Marketingul prin intermediul retelelor sociale si pasiunea consumatorilor pentru branduri

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

Cuprins
Introducere . 1
1. Prezentarea teoretica a conceptelor 2
1.1 Marketingul prin intermediul retelelor sociale 2
1.2 Angajamentul consumatorului 9
1.3 Pasiunea pentru branduri 13
2. Interactiunea dintre marketingul prin intermediul retelelor sociale, pasiunea pentru branduri si experienta consumatorului ..17
2.1 Recenzia literaturii stiintifice 17
2.2 Prezentarea generala a firmei 21
2.3 Ipotezele si modelul propus ... .. ... 22
2.4 Metodologia de cercetare .. .. ... 24
2.5 Rezultate si discutii 26
Concluzii ...32

Extras din licenta:

Introducere

Odata cu evolutia rapida a tehnologiei, internetul a avut parte de o expansiune uriasa, devenind cea mai mare sursa de informatii si cel mai utilizat mijloc de comunicare din lume, schimband felul cum oamenii traiesc, invata si comunica in ziua de azi.

In era vitezei, intr-o societate saturata de informatie si cufundata in tehnologie, comunicarea, respectiv marketingul, au devenit o provocare, iar consumatorul a devenit o sursa de informatie vie de. Observam o lume a consumatorilor conectati, o comunitate virtuala, unde vocea oricarui individ poate genera o anumita influenta. Datorita acestui fapt, in ultimul deceniu, marketingul a fost supus procesului de integrare in mediul online, lucru firesc datorita potentialului imens si ivirii de noi oportunitati puse in joc de catre acest context al mediului online.

In consecinta, oamenii au devenit tot mai indiferenti la marketingul traditional, iar retelele sociale au devenit canalele de comunicare cele mai compatibile pentru implementarea strategiilor de marketing, de asemenea produsele/serviciile au inceput sa fie din ce in ce mai diversificate, capata tot mai multe modificari, lucru ce creeaza o noua provocare pentru producatori pentru a atrage clientii si pentru fidelizarea acestora.

Prin prisma faptului ca retelele sociale sunt, in prezent, un lucru indispensabil in rutina oamenilor, agentii economici de toate marimile au vazut acest lucru ca pe o oportunitate de a comunica mai eficient cu consumatorii, de a raspunde mai usor la nevoile acestora si de a culege cat mai multe date despre acestia. Prin intermediul acestor platforme sociale, relatia dintre consumator si brand a fost vizibil influentata, intr-un mod pozitiv, comunicarea devenind una personalizata, bilaterala, fiind potentate, in acelasi timp, vizibilitatea si constientizarea brandului.

Lucrarea elaborata are in vedere prezentarea relatiei dintre marketingul prin intermediul retelelor sociale si pasiunea consumatorilor pentru branduri, fiind structurata pe doua parti. In prima parte am conturat aspecte teoretice ale conceptelor enumerate si am identificat particularitatile specifice, iar in partea a doua am elaborat un studiu de caz pentru a verifica anumite ipoteze in legatura cu diferiti factori care pot influenta pasiunea, respectiv intentia de loialitate a consumatorului pentru un brand.

Printre motivele pentru care am abordat aceasta tema se enumera actualitatea, dinamica si cresterea acestui fenomen de marketing online, ascensiunea rapida pe care a avut-o in ultimul deceniu a reprezentat un factor de schimbare radical pentru conceptul de promovare. Aceste retele au devenit un adevarat instrument indispensabil strategiei de marketing din cadrul oricarui agent economic. De asemenea angajamentul pe care il pot dezvolta consumatorii fata de brandurile pe care le folosesc a reprezentat un punct de interes, incercand sa inteleg evolutia acestuia la stadiul de pasiunea, respectiv loialiate.

Capitolul I

Prezentarea teoretica a conceptelor

1.1 Marketingul prin intermediul retelelor sociale

Retelele sociale reprezinta la ora actuala cele mai populare mijloace de comunicare din lume, sub forme de website-uri sau aplicatii, menite sa conecteze milioanele de utilizatori ce prezinta interese comune, care pot crea, distribui, discuta postari si sa-si impartaseasca opiniile asupra diferitelor subiecte de actualitate. Popularitatea acestora s-a reliefat proeminent odata cu evolutia tehnologiei mobile, smartphone-urile fiind ,,device-urile" cele mai accesibile (economice, usor de utilizat) si compacte pentru populatie. Conform DataReportal, din totalul utilizatorilor social media in anul 2020, 99% dintre acestia isi acceseaza conturile de pe smartphone-uri. Am putea spune ca utilizarea retelelor sociale (inclusiv a telefoanelor) a devenit un obicei vital in rutina oamenilor avand un impact major asupra comportamentului acestora si totodata un fenomen global cu o crestere extrem de rapida care a creat nevoia pentru comercianti de a depasi strategiile conventionale de marketing, considerate invechite si sa se adapteze la acest nou mod de comunicare cu consumatorii.

Cunoscut si ca social media marketing este o forma de internet marketing ce foloseste capacitatea acestor retele (comunitate online) pentru a genera interactiune si distribuire in vederea cresterii vizibilitatii si constientizarii unei afaceri sau unui brand. Acesta include activitati precum promovarea si vanzarea de bunuri sau servicii, promovarea brandului in sine, cresterea traficului pe site-ul brandului respectiv, obtinerea de noi clienti si fidelizarea celor existenti.

Conceptional, poate fi definit si ca finalitatea procesului de integrare si adaptare a obiectivelor comerciale ale firmelor de toate marimile in contextul retelelor de socializare, prin implementarea unor strategii inovative, atractive si interactive de marketing; o trecere de la o comunicare unilaterala furnizata prin intermediul marketingului traditional la o comunicare bilaterala cu consumatorul.

Conform lui Tuten & Solomon (2017), se refera la utilizarea tehnologiilor si canalelor de social media pentru a crea, comunica, livra si schimba oferte ce prezinta valoare pentru stakeholderii unei firme.

Marketingul prin retele sociale a revolutionat radical modul in care interactioneaza brandul si consumatorul, realizand trecerea de la un monolog la un dialog, a creat o relatie de tip unu la unu, personalizata, mai intima, de lunga durata care sa satisfaca consumatorul cat si pe partea psihologica.

Conform lui Royle & Laing (2014), putem considera aceste retele sociale ca fiind niste instrumente de comunicare foarte eficiente, ele fiind folosite atat in sectorul privat ca un mecanism de marketing pentru a promova si a vinde bunuri si servicii, cat si in sectorul public in scopul schimbului de date si intensificarii interactiunii cu consumatorul.

Retelele sociale au oferit un nou mediu de actiune atat pentru firme, specialisti in publicitate, branduri cat si pentru consumatori, mai exact comerciantii isi fac recunoscute produsele/serviciile intr-o maniera inovativa, in timp ce consumatorii au acces la cat mai multe informatii despre acestea, pot spune ce le place sau displace, isi pot face nevoile auzite; ambele parti conlucreaza pentru a ajunge la satisfacere reciproca.

Bibliografie:

Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. New York: The Free Press

Akar, E., & Topcu, B. (2011). An examination of the factors influencing consumers' attitudes toward social media marketing. Journal of Internet Commerce, 10(1), 35-67.

Alalwan, A.A., 2018. Investigating the impact of social media advertising features oncustomer purchase intention. Int. J. Inf. Manag. 42, 65- 77

Albert, N., Merunka, D. and Valette-Florence, P. (2010) Passion for the brand and consumer brand relationship Retrieved from <

Albert Noel, Merunka Dwight, Valette-Florence Pierre. The love feeling toward a brand: concept and measurement. Advances in Consumer Research 2008;36:300- 7

Bashar, Abu; Ahmad, Irshad and Wasiq, Mohammad (2012). Effectiveness of social media as marketing tool: an empirical study, International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, ISSN: 2277 3622, Vol.1(11), November, pp.88 -99.

Bauer, H., Heinrich, D. And Martin, I. (2007) 'How create high emotional consumer-65 brand relationships? The causalities of brand passion' Proceedings of the Australian and New Zeland Marketing Academy Conference, 2189-2198

Bloemer J., Ruyter K. (1998) On the Relationship between Store Image, Store Satisfaction and Store Loyalty European Journel of Marketing Vol. 32 No. 5/6 pp. 499-513

Brakus, J. J., Schmitt, B. H., & Zarantonello, L. (2009). Brand experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty? Journal of Marketing, 73(3), 52-68.

Brodie, J., Hollebeek, L., Ilic, A. and Juric, B. (2011) 'Consumer engagement in a virtual brand community: An exploratory analysis' Journal of Business Research, 14(3), 252- 271 Castronovo, C., & Huang, L. (2012). Social media in an alternative marketing communication model. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6, 117- 134

Chang, Y., Li, Y., Yan, J., & Kumar, V. (2019). Getting more likes: The impact of narrative person and brand image on customer- brand interactions. Journal of the Academy of Marketing Science, 1- 19.

Cochrane, K., 2018. To Regain Consumers' Trust, Marketers Need Transparent Data Practices. Harvard Business Review

Dick, Alan S. and Kunal Basu. 1994. "Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework." Journal of the Academy Marketing Science 22 (Spring): 99-113.

DEASI, G., 2019. The State of Customer Journey Management and CX Measurement in 2019. New York: Centaur Media USA Inc. (A member of Centaur Plc Group)Available from: pointillist.com/blog/report-customer-journey-management-cx-measurement/

De Keyser, A.; Verleye, K.; Lemon, K.N.; Keiningham, T.L.; Klaus, P. Moving the Customer Experience Field Forward: Introducing the Touchpoints, Context, Qualities (TCQ) Nomenclature. J. Serv. Res. 2020, 23, 433- 455

Enberg, J. (2018). Global Influencer Marketing. Retrieved from https://tinyurl.com/y7srumpm Faulds, W. M. (2009). Social Media: The new hybrid element of the promotion mix.

Business Horizons,357-265.

Fornell, C. (1992) 'A national customer satisfaction barometer: the Swedish experience', Journal of Marketing, Vol. 56, No. 1, pp.6- 21.

Harfous, R. Yes We Did - An Inside Look at How Social Media Built the Obama Brand, new Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. and Anderson, R.E. (2010), Multivariate Data Analysis, 7th ed., Upper Saddle River, Prentice-Hall, NJ

...

Download licenta

Primești licenta în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2021
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
39 pagini
Imagini extrase:
39 imagini
Nr cuvinte:
18 162 cuvinte
Nr caractere:
97 462 caractere
Marime:
335.84 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Marketing
Data publicare:
11.10.2021
Structură de fișiere:
  • Marketingul prin intermediul retelelor sociale si pasiunea consumatorilor pentru branduri.docx
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea din Craiova din Craiova
Specializare:
MArketing
Materie:
Marketing
An de studiu:
III
Profesorului:
Conf. univ. dr. Barbu Mihail Cătălin

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Modele de crestere ale retelelor sociale complexe Reteaua sociala O retea sociala este o harta...
Acest curs se adreseaza studentilor de la programul de studii Contabilitate si informatica de...
1. CONCEPTUL DE MARKETING Veti incepe o calatorie incitata pentru a invata despre marketing....
1. Analiza organizatiei Fondat in 2009 de catre antreprenori elvetieni, Fashion Days Shopping...
Viata noastra cotidiana este influentata de marketing. Tot ce ne inconjoara este rezultatul...
Sus!