Aspecte ale carențelor rolurilor de tată

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PSIHOTERAPIA COPILULUI PREMISE TEORETICE ALE OPTIMIZARII PERSONALE PRIN METODE EXPERIENTIALE DE GRUP
1.1 ORIENTAREA EXPERIENTIALA IN PSIHOTERAPIE
1.2 PSIHOTERAPIA COPILULUI
1.3 PARTICULARITATI DE ORDIN PRACTIC ALE PSIHOTERAPIEI DE GRUP GESTALT - CREATIVA
1.4 PARTICULARITATI ALE TERAPIEI DE GRUP LA COPII
1.5 METODE SI TEHNICI EXPERIENTIALE IN ABORDAREA COPILULUI MIC
1.5.1 AGRESIVITATEA. PREMISE TEORETICE
1.5.2 AGRESIVITATEA INFANTILA SI CAUZELE EI
1.5.3 PRESCOLARITATEA
2 CADRUL METODOLOGIC
2.1 OBIECTIVE
2.2 OBIECTIVE
2.3 IPOTEZE
2.4 METODE UTILIZATE
2.4.1 METODE AMELIORATIVE
2.4.2 LOTUL DE SUBIECTI
3 PREZENTAREA SI INTERPRETAREA DATELOR
3.1 EVOLUTIILE INDIVIDUALE ALE MEMBRILOR GRUPULUI
3.2 PREZENTAREA SI INTERPRETAREA DATELOR OBTINUTE LA NIVELUL INTREGULUI GRUP
3.2.1 DATE STATISTICE
3.2.2 DATE CALITATIVE
4 CONCLUZII
4.1 FISA DE EVALUARE A COMPORTAMENTELOR AGRESIVE
4.2 GRILA DE OBSERVARE A COMPORTAMENTELOR AGRESIVE
4.3 FISA DE EVALUARE COMPLETATA DE PARINTI
4.4 FISA DE EVALUARE COMPLETATA DE EDUCATORI

Extras din licența:

In prezenta lucrare am investigat valentele ameliorative ale exercitiilor experientiale de grup asupra comportamentelor agresive ale prescolarilor.

Consider ca viitorul societatii noastre este reprezentat de copii, de dezvoltarea armonioasa a acestui vlastar depinzand evolutia umanitatii. Totodata cred ca este mai indicata interventia timpurie asupra diferitelor probleme ce apar pe parcursul dezvoltarii decat interventia dupa ce aceste probleme s-au acutizat. Pentru moment cred ca o asemenea interventie la nivel national in vederea repunerii copiilor pe fagasul natural al dezvoltarii armonioase nu este inca posibila, dar sper ca societatea noastra va evolua in aceasta directie.

In acest scop am utilizat mijloace si tehnici de investigare variate a efectelor unui program de exercitii practicat in cadrul unui grup de terapie la care am participat in calitate de terapeut.

Acest demers investigativ are o natura preponderent calitativa, mijloacele de investigare utilizate fiind: testele proiective Rorschach si desenarii persoanei umane, fisa de evaluare a comportamentelor agresive ale copiilor oferite spre completare parintilor si educatoarelor, grila de observare a comportamentelor agresive la inceputul si la sfarsitul procesului terapeutic.

Mentionam ca toate acestea au fost aplicate atat inainte, cat si dupa desfasurarea procesului terapeutic.

Cercetarea s-a focalizat cu precadere pe dinamica schimbarii la nivel individual (in maniera studiilor de caz). Ameliorarea echilibrului emotional cresterea asertivitatii si a expresivitatii corporale Activarea resurselor creative Concluzia acestui demers: prin practicarea acestor exercitii experientiale de grup s-au obtinut urmatoarele efecte asupra participantilor Scaderea agresivitatii si implicit a comportamentelor agresive, semnificativa din punct de vedere statistic Cresterea autosuportului si autonomiei Amelirarea stimei de sine si a autoacceptarii Cresterea expresivitatii si a abilitatilor de comunicare nonverbala Cresterea receptivitatii interpersonale, a empatiei si intercunoasterii Cresterea asertivitatii Cresterea creativitatii Cresterea implicarii sociale si a interesului pentru interactiunea sociala Datorita efectelor obtinute in urma desfasurarii experimentului recomandam practicarea in scop de optimizare comportamentala prescolarilor agresivi a exercitiilor experientiale de grup.

Capitolul 1 Psihoterapia copilului premise teoretice ale optimizarii personale prin metode experientiale de grup 1. 1 Orientarea experientiala in psihoterapie Psihoterapia se defineste ca fiind aplicarea metodica, intentionata, conform unui anumit cadru teoretic, a unor metode si tehnici psihologice variate, cu scop ameliorativ, in vederea atingerii unei stari durabile de bine si sanatate, a functionarii psihice optime.

Psihoterapia experientiala apare ca o alternativa credibila si fertila la psihanaliza clasica, precum si la orientarea comportamental cognitivista, chiar daca interferentele teoretico-metodologice ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale carentelor rolurilor de tata
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
69 pagini
Imagini extrase:
80 imagini
Nr cuvinte:
21 992 cuvinte
Nr caractere:
115 668 caractere
Marime:
85.57KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Psihologie
Sus!