Dezvoltarea spectaculoasa din ultimele decenii, a teoriei si practicii marketingului, a fost determinata de dinamica mediului economico-social, care a condus la schimbari semnificative in coordonatele de actiune ale firmelor.
In aceasta noua situatie, in care cerintele si nevoile consumatorilor se diversifica tot mai mult, competitia devine tot mai acerba, ritmul schimbarilor tehnologice se intensifica, iar durata de viata a produselor se reduce continuu, firmele se vad obligate sa-si sporeasca receptivitatea, capacitatea de anticipare a schimbarilor si de adaptare la acestea. De aceea, se impune reconsiderarea metodelor si tehnicilor de marketing, a factorilor de influenta asupra unor procese si fenomene economice si a criteriilor de selectie care determina sfera de activitate a firmelor.
In opinia noastra strategiile de marketing reprezinta domeniul de marketing cel mai sensibil la schimbarile ce survin la nivelul mediului firmelor.
De modul in care ele sunt adaptate la realitatile pietei, precum si masura in care se realizeaza simbioza dintre capacitatile firmelor si restrictiile mediului, va depinde eficienta activitatii economice a firmelor.
Conectarea firmelor la dinamica mediului in care actioneaza, la cerintele pietei se realizeaza prin intermediul produselor sale.
In prezent, mai mult ca oricand, asistam la un proces de accelerare a imbatranirii produselor sub impactul inovarii tehnologice si al schimbarii permanente a nevoilor consumatorilor.
Cadrul economic general isi pune amprenta asupra relatiilor dintre firme, dintre acestea si piata, determinand uneori comportamente neobisnuite, imprevizibile ale producatorilor si consumatorilor.
In acest context, firmele devin mai preocupate de obiectivele lor, iar lipsa unei gandiri strategice se repercuteaza negativ asupra evolutiei firmelor si, implicit, asupra produselor acestora.
Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing, intreprinderea percepe semnalele mediului ambiant concentrandu-se, prin politica de marketing pe care o desfasoara, pe adaptarea cat mai exacta a deciziilor la exigentele pietei, pentru cresterea semnificativa a gradului sau de competitivitate. Materializarea acestor decizii se realizeaza in cadrul mixului de marketing, a carui componenta cea mai importanta este reprezentata de politica de produs.
Dezvoltarea de produse, servicii si idei, si conducerea acestora pe piata de-a lungul ciclului lor de viata se constituie in nucleul activitatii de marketing.
Din acest motiv am ales ca tema a lucrarii de fata Politica de produs la S. C. Oradinum S. A. Oradea, a carei principala activitate este producerea articolelor de confectii grele pentru femei si barbati.
In cadrul lucrarii sunt cuprinse atat informatii teoretice, cat si date concrete despre produsele firmei.
Lucrarea este structurata pe noua capitole. Astfel, primele sase cuprind informatii teoretice despre politica de produs, capitolul sapte este o prezentare generala a S. C. Oradinum S. A. Oradea, capitolul ...
BALAURE V. - "MARKETING" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2003
BRUHN M. - "MARKETING "NOTIUNI DE BAZA PENTRU STUDIU SI PRACTICA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
BACALI L. , BOJAN I. - "STRATEGII DE MARKETING PENTRU PRODUSE" - EDITURA U. T. PRESS, CLUJ - NAPOCA, 1999
CATANA AL. - "MARKETING STRATEGIC VOL. I "PRODUSUL, PRETUL, DISTRIBUTIA" - EDITURA U. T. PRESS, CLUJ - NAPOCA, 1999
DUMITRESCU L. - "MARKETING II "POLITICI DE MARKETING" - EDITURA BURG, SOBIU, 2002
FLORESCU C. - "MARKETING' - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992
HILL E. , O'SULLIVAN T. - "MARKETING" - EDITURA ANTET, BUCURESTI, 1997
KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI "EDITIA A III - A" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2002
KOTLER PH. , ARMSTRONG G. - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI "EDITIA A II - A" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2003
MAXIM E. - "MARKETING" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2003
MC DONALD M. - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA CODEX, BUCURESTI, 1998
MEDRIHAN G. , BUCUR - SABO, M. , BOIER R. - "MARKETING" - EDITURA GAMA, IASI, 1997
PAINA N. , POP M. D. - "POLITICI DE MARKETING" - EDITURA PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ - NAPOCA, 1998
PISTOL GH. M. - "MARKETING" - EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 2003
POP N. AL. - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
PRUTIANU ST. , MUNTEANU C. , CALUSCHI C. - "INTELIGENTA MARKETING PLUS' - EDITURA POLIROM, IASI, 1998
PURCAREA T. , IOAN "FRANC V. - "MARKETING EVOLUTII, EXPERIENTE, DEZVOLTARI CONCEPTUALE" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2000
REICHARDT J. - "MARKETING" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 1998
SASU C. - "MARKETING" - EDITURA UNIVERSITATII >, IASI, 1995
SMEDESCU I. - "MARKETING" - EDITURA SYLVI, BUCURESTI, 2003
STANCIU S. - "MARKETING" - EDITURA CARTEA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2004
THOMAS M. J. - "MANUAL DE MARKETING" - EDITURA CODEX, BUCURESTI, 1998
VORZSAK A. - "MARKETING - PARTEA A II - A POLITICI DE MARKETING" - EDITURA RISOPRINT, CLUJ - NAPOCA, 2000
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.