Transportul românesc în cadrul sistemului economic național

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 ROLUL SI LOCUL TRANSPORTULUI ROMANESC IN SISTEMUL ECONOMIC NATIONAL
2.1 CONSIDERATII GENERALE
2.2 ORGANIZAREA TRANSPORTURILOR IN ROMANIA
2.2.1 TRANSPORTURILE FEROVIARE
2.2.2 TRANSPORTURILE RUTIERE
2.2.3 TRANSPORTURILE NAVALE
2.2.4 TRANSPORTURILE AERIENE SI SPECIALE
3 CONDITII DE BAZA PENTRU TRANSPORTURI RUTIERE IN EUROPA DE VEST
3.1 POLITICA DE TRANSPORT
3.2 SITUATIA TRANSPORTULUI RUTIER DE MARFURI
3.3 UNIFICARE, ARMONIZARE
3.4 RELATII CU TARILE TERTE
3.5 CONDITII DE ACCES LA PROFESIE
3.6 CONDITII DE ACCES LA PIATA
3.7 TAXE SI IMPOZITE
3.8 TRANSPORTUL COMBINAT
3.9 TRANSPORTUL DE MARFURI PERICULOASE
3.10 TARIFE
3.11 PROBLEME DE TRAFIC
3.12 VAMUIRE SI CONVENTII VAMALE
3.13 ASIGURARI
3.14 REGLEMENTARI SOCIALE
3.15 REGLEMENTARI TEHNICE
3.15.1 STANDARDELE REFERITOARE LA MASA SI DIMENSIUNILE VEHICULELOR CU MOTOR
3.15.2 NORME PRIVIND EMISIILE POLUARE
3.15.3 POLUAREA FONICA
3.15.4 LIMITELE DE VITEZA SI PROTECTIA LATERALA
3.15.5 TAHOGRAFIE
3.16 INFRASTRUCTURA
4 CONDITII DE BAZA PENTRU TRANSPORTURI RUTIERE IN EUROPA CENTRALA SI DE EST
4.1 RELATII CU UNIUNEA EUROPEANA
4.2 POLITICA DE TRANSPORT
4.3 SITUATIA SECTORULUI TRANSPORTURILOR RUTIERE DE MARFURI IN EUROPA CENTRALA SI DE EST
4.4 CONDITII DE ACCES LA PROFESIE
4.4.1 ACCESUL LA PROFESIE IN TRANSPORTUL NATIONAL DE MARFURI
4.4.2 ACCESUL LA PROFESIE IN TRANSPORTUL INTERNATIONAL
4.5 CONDITII DE ACCES LA PIATA
4.5.1 ACORDURI BILATERALE IN TRANSPORTUL RUTIER
4.5.2 ACORDURI MULTILATERALE
4.6 PROBLEME OPERATIONALE ALE PIETELOR
4.6.1 INFRASTRUCTURA RUTIERA SI PUNCTELE DE TRECERE A FRONTIEREI
4.6.2 PROBLEME IN TRAFICUL RUTIER
4.6.3 PROBLEME LEGATE DE FORTA DE MUNCA
4.6.4 REGLEMENTARI FINANCIARE
4.6.5 CONCURENTA PE PIATA TRANSPORTULUI RUTIER DE MARFURI
4.7 TAXE SI IMPOZITE SI ALTE CHELTUIELI ASIMILATE
4.7.1 CHELTUIELI GENERALE PRIVIND TAXE SI IMPOZITE
4.7.2 CHELTUIELI SPECIALE IN TRANSPORTUL RUTIER DE MARFURI
4.8 REGLEMENTARI SOCIALE
4.9 CONDITII TEHNICE
4.9.1 GREUTATEA SI DIMENSIUNILE STANDARD ALE AUTOVEHICULELOR
4.9.2 CONDITII DE PROTECTIE A MEDIULUI
4.9.3 REGLEMENTARI PRIVIND INMATRICULAREA AUTOVEHICULELOR
5 CONDITII GENERALE, CONCLUZII, PROPUNERI
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Procesul economic, politic si social al oricarui grup, comunitate, regiune sau natiune, depinde de reducerea dezavantajului si a costului de invingere a spatiului.

Toate activitatile omului sunt legate de transport.

Pluta, canoea, sania si roata au fost marile inventii ale omului preistoric. Din perspectiva istoriei, omul a continuat sa acorde importanta perfectionarii transportului.

Astazi majoritatea natiunilor lumii aflate fiecare, dar si impreuna, pe o directie a evolutiei proceselor economice si sociale gasesc in ele, legat de progresul in transport, necesitatea ameliorarii efectelor nedorite pe care transportul le genereaza legate de ecologie, ameliorarea fenomenelor de aglomeratie, dezvoltarea serviciilor coordonate si a sistemelor logistice care furnizeaza ceea ce este necesar pentru afaceri si aparare la un cost cat mai mic. Pentru transportul de persoane se adauga oportunitatea si confortul, timp si cost minim. Pentru minimizarea costurilor si timpului rutele de deplasare tind sa fie in linie dreapta, in afara cazului cand obstacole naturale ca munti, mlastini, cursuri de apa si vanturi puternice le interfereaza. De aceea timpul si costul sunt adevarate dimensiuni ale invingerii spatiului.

Anterior dezvoltarii transportului mecanizat in secolul XIX, terenul accidentat a dus la multiplicarea micilor natiuni cum sunt cele care s-au dezvoltat in zona Balcani si America Centrala. Imbunatatirea in transport au avut drept rezultat disparitia statelor mici si aparitia statelor mari. Se considera ca transportul perfectionat a fost un factor major in prabusirea oraselor stat din Grecia, in acelasi timp el favorizeaza unitatea politica a unor teritorii mai mari. Un destin similar l-au trait statele oras din Italia in secolele XIII si XIV si statele oras din Germania secolelor XVIII si XIX.

Natiunile mari si puternice indiferent de perioada cand au existat au constatat necesitatea dezvoltarii si cresterii transportului pentru aparare, expansiune si control. Imperiul lui Alexandru cel Mare, nefiind sustinut de un sistem de comunicatii si de deplasare pentru armata si personal administrativ, nu a dainuit.

Dimpotriva, Imperiul Roman a asigurat un sistem de comunicatii si control militar si administrativ, totodata un foarte eficient sistem de drumuri spre toate zonele componente ale imperiului si a dezvoltat un comert adecvat cu tarile cucerite.

Dupa caderea Imperiului Roman in mare masura vechile drumuri au fost abandonate, mestesugurile s-au prabusit, la fel si comertul, urmeaza o lunga perioada de regres.

De abia in secolul X, Venetia oras stat, si-a extins comertul in zona Marii Mediterane si pe coasta de vest a Europei, Venetia devenind centrul cultural al Europei Medievale timpurii.

Explorarea si dezvoltarea comertului in sens extensiv a fost posibil prin folosirea busolei in secolul XIV si a insemnat o noua trecere catre o noua era politica si comerciala. Secolul XIX a cunoscut puterea mecanica si folosirea ei in transport, ceea ce a dus la o ...

Bibliografie:

B. T. BAYLISS, R. J. COLEMAN - "RAPPORT DU GROUPE DES SAGES CONCERNANT LE TRANSPORT ROUTIER DE MARCHANDISES AU SEIN DU MARCHE UNIQUE EUROPEEN" - (COMISSION EUROPEENNE DIRECTION - GENERALE DES TRANSPORT, BRUXELLES, JUILLET 1994)

HUNGARIAN TRANSPORT POLISY, BUDAPEST, 1995

THE SINGLE MARKET AND THIRD COUNTRIES (CONFERENCE IN BRUSSELS, 3 - 7 MAY 1993)

EC MANDATE FOR ROAD TRANSPORT AGREEMENTS WITH THIRD COUNTRIES, IRU (16. 02. 1993 - CLCP MEETING DOCUMENT)

COUNCIL OF THE EUROPEAN COMMUNITIES, CONTINUATION OF THE 1668TH COUNCIL MEETING - TRANSPORT, LUXEMBOURG, 19 JUNE 1993, PRESS RELEASE 7345/93

COUNCIL DIRECTIVE OF 12 NOVEMBER 1974, ON ADMISSION TO THE OCCUPATION OF ROAD HAULAGE OPERATOR IN NATIONAL AND INTERNATIONAL TRANSPORT OPERATIONS (74/561/EEC)

COUNCIL DIRECTIVE OF 21 JUNE 1989, AMENDING DIRECTIVE 74/561/EEC ON ADMISSION TO THE OCCUPATION (89/438/EEC)

VERWENDUNG VON EG - LIZENZEN, DVZ NR. 5/14. JANUAR 1993. 2. P.

COUNCIL REGULATION (EEC) NR. 3118/93 OF 25 OCTOBER 1993, LAYING DOWN THE CONDITIONS UNDER WHICH NON - RESIDENT CARRIERS MAY OPERATE NATIONAL ROAD HAULAGE SERVICES WITHIN A MEMBER STATE

COUNCIL DIRECTIVE 93/89/EEC OF 25 OCTOBER 1993, ON THE APPLICATION BY MEMBER STATES OF TAXES ON CERTAIN VEHICLES USED FOR THE CARRIAGE OF GOODS BY ROAD AND TOLLS AND CHARGES FOR THE USE OF CERTAIN INFRASTRUCTURES

COMMUNITY (EEC) TRANSIT REGULATION. COUNCIL REGULATION (EEC) NR. 1062/87 OF 27 MARCH 1987

COUNCIL REGULATION (EEC) NR. 2726/90 OF 17 SEPTEMBER 1990 ON COMMUNITY TRANSIT

BRINGING INTO FORCE OF THE EUROPEAN AGREEMENT CONCERNING THE WORK OF CREWS OF VEHICLES ENGAGED IN INTERNATIONAL ROAD TRANSPORT (AETR), REGULATION (EEC) NR. 2829/77

EUROPEAN AGREEMENT CONCERNING THE WORK OF CREWS OF VEHICLES ENGAGED IN INTERNATIONAL ROAD TRANSPORT E/EEC/8/1, E/EEC/TRANS/564, 1 JULY 1970(15A. )

AMENDMENT 1. TO PREVIOUS AGREEMENT, ENTERED INTO FORCE ON 3 AUGUST 1983 (15B. )

AMENDMENT 2. TO PREVIOUS AGREEMENT, ENTERED INTO FORCE ON 24 APRIL 1992 (15C. )

ECONOMIC COMMISSION FOR EUROPE INLAND TRANSPORT COMMITTEE: INTERNATIONAL CONVENTION ON THE HARMONIZATION OF FRONTIER CONTROLS OF GOODS, DONE AT GENEVA ON 21 OCTOBER 1982, ECE/TRANS/55

THE FUTURE DEVELOPMENT OF THE COMMON TRANSPORT POLISY (WHITE PAPER)

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Transportul romanesc in cadrul sistemului economic national
    • Anexe
      • Tabel 21.doc
      • Tabel 31.doc
      • Tabel 32.doc
      • Tabel 33.doc
      • Tabel 34.doc
      • Tabel 35.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
9 fisiere
Pagini (total):
72 pagini
Imagini extrase:
104 imagini
Nr cuvinte:
22 673 cuvinte
Nr caractere:
139 955 caractere
Marime:
136.20KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!