In zilele noastre turismul reprezinta o industrie din ce in ce mai prospera cu o contributie tot mai ridicata si mai dinamica la dezvoltarea economica a tari.
Existenta unui potential natural deosebit, completat cu o infrastructura la standarde europene reprezinta cheia succesului in cadrul acestui domeniu, prin infrastructura referindu-ma atat la drumuri, cai de accest, telefonie, internet cat mai ales la unitatiile de cazare din zonele cu potential turistic.
Am ales aceasta tema pentru lucarea mea de licenta, deoarece vin dintr-o zona cu un real potential turistic inca nevalorificat la maximum: zona Borsa, Maramures.
O data cu intensificarea numarului de turisti, potentialul zonei turistice Borsa, Maramures, a crescut enorm, turismul devenind o activitate de baza in zona. Pe langa aceasta dezvoltare rapida atat teritorial cat si financiar a zonei, avem de-a face si cu o crestere a exigentelor vizitatorilor privind produsele hoteliere promovate si serviciile turistice prestate. In resprectiva zona exista multe structuri turistice cu functii de cazare insa doar cateva dintre ele ofera servicii la un inalt nivel calitativ. In ziua de astazi fara o strategie de marketing bine pusa la punct, hotelurile sunt sortite esecului in tentativa lor de a atrage si multumii potentiali vizitatori.
Ficare unitate trebuie sa caute, in lupa cu concurenta, anumite elemente de diferentiere care sa ii asigure un avantaj pe o piata foarte dinamica aflata intr-o continua miscare.
Aceste elemente de diferentiere sunt obtinute in special prin realizarea unui plan de marketing care sa raspunda cat mai eficent si mai rapid nevoilor din ce in ce mai exigente si mai diversificate ale turistilor.
Tot mai multe persoane din departamentele de conducere a unitatiilor hoteliere constientizeaza nevoia unui departament de marketing, si inteleg rolul cercetarilor si studiilor de piata.
Integrarea eficenta a tututor politicilor intr-un plan de marketing, repezinta cheia spre succesul imediat al unitatiilor prestatoare dar si un important element in ceea ce priveste mentinerea pe piata.
Prezenta lucare reprezita o cercetare de marketing privind activitatilor de turism in cadrul hotelului Cerbul din statiunea Borsa, Maramures.
Aceasta cercetare urmareste sa ilustreze experienta atat teoretica cat si practica acumulata in decursul celor trei ani de studiu, reprezentand o incununare a eforturilor depuse in aceasta perioada.
In cadrul lucrarii nu m-am limitat doar in a prezentat specifiul activitatiilor, am incercat pe baza informatiilor obtinute sa scot in evidenta punctele tari si punctele slabe ale hotelului.
Lucarea este structurata pe patru capitole (plus la final un scurt capitol de concluzii si recomandari) astfel: Primul capitol trateaza aspecte teoretice privind sistemul cercetarilor de marketing: modul in care se realizeaza o cercetare, modul de culegere a datelor, modul de elaborarea a planului de cercetare, stabilirea santionului, a metodelor de esantionare, modul de ...
M. D. POP - "CERCETARI DE MARKETING" - ED. ALMA MATER, CLUJ - NAPOCA, 2004
P. KOTLER - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - ED. TEORA, BUCURESTI, 1997
P. KOTLER - "PRINCIPILE MARKETINGULUI" - ED. PRENTICE - HALL, NEW JERSY, 1986
I. CATOIU - "PROIECTAREA CERCETARILOR DE MARKETING" - ED. URANUS, BUCURESTI, 2000
V. BALAURE - "MARKETING" - ED. URANUS, BUCURESTI
V. MANOLE - "CERCETARI DE MARKETING" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, ASE
O. NICOLESCU - "FUNDAMENTELE MANAGEMENTULUI ORGANIZATIEI" - ED. TRIBUNA ECONOMICA, BUC. 2001
P. DATCULESCU - "CERCETARE DE MARKETING" - ED. BRANDBUILDERS, 2006
GH. POSTELNICU - "ECONOMIA TURISMULUI" CLUJ - NAPOCA 1994
P. NISTOREANU - "MANAGEMENT IN TURISM SERVICII" - ED. ECONOMICA, ASE, BUCURESTI, 2005
C. POP, C. CURUTIU - "MEDII SI PROPRIETATI HOTELIERE" - ED. TODESCO, CLUJ - NAPOCA, 2006
N. LUPU - "HOTELUL ECONOMIE SI MANAGEMENT" - ED. ALL 1998
F. BRAN, T. SIMON, M. DIN - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIULUI INCONJURATOR" - ED. ECONOMICA BUCURESTI, 1998
AL. BORZA - "CONTRIBUTII LA DIMENSIONAREA RETELEI HOTELIERE" - IN "COMERTUL MODERN"
I. COMSMESCU - "TURISMUL "FENOMEN COMPLEX CONTEMPORAN" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI
A. FLESERIU - "METODE SI TEHNICI DE TURISM SI COMERT" - ED. ARGONAUT, CLUJ - NAPOCA, 2004
R. MINCIU - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED. URANUS, BUCURESTI, 2004
GH. POSTELNICU - "INTRODUCERE IN TEORIA SI PRACTICA TURISMULUI" - ED. DACIA, CLUJ - NAPOCA, 1997
ORGANIZATIA MONDIALA A TURISMULUI (OMT)
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.