Aspeclele creativității în succesul profesional

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ARGUMENTAREA LUCRARII
2 CREATIVITATEA
2.1 CONCEPTUL DE CREATIVITATE. DEFINITII. CARACTERISTICI GENERALE
2.2 PROCESUL DE CREATIE
2.2.1 STRUCTURA PROCESULUI DE CREATIE
2.2.2 ETAPE ALE PROCESULUI DE CREATIE
2.2.3 FORME ALE PROCESULUI DE CREATIE
2.2.4 FACTORI AI PROCESULUI DE CREATIE
2.2.4.1 FACTORI STIMULATIVI AI PROCESULUI DE CREATIE
2.3 NIVELURI (STADII) ALE PROCESULUI DE CREATIE
2.4 TEORII PRIVIND CREATIVITATEA IN CONCEPTIA DIFERITELOR SCOLI PSIHOLOGICE
2.4.1 TEORIA TERESEI AMABILE
2.4.2 TEORIA LUI ROBERT WEISBERG
2.4.3 TEORIA LUI H. GARDNER
2.4.4 TEORIA LUI M. CSIKSZENTMIHALY
2.4.5 TEORIA LUI MICHEL SI BERNARDETTE FUSTIER
2.4.6 INSIGHT SI CREATIVITATE
2.4.7 MOTIVATIE SI CREATIVITATE
2.4.8 TEORIA PSIHANALITICA A CREATIVITATII
3 SUCCESUL PROFESIONAL
3.1 CE ESTE SUCCESUL
3.1.1 COMPONENTA PSIHOSOCIALA A SUCCESULUI
3.2 PROFESIA, CARIERA SI SUCCESUL PROFESIONAL
3.3 FACTORI CARE DETERMINA SUCCESUL PROFESIONAL
3.3.1 MOTIVATIE, PERSEVERENTA - PRIMELE SUCCESE
3.4 EVALUAREA PERFORMANTELOR PROFESIONALE SAU CALEA SPRE SUCCES
3.4.1 APRECIEREA COMPETENTEI PROFESIONALE
3.4.2 IMPORTANTA VARIABILELOR INDIVIDUALE
3.4.2.1 DOMENIUL COGNITIV
3.4.2.2 DOMENIUL NONCOGNITIV
3.4.3 IMPORTANTA VARIABILELOR SITUATIONALE
3.4.3.1 VARIABILELE FIZICE SI DE MUNCA
3.4.3.2 VARIABILELE ORGANIZATIONALE SI SITUATIONALE
3.5 SEMNIFICATIA PSIHOSOCIALA A APRECIERII. PROFESIONALE
4 LEGATURA INTERDEPENDENTA DINTRE CREATIVITATE SI SUCCESUL PROFESIONAL
5 METODOLOGIA CERCETARII
5.1 OBIECTIVELE CERCETARII
5.2 IPOTEZELE SI PLANUL DE CERCETARE
5.3 INSTRUMENTELE CERCETARII
5.3.1 TEST DE CREATIVITATE
5.3.2 CHESTIONAR DE EVALUARE A SUCCESULUI PROFESIONAL
5.4 PARTICIPANTII LA STUDIU
5.5 PROCEDURA DE LUCRU
5.6 ANALIZA SI INTERPRETAREA DATELOR
5.6.1 ANALIZA DISTRIBUTIEI
5.6.2 ANALIZA CORELATIILOR
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE
8 ANEXE

Extras din licența:

Creativitatea reprezinta o tema de cercetare stiintifica si o preocupare a factorilor sociali interesati sa valorifice aceasta avutie nationala.

Considerata de multi autori ca principala forma a relatiei active a omului cu lumea, acest domeniu fantastic al psihologiei, a devenit o activitate de masa. Parerea conform careia apartine unei minoritati este acum depasita, acesta trasatura general umana este prezenta la toti indivizii si la toate popoarele.

Spre deosebire de inteligenta creativitatea poate fi educata si dezvoltata in cele mai variate forme: literar, artistic, tehnic, etc.

La nivel international, creativitatea e apreciata ca o valoare in functie de care este stabilit nivelul de dezvoltare al unei tari.

Cheia succesului in creatie consta, alaturi de aptitudini creative, intr-o munca tenace de punere in valoare a potentialului creativ.

Lucrarea de fata trateaza creativitatea ca premisa a obtinerii unui succes profesional ca ansamblu de idei, predispozitii proprii indivizilor creatori si caracteristice prin felul de a fi si de a se manifesta.

CAPITOLUL I. CREATIVITATEA I. 1 CONCEPTUL DE CREATIVITATE.

DEFINITII. CARACTERISTICI GENERALE Notiunea,, creatie perceputa ca,, faurire de lucruri noi a inregistrat de-a lungul timpului sensuri extrem de nuantate, adesea contradictorii, in functie de domeniile in care s-a manifestat si de teoriile dominante. In acest sens termenul de creatie a fost definit in relatia cu natura, arta, religia, stiinta, etc.

Termenul de creativitate isi are originea in cuvantul latin creare care inseamna: a zamisli, a fauri, a crea, a naste.

Limba latina avea pentru creatie doi termeni relativ sinonimi creare si facere. Primul se refera, exclusiv, la infaptuirile dumnezeiesti iar cel de-al doilea termen face referire la actiunile oamenilor.

Istoria notiunii creatie evidentiaza trei ipostaze importante: Creatia de natura divina Creatia artistica Creatia ca insusire umana ce se poate manifesta in cele mai diverse domenii ale culturii, stiintei, practicii sociale.

Desi creativitatea este veche de cand lumea, interesul fata de studiul creativitatii a inceput sa ia amploare in anii 50 cand au fost infiintate cateva institute de cercetare in domeniul creativitatii.

Cu toate acestea, numerosi indicatori ai volumului de studii consacrate creativitatii demonstreaza ca, pana de curand, acest domeniu a fost relativ marginalizat in cadrul psihologiei. Desi lucrarea lui Galton Hareditary Genius, aparuta in 1869, poate fi considerata ca un inceput al cercetarilor stiintifice privind creativitatea, Terman subliniaza faptul ca pana in 1950 au existat doar incercari sporadice in acest domeniu.

Semnalul care a declansat cursa pornita in vederea cercetarii creativitatii a fost dat de un eveniment de natura tehnica si anume trimiterea primului,, Sputnik in spatiul cosmic care a avut drept motto urmatoarea lozinca,, pentru ca natiunea sa poata supravietui, individul trebuie sa gandeasca creativ.

Au fost descoperite aspecte ...

Bibliografie:

ANDRONICESCU, ARMENIA - "MANAGEMENT, MARKETING: INOVARE SI CREATIVITATE" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1998

DULGHERU, M. , MOCANU, SOFIA, NEAGU, COSTICA - "CREATIVITATE" - EDITURA TERRA, FOCSANI, 2004

BANCILA, GABRIELA - "ALGORITMUL SUCCESULUI: REPERE ACTUALE IN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR" - EDITURA POLIROM, IASI, 1999

CARNEGIE, DALE - "ARTA DE A REUSI IN VIATA" - EDITURA EXPRES, BUCURESTI, 1991

CARSON, BEN - "GANDESE CUTEZATOR: DECLANSEAZA - TI POTENTIALUL PENTRU EXCELENTA" - EDITURA VIATA SI SANATATE, BUCURESTI, 1999

COJOCARU, CONSTANTIN - "CREATIVITATE SI INOVATIE" - EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1975

CONSTANTINESCU, GEORGE - "TEORIA SONICITATI" - EDITURA ACADMIEI, BUCURESTI, 1985

CORUT, PAVEL - "ARTA SUCCESULUI" - EDITURA VARANHA, BUCURESTI, 1993

DALAT, YVON - "GHIDUL REUSITEI TALE PROFESIONALE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

DENNY, RICHARD - "INCREDE - TE IN TINE INSUTI: DESCOPERA - TI POTENTIALUL PENTRU SUCCES SI FERICIRE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

DENNY, RICHARD - "CUM SA TE MOTIVEZI CA SA CASTIGI" - EDITURA POLIROM, IASI, 2005

HELLER, ROBERT - "CUM SA NE MOTIVAM ECHIPA" - EDITURA ENCICLOPEDIA RAO, BUCURESTI, 2001

GEORGESCU - CERNAVODEANU, MIHAI - "MANAGEMENT - MARKETING: INOVARE SI CREATIVITATE" - CONSTANTA, 1996

GROSS, STEFAN F. - "COMPORTAMENT INTELIGENT PENTRU SUCCES GARANTAT" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2001

HILL, N. - "DE LA IDEE LA BANI" - EDITURA CURTEA VECHE, BUCURESTI, 1998

JABA, E. , GRAMA, A. - "ANALIZA STATISTICA CU SPSS" - EDITURA POLIROM, IASI, 2004

JENSON, RON - "PIRAMIDA SUCCESULUI: ORGANIZATII DE SUCCES PRIN OAMENI DE SUCCES" - EDITURA COACHING INSTITUTE, BUCURESTI, 2004

KIM, JENNIE - "TOTUL DESPRE TINE: CREATIVITATEA" - KONDYLI, BUCURESTI, 2003

LANDAU, ERIKA - "PSIHOLOGIA CREATIVITATII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1979

MANN, SANDI - "INVATA CUM SA - TI CONDUCI SEFUL INTR - O SAPTAMANA" - GRUPUL EDITORIAL COSMOS VIKING PINGUIN, BUCURESTI, 2004

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspeclele creativitatii in succesul profesional
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
73 pagini
Imagini extrase:
73 imagini
Nr cuvinte:
20 371 cuvinte
Nr caractere:
114 254 caractere
Marime:
312.82KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Predat:
la facultate din Constanta
Specializare:
Psihologie
Materie:
Psihologie
Sus!