Studiu de caz privind pescuitul în România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 AQUIS - UL COMUNITAR
2.1 TEMEIUL JURIDIC
2.2 PRINCIPIUL ACCESULUI LIBER LA ZONELE DE PESCUIT
2.3 CONSERVAREA SI GESTIONAREA RESURSELOR
2.4 POLITICA STRUCTURALA IN DOMENIUL PESCUITULUI
2.5 ORGANIZAREA COMUNA A PIETEI
2.6 ASPECTELE INTERNATIONALE ALE POLITICII COMUNITARE IN DOMENIUL PESCUITULUI
2.7 REFORMA POLITICII COMUNE A PESCUITULUI
3 LEGISLATIA PRIVIND PROTEJAREA SI EXPLOATAREA DURABILA A RESURSELOR ACVATICE VII, PESCUITUL SI ACVACULTURA IN ROMANIA
3.1 NOTIUNI GENERALE
3.2 CONSERVAREA SI EXPLOATAREA RESURSELOR ACVATICE VII
3.3 MASURI DE ADMINISTRARE A PESCUITULUI
3.4 PESCUITUL RECREATIV/SPORTIV IN APELE MARITIME SI CONTINENTALE
3.5 POLITICA STRUCTURALA SI ADMINISTRAREA CAPACITATILOR DE PRODUCTIE
3.6 FLOTA DE PESCUIT
3.7 STABILIREA PORTURILOR DE BAZA SI SCHIMBAREA PORTULUI DE BAZA
3.8 ACVACULTURA
3.9 RASPUNDERI SI SANCTIUNI
3.10 PESCUITUL IN SCOP STIINTIFIC
4 STUDIU DE CAZ. EVALUAREA RESPECTARII CERINTELOR DE MEDIU DIN DOMENIUL PESCUITULUI IN ROMANIA
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Sectorul pescuitului are specificul sau, fie si numai din pricina faptului ca resursele acestuia nu sunt controlabile de catre om in aceeasi masura ca acelea ale culturilor arabile sau cele zootehnice. In al doilea rand, numai intre 1956 si 1965 productia mondiala de peste a crescut cu 50%. Investitiile efectuate in aceasta conjunctura, ce au condus la modernizarea flotelor de pescuit si la cresterea insemnata a productivitatii muncii, au determinat o marire a capturilor de peste la un nivel atat de inalt incat refacerea resurselor piscicole ale marilor si oceanelor a fost pusa in pericol si diferite specii au fost amenintate cu epuizarea, de la cele mai bogate (e. g. heringii) la cele mai rare (balenele, de pilda). In al treilea rand, oscilatiile pietei erau considerabile, iar ele influentau viabilitatea operatorilor economici din domeniu, cu un impact imediat asupra durabilitatii comunitatilor umane dependente de asemenea activitati. In perioadele de excedent al resurselor era necesara sprijinirea financiara a depozitarii, acordarea de subventii pentru exportul in afara Comunitatii si impunerea de restrictii la importul in Comunitate. In perioadele de penurie se impunea, dimpotriva, reglementarea si controlul pescuitului pentru impiedicarea depopularii marilor. In sfarsit, consacrarea in practica in cursul anilor 70, si apoi prin Conventia Natiunilor Unite din 1982 privind dreptul marilor, la care Comunitatea Europeana a devenit parte, alaturi de statele membre a regulii potrivit careia latimea zonei economice exclusive a statelor riverane (in care acestea au dreptul exclusiv de a autoriza pescuitul) este de 200 mile marine, a clarificat dimensiunile considerabile ale resurselor si responsabilitatilor in acest domeniu, cu atat mai mult cu cat un numar semnificativ de state membre dispun de zone de pescuit enorme.

Pentru a se asigura dezvoltarea durabila necesara cresterii nivelului de trai in Romania este nevoie de protejarea si exploatarea durabila a resurselor acvatice vii, pescuitul si acvacultura.

Acesta este motivul care m-a determinat sa aleg aceasta tema. Am structurat-o pe trei capitole. Primul trateaza legislatia europeana in domeniu, al doilea face trecerea de la legislatia europeana la cea nationala prezentand ultima reglementare legala in domeniu, Ordonanta de Urgenta numarul 23 din 5 martie 2008. Al treilea capitol este un studiu de caz prin care mi-am dorit sa intocmesc un model de reglementare in domeniul pescuitului care urmareste protejarea mediului si promovarea dezvoltarii durabile.

Piata produselor piscicole este legata de piata produselor agricole. Din acest motiv, Tratatul instituind Comunitatea Europeana (TCE) arata ca prin produse agricole se inteleg produsele solului, ale cresterii animalelor si ale pescuitului si ca functionarea si dezvoltarea pietei unice pentru toate aceste produse trebuie realizata prin aplicarea unei politici agricole comune (PAC) (Art. 32 TCE). Se observa ca tratatul constitutiv a inglobat ...

Bibliografie:

ANUARUL STATISTIC AL ROMANIEI, 2007.

RAPORT DESPRE STAREA MEDIULUI IN ROMANIA IN 2007. , MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR, BUCURESTI 2004

LEGEA NR. 462/2001 PENTRU APROBAREA ORDONANTEI DE URGENTA A GUVERNULUI NR. 236/2000 PRIVIND REGIMUL ARIILOR NATURALE PROTEJATE, CONSERVAREA HABITATELOR NATURALE, A FLOREI SI FAUNEI SALBATICE DIN 18/07/2001. , PUBLICAT IN MONITORUL OFICIAL, PARTEA I NR. 433 DIN 02/08/2001

ORDONANTA DE URGENTA NR. 236/2000 PRIVIND REGIMUL ARIILOR NATURALE PROTEJATE, CONSERVAREA HABITATELOR NATURALE, A FLOREI SI FAUNEI SALBATICE, PUBLICAT IN MONITORUL OFICIAL, PARTEA I NR. 625 DIN 04/12/2000

IMPLEMENTAREA DIRECTIVEI 2001/42 IN EVALUAREA EFECTELOR ANUMITOR PLANURI SI PROGRAME ASUPRA MEDIULUI, EU - DG ENVIRONMENT. , 2005

RAPORTUL PRIVIND STAREA MEDIULUI IN REZERVATIA BIOSFEREI DELTA DUNARII IN ANUL 2004. , (EXTRAS DIN RAPORTUL ANUAL)

MANUAL APLICAREA PROCEDURII DE REALIZARE A EVALUARII DE MEDIU PENTRU PLANURI SI PROGRAME. , MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR SI AGENTIA NATIONALA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI

SALVATI NISETRII DIN DELTA DUNARII, UN PLAN DE ACTIUNE PENTRU RECUPERAREA, PROTECTIA SI CONSERVAREA NISETRILOR AFLATI IN PERICOL IN BAZINUL DELTEI DUNARII, ASOCIATIA INTERNATIONALA PENTRU CERCETAREA DUNARII, 2006

PROGRAMUL OPERATIONAL PENTRU PESCUIT - PROIECT. , MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE. , AGENTIA NATIONALA PENTRU PESCUIT SI ACVACULTURA. , BUCURESTI, 2006

PLANUL NATIONAL STRATEGIC PENTRU PESCUIT 2007 - 2013. , AGENTIA NATIONALA PENTRU PESCUIT SI ACVACULTURA. , MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE. , 2007

FAO GHID TEHNIC PENTRU PESCUIT RESPONSABIL, CODUL DE CONDUITA PENTRU PESCUIT RESPONSABIL. , FAO 1996. , M - 40 ISBN 92 - 5 - 103914 - 3.

REGULAMENTUL CONSILIULUI (CE) NR. 1198/2006 DIN 27 IULIE 2006 PENTRU FONDUL EUROPEAN DE PESCUIT. , JURNALUL OFICIAL AL UNIUNII EUROPENE L 223/1

NAVODARU I. , I. R. WALDMAN 2008, SHADES OF EASTERN. EUROPE FROM THE BLACK SEA

RAPORT DESPRE STAREA MEDIULUI IN ROMANIA IN 2007. , MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR, BUCURESTI 2008

RAPORT DESPRE STAREA MEDIULUI IN ROMANIA IN 2007. , MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR, BUCURESTI 2008

ORDONANTA DE URGENTA NUMARUL 23 DIN 5 MARTIE 2008 PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 180 DIN 10 MARTIE 2008

ANGELESCU, CORALIA, SOCOL, C. , POLITICI ECONOMICE : POLITICI DE CRESTERE ECONOMICA : POLITICI SECTORIALE, EDITURA ECONOMICA, 2005

DAIA P. P, 1931 - COOPERATIA SI PESCARIA - CARTEA ROM. , BUC. , PAG. 49

DEKKER M. ANTIFUGAL COMPOUNDS, VOL. 1. , SIEGEL, NEW YORK, 1996.

DUTU, M. DREPTUL MEDIULUI, BUCURESTI, EDITURA ECONOMICA, 2006

DUTU, MIRCEA, DREPTUL MEDIULUI, TRATAT, ABORDARE INTEGRATA, VOL. I, 2007, ED. ECONOMICA, PAG. 298

LEONTE R. , 1969. CONSIDERATII ASUPRA STRUCTURII PE SPECII A ACTUALEI POPULATII PISCICOLE DIN DELTA DUNARII, BULETINUL ICP PAG. 29 - 37

MACE P. M, 2006 - DEVELOPING AND SUSTAINING WORLD FISHERIES RESOURCES: THE STATE OF THE SCIENCE AND MANAGEMENT

MYERS, N. SYNERGISM: JOINT EFFECTS OF CLIMATE CHANGE AND OTHER FORMS OF HABITAT DESTRUCTION IN GLOBAL WARMING AND BIOLOGICAL DIVERSITY (R. L. PETERS, T. E. LOVEJOY EDS. ), NEW HAVEN, CT, YALE UNIVERSITY PRESS, 1992

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind pescuitul in Romania
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
63 pagini
Imagini extrase:
68 imagini
Nr cuvinte:
20 629 cuvinte
Nr caractere:
112 900 caractere
Marime:
1.31MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Geografie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Geografie
Sus!