Studiu privind importanța domeniului promovării produselor agroalimentare

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 PROMOVAREA - COMPONENTA DE BAZA A MIXULUI DE MARKETING
2.1 ROLUL COMUNICARII IN PROCESUL DE PROMOVARE AL PRODUSELOR
2.1.1 COMPONENTELE PROCESULUI DE COMUNICARE
2.1.2 OBIECTIVELE POLITICII DE COMUNICARE
2.2 STRUCTURA ACTIVITATII PROMOTIONALE
2.2.1 PUBLICITATEA SI SUPORTURILE EI
2.2.2 PROMOVAREA VANZARILOR
2.2.3 RELATIILE PUBLICE
2.2.4 VANZAREA PERSONALA
2.2.5 ALTE METODE DE PROMOVARE
3 PREZENTAREA GENERALA A S. C. XYZ S. R. L
3.1 PREZENTARE GENERALA A S. C. XYZ S. R. L
3.1.1 PREZENTAREA PRODUSELOR XYZ
3.1.2 STRUCTURA PRODUSELOR FIRMEI XYZ
3.2 MEDIUL DE MARKETING AL FIRMEI
3.2.1 MACROMEDIUL FIRMEI
3.2.2 MICROMEDIUL FIRMEI
3.3 PIATA FIRMEI
3.3.1 CEREREA SI OFERTA DE PRODUSE AGROALIMENTARE
3.3.2 IDENTIFICAREA PIETEI
3.4 SITUATIA ECONOMICO - FINANCIARA A S. C. XYZ S. R. L
3.4.1 NECESITATEA ANALIZEI ECONOMICO - FINANCIARE
3.4.2 ANALIZA PE BAZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE
4 POLITICA DE PROMOVARE ADOPTATA DE S. C. XYZ S. R. L
4.1 MISIUNE SI VALORI
4.1.1 REALIZAREA ANALIZEI SWOT
4.1.2 MIXUL DE MARKETING IN CADRUL POLITICII DE PROMOVARE
4.2 PUBLICITATEA REALIZATA DE S. C. XYZ S. R. L
4.3 PROMOVAREA VANZARILOR EFECTUATE DE S. C. XYZ S. R. L
5 PROGRAM DE MARKETING PRIVIND POLITICA DE PROMOVARE A S. C. XYZ S. R. L
5.1 ELABORAREA MIXULUI SI A BUGETULUI PROMOTIONAL
5.1.1 STABILIREA PIETEI TINTA SI A OBIECTIVELOR POLITICII DE PROMOVARE
5.1.2 CONCEPEREA MESAJULUI
5.1.3 SELECTAREA CANALELOR PROMOTIONALE
5.1.4 DETERMINAREA BUGETULUI PROMOTIONAL
5.1.5 STABILIREA MIXULUI PROMOTIONAL
5.1.6 EVALUAREA REZULTATELOR SI AJUSTAREA MIXULUI
5.2 PERSPECTIVELE DE IMBUNATATIRE A POLITICII DE PROMOVARE
6 CONCLUZII SI RECOMANDARI
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

In vederea derularii si dezvoltarii unei afaceri de success, orice intreprindere, indiferent de dimensiunile ei sau domeniul de activitate careia ii apartine, are nevoie de un departament de marketing care sa puna in aplicare politica de marketing, politica ce trebuie sa reflecte cele patru componete ale sale: politica de pret, politica de produs, politica de distributIe si politica de promovare.

Varietatea mare a formelor, metodelor, tehnicilor si mijloacelor de promovare aste un atu important al acestei componente a marketingului, dar in acelasi timp, impune luarea lor in considerare cu mult discernamant atunci cand se elaboreaza si se adopta o anumita polica de promovare de catre o agentie de publicitate sau de departamentul de marketing al unei firme.

MIXUL DE PROMOVARE reprezinta pincipalul instrument de comunicare cu consumatorii actuali si potentiali, de promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloacele de informare in masa (ziare, reviste, programe radio si TV) de catre o institutie sau un agent economic, indiferent de domeniul de activitate.

Intr-un astfel de context, in care totul pare sa se invarta in jurul ideii de promovare, alegerea temei de fata Fundamentarea economica a activitatii de promovare a produselor agroalimentare, ca subiect al tezei de licenta apare mai mult decat justificata.

Astfel, primul capitol (Promovarea componenta de baza a mixului de marketing) vizeaza aspecte cu caracter teoretic. In cadrul acestora am surprins elemente referitoare la: sitemul de comunicatie si rolul acesteia in procesul de promovare, obiectivele politicii de comunicare, structura activitatii promotionale.

Urmatoarele trei capitole cuprind studiul de caz la firma KAROMTEC Tecuci, studiu combinat cu aspecte teoretice: prezentarea generala a firmei, elemente legate de piata firmei, o analiza succinta a principalilor indicatori economico financiari ai firmei, politica de promovare adoptata de firma, elaborarea unui mix promotional si perspective de imbunatatire a politicii de promovare a firmei pe viitor.

Termenul de promovare isi are originea in cuvantul latinesc promovere care inseamna a misca inainte. Definitia cuprinsa in Dictionarul explicativ al limbii romane ne indica pentru cuvantul a promova urmatoarele sensuri: a ridica, a sustine, a sprijini facand sa progreseze, sa se dezvolte. Promovarea reprezinta acea parte a procesului de comunicatie al firmei prin care aceasta, folosind un ansamblu de metode si tehnici specifice (concretizate in activitati promotionale), incearca sa influenteze comportamentul clientilor sai actuali si potentiali in vederea obtinerii unor rezultate cat mai bune (profituri) pe o perioada mai lunga de timp.

Aceasta definire a complexului proces promotional incearca sa explice faptul ca numai anumite activitati de comunicare ale intreprinderii, realizate cu scopul clar de a modifica ceva in comportamentul clientilor potentiali (de regula, imbunatatirea imaginii firmei si a ...

Bibliografie:

AMEREIN, P. - "MANUAL DE MARKETING STRATEGIC SI OPERATIONAL" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2002

ANGHEL, D. - "MARKETINGUL INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII" - EDITURA ASE, BUCURESTI 2004

BRUHN, M. - "MARKETING - NOTIUNI DE BAZA PENTRU STUDIU SI PRACTICA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

CONSTANTIN, M. - "MARKETINGUL PRODUCTIEI AGROALIMENTARE" - EDITURA UNIVERSITARIA, CRAIOVA, 2002

DIACONESCU, M. - "MARKETING AGROALIMENTAR" - EDITURA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2005

"DICTIONARUL EXPLICATIV AL LIMBII ROMANE" - EDITURA ACADEMIEI ROMANE, 1984

GRADINARIU, M. , BUCATARU, D. , MIHAI, C. - "EVALUAREA INTREPRINDERILOR IN ECONOMIA DE PIATA" - EDITURA JUNIMEA, IASI 1997

ISFANESCU A. , ROBU, V. , HRISTEA A. M. , VASILESCU C. - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2002

KOTLER, PH. , SAUDERS, J. , ARMSTRONG, G. , WONG VERONICA - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1999

MANOLE, V. - "AGROMARKETING" - EDITIA A II A, EDITURA ASE, BUCURESTI, 2003

MUNTEANU, V. - "BAZELE MARKETINGULUI" - EDITURA GRAPHIX, IASI, 1992

OLARU, S. - "MARKETING. TEORII SI APLICATII" - EDITURA LUMINA LEX, BUCURESTI, 2006

PEKAR, V. - "MARKETING AGROALIMENTAR" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 1997

PEKAR, V. , TALMACIU, M. , MIHAI, C. - "MARKETING. PROBLEME SI STUDII DE CAZ" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 1997

PEKAR, V. , TALMACIU, M. - "STRATEGII DE MARKETING AGROALIMENTAR" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2006

PETRESCU, S. - "DIAGNOSTIC ECONOMIC - FINANCIAR" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2004

TALMACIU, M. - "MERCEOLOGIA PRODUSELOR AGROALIMENTARE" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 2005

TOFAN, A. - "ORGANIZAREA UNITATILOR AGRICOLE" - EDITURA ECO ART, SEDCOM LIBRIS, IASI, 1995

TOFAN, A. , MIHAI, C. , BUCATARU, D. - "GESTIUNEA INVESTITIILOR AGROALIMENTARE" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 1997

BORZA, M. - "INITIEREA SI ADMINISTRAREA AFACERILOR IN DOMENIUL AGROALIMENTAR" - ANUL UNIVERSITAR 2006 - 2007

MIHAI, C. , BORZA M. - "DIAGNOSTICUL SI EVALUAREA INTREPRINDERII" - ANUL UNIVERSITAR 2006 - 2007

PEKAR, V. - "ECONOMIE AGROALIMENTARA" - ANUL UNIVERSITAR 2005 - 2006

PEKAR, V. , TALMACIU, M. - "AGROMARKETING" - ANUL UNIVERSITAR 2005 - 2006

BADESCU, M. L. , BADESCU, C. - "MEZELURI - CALITATEA BATE PRETUL" - REVISTA PIATA, NR. 24, OCTOMBRIE 2006

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind importanta domeniului promovarii produselor agroalimentare
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
72 pagini
Imagini extrase:
72 imagini
Nr cuvinte:
23 538 cuvinte
Nr caractere:
129 793 caractere
Marime:
133.45KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Iasi
Specializare:
Economie agroalimentara
Materie:
Economie
Sus!