Turismul este in prezent una dintre ramurile economice cu cea mai ampla dezvoltare, fapt ce a generat acordarea unei atentii sporite tuturor fenomenelor si activitatilor care au, direct sau indirect, legatura cu el.
In ceea ce priveste turismul romanesc, pe fondul unor schimbari sociale si economice majore inregistrate dupa 1990, el apare ca element prioritar pentru asigurarea progresului tarii si pentru promovarea unei imagini pozitive pe plan international.
Acest scop poate fi atins exclusiv prin constientizarea importantei pe care ramura o are, precum si prin efectuarea unor schimbari de fond in cadrul ei. Una dintre aceste schimbari se refera la personalul care isi desfasoara activitatea in unitatile turistice din Romania si care este singurul in masura sa transforme resursele naturale si materiale din potentiale in efective.
Tema proiectului de fata a fost aleasa pornind tocmai de la aceasta necesitate. De aceea, unitatea care a fost folosita pentru studierea problemelor de management al resurselor umane este hotelul Alutus Rm. Valcea, un hotel care se adreseaza turistilor ce calatoresc in scopuri de afaceri - cu pretentii sporite dar mai ales in scop turistic, care se confrunta insa cu problemele de personal caracteristice unei economii in tranzitie cum este cea din Romania.
Lucrarea isi propune sa evidentieze o serie de aspecte legate de: cerintele pe care piata le impune unui hotel in legatura cu organizarea activitatii de resurse umane; problemele de personal cu care se confrunta un hotel din Romania si modul in care poate sa le solutioneze.
1. CAPITOLUL I, Prezentare de ansamblu, integreaza hotelul Alutus pe de o parte in peisajul hotelier national, iar pe de alta parte in piata hoteliera Valceana a unitatilor de categorie similara referindu-se la: celelalte hoteluri si evolutia in timp a acestora, oferta si sistemul de rezervari al hotelului, concurenta, indicatorii circulatiei turistice in perioada 1997- 2001. 2. CAPITOLUL II, Elemente teoretico- metodologice privind managementul resurselor umane, prezinta o serie de aspecte de conducere a personalului necesare pentru intelegerea problemelor atinse in capitolul III.
3. CAPITOLUL III, Managementul resurselor umane in cadrul hotelului Alutus Rm Valcea, trateaza aspectele de personal din cadrul hotelului Alutus.
Astfel, in prima parte este prezentata politica de personal a acestuia, pentru ca in continuare sa fie descrise modul de organizare a hotelului si activitatile specifice de resurse umane.
4. CAPITOLUL IV, Propuneri de perfectionare a managementului resurselor umane in cadrul hotelului Alutus Rm. Valcea, analizeaza aspectele pozitive si negative de resurse umane din cadrul hotelului, oferind pe baza acestora, o serie de propuneri in vederea imbunatatirii calitatii acestei activitati.
In urma analizei pe care lucrarea o efectueaza prin intermediul capitolelor prezentate anterior, in finalul ei, si ca o completare a propunerilor din ultima parte, sunt formulate concluziile ...
R. EMILIAN - "CONDUCEREA RESURSELOR UMANE" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2000
R. EMILIAN - "MANAGEMENTUL FIRMEI DE COMERT SI TURISM" - UNIVERSITATEA DIMITRIE CANTEMIR, BUCURESTI, 1999
R. EMILIAN - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2000
M. IONCICA - "ECONOMIA SERVICIILOR" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2000
I. ISTRATE, F. BRAN, A. G. ROSU - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIUL INCONJURATOR" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996
N. LUPU - "HOTELUL - ECONOMIE SI MANAGEMENT" - EDITURA ALL BECK, BUCURESTI, 1999
R. MINCIU - "ECONOMIA TURISMULUI" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2000
O. NICOLESCU, I. VERBONCU - "MANAGEMENT" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999
O. NICOLESCU - "NOUTATI IN MANAGEMENTUL INTERNATIONAL" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1993
L. POPESCU - "RESURSELE UMANE - ECONOMIE SI MANAGEMENT" - EDITURA CIMERES, BUCURESTI, 2001
G. STANCIULESCU - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1998
T. ZORLENTAN - "MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.