Studiul de caz privind conceptul de produs la o societate comercială

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CONCEPTUL DE PRODUS
2.1 DEFINIREA PRODUSULUI
2.2 NIVELURILE PRODUSULUI
2.3 CLASIFICAREA PRODUSELOR
3 ELEMENTE DE IDENTIFICARE A PRODUSULUI
3.1 ATRIBUTELE PRODUSULUI
3.2 MARCA PRODUSULUI
3.2.1 TIPURI DE MARCI
3.3 AMBALAREA SI ETICHETAREA PRODUSULUI
3.4 ALTE ELEMENTE COMPOZITE ALE PRODUSULUI
4 MIXUL DE PRODUSE
4.1 GESTIUNEA LINIEI DE PRODUSE
5 CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI
5.1 CONCEPTUL CICLULUI DE VIATA AL PRODUSULUI
5.2 ETAPELE CICLULUI DE VIATA AL PRODUSULUI - CARACTERISTICI SI OBIECTIVE
6 STRATEGII DE PRODUS
7 CREAREA DE NOI PRODUSE
8 PREZENTAREA S. C. XYZ S. A. ORADEA
8.1 SCURT ISTORIC
8.2 SCOPUL SI OBIECTUL DE ACTIVITATE
8.3 STRUCTURA ORGANIZATORICA
8.4 PREZENTAREA COMPARTIMENTULUI DE MARKETING AL S. C. XYZ S. A.
9 MEDIUL DE MARKETING AL S. C. XYZ S. A.
9.1 MICROMEDIUL DE MARKETING
9.2 MACROMEDIUL DE MARKETING
10 POLITICA DE PRODUS LA S. C. XYZ S. A.
10.1 LOCUL CENTRAL AL PRODUSULUI IN CADRUL MIXULUI DE MARKETING
10.2 DESCRIEREA GAMEI SORTIMENTALE
10.2.1 ELEMENTELE CORPORALE ALE PRODUSELOR
10.2.2 ELEMENTELE ACORPORALE ALE PRODUSELOR
10.3 GESTIUNEA PORTOFOLIULUI DE PRODUSE
10.4 STRATEGIA DE PRODUS LA S. C. XYZ S. A.
10.5 CREAREA DE NOI PRODUSE LA S. C. XYZ S. A.
10.6 OBIECTIVE SI STRATEGII IN PERSPECTIVA
11 CONCLUZII SI PROPUNERI
12 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Dezvoltarea spectaculoasa din ultimele decenii, a teoriei si practicii marketingului, a fost determinata de dinamica mediului economico-social, care a condus la schimbari semnificative in coordonatele de actiune ale firmelor.

In aceasta noua situatie, in care cerintele si nevoile consumatorilor se diversifica tot mai mult, competitia devine tot mai acerba, ritmul schimbarilor tehnologice se intensifica, iar durata de viata a produselor se reduce continuu, firmele se vad obligate sa-si sporeasca receptivitatea, capacitatea de anticipare a schimbarilor si de adaptare la acestea. De aceea, se impune reconsiderarea metodelor si tehnicilor de marketing, a factorilor de influenta asupra unor procese si fenomene economice si a criteriilor de selectie care determina sfera de activitate a firmelor.

In opinia noastra strategiile de marketing reprezinta domeniul de marketing cel mai sensibil la schimbarile ce survin la nivelul mediului firmelor.

De modul in care ele sunt adaptate la realitatile pietei, precum si masura in care se realizeaza simbioza dintre capacitatile firmelor si restrictiile mediului, va depinde eficienta activitatii economice a firmelor.

Conectarea firmelor la dinamica mediului in care actioneaza, la cerintele pietei se realizeaza prin intermediul produselor sale.

In prezent, mai mult ca oricand, asistam la un proces de accelerare a imbatranirii produselor sub impactul inovarii tehnologice si al schimbarii permanente a nevoilor consumatorilor.

Cadrul economic general isi pune amprenta asupra relatiilor dintre firme, dintre acestea si piata, determinand uneori comportamente neobisnuite, imprevizibile ale producatorilor si consumatorilor.

In acest context, firmele devin mai preocupate de obiectivele lor, iar lipsa unei gandiri strategice se repercuteaza negativ asupra evolutiei firmelor si, implicit, asupra produselor acestora.

Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing, intreprinderea percepe semnalele mediului ambiant concentrandu-se, prin politica de marketing pe care o desfasoara, pe adaptarea cat mai exacta a deciziilor la exigentele pietei, pentru cresterea semnificativa a gradului sau de competitivitate. Materializarea acestor decizii se realizeaza in cadrul mixului de marketing, a carui componenta cea mai importanta este reprezentata de politica de produs.

Dezvoltarea de produse, servicii si idei, si conducerea acestora pe piata de-a lungul ciclului lor de viata se constituie in nucleul activitatii de marketing.

Din acest motiv am ales ca tema a lucrarii de fata Politica de produs la S. C. Oradinum S. A. Oradea, a carei principala activitate este producerea articolelor de confectii grele pentru femei si barbati.

In cadrul lucrarii sunt cuprinse atat informatii teoretice, cat si date concrete despre produsele firmei.

Lucrarea este structurata pe noua capitole. Astfel, primele sase cuprind informatii teoretice despre politica de produs, capitolul sapte este o prezentare generala a S. C. Oradinum S. A. Oradea, capitolul ...

Bibliografie:

BALAURE V. - "MARKETING" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2003

BRUHN M. - "MARKETING "NOTIUNI DE BAZA PENTRU STUDIU SI PRACTICA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

BACALI L. , BOJAN I. - "STRATEGII DE MARKETING PENTRU PRODUSE" - EDITURA U. T. PRESS, CLUJ - NAPOCA, 1999

CATANA AL. - "MARKETING STRATEGIC VOL. I "PRODUSUL, PRETUL, DISTRIBUTIA" - EDITURA U. T. PRESS, CLUJ - NAPOCA, 1999

DUMITRESCU L. - "MARKETING II "POLITICI DE MARKETING" - EDITURA BURG, SOBIU, 2002

FLORESCU C. - "MARKETING' - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992

HILL E. , O'SULLIVAN T. - "MARKETING" - EDITURA ANTET, BUCURESTI, 1997

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI "EDITIA A III - A" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2002

KOTLER PH. , ARMSTRONG G. - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI "EDITIA A II - A" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2003

MAXIM E. - "MARKETING" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2003

MC DONALD M. - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA CODEX, BUCURESTI, 1998

MEDRIHAN G. , BUCUR - SABO, M. , BOIER R. - "MARKETING" - EDITURA GAMA, IASI, 1997

PAINA N. , POP M. D. - "POLITICI DE MARKETING" - EDITURA PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ - NAPOCA, 1998

PISTOL GH. M. - "MARKETING" - EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 2003

POP N. AL. - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

PRUTIANU ST. , MUNTEANU C. , CALUSCHI C. - "INTELIGENTA MARKETING PLUS' - EDITURA POLIROM, IASI, 1998

PURCAREA T. , IOAN "FRANC V. - "MARKETING EVOLUTII, EXPERIENTE, DEZVOLTARI CONCEPTUALE" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2000

REICHARDT J. - "MARKETING" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 1998

SASU C. - "MARKETING" - EDITURA UNIVERSITATII >, IASI, 1995

SMEDESCU I. - "MARKETING" - EDITURA SYLVI, BUCURESTI, 2003

STANCIU S. - "MARKETING" - EDITURA CARTEA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2004

THOMAS M. J. - "MANUAL DE MARKETING" - EDITURA CODEX, BUCURESTI, 1998

VORZSAK A. - "MARKETING - PARTEA A II - A POLITICI DE MARKETING" - EDITURA RISOPRINT, CLUJ - NAPOCA, 2000

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiul de caz privind conceptul de produs la o societate comerciala
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
100 pagini
Imagini extrase:
100 imagini
Nr cuvinte:
31 911 cuvinte
Nr caractere:
173 251 caractere
Marime:
318.25KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Cluj-Napoca
Specializare:
Marketing
Materie:
Economie
Sus!