I. INTRODUCERE
Este cunoscut faptul ca tehnologia este intr-o schimbare permanenta si ca evolutia acesteia a schimbat vietile oamenilor. Mai intai a fost aparitia calculatorului, iar acum este Internetul care ii permite oricarei persoane accesul nelimitat la informatie si cunostinte. Cresterea numarului utilizatorilor de Internet si cresterea timpului petrecut in mediul virtual a favorizat aparitia unor domenii ca e-invatarea.
In ceea ce priveste nevoia aparitiei unui domeniu ca e-invatarea, (Stokes, 1999) spunea ca "evenimentele sociale, economice si tehnologice transforma intreaga lume. Deoarece globalizarea acapareaza economiile globale asa cum nu a mai facut-o niciodata, dezvoltarea abilitatilor de munca devine o preocuparea internationala. Asa cum capitalul uman devine cheia valorii economice, educatia si invatarea devin indispensabile pentru majoritatea populatiei."
O definitie relativ completa este data de Olimpius Istrate-cercetator asociat, Institutul de Stiinte ale Educatiei care spune ca : "e-invatarea reprezinta un tip de educatie la distanta, ca experienta planificata de predare-invatare organizata de o institutie ce furnizeaza mediat materiale intr-o ordine secventiala si logica pentru a fi asimilate de studenti in maniera proprie. Medierea se realizeaza prin noile tehnologii ale informatiei si comunicarii - in special prin Internet. Internetul constituie atat mediul de distributie al materialelor, cat si canalul de comunicare intre actorii implicati "
Asadar, e-invatarea poate fi definita ca un proces de convergenta intre invatarea traditionala si un nou mediu, Internetul, acest proces avand loc ca rezultat al experientelor si interactiunilor in mediul virtual, transformad astfel societatea si intreaga lume.
Trecerea de la invatamantul traditional la instruirea asistata de calculator s-a facut destul de repede, poate si datorita faptului ca evolutia mediului virtual a fost una rapida. Se poate spune astfel, ca e-invatarea s-a dezvoltat si a devenit populara o data cu Internetul.
Asadar, un prim pas a fost facut in anul 1951 cand au fost promovate in scoli primele tehnologii educationale, tot acum inregistrandu-se si o crestere semnificativa a persoanelor instruite la nivelul unei clase. Dupa 1981, apar primele aplicatii de instruire si asistare, iar incepand cu 1984 sunt dezvoltate tutoriale si programe-jocuri destinate invatarii. Dupa 1990, sunt dezvoltate instrumentele software de proiectare pedgaogica.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.