Studiu privind modalități de promovare a relațiilor economice internaționale

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE PRIVIND PROMOVAREA EXPORTURILOR
2.1 CONCEPTUL DE PROMOVARE A EXPORTURILOR
2.2 PROMOVAREA SI MARKETINGUL
2.3 INSTRUMENTE SI TEHNICI DE PROMOVARE A EXPORTURILOR
2.3.1 RECLAMA PRIN MASS - MEDIA
2.3.2 VANZAREA PERSONALA
2.3.3 PROMOVAREA PRIN PUBLICITATE
2.3.4 RELATIILE PUBLICE SI FIRMA
2.3.5 TARGURI SI EXPOZITII INTERNATIONALE
2.3.6 CONFERINTE DE SPECIALITATE, SEMINARII, SAPTAMANI TEHNICE
2.3.7 CORESPONDENTA DIRECTA
2.3.8 PROMOVAREA PRIN SERVICE
2.3.9 PROMOVAREA PRIN CONSULTANTA
2.3.10 PROMOVAREA PRIN LEASING
2.3.11 PROMOVAREA PRIN CONTRAPARTIDA
2.3.12 PROMOVAREA STIMULENTA
3 ROLUL CAMERELOR DE COMERT IN PROMOVAREA EXPORTURILOR
3.1 CONSTITUIREA CAMEREI DE COMERT SI INDUSTRIE TIMISOARA
3.2 STRUCTURA CCIA TIMISOARA
3.3 ACTIVITATEA CCIA TIMISOARA
3.3.1 EXCELENTA PRIN MANAGEMENT PERFORMANT
3.3.2 PROFESIONALISM PRIN DEZVOLTAREA CONTINUA A RESURSELOR UMANE
3.3.3 MARKETING SI RELATII PRO - ACTIVE
3.3.4 SERVICII SI RESURSE PENTRU CRESTEREA COMPETITIVITATII FIRMELOR
3.3.5 MODERATOR PENTRU CREAREA UNUI MEDIU DE AFACERI MODERN
3.3.6 LOBBY IN FAVOAREA MEDIULUI DE AFACERI LOCAL
3.4 SERVICIILE OFERITE AGENTILOR ECONOMICI DE CATRE CCIAT
4 FORME SI MANIFESTARI EXPOZITIONALE INTERNE SI INTERNATIONALE
4.1 CONCEPTUL DE TARG
4.2 CONCEPTUL DE EXPOZITIE
4.3 CONCEPTUL DE SALON COMERCIAL SPECIALIZAT
5 ORGANIZAREA TARGURILOR SI EXPOZITIILOR INTERNATIONALE
5.1 ROLUL SI IMPORTANTA TARGURILOR SI EXPOZITIILOR INTERNE SI INTERNATIONALE IN PROMOVAREA COMERTULUI
5.2 SCOPUL PRINCIPAL AL ORGANIZARII SI PARTICIPARII LA MANIFESTARILE EXPOZITIONALE
5.3 STUDIU DE CAZ: DEVIZ POSTCALCUL PRIVIND PARTICIPAREA LA O MANIFESTARE EXPOZITIONALA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Comertul exterior, in sens concret, presupune stabilirea de relatii economice intre firme sau organizatii din tari diferite, in vederea vanzarii cumpararii de produse sau servicii.

Pentru prezentarea ofertei si stimularea cererii in scopul realizarii acestor schimburi, toate produsele, indiferent de natura lor, au in mod cert nevoie de promovare.

Promovarea este acea forta de vanzare, fara de care nici cel mai competitiv produs nu poate reprezenta un succes pentru firma producatoare, deoarece in noile conditii impuse de secolul XXI, a produce este o tehnica, dar a vinde e o arta nelipsita, mai presus de rationamente stiintifice sau calcule matematice.

Literatura economica prezinta o vasta gama de instrumente si tehnici de promovare, unele dintre ele fiind clasice, altele fiind chiar foarte moderne, specifice acestui inceput de mileniu. Aceste noi tehnici, culminand cu promovarea prin intermediul internetului si vanzarea on-line, accentueaza si mai mult rolul promovarii, fiind puse acum la dispozitia celor care vor sa abordeze noi piete tinta, sau sa-si intensifice activitatea.

Extinderea pe scara larga a tehnicilor informatice si dezvoltarea cercetarii, a dus in prezent la un mare volum de informatii legate de produs, de utilizatori, de tehnica comunicarii, accentuand si mai mult complexitatea afacerilor.

Prezenta lucrare isi propune prezentarea principalelor instrumente si tehnici de promovare a exporturilor, evidentierea particularitatilor care le caracterizeaza, impreuna cu avantajele si utilitatea lor practica, pentru firmele care desfasoara activitati de export.

Promovarea este totodata unul dintre cele patru elemente ale marketingului, element de o importanta vitala in procesul de vanzare al produselor.

De aceea, lucrarea abordeaza si cateva notiuni de marketing, fiindca pentru a atinge obiectivele promovarii trebuie sa tinem cont de intregul program de marketing.

Startegia promovarii trebuie sa fie integrata in aceea a productiei si marketingului, fiindca niciodata o promovare, oricat de ingenios conceputa, nu va reusi sa suplineasca decat in foarte mica masura, deficientele produselor necorespunzatoare.

Deasemenea lucrarea prezinta rolul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara, in promovarea exporturilor romanesti, a mediului de afaceri local si a intereselor regionale, din zona de vest a Romaniei.

Activitatea deosebit de complexa a CCIAT, si varietatea serviciilor oferite membrilor, si firmelor in general, reprezinta un domeniu mai putin mediatizat, fiind astfel necunoscute multe din facilitatile si serviciile pe care CCIAT le ofera.

Lucrarea de fata isi propune si analizarea serviciilor CCIAT, alaturi de modul de organizare al Camerei de Comert, si prezentarea activitatii acestei organizatii in domeniul promovarii relatiilor economice internationale, precum si intreaga activitate a Camerei, desfasurata in interesul membrilor sai si al mediului local de afaceri, luata in ansamblu.

Implicarea CCIAT, alaturi de ...

Bibliografie:

GERALD ALBAUM - "INTERNATIONAL MARKETING AND EXPORT MANAGEMEN" - SECOND EDITION, EDITURA ADDISON, WESLEY PUBLISHING COMPANY, 1994

ROGER BENNETT - "INTERNATIONAL MARKETING" - EDITURA KOGAN PAGE LIMITED, 1995

F. BLOT, H. CHAILLOT - "LE COMMERCE INTERNATIONAL" - EDITURA TECHNIPLUS, 1992

JEAN BRILMAN - "GAGNER LA COMPETITION MONDIALE" - LES EDITIONS DORGANIZATION, PARIS, 1991

A. COMBES - LEBOURG - "MANAGEMENT DES OPERATIONS DE COMMERCE INTERNATIONAL" - EDITIONS ESKA, PARIS, 1995

J. C. DRAGAN - "PRACTICA PROSPECTARII PIETEI - TEHNICI DE CERCETARE IN MARKETING" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 1996

JAMES H. MYERS - "MARKETING" - EDITURA MC. GRAW - HILL INC. , 1986

IOAN POPA - "TRANZACTII COMERCIALE INTERNATIONALE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

ALEXANDRU PUIU - "MANAGEMENT IN AFACERILE ECONOMICE INTERNATIONALE" - EDITURA INDEPENDENTA ECONOMICA, BUCURESTI, 1992

IOAN ROTARIU - "MANAGEMENTUL FINANCIAR - VALUTAR IN TRANZACTIILE ECONOMICE INTERNATIONALE" - EDITURA AMPHORA, TIMISOARA, 1995

IOAN ROTARIU - "MANAGEMENTUL TRANZACTIILOR ECONOMICE INTERNATIONALE SI STRATEGIA COMPETIVITATII" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2002

IOAN ROTARIU - "SISTEMUL ECONOMIEI MONDIALE SI MECANISMELE SALE DE FUNCTIONARE" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2001

ALAN M. RUGMAN - "INTERNATIONAL BUSINESS" - EDITURA MC. GRAW - HILL INC. , 1986

GHEORGHE RUSU - "PROMOVAREA EXPORTULUI ROMANESC - TEHNICI DE MARKETING INDUSTRIAL" - EDITURA SCRISUL ROMANESC, CRAIOVA, 1989

GRIGORE SILASI - "DIPLOMATIA COMUNITARA" - EDITURA FUNDATIEI PENTRU STUDII EUROPENE, CLUJ - NAPOCA, 2001

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind modalitati de promovare a relatiilor economice internationale
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
101 pagini
Imagini extrase:
64 imagini
Nr cuvinte:
37 484 cuvinte
Nr caractere:
202 586 caractere
Marime:
123.51KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Materie:
Economie
Sus!