Obtinerea de catre agentii economici a unei eficiente economice sporite, este conditionata de existenta unei conduceri bazate pe o buna cunoastere a legilor economice, pe cunostarea exacta a cererii si ofertei pe piata interna si externa.
Acest lucru impune promovarea in munca de conducere a unor metode, tehnici si mijloace moderne de informare, analiza si decizie.
In cadrul unei societati comerciale, un rol important il are activitatea de aprovizionare, care asigura resursele materiale necesare (respectiv materii prime, materiale, combustibili, energie, utilaje) desfasurarii activitatii.
Obiectivul activitatii de aprovizionare il reprezinta asigurarea completa si complexa a unitatii economice cu materiile prime si materialele necesare, la termenele solicitate si cu costuri cat mai mici.
prospectarea pietei interne si externe in vederea selectarii furnizorilor a caror oferta prezinta cele mai avantajoase conditii economice si asigura certitudine in livrarile viitoare pe termen scurt sau lung; stabilirea spatiilor de depozitare, alegerea sistemelor eficiente de deozitare.
Proiectarea unui subsistem informatic simplu si operativ, pentru activitatea de gestiune a stocurilor de marfuri, este necesara pentru a vehicula volumul mare de informatii intr-un timp scurt, pentru evidentierea clara a starii reale a procesului de aprovizionare si a situatiei marfurilor in orice moment. CAPITOLUL 1 APROVIZIONAREA TEHNICO-MATERIALA SI ACTIVITATEA DE DESFACERE-VANZARE A PRODUSELOR 1. 1. NOTIUNI GENERALE PRIVIND ACTIVITATEA DE APROVIZIONARE SI DE DESFACERE Managementul aprovizionarii reprezinta activitatea prin care se asigura elementele necesare productiei, in volumul si structura care sa permita realizarea obiectivelor generale ale intreprinderii, in conditiile unor costuri minime si ale unui profit cat mai mare.
In acelasi cadru se include si activitatea de cooperare dintre intreprinderi pentru realizarea unor produse, ca o consecinta directa a gradului de dezvoltare si specializare in productie, de diversificare a relatiilor economice dintre acestea.
Managementul desfacerii produselor reprezinta activitatea prin care se asigura vanzarea rezultatelor productiei. Aceasta impica stabilirea cailor, formelor si modalitatilor prin care urmeaza a fi vandute produsele, si a pietelor care pot constitui sfera de desfacere.
Prin desfacerea produselor se incheie practic circuitul economic al intreprinderii.
Managementul aprovizionarii si respectiv al desfacerii sunt concepte unitare complexe, carora le este proprie o structura extinsa de activitati componente, care au in vedere, ca elemente de ansamblu, probleme de conducere-coordonare, de organizare, antrenare, de urmarire-control, analiza si evaluare.
Aprovizionarea materiala se integreaza in activitatea de ansamblu a unitatii economice asa cum se observa si din figura de mai jos.
- - In ceea ce ...
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.