Promovarea exportului de autocamioane pe piețele externe

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

CUPRINS: 2
CAPITOLUL I 5
PROMOVAREA EXPORTURILOR DE PRODUSE INDUSTRIALE PE PIETELE 5
INDUSTRIALE 5
1.1 Piata industriala - definitie, caracteristici, elemente constitutive 5
1.1.1 Definitia pietei industriale 5
1.1.2 Caracteristicile pietei internationale 6
1.1.3 Elemente constitutive ale pietelor industriale 8
1.1.3.1 Volumul pietei internationale 8
Structura pietei internationale 8
Participantii la tranzactiile internationale 8
1.1.3.3 Aria pietei industriale 10
1.1.4.0 Cercetarea pietelor externe 11
Etapele cercetarii: 12
1.1.5.0 Strategii de intrare pe o piata straina aplicate in concurenta internationala 13
1.2 Caracteristici ale politicilor de marketing pentru exportul de produse industriale 16
1.2.1 Politica de produs in marketingul international 16
1.2.2 Politica de pret in marketingul international 19
1.2.2.1 Recuperarea investitiilor 20
1.2.2.2 Patrunderea pe piete noi 20
1.2.2.3 Luarea caimacului 21
1.2.2.4 Obiectivului termenului de rambursare 21
1.2.2.5 Rentabilitatea gamei de produse 21
1.2.2.6 Obiective privind cota de piata 21
1.2.2.7 Contracararea concurentei 21
1.3.0 Politica de plasare (distributie) in marketingul international 22
1.4.0 Politica de promovare (comunicare) in marketingul international 28
1.4.1 Promovarea produselor industriale pe pietele externe 30
1.4.1.1 Procesul si formele comunicarii internationale 30
1.4.1.2 Obiectivele comunicarii internationale 31
1.5.1 Publicitatea 31
1.5.1.1 Importanta publicitatii 31
1.5.1.2 Principalele aspecte ale politicii publicitare 31
1.5.1.3 Reglementarea publicitatii pe plan international 33
1.5.1.4 Agentia publicitara 33
1.5.1.5 Optiuni strategice in politica publicitara 34
1.6.1 Relatiile publice internationale 35
1.6.1.1 Definitia si caracteristicile relatiilor publice internationale 35
1.6.1.2 Auditoriul firmei in relatiile publice 35
1.6.1.3 Mixul relatiilor publice internationale 36
1.7.1 Promovarea vanzarilor 38
1.8.1 Vanzarea personala 38
1.9.1 Marca in politica de comunicare internationala 39
1.10.1Participarea la manifestari promotionale complexe 42
Principalele manifestari promotionale complexe care sunt utilizate in marketingul international sunt targurile si
expozitiile internationale. 42
1.11.1 Comunicarea internationala si cultura pietei 49
1.12.1 Internetul in comunicarea internationala 50
1.13.1 Strategii de promovare a produselor pe pietele internationale: 51
Bibliografie: 53
CAPITOLUL II 54
PREZENTAREA FIRMEI S. C. ROMAN S.A. BRASOV 54
2.1 Situatia firmei S.C. ROMAN S.A. Brasov Romania 55
2.1.1 Notiuni generale despre identificarea resurselor firmei 55
2.1.2 Prezentarea societatii comerciale ROMAN S.A. Autocamioane Brasov 56
2.1.3 Oferta de produse a S.C. ROMAN S.A. Brasov 61
2
2.2 Caracteristici ale politicilor de marketing pentru exportul de produse industriale 63
2.2.1 Piata romaneasca a autocamioanelor in perioada 1994-1998 63
2.3 Auditul intern: Canalele de distributie la export ale ROMAN S.A. Brasov 66
2.3.1 Auditul intern: Promovarea pe principalele piete in perioada 1994 - 2000 68
2.4 Analiza SWOT (ASOA) a firmei S.C. ROMAN S.A. Brasov 68
2.4.1 Analiza SWOT: Puncte tari (Atuuri) 69
2.4.2 Analiza SWOT: Puncte slabe (slabiciuni) 70
2.4.3. Analiza SWOT: Oportunitati 71
2.4.4 Analiza SWOT: Amenintari 72
2.4.5 Analiza SWOT: Concluzii 72
Bibliografie: 73
CAPITOLUL III ANALIZA PIETEI INTERNATIONALE A PRODUCATORILOR DE 74
AUTOCAMIOANE 74
3.1 Criza economica actuala. Cateva consideratii generale 74
3.2 Piata internationala a autocamioanelor 76
3.2.1 Situatia prezenta pe piata internationala a autocamioanelor 76
3.2.2 Perspective pe piata internationala a autocamioanelor 86
3.3 Elemente definitorii ale avantajelor competitive ale marilor producatori de camioane 92
Bibliografie: 97
CAPITOLUL IV 98
ANALIZA POSIBILITATILOR DE EXPORT PE PIATA IRANULUI 98
4.1 Prospectarea pietelor externe, necesitate, mod de realizare 98
4.1.1 Modalitati de prospectare a pietei internationale: 98
4.1.2 Necesitatea prospectarii pietelor externe 99
4.1.3 Particularitatile prospectarii pietelor externe 101
4.1.4. Segmentarea pietei 102
4.2 Mediul operational extern; trasaturi generale, cu particularizare pe relatia IRAN 103
4.2.1 Auditul extern: Marimea pietei iraniene 103
4.2.2 Caracteristici ale transportului auto de marfuri si calatori in Iran 103
4.3.1 Declararea misiunii si obiectivele strategice si de marketing a S.C. ROMAN S.A. Brasov pe piata
iraniana 107
4.3.2 Optiuni strategice ale ROMAN S.A. Brasov pe piata iraniana 108
4.4.1 Participarea ROMAN S.A la Targul International Teheran 2000 111
4.4.2 Rezultatele analizei firmelor iraniene si potentialului lor pe piata locala 113
4.5 Mixul de marketing al ROMAN S.A. pe piata iraniana 118
4.5.1 Structura mixului de marketing 119
4.5.2 Mixul de marketing: Alte actiuni necesare pentru buna activitate a ROMAN S.A in Iran 120
4.5.3 Repartitia exporturilor pe piata iraniana, pe produse (previziuni) 123
4.6 Parametrii operationali de marketing 123
4.6.1 Exporturile pe piata Iranului si costul exporturilor 123
4.6.2 Exporturile pe produse si costurile exporturilor 124
Bibliografie: 127
CAPITOLUL V 128
CONCLUZII SI PROPUNERI 128
5.1 Concluzii privind analiza posibilitatilor de promovare a exporturilor 128
5.2 Analiza situatiei 128
5.3 Propuneri in vederea optimizarii activitatii de promovare a produselor 132
Bibliografie completa: 135

Extras din licența:

Obiectivul acestui proiect este de a face cunoscute atat publicului larg, studentilor cat si

cadrelor didactice principiile de functionare a societatii S.C. ROMAN S.A.

Nu cred sa existe cineva care sa nu fi fost curios sa afle cum se poate conduce o asemenea

intreprindere, prin ce mijloace si in ce fel se desfasoara fascinantul proces de marketing prin care

firmele stabilesc contacte bi sau multilaterale.

Dupa cum spuneam proiectul de fata dezbate pe larg in primul capitol modalitatile de

promovare a exporturilor pe alte piete, modalitati precum participarea la targuri internationale si

expozitii specializate, lansarea de oferte pentru a contacta posibili noi clienti atat pe pietele

traditionale cat si pe cele care vor sa patrunda. In vederea realizarii acestor obiective specialistii

in marketing ai intreprinderii S.C. ROMAN S.A. cauta noi metode de a atrage noi si noi clienti.

Capitolul al-II-lea cuprinde o prezentare a societatii ROMAN S.A in linii mari, prezentare

insotita de cateva fotografii cu cateva dintre produsele sale. Tot in acest capitol avem posibilitatea

de a afla cateva informatii din istoricul intreprinderii si pana in ziua de azi.

Aflam astfel ca intreprinderea a fost infiintata in anul 1921 la inceput fiind axata pe producerea

de vagoane. De-a lungul timpului a ajuns sa produca si munitie - in timpul celui de al doilea

razboi mondial - in cele din urma, din 1954 consacrandu-se productiei de autocamioane.

Capitolul al III- lea este de fapt o analiza a concurentilor firmei romanesti de

autocamioane, prezentand piata internationala a autoturismelor grele. Este reliefata fiecare piata

in parte cu propriile categoriile de consumatori. Astfel sunt reliefate diferentele preferentiale atat

din punct de vedere al aspectului cat si cel modului de utilizare pentru autocamioane de piata

europeana, americana, asiatica.

Capitolul IV este o analiza aprofundata a posibilitatilor de export a S.C. ROMAN S.A de

a-si exporta produsele pe piata Iranului, societatea romana trebuind sa se adapteze la diferitele

cerinte ale acestei piete.

In cele din urma, al V lea capitol aduce o serie de concluzii referitoare la firma

S.C ROMAN S.A si produsele sale si propune o serie de imbunatatiri ale sistemului de

promovare ale acestora, precum si unele masuri pentru relansarea firmei la parametrii optimi.

Totodata in acest capitol este dezbatuta problema privatizarii societatii S.C ROMAN S.A prin

preluarea ei de catre Pesaka Astana si transformarea societatii in parc industrial.

4

CAPITOLUL I

PROMOVAREA EXPORTURILOR DE PRODUSE INDUSTRIALE PE PIETELE

INDUSTRIALE

1.1 Piata industriala - definitie, caracteristici, elemente constitutive

1.1.1 Definitia pietei industriale

Piata internationala este locul unde se comercializeaza bunurile si serviciile realizate de

mai multe economii nationale. Tot pe aceste piete se desfasoara si alte activitati economice care

de care mai variate care se realizeaza cu ajutorul unei game largi de mijloace si tehnici.

Piata internationala constituie punctul de plecare in producerea bunurilor si serviciilor

destinate satisfacerii nevoilor consumatorilor aflati pe alte piete decat cele nationale. Formarea si

evolutia pietelor industriale sunt conditionate in primul rand de gradul de dezvoltare al

economiilor nationale dar si de diviziunea internationala a muncii, aceasta din urma avand un rol

decisiv prin continutul si formele de realizare a schimburilor internationale.

Victor Danciu definea piata internationala ca fiind: ,,ansamblul alcatuit din cererea si oferta de

marfuri, din conditiile confruntarii, si realizarii acestora si in relatiile economice care dau nastere

cu acest prilej intre parteneri apartinand unor state diferite."1

Rezultatul tuturor fluxurilor de bunuri, servicii, capitaluri si persoane este crearea unei noi piete:

piata mondiala. ,,ea reprezinta ansamblul raporturilor ce se stabilesc intre diferite piete nationale

si imbraca forma actelor si faptelor de comert si cooperare si a altor modalitati de transfer

international."2

De regula, cand se vorbeste despre o piata pe care se realizeaza schimburi si tranzactii in

afara granitelor unui stat, folosim notiunea de piata externa.

1 Danciu, Victor - Marketing International, de la traditional la global Ed. Economica, Bucuresti, 2001

2 Danciu, Victor - Marketing International, de la traditional la global Ed. Economica, Bucuresti, 2001

5

Aceasta piata poate fi:

- parte dintr-o piata nationala (segment de piata)

- piata nationala in intregul ei

- piata zonala care include mai multe tari (multinationala)

- piata regionala sau chiar continentala

- piata globala

1.1.2 Caracteristicile pietei internationale

O prima caracteristica a pietei internationale poate fi considerata extrema eterogenitate,

care este data atat de marea varietatea de bunuri, servicii, capitaluri si idei. Acestea la randul lor

formeaza obiectul relatiilor de piata.

Caracterul eterogen face ca piata internationala sa fie alcatuita din segmente cu

dimensiuni si structuri diferite. In mod traditional aceste segmente sunt formate din tari sau

grupuri de tari, dar potrivit conceptiei globale apare piata globala care este formata din segmente

transnationale, care cuprind grupuri de consumatori cu caracteristici comune apartinand mai

multor piete nationale.

Caracteristicile pietelor internationale sunt in stransa legatura cu dezvoltarea economica.

S-a remarcat de-a lungul timpului ca piata internationala a suferit diferite modificari, aceste

modificari fiind influentate de evolutia economica, sociala, culturala si politica a pietelor pe care

actioneaza. Deci putem spune ca orice transformare cat de mica a unei piete componente poate

influenta intr-o masura neasteptat de mare piata internationala, putand merge pana intr-acolo pana

la modificarea configuratiei pietei mondiale.

Evolutiile cele mai semnificative sunt cele care faciliteaza modificarile majore din

economiile locale: trecerea de la o economie axata pe agricultura la una bazata pe industrie,

schimbarea raporturilor dintre piata bunurilor si piata serviciilor in favoarea acestora din urma.

Din punct de vedere structural pietele internationale se impart in doua mari categorii:

- Diversificate

- Nediversificate

Piata internationala se diversifica o data cu cresterea posibilitatilor tehnice pentru

realizarea de noi produse, linii de produse si sortimente, prin imbunatatirea calitatilor produselor

Bibliografie:

Ziare si reviste:

Arhiva ziarului "Adevarul" 2001 - 2004

Arhiva ziarului "Capital" 1997 - 2004

Arhiva ziarului "Gardianul" 2003 - 2004

Revista Tranzit, nr.2 (14), februarie 2003

Carti:

Boscor, Dana - Strategii de export, Infomarket, Brasov, 2001

Danciu,Victor - Marketing International, Editura Economica, Bucuresti, 2001

Hart, Norman - Marketing Industrial, Codecs, Bucuresti, 1998

Kotler, Philip - Principiile Marktingului, Teora, Bucuresti, 1998

Niculescu, Maria; Lavalette, Georges - Strategii de crestere, Editura Economica, Bucuresti, 2000

Patriche, Dumitru - Marketing Industrial, Editura Tehnica, Bucuresti, 1977

Branza, Aurel - Marketing industrial, Ed. "Ecran Magazin", Brasov, 1999

Florescu,Constantin, - Marketing, Ed. "Marketer", Grup Academic de Marketing si

Management

Jahanbakhash Nouraei - Iran, Data and Statistics, Ed. "Khaled Eslamboli", 1998

Medrihan, George si colectiv, Marketing, concepte, metode, tehnici, strategii, Ed. "Gama", Iasi,

1997

Popa, Ioan - Tranzactii Comerciale Internationale, Ed. Economica, Bucuresti, 1997

Ristea, , Ana Lucia si colectiv - Distributia marfurilor, Ed. "Didactica si Pedagogica", Bucuresti,

1996

Ziare si reviste:

Alte surse:

Date furnizate de Asociatia Producatorilor din Industria de Autovehicule 1999

S.C. ROMAN S.A. Brasov, ROMAN S.A. la aniversarea a 80 de ani de existenta, Brasov, 2001

Centrul Roman de Comert Exterior, Evidentierea potentialului de export de

"Autovehicule Comerciale" pe nise de piete internationale si pe piete tinta,1999

135

Comisia Nationala de Statistica, Anuarul Statistic al Romaniei 1999; Buletine statistice de

industrie 1998/1999

Comisia Nationala de Statistica - Anuarul Statistic al Romaniei, 1999

Comisia Nationala de Statistica - Buletine statistice din industrie 1998/1999

Iranian Bulletin of Statistics, 2000

Iran Chamber of Commerce, Industries and Mines - Commercial Legislation, 1999

Iran Chamber of Commerce, Industries and Mines - Agency, 1997

Iran Chamber of Commerce, Industries and Mines - Corporate Income Tax, 1997

Iran Chamber of Commerce, Industries and Mines - Foreign Investments, 1997

Iran Chamber of Commerce, Industries and Mines - Free Trade - Industrial Zones, 1998

Internet

www.detroitdiesel.com

www.roman.ro

www.starcatalog.ro

www.europarl.eu.int

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Promovarea exportului de autocamioane pe pietele externe.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
136 pagini
Imagini extrase:
136 imagini
Nr cuvinte:
45 833 cuvinte
Nr caractere:
262 655 caractere
Marime:
877.92KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, export
Predat:
Facultatea de Relatii Economice Internationale , Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir" din Bucuresti
Materie:
Marketing
Sus!