Studiul activității unei societăți de servicii

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND MANAGEMENTUL SERVICIILOR
1.1 GENERALITATI DESPRE MANAGEMENT
1.2 CONCEPTUL DE ORGANIZATIE IN MANAGEMENTUL FIRMEI
1.2.1 TIPOLOGIA ORGANIZATIILOR
1.2.2 RESPONSABILITATEA ORGANIZATIEI
1.2.3 PROCESUL DECIZIONAL - ESENTA ACTIVITATII ORGANIZATIEI
1.3 STRATEGIA ORGANIZATIEI
1.3.1 TIPURI DE STRATEGII
1.3.2 MISIUNEA ORGANIZATIEI
1.3.3 OBIECTIVELE ORGANIZATIEI
1.4 MANAGEMENTUL SERVICIILOR
1.4.1 PRINCIPIILE MANAGEMENTULUI IN SERVICII
1.4.2 CARACTERUL SERVICIILOR, CA DETERMINANT AL UNUI MANAGEMENT PARTICULAR
1.4.3 MODUL DE EXERCITARE A FUNCTIUNILOR FIRMEI IN FIRMELE DE SERVICII
1.4.4 MANAGEMENTUL CALITATII SERVICIILOR
1.5 CARACTERUL TEORETIC AL SERVICIILOR FIRMEI
1.5.1 RECRUTAREA DE PERSONAL
1.5.2 SELECTIA PERSONALULUI
1.6 ANALIZA DIAGNOSTIC, ELEMENT ESENTIAL IN FUNDAMENTAREA STRATEGIEI FIRMEI
1.6.1 NECESITATEA SI OPORTUNITATEA DIAGNOSTICULUI STRATEGIC
1.6.2 DIAGNOSTICUL RESURSELOR UMANE
1.6.3 DIAGNOSTICUL MANAGEMENTULUI
1.6.4 DIAGNOSTICUL COMERCIAL
1.6.5 DIAGNOSTICUL ECONOMICO - FINANCIAR
2 PREZENTAREA SOCIETATII S. C. XYZ S. R. L.
2.1 DATE DE PREZENTARE
2.2 ORGANIZAREA FIRMEI
2.3 SERVICIILE OFERITE
2.3.1 SERVICIILE DE RELATII PUBLICE
2.3.2 SERVICIILE DE PAYROLL
2.3.3 SERVICIILE DE RECRUTARE DE PERSONAL SI SELECTIE
2.3.4 SERVICIILE DE EDITURA SI PUBLISHING
2.4 PRINCIPALII CONCURENTI PE PIATA DE PR
2.5 EXEMPLU DE REALZARI IN DOMENIUL PR
2.5.1 RELATIILE CU MASS - MEDIA
2.5.2 MARKETINGUL UNOR EVENIMENTE SPECIALE
3 STRATEGIA FIRMEI XYZ S. R. L.
3.1 MISIUNEA SI OBIECTIVELE FIRMEI
3.2 PIATA ACTUALA
3.2.1 PIATA EFECTIVA. PIATA POTENTIALA
3.2.2 SEGMENTAREA PIETEI
3.2.3 MODELUL BCG
3.2.4 MODELUL PORTER
3.2.5 ANALIZA PEST
3.3 ANALIZA SWOT
3.4 CALITATEA SERVICIILOR FIRMEI
4 ANALIZA ACTIVITATII FIRMEI XYZ
4.1 ANALIZA DIAGNOSTIC
4.1.1 ANALIZA RESURSELOR UMANE
4.1.2 ANALIZA DIAGNOSTIC A DINAMICII SI STRUCTURII CHELTUIELILOR TOTALE
4.1.3 ANALIZA DIAGNOSTIC A VENITURILOR TOTALE
4.1.4 CHELTUIELI LA 1000 LEI VENITURI
4.2 INDICATORI CALCULATI PE BAZA POSTURILOR BILANTIERE
4.2.1 INDICATORI AI ACTIVULUI
4.2.1.1 RATA ACTIVELOR IMOBILIZATE
4.2.1.2 RATA ACTIVELOR CIRCULANTE
4.2.2 INDICATORI AI PASIVULUI
4.2.2.1 SOLVABILITATEA PATRIMONIALA
4.2.2.2 RATA GLOBALA DE INDATORARE
4.2.2.3 PARTICIPAREA ACTIONARILOR LA ACOPERIREA CU SURSE PROPRII A ACTIVELOR
4.3 INDICATORI DE RENTABILITATE
4.3.1 RENTABILITATEA FINANCIARA
4.3.2 RATA RENTABILITATII DUPA ACTIVELE PATRIMONIALE
4.3.3 RATA RENTABILITATII RESURSELOR CONSUMATE
4.3.4 RENTABILITATEA COMERCIALA
4.3.5 RENTABILITATEA ACTIVELOR TOTALE
4.3.6 RATA RENTABILITATII VENITURILOR
4.4 ANALIZA PE BAZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE
4.4.1 EVOLUTIA CIFREI DE AFACERI
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Scopul unei firme in cadrul economiei de piata este acela de a maximiza valoarea actiunilor sale si a profitului, operand intr-un cadru juridic cu anumite restrictii ce apara necesitatile societatii, a macrosistemului. Complexitatea mediului economic, accentuarea concurentei, diversificarea si transformarea rapida a tehnologiilor, amplificarea aproape nelimitata a sistemelor informationale sunt factorii care au dus la o crestere a instabilitatii firmelor. Succesul oricarei activitati economice depinde de discernamantul managerului care o conduce in ce priveste eficienta angajarii personalului, a modului de utilizare a capitalului sau a resurselor.

Atat timp cat aceste resurse nu sunt rational protejate impotriva unor evenimente grave, firma este in orice moment expusa unou pierderi de diferite proportii. A conduce o intreprindere sau un organism economic inseamna a administra, a gestiona, a coordona si dirija efectiv, a controla, a asigura atmosfera adecvata, a concentra atentia pe telurile firmei, a se conforma cu cultura organizationala. Orice activitate care implica decizii trebuie sa se bazeze pe cunoasterea realitatilor si obiectivelor urmarite.

Totalitatea proceselor de conducere a unei firme formeaza activitatea de management. Folosit initial in tarile anglo-saxone, conceptul de management a cunoscut o rapida dezvoltare pe toate meridianele globului. Etimologic, cuvantul management provine din latinescul manus care inseamna manevrare, pilotare. De aceea el a fost folosit initial cu sensul de manevrare, manuire de obiecte. Conceptul de management are semnificatii multiple, si este folosit deseori atat in teorie cat si in practica. Esentialul in analiza si tratarea acestui concept il constitue determinarea continutului, a elementelor si directiilor care-i stabilesc trasaturile. Dat fiind caracterul complex al managementului, au aparut numeroase si variate definitii ale acestui concept. In concordanta cu spritul practicist american, prin management se intelege inainte de toate o stare de spirit in modalitatea de a privi si de a aborda problemele, o modalitate concreta de a dirija intr-o viziune dinamica, indreptata catre un scop bine conturat, respectiv catre eficienta maxima in orice activitate.

In conceptia americana, managementul inglobeaza functiile de conducere ale tututror cadrelor din intreprindere, incepand de la director si pana la seful de echipa.

Sustinand un punct de vedere deosebit, P.

Druker vorbea despre management numai in intreprinderile care produc marfuri sau presteaza servicii economice si sublinia ca.

experienta managementului poate fi transferata si aplicata si in conducerea altor organizatii. Un alt membru al vechii scoli de management, Karl Heyel, definea activitatea de management ca o disciplina distincta si determinanta care conduce la rezolvarea unor obiective prestabilite, utilizand in modul cel mai eficient potentialul uman si material. Parintele managementului stiintific, F. W. Taylor, a definit ...

Bibliografie:

STANCIOIU ION, MILITARU GHEORGHE - "MANAGEMENT - ELEMENTE GENERALE" - EDITURA TEORA, 1998

ZORLETEANU TIBERIU, BURDUS EUGEN, CAPRARESCU RODICA - "MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI" - EITURA HOLDING REPORTER, 1996

TIBERIU FORIS, MARCELA LUCA - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA LEDAAND MUNTENIA, CONSTANTA, 1999

PETRESCU ION - "MANAGEMENT" - EDITURA TIPOCART BRASOVIA, 1993

ALEXANDRU JIVAN - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR" - EDITURA DE VEST, TIMISOARA

RADU EMILIAN - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2000

COLLIR D. - "SERVICE MANAGEMENT" - 1985

BOGDAN BACANU - "MANAGEMENT STRATEGIC" - EDITURA TEORA, 1997

JOSEPH CRONIN JR. , STEVEN A. TAYLORE - "MEASURING SERVICE QUALITY: A RE - EXAMINATION AND EXTENSION" - "JOURNAL OF MARKETING"; IULIE 1992

VALERIE ZERTHAMT, LEONARD L. BERRY, A. PARASURAMAN - "COMMUNICATION AND CONTROL PROCESS IN THE DELIVERY OF SERVICE QUALITY" - "JOURNAL OF MARKETING"; APRILIE 1998

NEAGU V. - "SERVICII SI TURISM" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2000

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiul activitatii unei societati de servicii
    • Anexe
      • Anexe.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
93 pagini
Imagini extrase:
92 imagini
Nr cuvinte:
24 709 cuvinte
Nr caractere:
147 629 caractere
Marime:
269.06KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Ploiesti
Specializare:
Managementul sistemelor economice, turistice si administrative
Materie:
Economie
Sus!