Comertul exterior, in sens concret, presupune stabilirea de relatii economice intre firme sau organizatii din tari diferite, in vederea vanzarii cumpararii de produse sau servicii.
Pentru prezentarea ofertei si stimularea cererii in scopul realizarii acestor schimburi, toate produsele, indiferent de natura lor, au in mod cert nevoie de promovare.
Promovarea este acea forta de vanzare, fara de care nici cel mai competitiv produs nu poate reprezenta un succes pentru firma producatoare, deoarece in noile conditii impuse de secolul XXI, a produce este o tehnica, dar a vinde e o arta nelipsita, mai presus de rationamente stiintifice sau calcule matematice.
Literatura economica prezinta o vasta gama de instrumente si tehnici de promovare, unele dintre ele fiind clasice, altele fiind chiar foarte moderne, specifice acestui inceput de mileniu. Aceste noi tehnici, culminand cu promovarea prin intermediul internetului si vanzarea on-line, accentueaza si mai mult rolul promovarii, fiind puse acum la dispozitia celor care vor sa abordeze noi piete tinta, sau sa-si intensifice activitatea.
Extinderea pe scara larga a tehnicilor informatice si dezvoltarea cercetarii, a dus in prezent la un mare volum de informatii legate de produs, de utilizatori, de tehnica comunicarii, accentuand si mai mult complexitatea afacerilor.
Prezenta lucrare isi propune prezentarea principalelor instrumente si tehnici de promovare a exporturilor, evidentierea particularitatilor care le caracterizeaza, impreuna cu avantajele si utilitatea lor practica, pentru firmele care desfasoara activitati de export.
Promovarea este totodata unul dintre cele patru elemente ale marketingului, element de o importanta vitala in procesul de vanzare al produselor.
De aceea, lucrarea abordeaza si cateva notiuni de marketing, fiindca pentru a atinge obiectivele promovarii trebuie sa tinem cont de intregul program de marketing.
Startegia promovarii trebuie sa fie integrata in aceea a productiei si marketingului, fiindca niciodata o promovare, oricat de ingenios conceputa, nu va reusi sa suplineasca decat in foarte mica masura, deficientele produselor necorespunzatoare.
Deasemenea lucrarea prezinta rolul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara, in promovarea exporturilor romanesti, a mediului de afaceri local si a intereselor regionale, din zona de vest a Romaniei.
Activitatea deosebit de complexa a CCIAT, si varietatea serviciilor oferite membrilor, si firmelor in general, reprezinta un domeniu mai putin mediatizat, fiind astfel necunoscute multe din facilitatile si serviciile pe care CCIAT le ofera.
Lucrarea de fata isi propune si analizarea serviciilor CCIAT, alaturi de modul de organizare al Camerei de Comert, si prezentarea activitatii acestei organizatii in domeniul promovarii relatiilor economice internationale, precum si intreaga activitate a Camerei, desfasurata in interesul membrilor sai si al mediului local de afaceri, luata in ansamblu.
Implicarea CCIAT, alaturi de ...
GERALD ALBAUM - "INTERNATIONAL MARKETING AND EXPORT MANAGEMEN" - SECOND EDITION, EDITURA ADDISON, WESLEY PUBLISHING COMPANY, 1994
ROGER BENNETT - "INTERNATIONAL MARKETING" - EDITURA KOGAN PAGE LIMITED, 1995
F. BLOT, H. CHAILLOT - "LE COMMERCE INTERNATIONAL" - EDITURA TECHNIPLUS, 1992
JEAN BRILMAN - "GAGNER LA COMPETITION MONDIALE" - LES EDITIONS DORGANIZATION, PARIS, 1991
A. COMBES - LEBOURG - "MANAGEMENT DES OPERATIONS DE COMMERCE INTERNATIONAL" - EDITIONS ESKA, PARIS, 1995
J. C. DRAGAN - "PRACTICA PROSPECTARII PIETEI - TEHNICI DE CERCETARE IN MARKETING" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 1996
JAMES H. MYERS - "MARKETING" - EDITURA MC. GRAW - HILL INC. , 1986
IOAN POPA - "TRANZACTII COMERCIALE INTERNATIONALE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997
ALEXANDRU PUIU - "MANAGEMENT IN AFACERILE ECONOMICE INTERNATIONALE" - EDITURA INDEPENDENTA ECONOMICA, BUCURESTI, 1992
IOAN ROTARIU - "MANAGEMENTUL FINANCIAR - VALUTAR IN TRANZACTIILE ECONOMICE INTERNATIONALE" - EDITURA AMPHORA, TIMISOARA, 1995
IOAN ROTARIU - "MANAGEMENTUL TRANZACTIILOR ECONOMICE INTERNATIONALE SI STRATEGIA COMPETIVITATII" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2002
IOAN ROTARIU - "SISTEMUL ECONOMIEI MONDIALE SI MECANISMELE SALE DE FUNCTIONARE" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2001
ALAN M. RUGMAN - "INTERNATIONAL BUSINESS" - EDITURA MC. GRAW - HILL INC. , 1986
GHEORGHE RUSU - "PROMOVAREA EXPORTULUI ROMANESC - TEHNICI DE MARKETING INDUSTRIAL" - EDITURA SCRISUL ROMANESC, CRAIOVA, 1989
GRIGORE SILASI - "DIPLOMATIA COMUNITARA" - EDITURA FUNDATIEI PENTRU STUDII EUROPENE, CLUJ - NAPOCA, 2001
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.