Punctul de pornire a acestei lucrarii a fost un proiect realizat pentru colocviul Biblioteci pentru copii.
Acest proiect va fi anexat la lucrarea de diploma pentru a sublinia ideea de continuitate si de dezvoltare.
Aceasta biblioteca s-a nascut si am considerat-o ca pe un copil care, la un moment dat, trebuia sa isi evidentieze calitatile. De aceea momentul examenului de absolvire a reprezentat un prilej pentru a concretiza acest proiect.
am considerat ca elaborarea imaginii unei biblioteci pentru copii este un subiect care imi va permite libertatea de exprimare si de creatie; acest proiect ar putea sa fie adaptat oricand unei cereri de finantare privind constituirea unei biblioteci pentru copii.
Scopul lucrarii este de a face sa patrunda cartea in mediile sau uneori in familiile care nu sunt in contact cu lumea cartilor, incercarea de a contribui la elaborarea unei politici durabile in jurul cartii, pentru promovarea ei, si, nu in ultimul rand, de a descoperi metode noi de imprietenire cu cartea sau non-cartea. Pentru ca un copil sa devina un cititor trebuie sa tinem seama nu doar de dimensiunile sale cognitive, ci si de imaginatia sa, de gandurile sale si de dezvoltarea sa afectiva.
Ar trebui sa existe institutii care sa ii ajute pe tineri in dobandirea microcompetentelor, suscitandu-le o dinamica care sa ii incite sa termine de citit o carte, apoi sa se lanseze catre o alta, ca in final acestia sa devina cititori adevarati. Lucrarea urmareste sa schiteze unele idei de activitati prin care copilul sau adolescentul trece progresiv de la descoperirea cartii ca obiect (coperta, colectii, punerea in pagina, ilustratii etc.
) la lectura acesteia.
Am considerat biblioteca pentru copii ca o prezenta, o prezenta in raport cu copilul, cu familia acestuia si cu viata sociala in general.
Aspectele care ne-au interesat au fost, cu precadere, cele care impun o biblioteca ca individualitate in constiinta cititorului copil, de la arhitectura la colectie, de la mobilier la animatie culturala.
Ca o contributie originala a lucrarii ar putea fi mentionata incercarea de a crea o identitate vizuala a unei biblioteci ceea ce la noi nu reprezinta un punct forte in promovarea unei astfel de institutii, comparativ cu bibliotecile europene care apeleaza la specialisti pentru a atrage cat mai multi utilizatori. Scopul institutiei sau al produsului trebuie reprezentat prin imaginea creata, iar aceasta imagine se va reflecta asupra activitatii institutiei si imaginii redate in exterior.
Pasii pe care i-am urmat in crearea identitatii vizuale a bibliotecii au fost: crearea logotipului; personalizarea documentelor (antet, plicuri, brosuri, fax, catalog, legitimatii); carti de vizita bazate pe logotipul deja creat; realizarea unei pagini de web; crearea de materiale promotionale: pixuri, pliante, fluturasi, afise, baloane, calendar, blocnotes, stegulete, insigne, banner; crearea unui CD de prezentare.
Lucrarea noastra se situeaza la granita dintre real si fictional. Ea nu ...
ANIS JACQUES - "LECRIT DES CONVERSATIONS ELECTRONIQUES DANS LINTERNET" - IN LE FRANCAIS AUJOURD"HUI, AN 2000, VOL. 3, NR. 129
BARBIER-BOUVET, JEAN-FRANCOIS - "LIRE LA PAGE COMME UNE PAGE, PAROLE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1993, NR. 43
BARGOT JEAN-FRANCOIS - "UNE NOUVELLE IMAGE POUR LES MEDIATHEQUES DE LASSISTANCE PUBLIQUE-HOPITAUX DE PARIS" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1999, VOL. 44, NR. 3
BAUDRY JEAN-LOUIS - "LAGE DE LA LECTURE" - PARIS, GALLIMARD, 2000
BAZIN PATRICK - "VERS UNE METALECTURE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1996, VOL. 41, NR. 1
BERTRAND ANNE-MARIE - "LES BIBLIOTHEQUES FRANCAISES POUR LA JEUNESSE ET LEURS PUBLICS" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2002, VOL. 47, NR. 5
BERTRAND ANNE-MARIE - "NOUVELLES PRATIQUES DE LECTURE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2002, VOL. 47, NR. 4
CHARTIER ANNE-MARIE, HEBRARD JEAN - "DISCOURS SUR LA LECTURE, 1880-2000" - PARIS, FAYARD, 2000
CHOURROT OLIVIER - "LECTURES ADOLESCENTES" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1999, VOL. 44, NR. 3
DE MIRIBEL MARIELLE - "LES LOGOS DES BIBLIOTHEQUES PUBLIQUES" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1995, NR. 4
DE SINGLY FRANCOIS - "LES JEUNES ET LA LECTURE" - IN DOSSIERS EDUCATION ET FORMATIONS, AN 1993, NR.24
DESRICHARD YVES - "LES NOUVELLES TECHNOLOGIES A LEPREUVE DES BIBLIOTHEQUES" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2002, VOL. 47, NR. 2
DETREZ CHRISTINE - "BIEN LIRE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2001, VOL. 46, NR. 6
DIAMENT NIC. - "COMMENT SINFORMER SUR LE LIVRE DE JEUNESSE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1999, VOL. 44, NR. 3
EVANO BRIGITTE - "JEUX ET ENJEUX DU LIVRE DENFANCE ET DE JEUNESSE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2000, VOL. 45, NR. 3
EZRATTY VIVIANE - "LES BIBLIOTHEQUES FRANCAISES POUR LA JEUNESSE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1999, VOL. 44, NR. 3
EZRATTY VIVIANE - "LECTEURS ENTRE PAGE ET ECRAN. IN: BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2000, VOL. 45, NR. 6
FINGERHUT MICHEL - "LE SITE WEB DE LA BIBLIOTHEQUE CONSIDERE COMME UN ESPACE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2000, VOL. 45, NR. 3
HANES GHEORGHINA - "DICTIONAR FRANCEZ-ROMAN" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1991
HERSENT JEAN- FRANCOIS - "ADOLESCENTS, VIOLENCE ET CREATION" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2001, VOL. 46, NR. 1
JACOBSEN HELENE - "SECTION DES JEUNES ET SECTION DES ADULTES" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1999, VOL. 44, NR. 3
JEAY ANNE-MARIE - "LES MESSAGERIES TELEMATIQUES" - UNE COMMUNICATION PARADOXALE, PARIS, EYROLLES, 1991
JOHANNOT YVONNE - "LECTURES ET LECTEURS A LECOLE" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 1999, VOL. 44, NR. 1
LE SAUX ANNIE - "ARCHITECTURES ET BIBLIOTHEQUES" - IN BULLETIN DES BIBLIOTHEQUES DE FRANCE, AN 2000, VOL. 45, NR. 3
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.