Invatarea istoriei prin intermediul metodelor active

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

1 INTRODUCERE
2 ROLUL ISTORIEI IN CLASELE GIMNAZIALE
2.1 ISTORIA INTRE STIINTA SI DISCIPLINA DE INVATAMANT
2.2 CURRICUMLUM PENTRU ISTORIE - PROBLEME ACTUALE
2.3 MODERNIZAREA CONTINUTULUI INVATAMANTULUI ISTORIC
2.4 PERFECTIONAREA CONTINUTULUI LECTIILOR DE ISTORIE
3 CLASIFICAREA METODELOR DE INVATAMANT
3.1 TEHNOLOGIA PROCESULUI INSTRUCTIV - EDUCATIV - PRECIZARI TERMINOLOGICE
3.2 METODA DE INVATAMANT - FORMA DE OPTIMIZARE A PROCESULUI INSTRUCTIV - EDUCATIV DIN SCOALA
3.3 FUNCTIILE METODELOR DE INVATAMANT
3.4 TAXONOMIA METODELOR DE INVATAMANT
4 FOLOSIREA METODELOR ACTIV - PARTICIPATIVE IN PREDAREA - INVATAREA ISTORIEI
4.1 INVATAREA UMANA
4.2 ACTIVITATEA DE INVATARE A ELEVULUI
4.3 INVATAREA SI REUSITA SCOLARA
4.4 ACTIVITATEA DE PREDARE A PROFESORULUI
4.5 METODELE ACTIV - PARTICIPATIVE SI FORMATIV - EDUCATIVE - UN CONCEPT IN RECONSIDERARE
4.6 ALEGEREA METODELOR DE INVATAMANT IN STUDIUL ISTORIEI
4.7 METODE ACTIV - PARTICIPATIVE FOLOSITE IN PREDAREA - INVATAREA LECTIILOR DE ISTORIE.
5 VALORI SI ATITUDINI FORMATE PRIN INVATAREA ISTORIEI FOLOSIND METODELE ACTIVE
5.1 EDUCATIA INTELECTUALA
5.2 EDUCATIA MORALA
5.3 EDUCATIA PATRIOTICA
5.4 EDUCATIA UMANISTA
5.5 EDUCATIA RELIGIOASA
5.6 EDUCATIA ESTETICA
5.7 EDUCATIA INTERCULTURALA
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licenta:

Metode active de invatare a istoriei este o lucrare metodico-stiintifica pentru sustinerea examenului de obtinere a gradului didactic I in invatamant la specialitatea istorie, realizata sub conducerea stiintifica a domnului conf. univ. dr. Gheorghe Tanasa de la Facultatea de Istorie a Universitatii Al.

I. Cuza Iasi.

Lucrarea are ca obiectiv perfectionarea continua a problematicii invatarii-predarii istoriei in scoala folosind metodele activ-participative, formative si informative, la nivelul cerintelor precizate de noul curriculum pentru disciplina istorie si al standardelor atinse in literatura de specialitate; rezultat al consultarii unei ample bibliografii si al propriei experiente la catedra, lucrarea are un caracter preliminar deoarece problematica abordata va sta in atentia mea si in perioada viitoare, atat pe plan teoretic, cat si in plan practic.

Numita magistra vitae istoria a constituit pana in zilele noastre un mijloc de cunoastere, de educare a generatiilor care s-au succedat de-a lungul timpului.

La inceputul mileniului al-III-lea, perioada marcata de importante transformari pe plan social-politic, economic, demografic, ideologic si cultural-religios, studiul istoriei capata noi valente, prezinta un mai mare interes. In noua conjunctura socio-umana se produce o larga diversificare a registrului de cuprindere a istoriei.

Aceasta nu mai vizeaza doar aspectul politic si militar, ci s-a extins si la economie, societate, rolul minoritatilor s. a. Totodata se desfasoara o vie activitate pentru reconceptualizarea istoriei si adaptarea la noile cerinte teoretice, ceea ce presupune noi directii de investigatie istorica.

Repudiind tot mai mult vechile clisee si discursuri nationaliste - precizeaza Mihai Manea redefinind tot mai mult mituri istorice, de fapt, practic demitizand istoria incearca in ultimii ani sa releve ceea ce leaga si nu ceea ce separa civilizatiile lumii istoria joaca un rol politic important si actioneaza la diferite nivele mass-media, societate pentru intelegere, incredere si toleranta intre popoare.

1 Din acest motiv, predarea-invatarea istoriei devine intr-o masura decisiva o parte esentiala a educatiei tinerei generatii. Istoria se impune tot mai mult ca un mijloc de exprimare a ideii de dezvoltare personala, de propagare a unor atitudini sociale.

2 In decembrie 1995, deputatul spaniol din grupul socialist al Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei, Lluis Maria de Puig, a propus adaptarea unui document privind predarea-invatarea istoriei Europei, ceea ce s-a concretizat in Recomandarea nr. 1263/1996 a Consiliului Europei adoptata de catre forul european la 22 ianuarie 1996. 3 Consiliul Europei si Comitetul sau de Cultura au acordat si acorda in continuare o atentie deosebita istoriei, prin cresterea rolului sau in sistemul de invatamant si in ansamblul stiintelor sociale, si solicitarea privind inlaturarea oricaror prejudecati politice din manualele si respectiv din lectiile de istorie.

Istoria poate si ...

Bibliografie:

ANDRONIC, AL. - "MONUMENTE ISTORICE BISERICESTI DIN MITROPOLIA MOLDOVEI SI SUCEVEI" - IASI, 1974

ANDRONIC, AL. , POPESCU RICA - "PRINCIPALELE REZULTATE ALE SAPATURILOR DIN ANII 1980 - 1981 DE LA CURTEA DOMNEASCA" - ACTA MOLDAVIAE MERIDIONALIS, VOL. V - VI, VASLUI, 1983 - 1984

ANTONESEI, LIVIU - "PSIHOLOGIE, STIINTELE EDUCATIEI" - COLECTIA PAIDEIA. FUNDAMENTELE CULTURALE ALE EDUCATIEI, COLLEGIU, POLIROM, IASI, 1996

ANTONIU, BOGDAN - "ISTORIA LUMII IN TEXTE. DE LA INCEPUTURI PANA IN ZILELE NOASTRE" - UNIVERSITAS, SYNTHETIS, COPYRIGT, EDITURA TEORA, 1999

BALS, G. - "BISERICILE LUI STEFAN CEL MARE" - BUCURESTI, 1926, ACTA MOLDAVIAE MERIDIONALIS, VOL. XII - XIV, VASLUI, 1990 - 1992

BANU, FLORENTINA OANA - "VALORIFICAREA EDUCATIVA A ELEMENTELOR DE ISTORIE LOCALA IN PREDAREA ISTORIEI" - IASI, 1972

BALUTOIU, VALENTIN, VLAD CONSTANTIN - "ISTORIE" - MANUAL PENTRU CLASA A V - A, EDITURA ALL EDUCATIONAL S. A. , BUCURESTI, 1996

"ISTORIE PENTRU CLASA A V - A" - GHIDUL PROFESORULUI, EDITURA ALL, BUCURESTI, 1997

"ISTORIE PENTRU CLASA A V - A" - CAIETUL ELEVULUI, EDITURA ALL, BUCURESTI, 1997

BIRZEA, CAESAR - "REFORMA INVATAMANTULUI IN ROMANIA: CONDITII SI PERSPECTIVE - PRIMA CARTE ALBA A INVATAMANTULUI ROMANESC" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 1 - 2, 1993

BONTAS, IOAN - "PEDAGOGIE" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1996

BURLEC, LIVIU, LAZAR, LIVIU, TEODORESCU BOGDAN - "ISTORIE" - CLASA A VI - A. GHIDUL PROFESORULUI. , EDITURA ALL, BUCURESTI, 1998

"ISTORIE, CLASA A VI - A" - CAIETUL ELEVULUI, EDITURA ALL, BUCURESTI, 1998

CAPITA, CAROL, CAPITA, LAURA - "ISTORIA INTRE NORMATIVITATE STIINTIFICA SI NECESITATE DIDACTICA" - STUDII SI ARTICOLE DE ISTORIE, LXII (SERIE NOUA), 1995

CAPITA, LAURA - "REFORMA INVATAMANTULUI. CURRICULUM PENTRU ISTORIE" - XENOPOLIANA, III, 1995, 1 - 4

CAPITA, LAURA, PLESCIUC, MONICA - "OBIECTIVE SI CONTINUTURI PENTRU ISTORIE - GIMNAZIU - PROIECT" - INSTITUTUL DE STIINTE AL EDUCATIEI, LABORATORUL "DIDACTICA SI PROIECTAREA CONTINUTURILOR", BUCURESTI, 1993

"PREGATIREA LECTIEI DE ISTORIE" - S. A. I. , LX - LXI, BUCURESTI, 1993

"JURNAL DE IDEI CULTURAL - PEDAGOGICE SI METODICE" - S. A. I. , LIX, BUCURESTI, 1991

CERGHIT, IOAN - "METODE DE INVATAMANT" - BUCURESTI, 1970, ED. A II - A, BUCURESTI 1980

Download licenta

Primești licenta în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
212 pagini
Imagini extrase:
171 imagini
Nr cuvinte:
66 102 cuvinte
Nr caractere:
406 102 caractere
Marime:
358.41 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Istorie Universala
Data publicare:
29.09.2009
Structură de fișiere:
  • Invatarea istoriei prin intermediul metodelor active
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Istorie Universala

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Din ce in mai mult ne dam seama ca orice sistem de educatie ar trebui gandit pentru acela care...
INTRODUCERE Formarea continua in cadrul organizatiilor a devenit in mod clar o necesitate si o...
Studiile de management au luat o deosebita amploare in ultimele decenii, ca urmare a...
Intr-o era a informatiei, abilitatea de a reactiona rapid si eficient la diferitele necesitati...
Internetul, unul din cele mai des folosite cuvinte din vocabularul fiecarei persoane ce foloseste...
Sus!