Turismul cultural pe piața europeană și strategiile de marketing utilizate în promovarea ofertei

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 TURISMUL CULTURAL
2.1 CONCEPTUL DE TURISM CULTURAL
2.2 EVOLUTIA TURISMULUI CULTURAL
2.3 CARACTERISTICILE TURISMULUI CULTURAL
2.4 MOTIVATIA TURISTICA CULTURALA
2.5 RESURSELE SI FORMELE TURISMULUI CULTURAL
2.6 IMPACTUL TURISMULUI ASUPRA CULTURII
3 PIATA TURISMULUI CULTURAL
3.1 CARACTERISTICILE PIETEI TURISMULUI CULTURAL
3.2 CEREREA PENTRU TURISMUL CULTURAL
3.2.1 CONSUMATORUL TURISTIC CULTURAL
3.2.2 FACTORII CARE INFLUENTEAZA CEREREA TURISTICA CULTURALA
3.3 OFERTA TURISTICA CULTURALA
3.3.1 OFERTA TURISTICA CULTURALA EUROPEANA
3.3.2 TOUROPERATORII TURISTICI
3.3.3 DESFACEREA PRODUSELOR TURISTICE
3.4 TENDINTE MAJORE PE CARE LE INREGISTREAZA PIATA TURISMULUI CULTURAL
4 TURISMUL DE PELERINAJ
4.1 SCURTA PREZENTARE
4.2 PERSPECTIVA ISTORICA A PELERINAJULUI
4.3 SCOPURILE PELERINAJULUI
4.4 IMPACTUL ECONOMIC AL PELERINAJULUI
4.5 PELERINAJUL IN ISRAEL
4.6 PELERINAJUL IN SPANIA
4.7 PELERINAJUL IN GRECIA
5 TURISMUL CULTURAL IN ROMANIA
5.1 POTENTIALUL TURISTIC CULTURAL AL ROMANIEI
5.2 STRATEGII DE PROMOVARE ALE TURISMULUI CULTURAL ROMANESC
5.2.1 PROMOVAREA INTERNA
5.2.2 INTEGRAREA TURISMULUI CULTURAL ROMANESC IN CEL EUROPEAN
5.3 PELERINAJUL IN ROMANIA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Turismul depinde intr-o mare masura de o imagine creata si care se adreseaza in mod direct turistilor.

Consumatorii acestei imagini care detin o identitate proprie demna de apreciat sunt nevoiti sa o caute si in cele din urma sa plateasca o suma de bani in schimbul acesteia.

Industria turistica este condusa pe baza marketingului unor asemenea imagini. Brosurile si campaniile publicitare invoca tot mai adesea descrieri atractive ale diferitelor destinatii turistice.

Prin crearea acestor imagini cultura se vinde. Intr-o epoca a unei accesibilitati deosebite existente in cazul destinatiilor de natura exotica, de raspandire a informatiilor precum si a dorintei pentru ceva cu totul diferit determina rolul deosebit ce revine culturii in diferentierea destinatiilor turistice, fie ca ea este reala, perceputa sau produsa.

Analizand procesul de dezvoltare al turismului cultural prin formele sale variate s-a descoperit unul dintre paradoxurile turismului modern care se manifesta prin tensiunea existenta intre telul economic al dezvoltarii turismului si impactul social si cultural al acestuia.

Cultura devine o forma transformata, un proces prin care persoanele sau grupurile se implica in activitati culturale si prin care anumite aspecte sunt reunite pentru a da nastere unui produs.

Identitatea si imaginea produsului sunt aduse la cunostinta publicului prin intermediul campaniilor publicitare.

In acest proces de schimbare a produsului apare pericolul culturii privita ca un bun, iar autenticitatea ei poate dispare sau cultura este creata in special pentru a atrage turistii.

Societatea moderna este dominata de imaginea unor produse globale, cum ar fi Coca-Cola sau McDonald s si de personalitati internationale de la George W. Bush la Luciano Pavarotti, prezentate pe toate canalele de televiziune. Cea mai mare dilema cu care se confrunta astazi oamenii de stiinta si gazdele turistice este reprezentata de faptul ca sustinerea cererii si extinderea culturii sunt sustinute pe baza dezvoltarii turismului, dar se pot astfel mentine autenticitatea si sensul acesteia? Rolul turismului, in cadrul economiei mondiale este de o deosebita importanta, daca se are in vedere ponderea sa in cadrul comertului cu servicii. Turismul reprezinta atat o componenta majora a acestuia, cat si cea mai importanta marfa a comertului mondial cu marfuri, dupa petrol. Turismul cultural este una din cele mai reprezentative forme de turism, iar justificarea importantei sale in cadrul economiei mondiale este inutila.

La scara mondiala cercetarea fenomenului turistic evidentiaza cursul sau ascendent si o dinamica ce reflecta transformari profunde in viata economica si sociala. Astfel, Consiliul Mondial pentru Turism (World Travel and Tourism Council) a estimat in 1997 o pondere de 10, 7% a turismului din produsul intern brut global, iar pana in 2006 se asteapta o crestere de aproximativ 11, 5 procente. Turismul international inregistreaza, de asemenea, o evolutie pozitiva. Organizatia ...

Bibliografie:

CRISTUREANU CRISTINA - "ECONOMIA SI POLITICA TURISMULUI INTERNATIONAL" - EDITURA ABEONA, BUCURESTI, 1992

CHRISTIE ROBERT MILL - "THE TOURISM SYSTEM - AN INTRODUCTORY TEXT" - PRENTICE HALL, INC. 1992

GLAVAN VASILE - "RESURSE TURISTICE PE TERRA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI 2000

KOTLER PHILIP - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

LANQUAR R. - "ECONOMIA TURISMULUI" - PUF, PARIS, 1992

MARINESCU D. - "DEZVOLTAREA SI PROMOVAREA TURISMULUI CULTURAL" - MINISTERUL TURISMULUI 1996

MARVAL PIERRE - "LATTITUDE DES PER DU IV - E SIECLE DEVANT LES LIEUX SAINTS ET LES PELERINAGES" - IRENIKON, NO. 1/1992

MCCALLUM MARY - "GRECIA - ISTORIE, ARTA, FOLCLOR, ITINERARII" - TOUMBIS, 1993

MINCIU RODICA - "ECONOMIA TURISMULUI" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2000

NEGOESCU BEBE - "TERRA - GEOGRAFIE ECONOMICA" - EDITURE TEORA, BUCURESTI, 1998

POPESCU NICOLAE - "DE CE SF. CUVIOASA PARASCHEVA SE NUMESTE PARASCHEVA CEA NOUA" - STUDII TEOLOGICE, NO. 1, 2/1997

RICHARDS GREG - "CULTURAL TOURISM IN EUROPE" - WALLINGHORD, CAB INTERNATIONAL, 1996

ROBINSON MIKE - "TOURISM AND CULTURE: IMAGE" - IDENTITY AND MARKETING, UNESCO UNIVERCETY OF NORTHUMBRIA AT NEW CASTLE, 1996

SANDU DAN - "PELERINAJUL IN BISERICA PRIMARA" - 2000

STRAVO MICHEL - "APROCHE THEOLOGIQUE DU PELERINAGE" - CONTACTS, NO. 18/1999

TRIBE JOHN - "THE ECONOMICS OF LAISURE AND TOAURISM, II" - BARTTEWORTH, HEINERMANN, OXFORD, 1999

VIDAL JOHN - "LE PELERINAJE DANS LA TRADITION CHRETIENE" - CONCILIUM, 1996

YAUEL RAY - "TOURISM - AN INTRODUCTION" - ADDISON WESLEY, LONGMAN, SINGAPORE, LTD. 1998

"LE TOURISM CULTUREL AND EUROPE - CEE" - ETUDES, 1996

"WORLD CULTURAL AND NATURAL HERITAGE" - WORLD HERITAGE CENTER, 200/3, IAN 2000

"PELERINAJE IN TARA SFANTA" - PATRIARHIA ROMANA, BUCURESTI, 2000

"VACANTE SI CALATORII" - NO. 10/OCT 2000

"VALORI - MAGAZIN CULTURAL ISTORIC" - NO. 1/1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Turismul cultural pe piata europeana si strategiile de marketing utilizate in promovarea ofertei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
108 pagini
Imagini extrase:
132 imagini
Nr cuvinte:
38 384 cuvinte
Nr caractere:
207 837 caractere
Marime:
175.69KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!