Marketingul este procesul managerial care asigura identificarea, anticiparea si satisfacerea cerintelor consumatorilor, intr-un mod cat mai avantajos pentru fiecare participant la acest proces.
Marketingul mai poate fi definit ca fiind ansamblul actiunilor si mijloacelor de vanzare utilizate pe piata, precum si a instrumentelor de analiza, previziune si cercetare a acesteia in vederea cunoasterii cerintelor si nevoilor consumatorilor.
Un manager de marketing, pe baza informatiilor despre caracterisricile si evolutiile mediului, are rolul de a combina cele patru variabile ale mixului de marketing - produs, pret, distributie si comunicare in cadrul unui plan de marketing care sa permita indeplinirea obiectivelor strategice ale intreprinderii.
In lucrarea de fata se realizeaza o abordare a marketingului prin prisma managementului vanzarilor si a distributiei produselor la firma SC IBB IMPEX SRL.
Prezenta lucrare este alcatuita din doua parti: prima parte contine prezentarea teoretica, iar a doua prezinta si analizeaza activitatea SC IBB IMPEX SRL.
Partea teoretica cuprinde cinci capitole, care abordeaza managementul vanzarilor si distributia de produse.
Astfel capitolul 1 Managementul vanzarilor, in care este definit managementul vanzarilor, principiile si tipurile ale acestuia, functiile managerilor de vanzari; evolutia vanzarilor din cadrul unei organizatii, managerul de vanzari roluri si insusiri ale acestuia; In cadrul subcapitolului in care se prezinta managerii de vanzari sunt abordate urmatoarele subiecte: abilitatile necesare unui manager de vanzari, tipuri de manageri de vanzari si stiluri de conducere, responsabilitatea sociala a managementului, comportamentul moral, precum si responsabilitatea etica a acestuia.
Capitolul 2 Fortele de vanzare cuprinde urmatoarele subiecte in cadrul a doua subcapitole: locul vanzatorilor in structura firmei si organizarea fortelor de vanzare.
In cadrul capitolului 3 - Distributia de bunuri si servicii, se trateaza urmatoarele subiecte: definirea, rolul economic si social al distributiei, canalele de distributie incluzand si clasificarea acestora, intermediarii existenti in procesul de distributie.
Capitolul 4 - Strategiile de distributie, abordeaza caracteristicile generale ale acestora si elaborarea unei strategii de distributie.
Partea practica prezinta managementul vanzarilor si distributia de produselor la SC IBB IMPEX SRL, analizand mixul de marketing al firmei si abordand si unele informatii financiare privind activitatea acesteia.
Universalitatea marketingului reprezinta o trasatura unanim acceptata de specialisti. Ea reflecta o realitate obiectiva exprimata prin difuzarea marketingului in toate domeniile activitatii umane.
CAPITOLUL 1 MANAGEMENTUL VANZARILOR DEFINIRE, PRINCIPII SI TIPURI DE MANAGEMENT AL VANZARILOR Managementul vanzarilor reprezinta un ansamblu de metode si tehnici de organizare si conducere a vanzarilor, pentru realizarea obiectivelor si finalitatilor preconizate. Este un ...
ANGHEL L. , FLORESCU C. , ZAHARIA R. - "MARKETING. PROBLEME, CAZURI, TESTE" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1993
DOBRE C. , NEGRUT C. - "MARKETING. POLITICI. STRATEGII. TACTICI" - EDITURA INTER GRAF, RESITA, 1997
FLORESCU C. - "MARKETING" - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992
KOTLER P. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997
KOTLER P. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITIA A II - A, EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2000
KOTLER P. - "PRINCIPIILE MANAGEMENTULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI
MOLDOVEANU M. , DOBRESCU E. - "STIINTA AFACERILOR" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1995
NICOLESCU O. , VERBONCU I. - "MANAGEMENT" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1995
BUSSINESS INTELLIGENCE AGENCY - "TEHNICI DE VANZARE - CURS PENTRU AGENTII DE VNZARI" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1995
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.