Strategia Dezvoltării Turismului în România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

CAPITOLUL I
EVOLUTII SI TENDINTE IN TURISMUL MONDIAL 4
1.1. Importanta economica a turismului 4

1.2. Realizari si tendinte semnificative de evolutie ale
turismului pe plan mondial 5

CAPITOLUL II
PREMISE ALE DEZVOLTARII TURISMULUI ROMANESC 6
2.1. Premisele dezvoltarii turismului in Romania 6

2.2. Caracterizarea starii actuale a turismului romanesc 7
2.2.1. Indicatori ai activitatii de turism 7
2.2.2. Concluzii privind aspectele economice ale turismului
romanesc 13
2.3. Perceptia ofertei turistice pe pietele externe 14

CAPITOLUL III
OBIECTIVE SI ACTIUNI PRIVIND DEZVOLTAREA TURISMULUI 17
3.1. Strategia si politica dezvoltarii turismului 17

3.2. Programe de dezvoltare a turismului 18

3.3. Turismul montan 19
3.3.1. Analiza situatiei din turismul montan 19
3.3.2. Obiectiv specific 21
3.3.3. Actiuni strategice 21
3.3.4. Masuri propuse pentru realizare 21
3.3.5. Programe de dezvoltare 22

3.4. Turismul balnear 26
3.4.1. Analiza situatiei din turismul balnear 26
3.4.2. Obiectiv specific 28
3.4.3. Actiuni strategice 28
3.4.4. Masuri de realizare 29
3.4.5. Programe de dezvoltare 30

3.5. Ecoturismul si turismul in Delta Dunarii 31
3.5.1. Analiza situatiei turismului din Delta Dunarii 31
3.5.2 Obiectiv specific 33
3.5.3. Actiuni strategice 33
3.5.4 Masuri pe termen scurt si mediu 33
3.5.5. Programe de dezvoltare 34
3.5.6. Masuri pentru dezvoltarea turismului individual 35

Extras din licența:

1.1. Importanta economica a turismului

La inceputul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, in acelasi timp, cel mai important generator de locuri de munca. Din punct de vedere economic turismul se constituie in acelasi timp si ca sursa principala de redresare a economiilor nationale ale acelor tari care dispun de importante resurse turistice si le exploateaza corespunzator.

In acest context, principalele argumente care determina necesitatea dezvoltarii turismului, rezulta din urmatoarele aspecte:

- resursele turistice fiind practic inepuizabile, turismul reprezinta unul dintre sectoarele economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung;

- exploatarea si valorificarea complexa a resurselor turistice insotite de o promovare eficienta pe piata externa, poate constitui o sursa de sporire a incasarilor valutare ale statului, contribuind astfel la echilibrarea balantei de plati externe;

- turismul reprezinta o piata sigura a fortei de munca si de redistribuire a celei disponibilizate din alte sectoare economice puternic restructurate;

- turismul, prin efectul sau multiplicator, actioneaza ca un element dinamizant al sistemului economic global, generand o cerere specifica de bunuri si servicii care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora, contribuind in acest mod, la diversificarea structurii sectoarelor economiei nationale;

- dezvoltarea armonioasa a turismului pe intreg teritoriu contribuie la cresterea economica si sociala si la atenuarea dezechilibrelor aparute intre diverse zone, constituind si o sursa importanta de sporire a veniturilor populatiei;

- turismul reprezinta un mijloc de dezvoltare a zonelor rurale, prin extinderea ariei ofertei specifice si crearea de locuri de munca in mediu rural altele decat cele traditionale, ameliorand conditiile de viata si sporind veniturile populatiei locale;

- in conditiile respectarii si promovarii principiilor de dezvoltare durabila, turismul constituie un mijloc de protejare, conservare si valorificare al potentialului cultural, istoric, folcloric si arhitectural al tarilor;

- prin adoptarea unei strategii de dezvoltare turistica durabila si impunerea unor masuri de protejare a mediului, a valorilor fundamentale ale existentei umane (apa, aer, flora, fauna, ecosisteme, etc.), turismul are in acelasi timp si o vocatie ecologica;

- pe plan social turismul se manifesta ca un mijloc activ de educare si ridicare a nivelului de instruire si civilizatie a oamenilor, avand un rol deosebit in utilizarea timpului liber al populatiei.

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategia Dezvoltarii Turismului in Romania.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
44 pagini
Imagini extrase:
44 imagini
Nr cuvinte:
38 076 cuvinte
Nr caractere:
695 860 caractere
Marime:
922.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Geografie
Tag-uri:
turismul in romania, moldova
Predat:
la facultate
Materie:
Geografie
Sus!