Aspecte relaționale între particularitățile sociabilității și educația parentală în cazul preșcolarului

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CADRUL TEORETIC
2.1 DEZVOLTAREA PSIHICA
2.1.1 DEFINIREA SI CARACTERISTICILE CONCEPTULUI DE DEZVOLTARE PSIHICA
2.1.2 FACTORII FUNDAMENTALI AI DEZVOLTARII PSIHIC
2.2 STILUL EDUCATIV PARENTAL
2.2.1 EDUCATIA - CONSIDERENTE TEORETICE GENERALE
2.2.2 EDUCATIA FAMILIALA - SPECIFIC SI ROL IN DEZVOLTAREA PSIHICA A COPILULUI
2.2.3 STILUL EDUCATIV PARENTAL - DEFINIRE, TIPOLOGII SI ROL IN DEZVOLTAREA PSIHICA A COPILULUI
2.3 PRESCOLARITATEA
2.3.1 VARSTA PRESCOLARA - CARACTERISTICI GENERALE
2.3.2 PROFILUL PSIHOLOGIC AL PRESCOLARULUI
2.4 SOCIABILITATEA LA VARSTA PRESCOLARA
3 OBIECTIVELE SI METODOLOGIA CERCETARII
3.1 OBIECTIVELE CERCETARII
3.2 IPOTEZA CERCETARII
3.3 MODELUL CERCETARII
3.3.1 VARIABILELE DE LUCRU
3.3.2 PARTICIPANTI
3.4 DESCRIEREA METODELOR DE INVESTIGATIE
3.5 DESCRIEREA PROCEDURILOR DE RECOLTARE A DATELOR
4 REZULTATELE CERCETARII
4.1 PREZENTAREA SI ANALIZA DATELOR
4.2 INTERPRETAREA DATELOR
5 CONCLUZII SI APRECIERI FINALE
6 ANEXE
7 REFERINTE BIBLIOGRAFICE
8 REZUMAT

Extras din licența:

In desfasurarea educatiei formale din gradinite, un rol din ce in ce mai important il detine parteneriatul acestei institutii cu familia si cu comunitatea. Colaborarea parinti-educatoare este o conditie fundamentala pentru asigurarea unei dezvoltari psihice a copilului, principalul aspect al acestui tip de relatie constand in consensul educativ.

Unitatea cerintelor educative solicitate de cele doua parti implicate, nu poate exista decat in momentul in care parintele este convins ca atat el, cat si educatoarea au un tel comun: binele copilului.

Bazele sociabilitatii copilului sunt puse in familie.

Influentele primului mediu social in care copilul incepe sa se dezvolte s-au dovedit a fi cruciale pentru dezvoltarea ulterioara a celui care constituie obiectul educatiei.

Studiile efectuate in acest sens au demonstrat importanta mediului familial pentru dezvoltarea personalitatii copilului, fiind evidentiate ambele sensuri, pozitiv sau negativ pe care atmosfera familiala le poate imprima devenirii copilului, in functie de calitatea acesteia.

Interactiunea factorilor fundamentali ai dezvoltarii sociale determina un anumit nivel al acesteia cu care prescolarul intra in mediul diferit dar curand la fel de cald ca si cel familial, mediul gradinitei.

In activitatea desfasurata cu copiii, educatoarea respecta particularitatile de varsta si individuale ale acestora.

Pe masura inaintarii in stadiul prescolaritatii, se constata diferentele individuale existente la nivel intelectual si socio-afectiv. Desigur ca, aceste diferente sunt vizibile si in substadiile anterioare, sustinute de faptul ca, da, fiecare fiinta umana este unica si originala, insa construirea de catre fiecare parinte a unei modalitati specifice, personale de raportare la propriul copil in educatia pe care o exercita asupra acestuia, face ca aceste diferente sa fie si mai vizibile.

Parintii se straduiesc sa fie cat mai buni cu copii lor.

Muncesc pentru a reusi sa le ofere celor mici, ceea ce poate lor, le-a lipsit. Se constata uneori, insa, un usor dezechilibru intre ceea ce parintii ofera copiilor si nevoile reale ale acestora, nevoi de comunicare, afectiune si siguranta.

Parintii fac totul pentru a-i educa pe cei mici, atat cum stiu si cat pot de bine. Acest totul semnifica pentru fiecare parinte.

altceva. Adultul isi construieste o strategie educativa pe masura ce copilul sau creste, strategie care fie se aseamana cu cea adoptata in copilarie de parintii lui, fie este opusa acesteia.

Aceasta practica educativa este dependenta de nivelul de cunostinte al parintelui, de atitudinile si convingerile sale, de conceptia acestuia despre lume si viata.

Educatia parentala adoptat in educatia copilului isi pune amprenta asupra dezvoltarii psihice a acestuia, principalele domenii comportamentale care o definesc fiind cel cognitiv si social-afectiv. Este adevarat ca vorbind despre interactiunea parinti-copii se au in vedere atat influentele parintilor asupra copiilor, cat si ale copiilor asupra ...

Bibliografie:

ADLER A. - "1995, PSIHOLOGIA SCOLARULUI GREU EDUCABIL" - EDITURA IRI, BUCURESTI

ARRANZ, E. - "2002, FAMILY CONTEXT AND THEORY OF MIND DEVELOPMENT DIN EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE" - VOL. 172 1, PAG. 9 - 22, CARFAX PUBLISHING

BADEA, E. - "1997, CARACTERIZAREA DINAMICA A COPILULUI SI ADOLESCENTULUI DE LA 3 LA 17 / 18 LUNI CU APLICATIE LA FISA SCOLARA" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI

BARAN - PETRESCU, A. - "2004, PARTENERIAT IN EDUCATIE" - EDITURA ARAMIS, BUCURESTI

BERNSTEIN, B. - "1978, STUDII DE SOCIOLOGIA EDUCATIEI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI

BIRCH, A. - "2000, PSIHOLOGIA DEZVOLTARII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI

BOROS, M. - "1992, PARINTI SI COPII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI

BRETHERTON, I. - "2000, EMOTIONAL AVAILABILITY: AN ATTACHEMENT PERSPECTIVE DIN ATTACHEMENT AND HUMAN DEVELOPMENT" - VOL. 2, NR. 2, EDITURA ROUTLEDGE

BURTON, P, PHIPPS, S. & CURTIS, L. - "2005, EN FAMILLE: MODELE SIMULTANE DU STYLE PARENTAL ET DE LA CONDUITE DE LENFANT"

CAMPBELL, R. - "2001, EDUCATIA PRIN IUBIRE" - EDITURA CURTEA VECHE, BUCURESTI

CHAO, R. - "1994, BEYOND PARENTAL CONTROL AND AUTHORITARIAN PARENTING STYLE: UNDERSTANDING CHINESE PARENTING THROUGH THE CULTURAL NOTION OF TRAINING" - CHILD DEVELOPMENT

CIOFU, C. - "1998, INTERACTIUNEA PARINTI - COPII" - EDITURA MEDICALA ALMATEA, BUCURESTI

CRETU, T. - "1994, PSIHOLOGIA VARSTELOR" - EDITURA UNIVERSITARA, BUCURESTI

CRETU, T. - "2003, PSIHOLOGIA VARSTELOR" - UNIVERSITATEA DIN BUCURESTI, EDITURA CREDIS

DARLING, N. , STEINBERG, L. - "1993, PARENTING STYLE AS CONTEXT: AN INTEGRATIVE MODEL" - CHILD DEVELOPMENT

DEBESSE, M. - "1970, PSIHOLOGIA COPILULUI DE LA NASTERE LA ADOLESCENTA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI

DIMA, S. , SCHIOPU, U. - "1980, CRESA, MEDIU EDUCATIV PENTRU INTEGRAREA COPILULUI IN GRADINITA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI

DIMITRIU, C. - "1973, CONSTELATIA FAMILIALA SI DEFORMARILE EI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI

DURNING, P. - "1995, LEDUCATION FAMILIALE" - PRESSES UNIVERSITAIRES DE FRANCE

GOLU, P. - "1985, INVATARE SI DEZVOLTARE" - EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI

GOLU, P. & GOLU, I. - "2003, PSIHOLOGIE EDUCATIONALA" - EDITURA MIRON, BUCURESTI

GRIEG, A. , HOWE, D. - "2001, SOCIAL UNDERSTANDING ATTACHEMENT SECURITY OF PRESCHOOL CHILDREN AND MATERNAL MENTAL HEALTH DIN BRITISH JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSICHOLOGY" - THE BRITISH PSYCHOLOGICAL SOCIETY

MACAVEI, E. - "1989, FAMILIA SI CASA DE COPII" - EDITURA LITERA, BUCURESTI

MILLET, L. - "1987, PROJET EDUCATIF ET TROUBLE DE LA PERSONNATION IN M. BRU & L. NOT - OU VA LA PEDAGOGIE DU PROJET - TOULOUSE - LE MIRAIL" - EDITIONS UNIVERSITAIRES DU SUD, PAG. 225 - 242

MITROFAN, I. , MITROFAN, N. - "1991, FAMILIA DE LA A LA. . . Z" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte relationale intre particularitatile sociabilitatii si educatia parentala in cazul prescolarului
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
111 pagini
Imagini extrase:
81 imagini
Nr cuvinte:
41 944 cuvinte
Nr caractere:
223 160 caractere
Marime:
336.71KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
De psihologie
Materie:
Psihologie
Sus!