Studiu de caz privind stațiunile balneo-turistice românești

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 LISTA TABELELOR
2 LISTA FIGURILOR
3 LISTA ANEXELOR
4 INTRODUCERE
5 PROBLEMATICA STUDIATA
5.1 OBIECTIVELE LUCRARII
5.2 ETAPELE PARCURSE PENTRU REALIZAREA LUCRARII
6 TURISMUL-FENOMEN COMPLEX CONTEMPORAN
6.1 PREMISE. CONCEPT. DEFINITII
6.2 LOCUL SI ROLUL TURISMULUI IN ECONOMIA NATIONALA
6.3 TURISMUL IN COMERTUL MONDIAL
7 TURISMUL BALNEAR - COMPONENTA A ACTIVITATII TURISTICE
7.1 FONDUL DE FACTORI NATURALI DE CURA
7.1.1 CLIMA
7.1.2 APELE MINERALE
7.1.3 NAMOLURILE TERAPEUTICE
7.1.4 LACURILE TERAPEUTICE
7.1.5 GAZELE TERAPEUTICE
7.2 SERVICIILE DE TRATAMENT BALNEOTURISTIC
7.3 TENDINTE IN TURISMUL BALNEAR
7.4 TURISMUL BALNEAR IN EUROPA
7.4.1 FACTORII DE INFLUENTA ASUPRA TURISMULUI BALNEAR EUROPEAN
7.5 VIITORUL TURISMULUI BALNEAR
7.5.1 CIRCULATIA GLOBALA A VENITURILOR IN TARILE EUROPENE
7.5.2 NEVOIA CRESTERII AJUTORULUI SOCIAL
7.5.3 REVITALIZAREA PRODUSULUI BALNEOTURISTIC ROMANESC
8 GOVORA - OAZA DE LINISTE SI SANATATE
8.1 COORDONATE ISTORICE
8.2 COORDONATE FIZICO-GEOGRAFICE
8.2.1 ASEZARE
8.2.2 CAI DE ACCES
8.2.3 RELIEF SI STRUCTURA GEOLOGICA
8.2.4 CLIMA
8.2.5 VEGETATIA
8.2.6 FAUNA
8.3 SERVICIILE BALNEOLOGICE - COMPONENTA PRINCIPALA A ACTIVITATII DE PROFIL DIN STATIUNEA BAILE GOVORA
8.3.1 PROFILUL STATIUNII
8.3.2 FACTORII NATURALI DE CURA
8.3.3 INDICATII TERAPEUTICE
9 EFICIENTA ECONOMICA LA SC XYZ SA
9.1 BAZA TEHNICO-MATERIALA A STATIUNII
9.1.1 BAZA DE TRATAMENT
9.1.2 BAZA DE CAZARE
9.1.3 RETEAUA UNITATILOR DE ALIMENTATIE PUBLICA
9.2 DESCRIEREA PROCESULUI TEHNOLOGIC ACTUAL
9.3 EFICIENTA ECONOMICA SI SOCIALA
9.4 REFLECTAREA EFICIENTEI "S.C. XYZ S.A."
9.5 PRETURI SI TARIFE PRACTICATE IN STATIUNEA BAILE GOVORA
9.6 CONCURENTII. POZITIONAREA PRODUSELOR SI SERVICIILOR SOCIETATII FATA DE CONCURENTA
9.6.1 CONCURENTII
9.6.2 POZITIONAREA PRODUSELOR SI SERVICIILOR SOCIETATII FATA DE CONCURENTA
10 AGREMENTUL TURISTIC - PARTE COMPONENTA A TURISMULUI BALNEAR
10.1 SERVICIILE DE AGREMENT-DIVERTISMENT
10.2 O CUNOASTERE MAI BUNA A STATIUNII
11 CONCLUZII SI PROPUNERI
11.1 CONCLUZII PRIVIND ACTIVITATEA TURISTICA LA SC XYZ SA
11.2 PROPUNERI PRIVIND ACTIVITATEA TURISTICA LA SC XYZ SA
12 BIBLIOGRAFIE
13 LISTA TABELELOR
13.1 TABEL NR. 1 NUMARUL TURISTILOR SOSITI IN STATIUNE IN PERIOADA 1997-2003
13.2 TABEL NR. 2 EVOLUTIA INDICATORULUI NUMAR ZILE TURIST IN PERIOADA 1997-2003
13.3 TABEL NR. 3 INDICII CAPACITATII DE CAZARE IN PERIOADA 1997-2003
13.4 TABEL NR. 4 INDICATORI DE REFERINTA (MII LEI)
13.5 TABEL NR. 5 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI LICHIDITATE GLOBALA
13.6 TABEL NR. 6 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI LICHIDITATE IMEDIATA
13.7 TABEL NR. 7 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI SECURITATE FINANCIARA
13.8 TABEL NR. 8 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI RATA RENTABILITATII ECONOMICE
13.9 TABEL NR. 9 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI RATA RENTABILITATII FINANCIARE
13.10 TABEL NR. 10 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI RATA PROFITULUI
13.11 TABEL NR. 11 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI POTENTIALUL DE DEZVOLTARE
13.12 TABEL NR. 12 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI ROTATIA STOCURILOR
13.13 TABEL NR. 13 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI PRODUCTIVITATEA MUNCII
14 LISTA FIGURILOR
14.1 FIGURA NR. 1 SOSIRI TURISTICE INTERNATIONALE IN LUME. TENDINTE SI PERSPECTIVE
14.2 FIGURA NR. 2 EVOLUTIA NUMARULUI DE TURISTI IN PERIOADA 1997-2003
14.3 FIGURA NR. 3 EVOLUTIA RAPORTULUI TURISTILOR ROMANI-STRAINI
14.4 FIGURA NR. 4 EVOLUTIA GRADULUI DE OCUPARE A STATIUNII IN PERIOADA 1997-2003
14.5 FIGURA NR. 5 DISTRIBUTIA TURISTILOR PE GRUPE DE VARSTA
14.6 FIGURA NR. 6 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI LICHIDITATE GLOBALA IN PERIOADA 1997-2003
14.7 FIGURA NR. 7 EVOLUTIA LICHIDITATII IMEDIATE
14.8 FIGURA NR. 8 EVOLUTIA ANUALA A INDICATORULUI SECURITATEA FINANCIARA
14.9 FIGURA NR. 9 EVOLUTIA RATEI RENTABILITATII
14.10 FIGURA NR. 10 EVOLUTIA RATEI RENTABILITATII FINANCIARE
14.11 FIGURA NR. 11 EVOLUTIA RATEI PROFITULUI
14.12 FIGURA NR. 12 EVOLUTIA POTENTIALULUI DE DEZVOLTARE
14.13 FIGURA NR. 13 EVOLUTIA ROTATIEI STOCURILOR
14.14 FIGURA NR. 14 EVOLUTIA PRODUCTIVITATII MUNCII
15 LISTA ANEXELOR
15.1 ANEXA NR. 1 PREZENTAREA STATIUNII BAILE GOVORA
15.2 ANEXA NR. 2 OFERTA SERVICII TURISM INTERN
15.3 ANEXA NR. 3 OFERTA SERVICII TURISM EXTERN
15.4 ANEXA NR. 4 CONTRACT DE PRESTARI SERVICII TURISTICE
15.5 ANEXA NR. 5 CONVENTIE INTRE SC XYZ SA SI AGENTIILE DE TURISM
15.6 ANEXA NR. 6 CONFIRMARE REZERVARE HOTEL
15.7 ANEXA NR. 7 FISA STRUCTURII DE PRIMIRE TURISTICA
15.8 ANEXA NR. 8 BILET INTRARE STRAND "SALUS"
15.9 ANEXA NR. 9 PLIANT BAILE GOVORA

Extras din licența:

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice si sociale pentru un numar tot mai mare de tari ale lumii.

Romania, dispunand de un potential turistic bogat si variat, face parte din categoria tarilor cu traditie si experienta in domeniul turismului, ceea ce a situat-o de-a lungul timpului intre destinatiile de vacanta recunoscute si apreciate in lume.

In ultimele decenii, prin importantele sale proiecte sociale si economice, turismul balnear a devenit un segment major al pietei turistice internationale, spre care se centreaza importante mijloace materiale si umane, cu o implicare tot mai profunda a stiintei si tehnici.

Astfel, lucrarea de fata prezinta cateva trasaturi definitorii turismului balnear si intr-o masura considerabila turismul in statiunea Baile Govora din judetul Valcea.

Romania poseda un imens potential balnear cu care, prin intermediul statiunilor balneo-climaterice si-a castigat un firesc si binemeritat renume pe plan international.

Inca din cele mai indepartate vremuri tratamentul balnear a ocupat un loc de seama atat in arsenalul terapeutic al omenirii, cat si in domeniul medicinii traditionale. Scurgerea timpului si progresul stiintific nu au reusit sa diminueze insemnatatea balneoterapiei, insa, in schimb acest tratament s-a perfectionat si s-a nuantat cu indicatii si contraindicatii pentru tratarea anumitor afectiuni, dobandind o fundamentare stiintifica.

In conditiile turismului modern se inregistreaza o continua crestere a cererii pentru tratamentele balneo-medicale, reflectata prin sporirea considerabila a numarului de curanti, in majoritatea tarilor in care exista factori naturali de cura, suficient de atractivi pentru a contribui la promovarea acestei forme de turism.

In zilele noastre, cererea de servicii pentru tratamentele balneo-medicale izvoraste din necesitatile reale de ingrijire a sanatatii, cat si ca rezultat al evoluarii conceptiilor despre necesitatea tratamentelor si curelor profilactice pentru prevenirea imbolnavirilor la persoanele predispuse la anumite maladii.

Omul, prin progresul tehnico-stiintific, a slabit legaturile care il fixau de secole de factorii naturali, in buna masura vitregi, ceea ce a avut ca rezultat imbunatatirea traiului si a vietii.

Apreciind mai corect si mai exact relatiile dintre om si mediu acesta isi poate apropia mai bine, atat factorii naturali favorabili, indispensabili vietii, cat si pe cei artificiali, descoperiti pentru usurarea traiului. Viata si sanatatea omului este dependenta de intreaga atmosfera, hidrosfera si biosfera, ca si de actiunile societatii din care face parte: civilizatia tehnica, economica, cultura si arta.

Astfel, in vederea atenuarii consecintelor negative determinate de folosirea tehnicii si tehnologiei, in schimbarea, uneori, fundamentala a existentei omului, fara protectia corespunzatoare, a mediului inconjurator si implicit a sanatatii acestuia, trebuie ...

Bibliografie:

BALAURE V., ADASCALITEI V., BALAN C., BOBOC ST., CATOIU I., OLTEANU V., POP AL.N., TEODOREANU N. - "MARKETING" - ED.URANUS, BUCURESTI, 2000

COSMESCU I. - "ECONOMIA TURISMULUI PRINCIPII SI MECANISME" - ED.UNIVERSITATII "LUCIAN BLAGA" SIBIU, 1998

GHERASIM T., GHERASIM D., COSMESCU I. - "MARKETING TURISTIC" - ED.ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

IONCICA M. - "ECONOMIA SERVICIILOR. TEORIE SI PRACTICA" - BUCURESTI, 2000

IONESCU I. - "TURISMUL FENOMEN SOCIAL ECONOMIC SI CULTURAL" - ED.OSCAR PRINT, 2000

ISTRATE I., ERDELI G., - "AMENAJARI TURISTICE" - ED.UNIVERS, BUCURESTI, 1996

KOTLER PHILLIP - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - ED. TEORA, BUCURESTI 1998

MINCIU R. - "AMENAJAREA TURISTICA A TERITORIULUI" - ED.UNIVERSITATII "DIMITRIE CANTEMIR", BUCURESTI, 1995

MINCIU R. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED.URANUS, BUCURESTI, 2000

MINCIU R., BARON P., NEACSU N. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED.UNIVERSITATII "DIMITRIE CANTEMIR", BUCURESTI, 1991

NEACSU N. - "TURISMUL SI DEZVOLTAREA DURABILA" - ED.EXPERT, BUCURESTI, 2000

PATRICHE D., STREMTAN F. - "ELEMENTE DE MARKETING TURISTIC" - ED. DEVA, 2000

PETRARU C. - "BAILE GOVORA GHID BALENEAR SI TURISTIC" - ED.MIRADOR, ARAD, 1998

SNACK O. - "ECONOMIA INDUSTRIEI TURISTICE" - ED.INSTITUTULUI EDEN, BUCURESTI, 1993

SNACK O., BARON P., NEACSU N. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED.EXPERT, BUCURESTI, 2001

STANCIOIU A. - "STRATEGII DE MARKETING IN TURISM" - ED.ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

STANCIULESCU G., STAN S., MILCU M. - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - ED.BIC ALL, BUCURESTI, 1995

STANCIULESCU G. - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - ED.ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1998

STREMTAN F. - "MARKETING AREALUL TURISTIC APUSEAN AL ROMANIEI" - ED.ETA, CLUJ, 1998

VORZSAK ALMOS - "INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR" - ED. PRESA UNIVERSITARA CLUJANA, CLUJ-NAPOCA, 2001

REVISTA "ACTUALITATEA IN TURISM", BUCURESTI, EDITIILE 1989-2003

REVISTA "VACANTE SI CALATORII", NR.27, MARTIE 2003

REVISTA "TRIBUNA ECONOMICA", BUCURESTI, EDITIILE 1998-2003

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind statiunile balneo - turistice romanesti
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
106 pagini
Imagini extrase:
106 imagini
Nr cuvinte:
34 841 cuvinte
Nr caractere:
190 654 caractere
Marime:
213.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Geografie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Geografie
Sus!