Comunicarea prin brand

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

INTRODUCERE .. 3
CAPITOLUL I: BRANDUL - CONCEPTE GENERALE 5
1.1 Scurt istoric .. 5
1.2 Definitii 9
1.3 Trasaturi ... 14
1.4 Functii .. 16
1.4 Strategii de branding . 18
1.5 Ierarhia brandului .. 20
CAPITOLUL II: COMUNICAREA PRIN BRAND . 30
2.1 Imaginea de brand . 30
2.2 Echitatea brandului ... 31
2.3 Brand versus marca ... 33
2.4. Pasi in construirea unui brand de success 34
2.5 Comunicarea prin brand 39
Capitolul III: Studiu experimental pe firma SC MALERBO PROD COM SRL ... 44
3.1 Scurt istoric ... 44
3.2 Oferta de bunuri 46
3.3. Politica de pret a companiei SC MARELBO PROD COM SRL 47
3.4 Politica de distributie a companiei SC MARELBO PROD COM SRL 48
3.5 Politica de promovare a brandului Malerbo . 49
CONCLUZII ... 53
BIBLIOGRAFIE 56

Extras din licenta:

INTRODUCERE

,,Intr-o lume fara religie, brandurile sunt cele care ne ofera credinte. Brandurile definesc foarte

clar cine suntem si de asemenea reprezinta un semnal al preferintelor noastre."

Wally Olin

Omul este prin natura sa dependent de social, de comunicare, de actul de coexistenta. Are

necesitatea de a relationa cu ceilalti, functia sa elementara fiind comunicarea.

Brandul nu este singura optiune de comunicare, dar este cu certitudine cea mai evidenta

si mai utilizata, iar acest fapt se datoreaza eficientei sale. Prin urmare, comunicarea de brand se

realizeaza prin premisele utilizarii unei directii comune care sa se finalizeze prin constructia

unei imaginii unitare. Mixul comunicational in forma comunicarii integrate asigura acest fapt.

Necesitatea de personalizare a produselor si companiilor prin imaginea de brand exista si in

trecut. Trei factori esentiali au condus la nevoia de reunire a departamentelor comunicationale, si

anume: tehnologia, publicul si stiintele sociale comunicationale.

Brandul considerat o expresie a managementului inteligent, implica dezvoltarea

promisiunii care sa orienteze, alinierea identitatii brandului cu aceasta promisiune, angajatii

firmei fiind cei care trezesc la viata un brand, iar calatoria brandului implica, in functie de caz si

o regandire a infrastructurii care sa livreze in raport cu aceasta promisiune.

Lucrarea prezenta isi propune sa evidentieze importanta unui element fundamental pentru

succesul oricarei afaceri in zilele noastre: brandul.

In ultimii ani, branding-ul a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, fiind o solutie pentru

cresterea profitului companiilor. Brandul isi comunica eficienta, avantajele si valoarea cu un real

succes, astfel incat piata permite sa fie vandut la un pret mai mare decat produsele concurente, sa

castige loialitatea clientilor, sa creasca valoarea companiei cu mult peste nivelul activelor

detinute si sa isi pastreze pozitia de varf chiar si in conditiide recesiune economica.

Deseori, imaginea este considerata mai valoroasa decat activele pe care organizatia le are

la dispozitie. Ca atare, orice specialist in comunicare trebuie sa cunoasca in detaliu disciplina

brandingului, componentele de baza ale unui brand si modul in care acestea trebuie manageriate

pentru a obtine cele mai bune rezultate la nivelul promovarii de imagine. Specialistul in

comunicare trebuie sa nu fie doar un bun cunoscator al teoriei brandingului, ci sa fie si capabil sa

desfasoare activitati de management al brandului, prin aplicarea de tehnici diferite de marketing

necesare pentru promovarea brandului respectiv.

Am ales tema "Comunicarea prin brand" deoarece am fost impresionata de amploarea si

dezvoltarea pe care a cunoscut-o in ultimii ani acest element si am decis sa aprofundez

cunostintele dobandite in timpul facultatii despre acest subiect.

Primul capitol al lucrarii transpune aspecte teoretice privind conceptul de brand, scurt

istoric, definire, trasaturi si functii indeplinite.

Capitolul II vizeaza importanta comunicarii prin brand, in timp ce al treilea capitol este

rezervat cercetarii metodico-stiintifice in sine, este prezentata activitatea experimentala, prin

studierea brandului de incaltaminte cu acoperire nationala si internationala Malerbo Prod Com.

Succesul unei companii tine de intelegerea de catre societate a faptului ca produsele sau

serviciile oferite raspund necesitatilor sale. Astfel, o entitate trebuie sa comunice in mod

invariabil cu publicul sau tinta. Ceea ce comunica nu trebuie sa fie rodul unei intamplari, pentru

ca imaginea unei societati este construita pe bazele unei comunicari continue si unitare. Rolul

comunicarii este sa influenteze atitudinea publicului prin conturarea unei imagini favorabile

companiei si produselor, respectiv serviciilor sale. O comunicare operativa construieste o relatie

de fidelitate intre companie /produs /serviciu si consumator. Imaginea trebuie sa fie purtatoarea

unui mesaj puternic, care sa sugereze calitatile companiei sau ale produsului/serviciului.

Imaginea trebuie sa aiba forta emotionala sa genereze bunavointa consumatorilor fata de

produs/serviciu si sa conduca la identificarea fara confuzii a companiei respective. Este limpede

ca imaginea unei companii nu se naste de la sine. Compania ajunge in timp sa-si contureze

propria identitate. O companie se mentine pe piata prin intermediul imaginii si identitatii

construite, pentru ca ele modeleaza perceptia publicului consumator.

,,Imaginea conteaza. Este extrem de important sa veghem ca imaginea sa fie

inconcordanta cu realitatea. Cand realitatea se schimba, imaginea trebuie si ea sa se schimbe".1

In final doresc sa aduc multumiri conducatorului stiintific al acestei lucrari, doamnei

Conf . Dr. Laura Panoiu si intregului colectiv de cadre didactice al Catedrei de Management

pentru efortul depus in formarea mea ca viitor specialist.

Bibliografie:

1. A. Bogdan, Brandingul, unul dintre cele mai moderne si indispensabile instrumente ale

managementului, Bucuresti, in Markmedia.ro,2007

2. A.Ries, L.Ries ,Laura, Cele 22 de legi imuabile ale brandingului,Editura Curier Marketing,

Bucuresti,2003

3. Caramida, Brand &Branding: identitate vizuala,Vol I ,Editura BrandMark, Bucuresti, 2009

4. J-N. Kapferer, Strategic Brand Management:New Approches to Creating and Evaluating

Brand Equity,Editura Kogan Page,Londra, 1992, p.38 si J. L. Aaker, "Dimensions of Brand

Personality", in Journal of Marketing Research,august 1997

5. Keller, Lane, Kevin, Strategic Brand Management: Buliding, Measuring, and Managing

Brand Equity, Second Edition, Ed. Pearson Education International, 2003

6. Mihai Dinu,Comunicarea - Repere Fundamentale ,Bucuresti, ALL, 2008

7. Olins, Wally, in BIZ-revista noilor tendinte in afaceri, nr. 73, p.60, 30 septembrie-13 octombrie

2003, Bucuresti

8. R. Riezebos, Brand Managenent, a Theoretical and Practical Approach, Editura Pretience

Hall, Harlow,Essex, 2003

9. Ries, Al, Laura, Ries, Cele 22 de legi imuabile ale brandingului - Cum sa transformi un produs sau

un serviciu intr-un brand de clasa mondiala, Bucuresti, Curier marketing, 2003

10. S. van Gelder, Global Brand Strategy- Unlocking Brand Potential Across Countries,

Cultures and Markets, Editura Kogan Page, Londra, 2003

11. Wheeler A., Designing Brand Identity, an Essential Guide for the Entire Branding Team,

Editura JohnWiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2006

12. www.Brandchannel.com

13. http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2017/ranking/#?listFormat=ls

14. http://interbrand.com/services/brand-definition/

15. http://www.bizcommunity.com/Quote/196/82/866.html

16. http://www.richdad.com/resources/articles

17. https://dexonline.ro/definitie/brand

18. https://dexonline.ro/definitie/comunicare

19. https://dexonline.ro/intrare/marc%C4%83/32735

20. https://freshsparks.com/successful-brand-building-process/

21. https://www.listafirme.ro

22. https://marelbo.com/ro/

23. https://www.retail-fmcg.ro/servicii/studii-de-piata-servicii/top-100-branduri-romanesti2.html

Download licenta

Primești licenta în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
57 pagini
Imagini extrase:
57 imagini
Nr cuvinte:
15 359 cuvinte
Nr caractere:
86 243 caractere
Marime:
1.42 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Marketing
Data publicare:
07.06.2018
Structură de fișiere:
  • Comunicarea prin brand.pdf
Predat:
Facultatea de Management Marketing in Afaceri Economice din Ramnicu Valcea , Universitatea "Constantin Brancoveanu" din Pitesti
Profesorului:
Conf . Dr. Laura Pănoiu
Nota primita:
Nota 10

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Introducere Marcile sunt rezultatul unui efort de comunicare cu grupurile de care depinde...
Comunicarea este un proces ale carui origini sunt legate de existenta materiei vii, ea reprezinta...
INTRODUCERE Clipa de clipa, ceas de ceas, fiecare dintre noi are o dorinta, un interes sau macar...
Daca o intreprindere are o reputatie proasta, daca da impresia ca-si exploateaza angajatii, ca...
In aceasta lucrare ne propunem sa dezvoltam un subiect destul de eterogen si deopotriva riscant...
Sus!