Studiu de caz privind podgoriile din podișurile românești

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 IMPORTANTA TURISMULUI IN ECONOMIA NATIONALA
2.1 DEFINITII SI CONCEPTE
2.2 CRITERII DE CLASIFICARE A FORMELOR DE TURISM
2.3 FACTORII CARE INFLUENTEAZA EVOLUTIA TURISMULUI
2.4 IMPACTUL TURISMULUI ASUPRA MEDIULUI AMBIANT
2.5 LOCUL SI ROLUL TURISMULUI IN ECONOMIA NATIONALA
3 VITI-VINICULTURA
3.1 DELIMITARI CONCEPTUALE
3.2 ISTORIA VINULUI
3.3 SORTIMENTE DE VINURI
3.4 FUNCTIILE VITICULTURII
3.5 CARACTERISTICILE VITI-VINICULTURII ROMANESTI
4 TURISMUL VITI-VINICOL
4.1 PARTICULARITATI ALE TURISMULUI VITI-VINICOL IN ROMANIA
4.2 ITINERARII TURISTICE VITI-VINICOLE
5 PODGORIILE DIN PODISUL TARNAVELOR
5.1 PODGORIILE DIN ROMANIA
5.2 PODISUL TARNAVELOR
5.3 PODGORIA TARNAVE
6 STUDIU DE CAZ. PODGORIA JIDVEI
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE
9 ANEXE

Extras din licența:

Podgoriile si centrele viticole constituie un mijloc eficient pentru practicarea agroturismului, fiind incluse adeseori in programele turistice datorita amplasarii in mediul rural. Culesul strugurilor este un eveniment asteptat, care de multe ori se transforma in adevarate sarbatori, ce atrag un numar mare de turisti sau pur si simplu oameni care se intorc in sanul familiilor sau se reunesc cu rudele apropiate pentru a-si manifesta bucuria si a beneficia de o cura de struguri deosebit de placuta si benefica pentru organism.

Podgoria Tarnave este cea mai mare din Transilvania, concentrand plantatiile cultivate intre raurile Tarnava Mare si Tarnava Mica. Podgoria se afla in interiorul triunghiului format de localitatile Blaj Sighisoara Balauseri. Plantatiile sunt pe dealuri ce au oA inaltime de 400-450 m, cu expunere est-vestica. Terenurile au fost recent consolidate si terasate. Solul brun de padure beneficiaza de un climat favorabil: toamne tarzii si calde, precum si veri si ierni blande. Temperatura medie anuala este de 9, 9 C. In Podgoria Jidvei, cea mai importanta din zona Tarnavelor, sunt cultivate soiuri recunoscute si apreciate pe plan national si international: Feteasca Regala (320 ha), Riesling (200 ha), Feteasca Alba (100 ha), Traminer, Chardonnay, Pinot Gris, Oporto si Sylvaner, ultimele pe o suprafata mai redusa.

Turismul reprezinta, prin continutul si rolul sau, un fenomen caracteristic civilizatiei actuale, una dintre componentele majore ale vietii economice si sociale ce polarizeaza interesul unui numar tot mai mare de tari. Multiplele sale implicatii pe plan economic, social, cultural, politic, rolul sau activ, argumenteaza actualitatea preocuparilor pentru cunoasterea in detaliu a acestui fenomen, a sensibilitatii si influentelor sale.

Desi este considerat de cei mai multi specialisti ca un fenomen propriu perioadei contemporane, turismul s-a cristalizat la sfarsitul secolului al XIX-lea si, ca atare, primele incercari de definire si caracterizare a lui dateaza din aceasta perioada. In ultimii ani el a cunoscut insa o expansiune deosebita, fapt reflectat si in intensificarea preocuparilor de clasificare teoretica a acestui fenomen.

Prin natura lui, turismul se prezinta ca o activitate economica situata la interferenta altor ramuri, ceea ce determina o serie de dificultati in definirea lui. El apare ca un fenomen economico-social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat in viata societatii si, ca atare, influentat de evolutia ei. Adresandu-se unor segmente largi si raspunzand pe deplin nevoilor acestora, turismul se detaseaza printr-un inalt dinamism, atat la nivel national, cat si international.

De asemenea, prin caracterul sau de masa si prin continutul complex, turismul antreneaza un vast potential material si uman, cu implicatii importante asupra evolutiei economiei si societatii, asupra relatiilor interumane nationale si internationale.

De-a lungul timpului au existat numeroase incercari de definire a turismului ...

Bibliografie:

RODICA MINCIU, PETRE BARON, NICOLAE NEACSU - "ECONOMIA TURISMULUI" - UNIVERSITATEA INDEPENDENTA "DIMITRIE CANTEMIR", BUCURESTI, 1993

VASILE GLAVAN - "TURISMUL IN ROMANIA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

IOAN ISTRATE, FLORINA BRAN, ANCA GABRIELA ROSU - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIUL INCONJURATOR" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996

DANIELA FIROIU - "ECONOMIA TURISMULUI SI ANENAJAREA TURISTICA A TERITORIULUI" - EDITURA SYLVI, BUCURESTI, 2002

ION IONESCU - "TURISMUL FENOMEN SOCIAL-ECONOMIC SI CULTURAL" - EDITURA OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2000

ANDREEA BALTARETU - "AMENAJAREA TURISTICA DURABILA A TERITORIULUI" - EDITURA SYLVI, BUCURESTI, 2003

OSCAR SNAK, PETRE BARON, NICOLAE NEACSU - "ECONOMIA TURISMULUI" EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2001

VASILE GLAVAN - "TURISMUL IN ROMANIA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

GHEORGHE BARBU - "TURISMUL IN ECONOMIA NATIONALA" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1981

G. POPESCU - "PROBLEME DE POLITICA AGRARA" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2001

FLORINA BRAN - "RELATIE ECONOMIE-MEDIU LA INCEPUTUL MILENIULUI AL 111-LEA" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2002

GH. UNGUREANU, GH. ANGHEL, C. BOTEZ - "CRONICA COTNARILOR" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1971

ST. OPREA - "CULTURA VITEI DE VIE" - EDITURA DACIA, CLUJ-NAPOCA, 1995

SIMPETRU M. - "PIATA MONDIALA A VINULUI, HORTUS" - REVISTA HORTICULTORILOR SI VITICULTORILOR, NR. 4/1996

F. CONSTANTIN - "VINUL - NECTARUL ZEILOR"

"INTEGRAREA SECTORULUI VITIVINICOL ROMANESC IN UNIUNEA EUROPEANA" - MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE, BUCURESTI, 2004

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind podgoriile din podisurile romanesti
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
75 pagini
Nr cuvinte:
24 740 cuvinte
Nr caractere:
132 423 caractere
Marime:
284.23KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Geografie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Geografie
Sus!