INTRODUCERE
Marketingul modern presupune mai mult decât dezvoltarea produsului, comunicarea cu clienții, stabilirea prețului produsului într-un mod atractiv și punerea lui la dispoziția consumatorilor. Viitorul se implică din ce în ce mai mult în viata întreprinderilor.
De aceea apare necesară orientarea de perspectiva - este vorba de o atitudine globală, de un comportament prospectiv care să dea sens tuturor acțiunilor întreprinderii. Strategia de marketing: reprezintă funcția de legătură între obiective și măsurile care trebuie să asigure realizarea obiectivelor. Aceasta constituie linia generală, orientarea pentru acțiune pe piață și pe termen lung și regulile pe care întreprinderea își propune să le urmeze în domeniul marketingului. Strategia de marketing urmărește ca, în concordanță cu principiile prin politica de marketing, să fie creat un plan de ansamblu - numit plan strategic de marketing - pentru a coordona și a face efective orientarea și eforturile de marketing pe termen lung în vederea atingerii obiectivelor pe piață. Ca activitate practică, ea se realizează în anumite condiții de structură și mobilitate ale resurselor și capacităților întreprinderii și ale mediului, pe o perioadă determinată.Studiul de caz :”Mobexpert” are legătură cu faptul că populația petrece, în medie, 340 de zile pe an acasă. Casa este importantă, în consecință, conceptul de "homing" devine din ce în ce mai accentuat, mai ales la nivelul ambianței. Românii sunt deschiși la nou, motiv pentru care au primit foarte bine mobila importată, ce a surprins în special prin inovație. Dacă până acum românii își încoluiau mobila la intervale de 10-15 ani, în prezent își redecorează casele la câțiva ani.
CAPITOLUL I - STRATEGIA DE MARKETING
Marketingul nu se limitează la activitatea companiilor ci și a unor organizații guvernamentale și non-profit. Marketingul se aplică nu numai în cazul bunurilor, ci și al unor idei, cum ar fi campania „Made în the U.S.A” sau servicii (de exemplu, existența agențiilor de publicitate globale).
Îndatoririle unui manager sunt în principal legate de conceperea și executarea unui program care să asigure un avantaj competitiv de durată pentru companie. Aceasta înseamnă să determine piețele țintă și să armonizeze elementului mixului de marketing în așa fel încât să satisfacă nevoile pieței țintă stabilite.
1.1. Este foarte important să se țină cont de toate caracteristicile pieței-țintă și anume:
1) Persoanele din componența pieței-țintă reprezintă clienții companiei și care sunt determinați în funcție de criterii: demografic (vârstă, sex, naționalitate), geografic (în funcție de țară sau regiune), psihologic (atitudini, interese, opinii) și alte criterii (cum ar fi rata de utilizare a produsului respectiv și loialitatea față de marcă).
2) Bunurile care sunt destinate satisfacerii nevoilor indivizilor din componența pieței-țintă. În această categorie sunt incluse bunuri, servicii, idei, oferite de companie.
3) Obiectivele companiei sunt legate de oferirea unei motivații puternice cumpărătorilor; de exemplu, un producător de calculatoare nu oferă componente, ci soluții pentru rezolvarea unor probleme. Anumite persoane pot fi motivate să cumpere doar prin cunoașterea țării de origine a produsului său a numelui de marcă.
4) Spațiile de distribuție sunt locuri în care consumatorii se așteaptă să găsească produsul pentru a-l achiziționa sau unde pot afla mai multe despre produs.
5) Organizarea implică modul în care o persoană acceptă o idee nouă. Această analiză trebuie extinsă de la consumatorul individual la unitatea de luare a deciziei. Această unitate variază în ceea ce privește dimensiunea și natura sa de la grupuri mici și informale (cum ar fi membrii unei familii), la grupuri mai largi (peste 10 persoane), ajungând la comitete de cumpărare. Putem lua ca exemplu luarea deciziei de cumpărare a unui televizor, de către o familie, față de achiziționarea anumitor bunuri de către o universitate, caz în care decizia este luată de un consiliu al acesteia.
6) Competitorii de pe piață; există cazuri când există doi mari competitori (de exemplu, Pepsi-Cola și Coca-Cola; Gillete și Bic ș.a.), care își dispută poziția de lider pe fiecare piață în parte (Bic este lider în Europa, iar Gillete în S.U.A.).
Decizia managerilor în alegerea segmentului-țintă trebuie să țină seama în primul rând de natura produsului, existând diferențe semnificative între un produs ce se adresează unui segment de piață redus, cum ar fi motocicletele, față de un produs care satisface o nevoie universală, cum ar fi Coca-Cola.
1. Andrews, K. - „The Concept of Corporate Strategy”, Homewood, Dow Jones, 1971.
2. Czinkota, M, Ronkainen, I. - „Internațional Marketing”, Seventh Edition, Thomson South-Western, 2004.
3. Kotler, P. - [2003].
4. Pop. N. Al., Andronov, E., Kouzmanova, M., Lefter, C., Schmengler, H. - [2000].
5. Pop, N. Al. i Dumitru, I. - „Marketing internațional”, Editura Uranus, București, 2001
6. Porter, M. - „Avantajul concurențial”, Editura Teora, București 2001.
7. Vignali, Claudio - „McDonald’s: think global, act local - the marketing mix”, British Food Journal, Vol. 103, Nr. 2 Bradford, 2001.
8. w.w.w.canapele.ro
9. w.w.w.firme.info
10. w.w.w.marketingpro.ro
11. w.w.w.mobexpert.ro
12. w.w.w.mobilierul.ro
13. w.w.w.selectsofa.ro
14. w.w.w.smartfinancial.ro
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.