Publicitatea joaca un rol esential in viata sociala fiind indisolubil legata de comunicarea de masa, al carei impact atat asupra individului cat si a societatii in ansamblu e binecunoscut. Daca la inceput publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, tendinta actuala este de a se baza din ce in ce mai mult pe cercetare. Publicitatea este menita sa vanda, de aceea este emotionala, dramatica si de cele mai multe ori subiectiva.
Primele doua capitole ale lucrarii abordeaza publicitatea din perspectiva istorica propunand si o clasificare a acesteia cunoscandu-se originile indepartate si evolutia spectaculoasa.
Capitolul 3 analizeaza publicitatea din perspectiva psihologica pornind de la premisa ca in aparitia intentiei de cumparare sunt implicate o serie de procese psihice: perceptia, emotia, cunoasterea, motivatia, invatarea si memorarea.
Publicitatea, in schema ei actuala presupune cautarea insatisfactiilor individului si propunerea remediului. Ceea ce alege un cumparator dintre produsele unui magazine este mai degraba brandul decat marfa in sine.
In virtutea acestor afirmatii, am realizat un studiu cu privire la gradul de orientare al tinerilor catre brand in cumpararea bunurilor de consum, respectiv articolele vestimentare (capitolele 4, 5).
Capitolul 1 Repere in istoria publicitatii
Originile publicitatii sunt foarte indepartate, iar evolutia acesteia este spectaculoasa. In prezent se accepta ca Statele Unite este tara cu cea mai puternica industrie a reclamei. Elementele cele mai importante din istoria publicitatii sunt marcate de aspecte ale experientei americane publicitare.
"Putem identifica trei mari perioade in istoria publicitatii: (1) perioada premarketing -dinainte de Antichitate pana la aparitia mijloacelor de comunicare in masa; (2) perioada comunicarii de masa - din 1800 pana la jumatatea secolului XX; (3) perioada publicitatii stiintifice (bazata pe abordari structurate) - din anii ?50 pana in prezent (O? Guinn, Allen si Semenik, 1998, Jefkins, 2000, Russel si Roland, 1996)."
1.1. Publicitatea la nivel international
Publicitatea cu scop persuasiv isi are inceputurile in Antichitate. ,, Astfel, in Babilon, Egipt, Grecia au aparut inscriptii pe pereti, tablite de argila, papirus sau pe alte suporturi, continand anunturi de evenimente importante pentru colectivitate, de recompense pentru anumite actiuni solicitate din partea membrilor comunitatii, sau oferte de produse si servicii. Asemenea inscriptii si/sau desene sunt strabunicele reclamei contemporane." Inainte sa apara scrisul, chiar si dupa, reclama se facea prin mesaje strigate pe strazi, langa locurile unde se vindeau produsele sau in alte locuri publice.
O data cu aparitia tiparului, la mijlocul secolului al XV-lea, s-au dezvoltat unele forme de reclama. De fapt primele reclame adevarate au fost afisele si foile volante care contineau mesaje publicitare. In Anglia, la Londra (1472), prima reclama tiparita a fost un anunt pentru difuzarea unei carti de rugaciuni, pus pe usile bisericilor. Dar prima reclama tiparita la nivel de masa a aparut intr-o brosura in Germania, promovand un medicament miraculos.
Ziarele au alocat reclamei sectiuni speciale. Primul ziar englezesc a aparut in 1622, dar de abia in 1625 apare prima reclama distribuita prin acest suport media.
In 1630, la Paris, apare agentia publicitara sub cordonarea lui Theophraste Renaudot, director fondator al publicatiei La Gazette, care avea un scop umanitar, ajutand institutiile de binefacere sa se intalneasca si
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.