Gindirea economica in timp de multe secole a fost dominata de stereotipul productiei, in care problema majora consta in fabricarea unui produs. Se presupunea ca restul (distributia, depozitarea, promovarea etc.) intotdeauna se va rezolva de la sine, insa practica a demonstrat importanta cruciala a sistemelor de distributie, depozitare, promovare etc. Una din tendintele de baza ale economiei contemporane o constituie dezvoltarea exploziva a sectorului serviciilor.
Serviciile au devenit in ultimul deceniu principalul subiect al competitiei economice. Mai mult, studiind dorintele clientilor, s-a dovedit ca produsele sunt cumparate pentru serviciile pe care ele le ofera si nu ca entitati in sine.
Consider tema abordata ca fiind actuala si importanta de studiat, deoarece pe masura ce tarile dezvoltate se indreapta spre o economie a serviciilor, operatorii de piata trebuie sa stie tot mai multe lucruri despre marketingul serviciilor. Serviciile sunt activitati sau avantaje pe care o parte le ofera unei alte parti, care au in esenta un caracter intangibil si nu presupun transferul proprietatii asupra vreunui lucru. Serviciile sunt intangibile, inseparabile, variabile si perisabile. Fiecare caracteristica ridica anumite probleme si necesita strategii specifice. Firmele trebuie sa gaseasca mijloace pentru a face serviciul tangibil, sa creasca productivitatea muncii prestatorilor efectivi ai serviciului, sa standartizeze calitatea pentru a reduce variabilitatea, sa atenueze variatiile cererii si sa sporeasca marimea capacitatilor de servire pentru a diminua perisabilitatea serviciilor.
Scopul lucrarii date este fundamentarea serviciilor nu doar din punct de vedere tehnic, ci si managerial. Voi incerca sa surprind atit aspectele generale ale prestarii serviciilor, cit si cele specifice pentru intreprinderea ,,Balcantir SRL".
Sarcinile lucrarii date sunt:
- de a studia continutul si caracteristicile serviciilor facind legatura cu marketingul specializat;
- de a evidentia tipologia serviciilor, cit si de explicat esenta ofertei si cererii de servicii;
- de a reda caracteristica structurii organizatorice si economico-financiare a intreprinderii mixte ,,Balcantir" SRL;
- de analizat partile forte si cele slabe ale intreprinderii ,,Balcantir" SRL ca factori interni ce vor influenta dezvoltarea ulterioara a marketingului servciilor, cit si problemele cu care se confrunta intreprinderea data;
- de elaborat un proiect al perfectionarii prestatiilor de servicii argumentat pentru ,,Balcantir" SRL;
- de realizat careva propuneri si directii de optimizare si perfectionare a prestatiilor de servicii in cadrul ,,Balcantir" SRL, cit si de organizat o planificare strategica a afacerilor.
Ca baza metodologico-stiintifica utilizata la efectuarea tezei au servit sursele lui Ph.Kotler ,,Managementul marketingului", V.Olteanu ,,Marketingul serviciilor" s.a., cit si insusi cunostintele acumulate pe parcursul efectuarii investigatiilor asupra intreprinderii mixte ,,Balcantir SRL".
Intreprinderea mixta moldo-romana "Balcantir SRL" este o firma de transporturi si expeditii internationale cu o experienta in domeniu de peste 10 ani. Ea activeaza in domeniul traficului auto international de marfuri.
Ca obiect de activitate "Balcantir" SRL efectueaza toata gama de prestatii specifice activitatii de expeditii si transporturi internationale si anume: efectuarea formalitatilor vamale in punctele de frontiera si de interior, operatiuni de tranzit cu garantarea taxelor vamale, efectuarea transporturilor internationale in trafic auto complet si auto grupaj.
Lucrarea data va fi expusa in 3 capitole. In primul capitol vor fi redate aspectele teoretice privind conceptul si particularitatile serviciilor, cit si dezvoltarea si promovarea lor in cadrul intreprinderilor. Se va analiza structura si tipologia serviciilor in baza cererii si ofertei de servicii, posibilitatile de dezvoltare a marketingului serviciilor in Republica Moldova.
Capitolul doi va include descrierea obiectului de cercetare ,,Balcantir SRL", caracterizindu-se in aspect organizatoric, statut juridic, gen de activitate, analizindu-se statele de personal, caracteristica functiilor acestora. Se vor analiza indicii economici si financiari ai intreprinderii, asa ca volumul serviciilor prestate in total si pe subdiviziuni, in structura pe categorii de servicii, partenerii de afacere si productivitate muncii, luindu-se ca baza ultimii 3-4 ani de activitate a intreprinderii.
Capitolul trei va include analiza
1. Ph. Kotler ,,Managementul marketingului", -Editura Teora, 1999
2. V. Olteanu ,,Marketingul serviciilor",- Editura Expert, Bucuresti 1994
3. I.Plumb, A. Zamfir ,,Reingineria serviciilor",- Editura ASE, Bucuresti, 2004
4. Cristea L. ,,Marketing",- Editura Era, Bucuresti, 2000
5. Ph.Kotler ,,Principiile marketingului",-Editura Teora, Bucuresti, 2000
6. Demitrescu M.C. ,,Matode de analiza in marketing",- Editura Teora, Bucuresti, 2000
7. I. Cetina ,,Marketingul serviciilor", Editura Uranus, Bucuresti, 2006
8. I. Cetina ,,Marketingul competitiv in sectorul serviciilor", Editura ASE, Bucuresti, 2001
9. C. Grigorescu ,,Dezvoltarea si specializarea serviciilor",- Editura Academiei, Bucuresti, 1992
10. Baze de date informationale
11. Dari de seama statistice si contabile ale intreprinderii ,,Balcantir" SRL pe anii 2004-2007
12. Legea RM privind protectia consumatorilor Nr.105-XV din 13.03.2003
13. Legea RM cu privire la licentierea unor genuri de activitate Nr.451 din 30.07.2001
14. Legea RM cu privire la protectia concurentei Nr. 1103 din 30.06.2000
15. Legea RM cu privire la cooperatie Nr.864-XII din 16.01.1992
16. Legea RM cu privire la antreprenoriat si intreprinderi Nr.845-XII din 3.01.1992
17. Legea RM cu privire la transporturi Nr.1194-XIII din 21.05.1997
18. Legea RM cu privire la rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public Nr. 1384 din 11.10.2002
19. Legea RM pentru aprobarea strategiei nationale de dezvoltare pe anii 2008-2011 Nr.295 din 21.12.2007
20. Anuarul statistic pe anii 2006-2007
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.