Turismul este cunoscut ca fiind cea mai larga industrie. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una din cele mai mari producatoare de locuri de munca. Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber. In turism informatia are un rol, foarte important, de fapt informatia a fost descrisa ca fiind "sangele" unei industrii, fara care un sector nu poate functiona . Turistii au nevoie de informatie inainte de a pleca in calatorie pentru a-i ajuta sa planifice si sa aleaga intre optiuni, si de asemenea se observa cresterea nevoii de informatie in timpul calatoriei ca o tendinta spre cresterea calatoriilor independente. Aceasta cere de asemenea informatii reflectand surse subtile: vacanta anuala si chiar week-end-ul sunt mai mult asociate cu enormul risc financiar si emotional.
In Vest in special, timpul a devenit o marfa rara, mai ales pentru cupluri timpul petrecut impreuna este mai mult fugitiv. De aceea, pentru multi consumatori, vacanta lor anuala reprezinta o investitie emotionala mare care nu poate fi usor inlocuita daca ceva nu merge bine . De aceea, de cand calatorii nu pot pretesta produsul sau sa-si primeasca banii usor inapoi daca excursia nu se ridica la asteptarile lor, acces exact, demn de incredere, punctual si informatiile relevante sunt esentiale sa ajute sa ia o hotarare potrivita. Dupa Buhalis D. (1997), "cu cat gradul de risc este mare in contextul pre-cumpararii, cu atat tendinta consumatorului de a cauta informatii despre produs este mai mare." Aceasta nevoie de informatii este sporita de caracteristicile produsului turistic. In principal, printre acestea este intangibilitatea, spre deosebire de marfuri, produsul turistic nu poate fi cercetat inainte de cumparare si de aceea este aproape complet dependent de caracteristici pentru a-i ajuta pe consumatori sa ia o decizie de cumparare .
Anon, Reservation systems - communication networks that sell rooms, 1968.
Anon, A CRS service for the independents. Hospitality and Automation Report, 1993.
Archdale, G., Computer reservation systems and public tourist offices, 1993.
Arthur Andersen, The Future of Travel Distribution - Securing Loyalty in an Effective Travel Market, New York, 1998.
Baker, M., Hayzelden, C. and Sussmann, S., Can destination management systems provide competitiveadvantage? A discussion of the factors affecting the survival and success of destination management systems, 1996.
Bathory-Kitsz, D., Inventing the Internet presence, 1996, p. 8-14.
Bender, D., Using the Web to market the hospitality, travel and tourism product or service, 1997, p. 33-39.
Bennett, M., Information technology and travel agency - a customer service perspective, 1993, p. 259-266.
Bennett, M., Information tecnology and databases for tourism, London, 1996, p. 423.
Bennett, R., The Booking process: the developers perspective. International Hotel and Restaurant Association, Paris, 1998.
Bloch, M., An open letter to travel agents - a survival tips for the electronic era, 1996.
Bloch, M. And Segev, A., The impact of electronic commerce on the travel industry - an analysis methodology and case study, 1997.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.