Analiza pieței turistice din România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CONTINUTUL, PARTICULARITATILE SI STRUCTURA PIETEI TURISTICE
2.1 TURISMUL - UN SECTOR ECONOMIC IN PLINA EXPANSIUNE
2.2 CONTINUTUL PIETEI TURISTICE
2.3 ELEMENTE CONSTITUTIVE ALE PIETEI TURISTICE
2.4 SEGMENTAREA PIETEI TURISTICE
3 CEREREA SI CONSUMUL TURISTIC
3.1 PARTICULARITATILE CERERII TURISTICE
3.2 FACTORII DETERMINANTI AI CERERII TURISTICE
3.3 MOTIVATIA TURISTICA
3.4 PARTICULARITATILE CONSUMULUI TURISTIC
3.5 SEZONALITATEA CERERII SI CONSUMULUI TURISTIC
3.5.1 CAUZELE SEZONALITATII
3.5.2 CONSECINTELE NEGATIVE ALE SEZONALITATII
3.5.3 STRATEGII DE ATENUARE A EFECTELOR SEZONALITATII
3.6 CUANTIFICAREA CERERII SI CONSUMULUI TURISTIC
3.7 TENDINTE ALE CERERII SI CONSUMULUI TURISTIC
4 OFERTA SI PRODUCTIA TURISTICA
4.1 SEMNIFICATIA SI CARACTERISTICILE OFERTEI TURISTICE
5 TENDINTE PE PIATA TURISTICA
6 ANALIZA PIETEI TURISTICE DIN ROMANIA
7 BIBLIOGRAFIA

Extras din licența:

Inainte de a aborda problematica specifica si particularitatile propriu-zise ale pietei turistice se impune din ratiuni de prezentare metodica si sistematizare a demersului analitic in ansamblul sau sa stabilim mai intai suportul de argumente care indreptatesc utilizarea conceptului de piata turistica.

Este de ajuns, in acest sens, sa evocam idei si realitati cunoscute si acceptate, aflate la indemana chiar si pentru un nespecialist. De asemenea, a identifica in cuprinsul genului proxim - piata un segment cu identitate proprie inseamna a releva dintru inceput existenta unor note specifice (particularitati) ale acestuia, ceea ce de altfel reprezinta un prim pas in intreprinderea (lucrarea) cu care ne-am angajat sub titlul acestei carti.

Intrucat, precum intr-un caz de celebra disputa, nu se poate afirma cu determinari si marturii cronologice valide ce a existat mai intai cererea si consumul, respectiv produsul (productia) si oferta turistica, sa acceptam ca prim element necesar al functionarii unei piete de acest tip existenta produsului turistic.

Este drept ca spre deosebire de alte bunuri care intra pe piata pentru a-si urma destinatia consumista, cel la care ne referim este cu mult mai complex. El reuneste, pe langa componente concrete si altele mai speciale, pana la cele de natura intelectuala sau afectiva. S-ar putea spune ca are, deopotriva, atat din perspectiva producatorului cat si a consumatorului, o dimensiune economica si una umanista. Cu toate acestea el nu este mai putin un produs de schimb, atata vreme cat apare ca rezultat al unei activitati speciale propus altora spre folosinta. De altfel, in conditiile epocii moderne si ale contemporaneitatii (etichetata de unii ca postmoderna), tot mai multe produse se regasesc in forme si formule neconventionale, tot mai complexe si sofisticate. Specificitatea produsului turistic este mai pregnant pusa in evidenta atunci cand acesta este raportat la nevoia careia ii raspunde. Fiindca si piata turistica ca orice alta piata se configureaza in conditiile existentei unei nevoi sau dorinte clar definite. Asadar produsul este foarte complex, deoarece nevoia turistica insasi pe care o satisface se exprima ca o necesitate umana de o complexitate neobisnuita. Este, in acest sens, de ajuns sa relevam semnificatiile celei mai banale calatorii ca manifestare a nevoii de cunoastere si divertisment, uneori a spiritului de aventura, a dorintei de iesire in alte orizonturi; toate acestea, nu neaparat ca o izbanda a sentimentului de securitate si intimitate (legate de spiritul de conservare si comoditate a oamenilor), ci mai degraba ca incredere in posibilitatea coexistentei acestora.

Drept care, este firesc ca oferta turistica sa se muleze pe ambele categorii de cerinte aflate aparent in contradictie.

In consecinta, se poate afirma ca la nivelul fiecareia din conditiile de existenta a unei piete se reliefeaza elemente si trasaturi specifice care particularizeaza piata turistica: exista o nevoie ...

Bibliografie:

R. BARANESCU - "TURISM SI ALIMENTATIE PUBLICA" - ED. DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

I. BERBECARU, M. BOTEZ - "TEORIA SI PRACTICA AMENAJARII TURISMULUI" - ED. SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1977

F. BRAN, D. MARIN, T. SIMON - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIULUI INCONJURATOR" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

F. BRAN, V. MANOLE - "SPECIFICUL MARKETINGULUI TURISTIC" - TRIBUNA ECONOMICA, NR. 22/1997

M. BUCUR - SABO - "MARKETING TURISTIC" - UNIVERSITATEA SPIRU HARET, BUCURESTI, 1994

F. BUTTLE - "HOTEL AND FOOD SERVICE MARKETING" - CASSELL, LONDON, 1993

M. CHUBB - "ONE THIRD OF OUR TIME" - WILEY, NEW YORK, 1981

I. COSMESCU - "TURISMUL, FENOMEN COMPLEX CONTEMPORAN" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

C. CRISTUREANU - "ECONOMIA SI POLITICA TURISMULUI INTERNATIONAL" - ED. ABEONA, BUCURESTI, 1992

E. COHEN - "THE SOCIOLOGY OF TOURISM APPROACHES, ISSUES, FINDINGS, " - ANNUAL REVIEW OF SOCIOLOGY, 1984

C. COOPER, J. FLETCHER, D. GILBERT, S. WANHIL - "TOURISM "PRINCIPLES&PRACTICES" - LONGMAN, LONDON, 1996

G. M. S. DANN - "TOURIST MOTIVATION AN APPRAISAL, ANNALS OF TOURISM RESEARCH" - VOL. 8, NR. 2, 1987

H. DURAND, P. GOUIRAND, J. SPINDLER - "ECONOMIE ET POLITIQUE DU TOURISME" - L. G. D. J. , PARIS, 1994

G. ERDELI, I. ISTRATE - "POTENTIALUL TURISTIC AL ROMANIEI" - ED. UNIVERSITATII DIN BUCURESTI, 1996

D. FOSTER - "TRAVEL AND TOURISM MANAGEMENT" - MACMILLAN EDUCATION, HAMPSHIRE, 1986

A. GAFENCU ZAIT - "INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR" - ED. UNIVERSITATII AL. I. CUZA IASI, 1996

G. GALLAIS - "DES LOISIRS" - FUTURIBLE, PARIS, 1972

T. GHERASIM, D. GHERASIM - "MARKETING TURISTIC" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

P. GOUREAUX - "ECONOMIE TOURISTIQUE" - B. P. I. , PARIS, 1997

H. P. GRAY - "INTERNATIONAL TRAVEL" "INTERNATIONAL TRADE, HEATH LEXINGTON BOOKS, LEXINGTON MAINE, 1970

G. GUIBILATO - "ECONOMIE TOURISTIQUE" - ED. DELTA ET SPES, BERNE, 1998

A. C. GUNN - "TOURISM PLANNING BASICS, CONCEPTS, CASES, TAYLOR AND FRANCIS" - WASHINGTON, 1994

D. HOWELL - "PASSPORT "AN INTRODUCTION TO THE TRAVEL AND TOURISM INDUSTRY, SOUTH" - WESTERN PUBLISHING, CINCINNATI, 1989

I. ISTRATE, F. BRAN, A. G. ROSU - "ECONOMIA TURISMULUI" ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1996

M. JAHODA - "COMPLEXITATEA PIETEI TURISTICE, IN VOL. TURISMUL IN ECONOMIA NATIONALA" - ED. SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1981

J. KRIPPENDORF - "MARKETING ET TOURISME" - HERBERT LANG&PETER LANG, BERNE, 1971

R. LANQUAR - "LE MARKETING TOURISTIQUE" - PRESSES UNIVERSITAIRES DE FRANCE, PARIS, 1981

R. LANQUAR - "LE TOURISME INTERNATIONAL" - P. U. F. , PARIS, 1995

R. LANQUAR - "SOCIOLOGIE DU TOURISME ET DES VOYAGES" - P. U. F. , 1996

L. LICKORISH, C. JENKINS - "AN INTRODUCTION TO TOURISM" - BUTTERWORTH HEINEMANN, OXFORD, 1997

N. LUPU - "HOTELUL. ECONOMIE SI MANAGEMENT" - ED. ALL, BUCURESTI, 1999

C. MARCON - "MARKETING DU TOURISME" - UNIVERSITE DU POITIERS, 1998

A. H. MASLOW - "MOTIVATION AND PERSONALITY" - HARPER AND ROW, NEW YORK, 1970

A. MATHIESON, G. WALL - "TOURISM ECONOMIC, PHISICAL AND SOCIAL IMPACTS" - LONGMAN, LONDON, 1982

R. W. MC INTOSH, CH. GOELDNER, J. R. RITCHIE - "TOURISM PRINCIPLES, PRACTICES, PHILOSOPHIES" - WILEY, NEW YORK, 1995

S. MEDLIK - "THE BUSINESS OF HOTELS" - HEINEMANN, LONDON, 1980

A. MEIDAN, B. LEE - "MARKETING STRATEGIES FOR HOTELS" - IN JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH, 1983

A. MESPLIER - "LE TOURISME DANS LE MONDE" - BREAL, PARIS, 1997

R. C. MILL, A. M. MORRISON - "THE TOURISM SYSTEM - PRENTICE" - HALL, NEW YORK, 1985

R. MINCIU, P. BARON, N. NEACSU - "ECONOMIA TURISMULUI" - UNIVERSITATEA INDEPENDENTA DIMITRIE CANTEMIR BUCURESTI, 1991

M. NAGHI - "MANAGEMENTUL UNITATILOR DIN TURISM SI COMERT, VOL. I" - ED. GEORGE BARITIU, CLUJ - NAPOCA, 1999

J. NAISBITT - "MEGATRENDS 2000" - AVON BOOKS, NEW YORK, 1990

AL. NEDELEA, A. VORZSAK - "INTRODUCERE I MARKETINGUL SERVICIILOR" - ED. PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ - NAPOCA, 2001

AL. NEDELEA - "POLITICA DE PRODUS SI PIATA TURISTICA ROMANEASCA" - TRIBUNA ECONOMICA, NR. 51 - 52/1998

E. NICOLESCU - "MARKETING IN TURISM" - ED. SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1975

J. NOLLET, J. HAYWOOD - "SERVICES ET MANAGEMENT" - DE BOECK UNIVERSITE, QUEBEC, 1992

V. OLTEANU, I. CETINA - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - ED. MARKETER&EXPERT, BUCURESTI, 1994

V. OLTEANU - "SEZONALITATEA ACTIVITATII TURISTICE SI CAILE ATENUARII EI" - ASE, BUCURESTI, 1984

N. PAINA, M. D. POP - "CERCETARI DE MARKETING" - ED. PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ NAPOCA, 1997

G. PARA - "LA PRATIQUE DU TOURISME" - ECONOMICA, PARIS, 1985

D. PEARCE - "TOURISM DEVELOPMENT" - LONGMAN, LONDON, 1998

GH. POSTELNICU - "INTRODUCERE IN TEORIA SI PRACTICA TURISMULUI" - ED. DACIA, CLUJ - NAPOCA, 1997

GH. POSTELNICU - "ECONOMIA TURISMULUI" - UNIVERSITEA CRESTINA DIMITRIE CANTEMIR, CLUJ - NAPOCA, 1999

GH. POSTELNICU - "TURISMUL INTERNATIONAL. REALITATI SI PERSPECTIVE" - CASA CARTII DESTIINTA, CLUJ - NAPOCA, 1998

S. C. PLOG - "WHY DESTINATION AREAS RISE AND FALL IN POPULARITY" - CORNELL HOTEL AND RESTAURANT QUARTERLY, VOL. 14, NR. 4, 1974

S. C. PLOG - "LEISURE TRAVEL MAKING IT A GROTH MARKET"A? AGAIN!" - WILEY, NEW YORK, 1991

T. POWERS - "INTRODUCTION TO THE HOSPITALITY INDUSTRY" - WILEY, NEW YORK, 1992

P. PY - "LE TOURISME, UN PHENOMENE ECONOMIQUE" - LA DOCUMENTATION FRANCAISE, PARIS, 1992

D. PURDEA, A. FLESERIU - "METODE SI TEHNICI DE TURISM SI ALIMENTATIE PUBLICA" - ED. GEORGE BARITIU, CLUJ - NAPOCA, 1998

J. R. B. RITCHIE - "NEW REALITIES, NEW HORISONS" - AMERICAN EXPRESS, NEW YORK, 1992

P. SANDU - "MARKETING IN TURISM SI SERVICII" - ED. UNIVERSITATII SUCEAVA, 1998

E. SHELBY - "A CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR CARRYNG CAPACITY DETERMINATION" - LEISURE SCIENCES, VOL. 6, NR. 4, 1998

D. SHIH - "VALS AS A TOOL OF TOURISM MARKET RESEARCH" - JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH, VOL. 24, SPRING, 1986

S. L. J. SMITH - "A TEST OF PLOG' S ALLOCENTRIC/PSYCHOCENTRIC MODUL EVIDENCE FROM SEVEN NATIONS" - JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH, VOL. 28, NR. 4, 1990

O. SNAK - "ECONOMIA SI ORGANIZAREA TURISMULUI" - ED. SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1976

O. SNAK - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR IN TURISM" - ACADEMIA ROMANA DE MANAGEMENT, BUCURESTI, 1994

O. SNAK - "MARKETINGUL TURISMULUI" - ACADEMIA ROMANA DE MANAGEMENT, BUCURESTI, 1994

G. STANCIULESCU - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - ED. ALL, BUCURESTI, 1998

G. TOCQUER, M. ZINS - "MARKETING DU TOURISME" - GAETAN MORIN, CANADA, 1987

A. TOFFLER - "FUTURE SHOCK" - BODLEY, LONDON, 1975

A. TOFFLER - "THE THIRD WAVE" - BANTAM, TORONTO, 1981

O. M. T. - "LES PERSPECTIVES DU MARCHE TOURISTIQUE A L'HORIZON DE L'AN 2000" - ET AU - DELA, MADRID, 1999

N. WEARNE, A. J. MORRISON - "HOSPITALITY MARKETING" - BUTTERWORTH HEINEMANN, OXFORD, 1996

J. G. UDELL, G. LACZNIAK - "MARKETING IN AN AGE OF CHANGE WILEY" - NEW YORK, 1981

M. ZBIGNIEW - "WORLD TRENDS IN TOURISM AND RECREATION" - PETER LANG, NEW YORK, 1990

U. I. O. O. T. "PROBLEMES TOURISTIQUES DECOULANT DU DEVELOPPEMENT DU TEMPS LIBRE, GENEVE, 1971

WORLD COMMISSION ON ENVIRONMENT AND DEVELOPMENT "OUR COMMON FUTURE, BRUNDTLAND REPORT, OXFORD UNIVERSITY PRESS, NEW YORK, 1987

WORLD TOURISM ORGANIZATION "TOURISM MARKET TRENDS WORLWIDE, 1999

WORLD TOURISM ORGANIZATION - TOURISM TO THE YEAR 2000 AND BEYOND, MADRID, 1998

O. M. T. - "ETUDE DE LA SATURATION DES DESTINATIONS TOURISTIQUES, MADRID, 1981

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza pietei turistice din Romania
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
130 pagini
Imagini extrase:
122 imagini
Nr cuvinte:
47 878 cuvinte
Nr caractere:
264 277 caractere
Marime:
176.99KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Geografie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Geografie
Sus!