Aspecte ale tratării diferențiate a elevilor în cadrul activităților din ciclul primar

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ORIENTARI IN EVOLUTIA INVATAMANTULUI PRIMAR; LOCUL LUI IN CADRUL SISTEMULUI DE INVATAMANT; OBIECTIVE
2 TRATAREA DIFERENTIATA A ELEVILOR - PROBLEMA DE ACTUALITATE A INVATAMANTULUI MODERN
2.1 DELIMITAREA CONCEPTELOR SI MOTIVATII PSIHOPEDAGOGICE
2.2 FUNCTIILE SI IMPORTANTA TRATARII DIFERENTIATE A ELEVILOR
2.3 MODALITATI SI MIJLOACE DE TRATARE DIFERENTIATA
2.4 SCURT ISTORIC
2.5 DIFERENTIERE LA NIVEL DE MACROSISTEM
3 PARTICULARITATI DE VARSTA ALE SCOLARULUI MIC SI MODALITATI DE CUNOASTERE A ACESTUIA
4 EDUCATIA INTEGRATA. RAPORTUL INTRE TRATAREA DIFERENTIATA SI EDUCATIA INTEGRATA
5 DEMERSURI METODOLOGICE PRIVIND TRATAREA DIFERENTIATA A ELEVILOR LA CICLUL PRIMAR
5.1 MICROSTUDIU EXPERIMENTAL PRIVIND TRATAREA DIFERENTIATA A ELEVILOR LA CICLUL PRIMAR
5.2 TRATAREA DIFERENTIATA AELEVILOR LA OBIECTUL LIMBA ROMANA
5.3 TRATAREA DIFERENTIATA AELEVILOR LA OBIECTUL MATEMATICA
6 CONCLUZII
7 ANEXE
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Invatamantul primar ocupa in structura invatamantului national un loc de baza; de el depinde edificiul celorlalte etape ale instructiei si educatiei.

La acest nivel, cu truda si cu migala, se construieste omul de maine, se pun bazele personalitatii viitorilor cetateni, se pun bazele personalitatii viitorilor cetateni. Acest nivel al invatamantului nu este doar treapta preliminara pentru a ajunge la oricare alt nivel ci si cadrul in care se formeaza interogatiile, schemele cognitive, evaluarile de baza, perceptiile decisive pentru un elev.

Importanta nationala a educatiei, revendicarea profund democratica de a crea posibilitati egale de acces la educatie, la diferite tipuri de invatamant pentru deplina dezvoltare a aptitudinilor fiecarei persoane, progresul cunoasterii si al aplicatiilor ei au impus masuri de reforma si modernizare a sistemelor de invatamant, inclusiv a invatamantului primar.

Idealul educational, asa cum apare in Legea invatamantului, trebuie sa fie inteles ca tinta pentru organizarea si reglarea educatiei pentru fiecare nivel de invatamant.

Conform principiului educatiei pentru toti, fiecare persoana trebuie sa beneficieze de o instruire adecvata nevoilor sale fundamen-tale de invatare (comunicare orala, comunicare scrisa, calcul aritmetic, rezolvare de probleme etc.

). La aceste elemente de baza se adauga deschiderea perspectivelor fata de mediul material si cultural, acordarea posibilitatii de a-si insusi si de a aplica in practica valorile democratice de toleranta, de participare activa, de responsabilitate precum si stimularea dezvoltarii tehnicilor si aptitudinilor care sa le permita sa faca fata cerintelor sociale in continua schimbare. Elevul trebuie sa fie capabil sa construiasca, sa edifice cu inteligenta sa, sa aiba o buna imagine despre sine; sa gaseasca solutia problemelor cu care se confrunta, sa-si asume responsabilitati, sa stabileasca si sa aprofundeze relatiile cu ceilalti.

1 Invatamantul primar ramane, si din aceasta perspectiva, cel mai important segment al sistemului, datorita rolului si functiilor deosebite pe care le exercita in formarea copilului.

In aceste conditii este nevoie de mai multa reflectie asupra a ceea ce este/ar trebui sa fie invatarea scolara, este necesara folosirea si perfectionarea metodelor interactive la clasa, prin utilizarea creativa a tuturor resurselor aflate la dispozitie. Ceea ce ofera scoala copiiilor trebuie sa fie o introducere sistematica si competenta in marile domenii ale cunoasterii si actiunii umane, instrumentandu-i sa-si particularizeze si sa-si aprofundeze competentele in acord cu propriile nevoi si interese definite in raport cu specificul societatii actuale. Scoala nu poate nici sa ofere totul, nici sa ceara totul de la elevi.

Scoala, ca loc ideal, ar trebui sa fie in zilele noastre acel spatiu in care copiii sa socializeze in raport cu standardele de convietuire intr-o societate democratica, invatand in mod placut lucruri serioase si profunde care ii ajuta sa ...

Bibliografie:

ALBU GABRIEL - "INTRODUCERE INTR - O PEDAGOGIE A LIBERTATII" - EDITURA POLIROM, IASI, 1998

ALBU GABRIEL - "IN CAUTAREA EDUCATIEI AUTENTICE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

BONTAS IOAN - "PEDAGOGIE" - EDITURA ALL, 1995

COMENIUS JAN AMOS - "ARTA DIDACTICII" - E. D. P. , BUCURESTI, 1975

COSMOVICI ANDREI - "ROLUL ACTIVITATILOR DIDACTICE PE GRUPE IN DEZVOLTAREA TENDINTELOR DE COOPERARE" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 10

COSMOVICI A. , IACOB LUMINITA - "PSIHOLOGIE SCOLARA" - EDITURA POLIROM, IASI, 1998

CUCOS CONSTANTIN - "PEDAGOGIE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

DOTTRENS ROBERT - "A EDUCA SI A INSTRUI" - E. D. P. , BUCURESTI, 1978

GHERGUT ALOIS - "PSIHOPEDAGOGIA PERSOANELOR CU CERINTE SPECIALE - STRATEGII DE EDUCATIE INTEGRATA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2001

HOLBAN ION - "PUNCTE DE SPRIJIN IN CUNOASTEREA PERSONALITATII ELEVILOR" - E. D. P. , BUCURESTI, 1982

IANCU STELA - "DE CE MERG UNII ELEVI INCRUNTATI LA SCOALA " - E. D. P. , BUCURESTI, 1983

IENISTEA OCTAVIAN - "DIFICULTATI DE LA INVATATURA" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1982

IONESCU I. MIRON - "CLASIC SI MODERN IN ORGANIZAREA LECTIEI" - EDITURA DACIA, CLUJ, 1982

IOVIN ILEANA - "TRATAREA DIFERENTIATA A ELEVILOR LA CICLUL PRIMAR" - "INVATAMANTUL PRIMAR", NR. 4, EDITURA DISCIPOL, 1996

JIGAU MIHAELA - "FACTORII REUSITEI SCOLARE" - EDITURA GRAFOART, BUCURESTI, 1998

MIHAESCU MARIAN - "ACTIVITATEA DIFERENTIATA IN PROCESUL INSTRUIRII" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 8, BUCURESTI, 1985

MITROFAN NICOLAE - "NOI ASPECTE PRIVIND MASURAREA SI EVALUAREA COPILULUI DE VARSTA SCOLARA MICA" - INVATAMANTUL PRIMAR, NR. 3, EDITURA DISCIPOL, 1996

NEACSU ION - "METODE SI TEHNICI DE INVATARE EFICIENTA" - EDITURA MILITARA, BUCURESTI, 1990

NEAMTU CRISTINA, GHERGUT ALOIS - "PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

NEGRUT ION - "UN MODEL DE DIFERENTIERE SI MOTIVARE A INSTRUIRII - PREMISE TEORETICE" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 3, BUCURESTI, 1985

NEGRUT ION - "UN MODEL DE DIFERENTIERE SI MOTIVARE A INSTRUIRII IN VEDEREA INVATARII COMPLETE IN CLASA SI DETERMINAREA EFICACITATII GENERALE A INSTRUIRII" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 4, BUCURESTI, 1985

POSTELNICU CONSTANTIN - "FUNDAMENTELE DIDACTICII SCOLARE" - EDITURA ARAMIS, 2000

RADU T. ION - "INVATAMANTUL DIFERENTIAT. CONCEPTII SI STRATEGII" - E. D. P. , BUCURESTI, 1978

RIZESCU I. , FILIPESCU V. , SERDEAN I. - "DIFERENTIEREA ACTIVITATII CU ELEVII IN CICLUL PRIMAR IN CADRUL LECTIEI" - E. D. P. , BUCURESTI, 1976

STAN EMIL - "TEORIA SI METODOLOGIA CERCETARII" - EDITURA UNIVERSITATII DIN PLOIESTI, 2000

TARCOVNICU VICTOR - "INVATAMANT FRONTAL, INVATAMANT INDIVIDUAL, INVATAMANT PE GRUPE" - E. D. P. , BUCURESTI 1981

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale tratarii diferentiate a elevilor in cadrul activitatilor din ciclul primar
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
73 pagini
Imagini extrase:
78 imagini
Nr cuvinte:
26 732 cuvinte
Nr caractere:
139 566 caractere
Marime:
154.41KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Psihologie
Sus!