Dezvoltarea forței cu ajutorul exerciților atletice la elevii claselor a IX-a și a X-a de liceu

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Capitolul I: INTRODUCERE
I.1. Importanta si actualitatea temei
I.2. Motivarea alegerii temei
I.3. Scopul lucrarii
I.4. Ipotezele lucrarii
I.5. Sarcinile cercetarii
Capitolul II: REFLECTAREA TEMEI IN LITERATURA DE SPECIALITATE
2.1. Definirea notiuni de calitate motrica-Forta.
2.2. Factorii care determina valoarea fortei
2.3. Factorii generali care influenteaza forta musculara.
2.4. Formele de manifestare a fortei
2.5. Mijloace si metode de dezvoltare a fortei
2.5.1. Metoda antrenamentului in circuit
2.5.2. Metoda fortei explozive
2.5.2.1. Metoda eforturilor pana la refuz
2.5.2.2. Metoda efortului mijlociu
2.5.2.3. Metoda eforturilor mari
2.5.2.4. Metoda eforturilor maximale si supramaximale
2.5.2.5. Metoda mijloacelor atletice cu ingreuiere
Capitolul III: FUNDAMENTAREA TEORETICA A TEMEI
3.1. Forta, calitate motrica
3.2. Particularitati somato-functionale, psihice si motrice ale elevilor de 15-16 ani.
3.2.1. Particularitatile somatice
3.2.2. Particularitatile functionale
3.2.3. Particularitatile psihice
3.2.4. Particularitati biomotrice
3.3. Aspecte privind edutia fizica in invatamantul liceal
3.3.1. Locul educatiei fizice in invatamantul liceal
3.3.2. Obiectivele educatiei fizice in invatamantul liceal.
3.3.3. Curriculum-ul scolar de educatie fizica pentru invatamantul liceal.
3.4.Particularitatile metodice ale dezvoltarii fortei la varsta de 15 - 16 ani
3.4.1. Tehnologia actionarii
3.4.2. Indicatii metodice
Capitolul IV: ORGANIZAREA SI METODOLOGIA CERCETARII
4.1. Perioada
4.2. Locul
4.3. Subiectii
4.4. Conditii
4.5. Criterii de analiza si interpretarea rezultatelor
4.6. Metode de interpretare a datelor
Capitolul V: ANALIZA SI INTERPETAREA DATELOR
5.1. Rezultatele
5.2. Analiza comparativa a grupei experimentale
5.3Analiza comparativa a grupei martor
5.4Analiza comparativa a datelor grupei
experimentale cu datele grupei martor
CONCLUZII SI PROPUNERI
Bibliografie

Extras din licența:

In cadrul societatii moderne, educatia fizica si sportul scolar reprezinta activitati de interes major, prin formarea si dezvoltarea unor trasaturi pozitive de caracter.

Scoala, de-a lungul anilor, a fost aceea care a pastrat si transmis valorile educative si formative ale educatiei fizice si sportului prin organizarea la nivel national a unui sistem complex de masuri care vizeaza perfectionarea continutului programelor scolare, a continutului lectiilor si modernizarea predarii educatiei fizice, astfel ca aceasta disciplina sa contribuie in mai mare masura la realizarea unui proces instructiv educativ modern si complex, capabil sa raspunda cerintelor actuale ale invatamintului.

Una din preocuparile educatiei fizice scolare o reprezinta dezvoltarea calitatilor motrice, in activitatea elevilor si mai ales in activitatea profesionala a oricarui cetatean, dar cu precadere in cea de perfectionare sportiva, nivelul de dezvoltare a calitatilor motrice are o importanta foarte mare. Se considera ca intreaga varietate de actiuni motrice efectuate de individ in activitatea cotidiana se realizeaza corect sau mai putin corect in raport direct cu gradul de dezvoltare a calitatilor motrice.

Actiunile motrice se efectuaza in principal cu prezenta a patru calitati motrice de baza si anume: viteza, indeminarea, forta si rezistenta, precum si pe seama unor forme de manifestare a acestora. Tinind seama in primu rind de aceste considerente si de importanta calitatilor motrice, m-am gindit sa studiez si sa aduc, daca este posibil, imbunatatiri dezvoltarii calitatii motrice de forta.

Forta musculara este una din cele mai importante calitati de care dispune organismul uman, fiind solicitata in majoritatea domeniilor de activitate, dar foarte frecvent in activitatea motrica. Studiile si cercetarile de specialitate au confirmat ca nu exista miscare care sa se poata realiza fara forta, dezvoltarea necorespunzatoare a acestei calitati facind chiar imposibila formarea, dar mai ales consolidarea deprinderilor motrice.

Pentru a realiza o actiune motrica este necesar sa fie deplasat cel putin un segment al corpului, acesta avind o greutate mai mica sau mai mare. Miscarea implica modificarea inertiei segmentului respectiv, ceea ce nu se poate realiza decit cu ajutorul unei forte, in cazul nostru determinata de contractia sau extensia unuia sau mai multor muschi.

Pentru a dezvolta calitatea motrica, forta, avem nevoie de o multitudine de lucruri si luam spre exemplu echipamente speciale, dar acestea pot fi eliminate daca dezvoltarea fortei se face cu ajutorul exercitiilor atletice, atletismul ca si sport de baza pentru practicarea tuturor celorlalte ramuri de sport, creaza celui care il practica deprinderi si calitati motrice,calitati morale si de vointa, necesare atit in viata de zi cu zi, cit si in practicarea sportului de performanta.

Importanta si actualitatea temei s-a impus din mai multe considerente principale ca:

1.Importanta deosebita pe care o are calitatea motrica forta in practicarea ramurilor de sport, dar si realizarea in conditii bune a sarcinilor educatiei fizice scolare atit la baieti cit si la fete.

2.Multitudinea sarcinilor in dezvoltareaacestei calitati motrice cit si varietatea mijloacelor folosite ridica de fapt problema optimizarii si standardizarii mijloacelor lectiei de educatie fizica.

3.Nevoia elevilor de clasa IX-X tinindu-se seama de nivelul lor biologic si de nevoia de a se actiona mai mult pe forta.

Bibliografie:

Alexe Nicu - Teoriea si metodica antrenamentului sportiv, Bucuresti 1999.

Ardelean Tiberiu - Particularitatile dezvoltarii in Atletism, Bucuresti 1990.

Carstea Gh. - Metodica Educatiei fizice, Bucuresti 1995.

Demeter A. - Bazele fiziologice si biochimice ale calitatilor motrice, Bucuresti 1981.

Dragnea Adrian - Teoria si metodica dezvoltarii calitatilor motrice, Bucuresti1991.

Florescu C. - Metodica dezvoltarii calitatilor motrice, Bucuresti 1969.

Firea E. - Metodica Educatiei Fizioce scolare, vol. 1, 2; Bucuresti 1988 - 1989.

Garleanu D. - Curs de atletism, U.E.B. Bucuresti 1997.

Garleanu D. - Indrumar metodic si caiet de lucrari practico-metodice la atletism, U.E.B. Bucuresti 1999.

Garleanu D. - Curs optional de atletism, U.E.B. Bucuresti 1996.

Garleanu D., Firea E. - Exercitii si jocuri pregatitoare pentru pregatirea atletilor, Editura Stadion 1972.

Mitra Gh., Mogos Al. - Metodica educatiei fizice scolare, Bucuresti 1980.

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dezvoltarea fortei cu ajutorul exercitilor atletice la elevii claselor a IX-a si a X-a de liceu
    • 1Capitolul I.doc
    • BLIBLIOGRAFIE.doc
    • CAPITOLUL 2a.doc
    • CAPITOLUL III.doc
    • CAPITOLUL IV.doc
    • CAPITOLUL V.doc
    • ConcluziiPropuneri.doc
    • COPERTA.doc
    • planul lucrari.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
9 fisiere
Pagini (total):
77 pagini
Imagini extrase:
77 imagini
Nr cuvinte:
12 231 cuvinte
Nr caractere:
84 950 caractere
Marime:
165.29KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Educație Fizică
Tag-uri:
educatie fizica, dezvoltare
Predat:
Facultatea de Educatie Fizica si Sport , Universitatea Ecologica din Bucuresti
Materie:
Educație Fizică
Profesorului:
Conf.univ.dumitru Garleanu
Sus!