Pacientul diabetic. rolul asistentei medicale în educarea lui

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 DATE DIN LITERATURA
3 DIABETUL ZAHARAT. DEFINITIE
3.1 CLASIFICARE
3.2 DIAGNOSTIC
3.3 ETIOPATOGENIA DIABETULUI ZAHARAT
3.4 FORME CLINICE
3.5 COMPLICATIILE CRONICE
3.5.1 NEFROPATIA DIABETICA
3.5.2 RETINOPATIA DIABETICA
3.5.3 NEUROPATIA DIABETICA
3.5.4 GANGRENA DIABETICA
3.5.5 MACROANGIOPATIA DIABETICA
3.5.6 ALTE COMPLICATII CRONICE DIABETICE
3.6 COMPLICATIILE ACUTE
3.6.1 COMA DIABETICA CETOACIDOZICA
3.6.2 COMA HIPEROSMOLARA FARA CETOACIDOZA
3.6.3 ACIDOZA LACTICA
3.6.4 COMA HIPOGLICEMICA
3.7 TRATAMENT
3.7.1 TRATAMENTUL DIETETIC
3.7.2 TRATAMENTUL INSULINIC
3.7.3 TRATAMENTUL ORAL
3.7.4 EFORTUL FIZIC TERAPEUTIC
3.7.5 TRATAMENT DE EXCEPTIE SI PERSPECTIVE TERAPEUTICE IN DIABETUL ZAHARAT
3.7.6 TRATAMENT DE PREVENIRE A DIABETULUI ZAHARAT
3.7.7 TRATAMENTUL BALNEOCLIMATERIC
4 CERCETARI PERSONALE
4.1 MOTIVATIA ALEGERII TEMEI
4.2 SCOPUL LUCRARII
4.3 MATERIAL SI METODA
4.4 REZULTATE SI DISCUTII
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Este unanim recunoscut ca educatia specifica a persoanelor cu diabet zaharat reprezinta o metoda terapeutica importanta in managementul complex al acestei patologii.

Scopul primordial al educatiei terapeutice este cel de asigurare a controlului metabolic eficient, in vederea prevenirii complicatiilor acute, dar mai ales cronice si a cresterii sperantei de viata si a calitatii vietii.

Prin educatia terapeutica se urmareste implicarea persoanelor in tratament prin investirea lor cu cunostinte si dezvoltarea de depinderi, atitudini care sa le permita auto-controlul, auto-observarea si capacitatea de decizie. Acest proces contureaza conceptul de empowerment, ce are la baza o serie de prezumtii interrelationate ce determina o abordare holistica centrata pe pacient. Astfel se considera ca in determinismul vietii fiecarei persoane exista componente fizice, emotionale, sociale si spirituale ce interactioneaza dinamic si ca starea de sanatate este determinata de recunoasterea acestor componente. Fiinta umana are dreptul si responsabilitatea de a-si alege singura optiunile, in conditiile in care este informata.

Transferul spre pacient a responsabilitatilor ingrijirii diabetului, antrenarea lui in aplicarea practica a cunostintelor teoretice, se realizeaza printr-un program de educatie structurat.

Acest program presupune personal calificat, metode si continut verificate. Exista pe plan international o bogata experienta in acest sens, fiind binecunoscute programele educationale de 5 zile sau Survival Kit. Desi curicula este comuna pentru toate persoanele cu diabet zaharat, aplicabilitatea diverselor programe depinde de conditiile specifice locale. Pentru a fi eficient si aplicabil, programul trebuie adaptat posibilitatilor locale si structurat astfel incat sa realizeze o aderenta maxima a pacientilor. Tinand cont de posibilitatea ca programul educational prefigurat de educatori sa nu corespunda intru totul cu necesitatile si asteptarile pacientilor, respectiv cu opinia lor despre ce este important de stiut si cum trebuie explicat, adaptarea si ajustarea metodelor si a continutului se bazeaza, alaturi de opinia personalului medical direct implicat in acest proces, pe opiniile beneficiarilor acestuia, respectiv a persoanelor cu diabet.

Diabetul zaharat este un sindrom cuprinzand un grup heterogen de tulburari care pot avea o etiologie diferita, dar care au in comun hiperglicemia asociata cu modificari lipidice si proteice la fel de importante [1]. Diabetul zaharat este o afectiune enigmatica si rara. Bolnavii au o sete nepotolita, dar elimina mai multa urina decat cantitatea de lichide pe care o beau, deoarece carnea si oasele se elimina si se topesc prin urina. Slabirea ia proportii mari in mod rapid si dupa o viata chinuita si plina de dureri, urmeaza destul de repede moartea. (Araeteus din capadochia, 81-13 i. e. n. ) Diabetul zaharat este o tulburare metabolica complexa si variabila. (Comitetul de experti O. M. S., 1964) Diabetul zaharat este o ...

Bibliografie:

GULANICK M. , KLOPP A. , GALANOS S. , GRADISHAR D. , KNOLE PUZAS - "NURSING CARE PLANS" - NURSING DIAGNOSIS AND INTERVENTION, FOURTH EDITION, CHURCHILL LIVINGSTONE, 1998

JANET B. , MC CANN F. , BURROUBHS H. - "NURSING FROM CONCEPT TO PRACTICE" - SECOND EDITION, CONNECCTICUT, 1988

MINCU IULIAN - "DIABETUL ZAHARAT (FIZIOPATOGENIE, CLINICA, COMPLICATII)" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1977

MINCU IULIAN - "DIABETUL ZAHARAT: MOD DE VIATA SI TRATAMENT" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1985

MINCU IULIAN - "CE TREBUIE SA STIM DESPRE DIABETUL ZAHARAT " - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1991

MINCU IULIAN - "PROFILAXIA SI TRATAMENTUL DIABETULUI" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1985

MOLDOVAN TIBERIU - "SEMIOLOGIE CLINICA MEDICALA" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1993

PAVEL I. , SDROBICI D. , VISINESCU R. - "REGIMUL DE VIATA SI ALIMENTATIA IN DIABETUL ZAHARAT" - EDITURA MEDICALA, BUCURESTI, 1975

PEATTIE PATRICIA, WOLKER S. - "UNDERSTANDING NURSING CARE" - FOURTH EDITION, CHURCHILL LIVINGSTONE, 1995

RADU M. , PIEPTEA A. - "DIABETUL ZAHARAT IN CLINICA MEDICALA" - EDITURA ACADEMIEI R. S. R. , BUCURESTI, 1989

TINU A. M. - "CE PUTEM FACE SINGURI IMPOTRIVA DIABETULUI" - EDITURA NEMIRA, 1998

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Pacientul diabetic. Rolul asistentei medicale in educarea lui
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
76 pagini
Imagini extrase:
79 imagini
Nr cuvinte:
18 058 cuvinte
Nr caractere:
108 217 caractere
Marime:
211.09KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Medicină
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Medicină
Sus!