Marketingul în lumea dinamică

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Cuprins
ARGUMENT
CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE MARKETING SI ROLUL SAU IN ECONOMIE
1.1.Definitia marketingului,nevoi,dorinte,cereri
1.2.Managementul activitatii de marketing
1.3.Marketingul social si relational
1.4.Obiectivele sistemului de marketing la nivelul intreprinderilor
1.5.Impactul marketingului asupra consumatorilor si asupra societatii in ansamblu
1.6.Etica activitati de marketing
CAPITOLUL II
PIATA-CAMPUL DE ACTIUNE AL MARKETINGULUI
2.1.Definirea pietei a componentelor sale: cererea si oferta
2.2.Estimarea cererii totale a pietei si a volumului vanzarilor
2.3.Estimarea cererii totale fata de pret si venit
2.4.Oferta de bunuri si servici de piata
CAPITOLUL III
CADRUL ACTIVITATII DE MARKETING A INTREPRINDERII
3.1.Mediul de marketing al intreprinderi
3.1.1.Micromediul firmei
3.1.2.Macromediul firmei
3.2.Reactiile firmei fata de evolutia mediului de marketing
3.3.Provocari la adresa marketingului in prezent
CAPITOLUL IV STUDIU DE CAZ
BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

ARGUMENT

Marketingul este o activitate extrem de importanta la nivel de firma, fiind acea functie a organizatiei care identifica nevoile si dorintele clientilor, determina pietele care pot fi deservite cel mai bine si concepe produse, servicii si programe adecvate deservirii acestor piete. Marketingul influenteaza viata fiecaruia, fiind mijlocul prin care se creeaza si se ofera oamenilor nivelul de trai.

Scopul activitatii de marketing este de a-i satisface pe clienti intr-un mod profitabil, prin realizarea unor legaturi avantajoase cu acestia.

Multi considera ca marketingul este sinonim cu publicitatea sau cu vanzarea. Acestia se inseala. In realitate, activitatea de marketing nu se refera atat la vanzare, cat mai ales la cunoasterea a ceea ce trebuie produs. Intaietatea pe piata este rezultatul cunoasterii nevoilor consumatorului si al gasirii acelor solutii care, prin valoare, calitate si servire superioara, sa-i incante pe clienti.

Nici publicitatea, nici vanzarea nu pot compensa o eventuala insatisfactie a clientului.

Marketingul este pretutindeni in jurul nostru. In prezent, fiecare din noi este un client implicat in relatii de toate genurile cu alti clienti, incepand cu piata serviciilor de invatamant si de asistenta medicala si sfarsind cu coada de la posta si cu mersul intr-un tren intercity, precum si in fiecare tranzactie financiara, de la cumpararea unor biscuiti si pana la achizitionarea unui autoturism.

Toate organizatiile, profit (firme producatoare, angrosisti, detailisti, etc) sau nonprofit (spitale, muzee, politicieni, organizatii artistice, scoli, biserici), trebuie sa stie cum sa defineasca pietele, cum sa le segmenteze si cum sa se pozitioneze pe acestea, prin crearea unor produse si servicii care sa satisfaca nevoile segmentelor de piata alese.

Ele trebuie sa stie cum sa stabileasca preturile la un nivel atractiv, si cum sa aleaga si sa administreze canalele de distributie a produselor catre clienti. Trebuie sa stie cum sa faca publicitate si sa promoveze produsele in asa fel incat clientii sa afle de existenta lor si sa doreasca sa le cumpere. Toate acestea presupun o gama larga de aptitudini in vederea cunoasterii, servirii si satisfacerii consumatorilor.

Angajatii trebuie sa cunoasca marketingul din punct de vedere al consumatorului si al nevoilor acestora. Pentru organizatiile care au capacitatea de a se adapta la schimbarile survenite pe piata, prin adoptarea conceptului de marketing (studierea pietei si satisfacerea la nivel superior a nevoilor consumatorilor), viitorul va fi intotdeauna luminos. Pentru a avea succes, ele vor trebui sa se concentreze intens asupra pietei.

CAPITOLUL I

CONCEPTUL DE MARKETING SI ROLUL SAU IN ECONOMIE

Economia moderna se caracterizeaza printr-un schimb permanent intre persoane, intreprinderi si organizatii. Acest proces de schimb prin care fiecare din actorii mentionati urmareste sa obtina tot ceea ce ii este necesar se realizeaza pe piata. Piata este cea care decide in ce masura ceea ce se ofera este necesar, dorit si preferat.

Marketingul reprezinta tocmai demersul menit sa permita cunoasterea pietei, a clientilor si consumatorilor si intreaga activitate prin care se urmareste sadisfacerea nevoilor, dorintelor si preferintelor acestora. Marketingul este un ,,produs" specific al economiei de piata. Succesul sau insuccesul marketingului depinde de modul in care sunt intelese si utilizate mecanismele economiei de piata.

Chiar cuvantul ,,marketing", care este participiul prezent al verbului din limba engleza ,,to market" si inseamna a desfasura in permanenta tranzactii pe piata, a cumpara si a vinde, arata acest lucru.Folosit ca substantiv, el a capatat o larga recunoastere si utilizare internationala, fiind preluat atat in literatura de specialitate, cat si in limbajul practicienilor.Intelesul si continutul sau pot fi diferite insa, fapt reflectat de numeroasele definitii date marketingului.

Aceste definitii sunt completate si innoite periodic, pe masura ce teoria si practicile de marketing se amplifica si se imbogatesc.

Definirea marketingului trebuie sa aiba in vedere faptul ca acesta este foarte complex. O definitie complecta trebuie sa tina seama ca el este deopotriva o problema de conceptie, atitudine si actiune. Privit astfel, marketingul reprezinta, in primul rand, sistemul de idei cu privire la satisfacerea necesitatilor, dorintelor si preferintelor cumparatorilor si consumatorilor existenti si viitori. Acest sistem de idei reprezinta CONCEPTIA sau VIZIUNEA DE MARKETING.

Bibliografie:

Dragan Iosif Constantin si Mihai C. Demetrescu, Practica prospectarii pietei, Editura Europa Nova, Bucuresti, 1996.

Ficeac Bogdan, Tehnici de manipulare, Editura Nemira, Bucuresti, 1996.

Florescu C. si colaboratori, Marketing, Editura Marketer, Bucuresti, 1992.

Fotache Marin, Baze de date relationale, Editura Junimea, Iasi, 1996.

Gherasim Toader si Emil Maxim, Bazele marketingului, Editura Sedcom Libris, Iasi, 1997.

Kotler Philip, Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997.

Kotler Philip, Marketing Management, 7-th Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersez, 1992.

Malcomete Petru, Marketing, Fundatia Academica "Gheorghe Zane", Iasi, 1993.

Munteanu Corneliu, Marketing: concepte principii si exemple, Editura Junimea, Iasi, 1996.

Munteanu Vasile, Marketing pentru toti, Editura Meridianul 28, Chisinau, 1996.

Prutianu Stefan, "8 secrete ale succesului", Idei de Afaceri, nr.10, 11 si 12/1995 si nr.1 si 2/1996.

Prutianu Stefan, Negocierea si analiza tranzactionala, Editura Sagittarius, Iasi, 1996.

Rusu Costache si colectiv, Managementul afacerilor mici si mijlocii, Editura Logos, Chisinau, 1993.

Sasu Constantin, Marketing international, Editura Graphix, Iasi, 1994.

Sasu Constantin, Marketing, Editura Universitatii "Al.I.Cuza", Iasi, 1995.

Skinner Steven, Marketing, Houghton Miflin, Boston, Mass., 1990.

Stefanescu, Paul, Bazele marketingului, Bucuresti, 1995.

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul in lumea dinamica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
46 pagini
Imagini extrase:
46 imagini
Nr cuvinte:
15 108 cuvinte
Nr caractere:
79 599 caractere
Marime:
60.91KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, dinamic, firma, functie, organizatie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Andres Solomia
Sus!