPRIMARII CORECTE
2.1 ATENTIA. DEFINIRE. FORME. CALITATI. EDUCAREA ATENTIEI
2.2 MEMORIA. DEFINIRE. PROCESELE SI FORMELE MEMORIEI
2.3 IMAGINATIA
3 JOCUL DIDACTIC
3.1 IMPORTANTA JOCULUI DIDACTIC
3.2 CONDUCEREA JOCURILOR DIDACTICE
3.2.1 PREGATIREA JOCULUI DIDACTIC
3.2.2 ORGANIZAREA JOCULUI DIDACTIC
3.2.3 DESFASURAREA JOCULUI DIDACTIC
3.3 VALENTE FORMATIVE ALE JOCULUI DIDACTIC
3.3.1 SPECIFICUL JOCULUI DIDACTIC
3.3.2 LEGATURA DINTRE JOCUL DIDACTIC SI CELELALTE JOCURI
4 ROLUL JOCULUI DIDACTIC IN IMBOGATIREA VOCABULARULUI LA VARSTA PRESCOLARA
4.1 JOCUL DIDACTIC SI ACTIVIZAREA LIMBAJULUI
4.2 DEZVOLTAREA COMUNICARII SI A GANDIRII PRIN JOCURI DIDACTICE
4.3 ORGANIZAREA ACTIVITATILOR DE EDUCARE A LIMBAJULUI
4.4 STRATEGII DIDACTICE. EVALUAREA
4.4.1 OBSERVAREA
4.4.2 POVESTIREA
4.4.3 CONVERSATIA
4.4.4 DEMONSTRATIA
4.4.5 METODELE DE SIMULARE
4.4.6 EVALUAREA
4.5 ROLUL MATERIALULUI DIDACTIC IN DEZVOLTAREA VORBIRII
5 CONCLUZII
6 ANEXE
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Prescolarizarea este apreciata tot mai mult ca varsta ce cuprinde cea mai importanta experienta educationala din viata unei persoane; pe parcursul ei, se inregistreaza ritmurile cele mai pregnante in dezvoltarea individualitatii umane si unele din cele mai semnificative achizitii cu ecouri evidente pentru etapele ulterioare ale dezvoltarii sale.

Insusirea limbii moderne are o importanta deosebita in formarea personalitatii omului in general, a copilului in mod deosebit, pentru ca limba constituie principalul mijloc de comunicare, socializare a individului; modalitate de exprimare si povestire a informatiilor, ea este totodata mijlocul cel mai eficace prin care acesta ajunge sa cunoasca limba cu valorile ei materiale si spirituale. In ce priveste prescolarii, insusirea limbii conditioneaza dezvoltarea gandirii, a celorlalte procese psihice si intelectuale si ii ajuta sa-si insuseasca treptat acele deprinderi si abilitati care-i fac apti pentru activitati de tip scolar.

Bogatul continut cognitiv si formativ al activitatilor din gradinita de copii devine accesibil copilului prin intermediul limbajului si se transforma in deprinderi hotaratoare pentru profilul personalitatii acestuia, in etapele ulterioare ale evolutiei sale.

In aceasta lucrare am incercat, in primul rand, sa scot in evidenta importanta deosebita pe care o are dezvoltarea vorbirii la varsta prescolara; mai ales ca in vorbirea prescolarului sunt frecvente fenomene de substituire, de inversare, de omisiune. Problema educarii unei pronuntii corecte este de o deosebita insemnatate, stiindu-se ca defectele de vorbire pot dauna copilului (acesta poate deveni tacut, retras, timid). Data fiind varsta copiilor, gradinitei ii revin, pe langa imbogatirea vocabularului, si o serie de sarcini speciale si anume: educarea unei pronuntii si a unei vorbiri corecte; deprinderea unei vorbiri coerente, logice, expresive.

Sarcinile dezvoltarii limbajului, a vorbirii copiilor trebuie abordate intr-o viziune interdisciplinara; educatoarea va valorifica pe deplin fiecare posibilitate de cultivare a exprimarii verbale a copiilor in diferite imprejurari, insa ceea ce am vrut sa subliniez, mai ales in a doua parte a lucrarii este rolul pe care il are jocul didactic in dezvoltarea vorbirii.

Jocul didactic, ca mijloc de baza in dezvoltarea vorbirii, realizeaza una dintre cele mai importante cerinte ale educatiei prescolare, aceea de ai invata pe copii o varietate de notiuni, jucandu-se in mod organizat.

In jocurile didactice cu material sau orale in care copiii trebuie sa denumeasca, sa descrie, sa compare, sa identifice, sa selecteze, sa alcatuiasca multimea obiectelor de acelasi fel, sa interpreteze cantece etc., se imbogateste vocabularul copiilor, se precizeaza si se fixeaza atat cuvintele noi, cat si cele insusite in activitatile anterioare.

Valorificarea rolului formativ al jocurilor didactice de dezvoltare a vorbirii la varsta prescolara nu este posibila fara a conferi activitatilor ludice un caracter ...

Bibliografie:

GHEORGHION E. , TAIBON M. - "METODICA JOCULUI SI A PROGRAMULUI DISTRACTIV IN GRADINITA DE COPII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1971

TAIBON M. - "JOCURI DIDACTICE PENTRU GRADINITA DE COPII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1976

DOMSA I. , DOMSA M. , IVANUS Z. - "DEZVOLTAREA VORBIRII IN GRADINITA DE COPII SI IN CLASELE I SI A II - A" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1996

VARZARI EL. , TAIBON M. , MANASIA V. - "CUNOASTEREA MEDIULUI INCONJURATOR SI DEZVOLTAREA VORBIRII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1965

MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE - "PROGRAMAREA ACTIVITATILOR INSTRUCTIV - EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII" - BUCURESTI, 2000

REVISTA INVATAMANTULUI PRESCOLAR, BUCURESTI, 1996

INVATAMANTUL PRESCOLAR, SUPLIMENT TRIMESTRIAL AL REVISTEI DE PEDAGOGIE, BUCURESTI, 1972

REVISTA INVATAMANTULUI PRESCOLAR, BUCURESTI, 2002

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dezvoltarea vorbirii la varsta prescolara. Rolul jocului didactic
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
119 pagini
Imagini extrase:
99 imagini
Nr cuvinte:
43 733 cuvinte
Nr caractere:
227 796 caractere
Marime:
195.18KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Iasi
Materie:
Psihologie
Sus!