Brandul între percepția calității unor bunuri de consum și falsa identitate a cumpăratorilor tineri din România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1 REPERE IN ISTORIA PUBLICITATII 4
1.1. PUBLICITATEA LA NIVEL INTERNATIONAL 4
1.2. PUBLICITATEA IN ROMANIA 9
1.3. TEORII PUBLICITARE 11
CAPITOLUL 2 TIPOLOGIA RECLAMEI 15
2.1. CRITERII DE CLASIFICARE 15
2.2. RECLAMA IN MASS-MEDIA 18
2.2.1. Reclama in presa scrisa 18
2.2.2. Reclama la radio 21
2.2.3. Reclama la televiziune 23
2.2.4. Situatia reclamei din mass-media romaneasca 25
2.3. ALTE TIPURI DE RECLAME 28
2.3.1. Reclama pe Transit 28
2.3.2. Afise si panouri stradale 28
2.3.3. Reclamele clasificate 30
2.3.4. Reclama prin posta 32
2.3.5. Reclama de la firma la firma 33
2.3.6. Cadouri cu mesaj publicitar 34
CAPITOLUL 3 ELEMENTE DE PSIHOLOGIA RECLAMEI 35
3.1. COMPONENTE ALE AFECTIVITATII IN DOMENIUL RECLAMEI 36
3.1.1. Emotii pozitive in reclame 39
3.1.2. Emotii negative in reclame 42
3.1.3. Umorul in reclame 44
3.1.4. Intelegerea modului in care emotiile influenteaza comportamentul de consum 46
3.1.5. Procesele interne ce influenteaza emotia 49
3.2. INVATAREA SI RECLAMA 50
3.2.1.Conditionarea clasica de tip pavlovian 51
3.2.2.Conditionarea instrumentala 53
3.2.3. Invatarea prin observatie (teoria invatarii sociale) 55
3.2.4.Invatarea prin rezolvare de probleme 57
3.2.5. Procesele interne care influenteaza invatarea 58
3.3. PERCEPTIA RECLAMEI 59
CAPITOLUL 4 METODOLOGIA LUCRARII 61
4.1. Premisele cercetarii 61
4.2. OBIECTIVE 62
4.3.IPOTEZE 63
4.4.Variabilele cercetarii 63
4.5. Prezentarea modelelor de investigatie 64
4.6. Analiza de consistenta interna 67
CAPITOLUL 5 REZULTATE OBTINUTE 68
5.1. Concluzii 69 5.2. Anexe 70

Extras din licența:

Publicitatea joaca un rol esential in viata sociala fiind indisolubil legata de comunicarea de masa, al carei impact atat asupra individului cat si a societatii in ansamblu e binecunoscut. Daca la inceput publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, tendinta actuala este de a se baza din ce in ce mai mult pe cercetare. Publicitatea este menita sa vanda, de aceea este emotionala, dramatica si de cele mai multe ori subiectiva.

Primele doua capitole ale lucrarii abordeaza publicitatea din perspectiva istorica propunand si o clasificare a acesteia cunoscandu-se originile indepartate si evolutia spectaculoasa.

Capitolul 3 analizeaza publicitatea din perspectiva psihologica pornind de la premisa ca in aparitia intentiei de cumparare sunt implicate o serie de procese psihice: perceptia, emotia, cunoasterea, motivatia, invatarea si memorarea.

Publicitatea, in schema ei actuala presupune cautarea insatisfactiilor individului si propunerea remediului. Ceea ce alege un cumparator dintre produsele unui magazine este mai degraba brandul decat marfa in sine.

In virtutea acestor afirmatii, am realizat un studiu cu privire la gradul de orientare al tinerilor catre brand in cumpararea bunurilor de consum, respectiv articolele vestimentare (capitolele 4, 5).

Capitolul 1 Repere in istoria publicitatii

Originile publicitatii sunt foarte indepartate, iar evolutia acesteia este spectaculoasa. In prezent se accepta ca Statele Unite este tara cu cea mai puternica industrie a reclamei. Elementele cele mai importante din istoria publicitatii sunt marcate de aspecte ale experientei americane publicitare.

"Putem identifica trei mari perioade in istoria publicitatii: (1) perioada premarketing -dinainte de Antichitate pana la aparitia mijloacelor de comunicare in masa; (2) perioada comunicarii de masa - din 1800 pana la jumatatea secolului XX; (3) perioada publicitatii stiintifice (bazata pe abordari structurate) - din anii ?50 pana in prezent (O? Guinn, Allen si Semenik, 1998, Jefkins, 2000, Russel si Roland, 1996)."

1.1. Publicitatea la nivel international

Publicitatea cu scop persuasiv isi are inceputurile in Antichitate. ,, Astfel, in Babilon, Egipt, Grecia au aparut inscriptii pe pereti, tablite de argila, papirus sau pe alte suporturi, continand anunturi de evenimente importante pentru colectivitate, de recompense pentru anumite actiuni solicitate din partea membrilor comunitatii, sau oferte de produse si servicii. Asemenea inscriptii si/sau desene sunt strabunicele reclamei contemporane." Inainte sa apara scrisul, chiar si dupa, reclama se facea prin mesaje strigate pe strazi, langa locurile unde se vindeau produsele sau in alte locuri publice.

O data cu aparitia tiparului, la mijlocul secolului al XV-lea, s-au dezvoltat unele forme de reclama. De fapt primele reclame adevarate au fost afisele si foile volante care contineau mesaje publicitare. In Anglia, la Londra (1472), prima reclama tiparita a fost un anunt pentru difuzarea unei carti de rugaciuni, pus pe usile bisericilor. Dar prima reclama tiparita la nivel de masa a aparut intr-o brosura in Germania, promovand un medicament miraculos.

Ziarele au alocat reclamei sectiuni speciale. Primul ziar englezesc a aparut in 1622, dar de abia in 1625 apare prima reclama distribuita prin acest suport media.

In 1630, la Paris, apare agentia publicitara sub cordonarea lui Theophraste Renaudot, director fondator al publicatiei La Gazette, care avea un scop umanitar, ajutand institutiile de binefacere sa se intalneasca si

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Brandul intre perceptia calitatii unor bunuri de consum si falsa identitate a cumparatorilor tineri din Romania.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
70 pagini
Imagini extrase:
70 imagini
Nr cuvinte:
16 760 cuvinte
Nr caractere:
92 116 caractere
Marime:
2.48MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Tag-uri:
bunuri, brand, publiciate, clienti
Predat:
Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei , Universitatea din Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Psihologie
Profesorului:
Prof. univ. dr. Ruxandra Rascanu
Sus!