Studiu asupra cântecului de leagăn ca modalitate de valorificare a folclorului copiilor

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 VALORIFICAREA CANTECULUI DE LEAGAN DIN REPERTORIUL CLASELOR I - IV LA ORA DE EDUCATIE MUZICALA
2.1 FOLCLORUL MUZICAL SI INSEMNATATEA LUI
2.2 CATEGORII ALE FOLCLORULUI MUZICAL ROMANESC
2.3 REPERTORIUL COPIILOR SI PENTRU COPII
2.4 CANTECUL DE LEAGAN
3 CONTRIBUTIA EDUCATIEI MUZICALE LA DEZVOLTAREA PSIHOLOGICA SI LA REALIZAREA EDUCATIEI ESTETICE LA SCOLARUL DE VARSTA MICA
3.1 CARACTERIZAREA CRESTERII SI DEZVOLTARII PSIHICE A SCOLARULUI MIC
3.2 ESENTA EDUCATIEI ESTETICE
3.2.1 SARCINILE EDUCATIEI ESTETICE
3.2.2 CONTINUTUL SI MODALITATILE DE REALIZARE A EDUCATIEI ESTETICE IN SCOALA
3.3 SPECIFICUL REALIZARII EDUCATIEI ESTETICE LA SCOLARUL DE VARSTA MICA PRIN INTERMEDIUL EDUCATIEI MUZICALE
3.3.1 NIVELURILE EDUCATIEI MUZICALE
3.3.2 CREATIVITATEA SI APTITUDINILE MUZICALE
3.3.3 LECTIA DE EDUCATIE MUZICALA SI JOCUL MUZICAL
3.4 ROLUL INSTITUTORULUI IN ACTIVITATEA DE EDUCATIE MUZICALA
4 PROIECT DE CERCETARE
4.1 COORDONATE GENERALE ALE CERCETARII
4.2 IPOTEZA SI OBIECTIVELE CERCETARII
4.3 METODELE SI ETAPELE CERCETARII
4.3.1 ALEGEREA ESANTIONULUI DE ELEVI
4.4 TIPURI DE RELATII: INSTITUTORIELEVI; ELEVELEV
4.4.1 TEST DE EVALUARE INITIALA
4.4.2 PROIECT DE LECTIE
4.4.3 PROIECT DE LECTIE
4.4.4 TEST DE EVALUARE FINALA
4.4.5 TABEL COMPARATIV INTRE CELE DOUA TESTE
4.5 CONFIRMAREA/INFIRMAREA IPOTEZEI
4.6 CONCLUZII - IMPORTANTA FOLCLORULUI PENTRU COPII LA CLASELE I - IV
5 PORTOFOLII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Stiinta educatiei acorda muzicii un rol important, asemanator literaturii in formarea educatiei estetice.

Cu cat mai devreme va fi inceputa educatia muzicala, cu atat va fi mai temeinica cerinta de a asculta, intelege si trai marile valori culturale muzicale, nationale si universale, care contribuie la extinderea orizontului de cultura umanista si de faurire a personalitatii sale.

Educatia muzicala, inceputa de la gradinita, continuata in scoala de cultura generala, devine cu siguranta un fundament al necesitatii continuarii ei si in celelalte perioade de varsta, in practica muzicala amatoare sau profesionista, in participari active la formatii muzicale colective, cu o deschidere impresionanta in lumea contemporana.

Nu trebuie neglijat o clipa adevarul ca pentru copil arta inseamna un mijloc de exprimare, un mijloc de manifestare si exteriorizare a lumii sale interioare, a tendintelor si aspiratiilor sale, care-si gasesc in arta o traducere mai directa, uneori si mai directa decat prin cuvant.

Muzica de buna calitate atrage elevul, cu toata fiinta sa, atat in procesul de instructie si educatie cat si in activitatile extrascolare, unde copilul se antreneaza cu placere in orice actiune insotita de melodie, care il determina sa cunoasca creatia muzicala populara anonima si culta, sa respecte marile valori muzicale si personalitatea compozitorilor nationali si universali.

Cand spunem muzica, ne gandim si la folclorul muzical cu toate genurile sale carui omenirea i-a pastrat de-a lungul anilor si ii pastreaza inca valoarea autentica, pentru unele creatii, nedescoperite pana in prezent, prilej pentru cercetatori, etnografi si folcloristi de a cauta sa o descopere inainte de a se pierde. Prin muzica omul se aproprie de esenta existentei sale umane fiind plasat intr-o lume a emotiilor si sentimentelor superioare.

Muzica este atat stiinta cat si arta, insoteste omul in cele mai dificile perioade ale vietii, il sensibilizeaza si ii innobileaza sufletul, este bucurie si alinare.

Educatiei muzicale desfasurate in scoala ii revine sarcina de a promova in randul copiilor valorile materiale si spirituale ale neamului, de a le cultiva interesul de cunoastere, de diferentiere a artei adevarate, autentice, de a dezvolta la elevi gustul pentru frumos, creativ si inovator.

Numai de noi depinde taria acestui lant, la care rand pe rand, generatiile trecute au pus cate o veriga faurita de sufletul lor.

Avem o datorie sfanta sa pastram neatinsa aceasta comoara a sufletului, infatisand-o in toata frumusetea ei generatiilor de azi si de maine.

Am ales aceasta tema pentru a ilustra valoarea educativa a folclorului copiilor la clasele primare.

Consider ca pastrarea si cultivarea credintelor populare, a datinilor este o datorie sfanta, o mostenire care trebuie strecurata in sufletele generatiilor de azi si de maine.

CAPITOLUL I VALORIFICAREA CANTECULUI DE LEAGAN DIN REPERTORIUL CLASELOR I-IV LA ORA DE EDUCATIE MUZICALA I.

1 Folclorul muzical si insemnatatea lui Pana la ...

Bibliografie:

ALEXANDRU, TIBERIU - "MUZICA POPULARA ROMANEASCA" - EDITURA MUZICALA, BUCURESTI, 1975

BARLEA, OVIDIU - "FOLCLORUL ROMANESC" - VOL. II, ED. MINERVA, BUCURESTI, 1981

COMISEL, EMILIA - "FOLCLOR MUZICAL" - E. D. P, BUCURESTI, 1998

CONSTANDACHE, MIRELA - "FORMAREA INITIALA PENTRU PROFESIA DIDACTICA PRIN COLEGIILE UNIVERSITARE DE INSTITUTORI" - ED. MUNTENIA & LEDA, CONSTANTA, 2001

CUCOS, CONSTANTIN - "PEDAGOGIE" - EDITURA POLIROM, IASI, 1999

"CURRICULUM NATIONAL - PROGRAME SCOLARE PENTRU INVATAMANTUL PRIMAR" - BUCURESTI, 1998

DRAGU, ANCA, CRISTEA, SORIN - "PSIHOLOGIE SI PEDAGOGIE SCOLARA" - EDITURA OVIDIUS UNIVERSITY PRESS, 2002

DRAGAN, IOAN, NICOLA, IOAN - "CERCETAREA PSIHOPEDAGOGICA" - EDITURA TIPOMUR, TARGU - MURES, 1999

GAGIM, ION - "STIINTA SI ARTA EDUCATIEI MUZICALE" - EDITURA ARC, CHISINAU, 1996

HERDER - "STUDII"

NICOLA, IOAN - "TRATAT DE PEDAGOGIE SCOLARA" - E. D. P, BUCURESTI, 1996

OPREA, GHEORGHE, AGAPIE, LARISA - "FOLCLOR MUZICAL ROMANESC" - E. D. P, BUCURESTI, 1979

"PSIHOLOGIA COPILULUI" - E. D. P, BUCURESTI, 1998

SCHIOPU, URSULA, VERZA EMIL - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - E. D. P. , BUCURESTI, 1981

SERFEZI, IOAN - "METODICA PREDARII MUZICII LA CLASELE IIV" - E. D. P. , 1973

VASILE, VASILE - "METODICA EDUCATIEI MUZICALE"

VAIDEANU, GEORGE - "CULTURA ESTETICA SCOLARA" - E. D. P. , BUCURESTI, 1967

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu asupra cantecului de leagan ca modalitate de valorificare a folclorului copiilor
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
66 pagini
Imagini extrase:
64 imagini
Nr cuvinte:
17 167 cuvinte
Nr caractere:
92 594 caractere
Marime:
369.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Litere
Predat:
la facultate din Constanta
Materie:
Litere
Sus!