Studiu de caz privind strategia de modernizare a unei stații de distribuție carburanți

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE: IMPORTANTA ADOPTARII UNEI STRATEGII DE MODERNIZARE A STATIILOR DE DISTRIBUTIE CARBURANTI PENTRU CRESTEREA PERFORMANTELOR ECONOMICO - FINANCIARE ALE SUCURSALEI XYZ. . PAG. 6
2 DEFINIREA CONCEPTULUI DE STRATEGIE
2.1 DEFINITIE
2.2 COMPONENTELE STRATEGIEI
2.2.1 MISIUNEA FIRMEI
2.2.2 OBIECTIVELE FUNDAMENTALE
2.2.3 OPTIUNILE STRATEGICE
2.2.4 RESURSELE
2.2.5 TERMENELE
2.2.6 AVANTAJUL COMPETITIV
2.3 METODOLOGIA DE ELABORARE SI FUNDAMENTARE A STRATEGIEI
2.3.1 ABORDARI METODOLOGICE
2.3.2 FUNDAMENTAREA STRATEGIEI
2.3.3 ELABORAREA STRATEGIEI
2.3.4 IMPLEMENTAREA STRATEGIEI
2.4 CONCEPTUL DE MODERNIZARE
2.4.1 ELEMENTE DEFINITORII IN ACTIUNEA DE MODERNIZARE
2.4.2 ORGANIZAREA EFICIENTA SI ORDONAREA FLUXULUI TEHNOLOGIC DE REALIZARE A MODERNIZARILOR
2.5 STRATEGII DE MODERNIZARE SI RESTRUCTURARE
3 PREZENTAREA GENERALA A SUCURSALEI XYZ BUCURESTI
3.1 SCURT ISTORIC
3.2 DATE GENERALE
3.3 OBIECTUL DE ACTIVITATE
3.4 STRUCTURA ORGANIZATORICA
3.4.1 COMPARTIMENTELE FUNCTIONALE DIN SEDIUL SUCURSALEI XYZ
3.4.2 NORMATIVE DE STRUCTURA LA SUCURSALA XYZ
3.5 EVOLUTIA NUMARULUI SI STRUCTURII DE PERSONAL IN PERIOADA 1995 - 1998
3.6 PIATA PRODUSELOR PETROLIERE
3.6.1 SORTIMENTELE DE PRODUSE PETROLIERE DISTRIBUITE DE SUCURSALA XYZ IN ANUL 1998
3.6.2 PRINCIPALII BENEFICIARI AI PRODUSELOR PETROLIERE
3.6.3 PRINCIPALII FURNIZORI AI SUCURSALEI XYZ
3.6.4 CAPACITATILE DE DEPOZITARE ALE SUCURSALEI XYZ
3.7 CRITERII DE CLASIFICARE A STATIILOR DE DISTRIBUTIE ALE SUCURSALEI XYZ
3.7.1 INDICELE DE PARTICIPARE A STATIEI LA VENITURILE TOTALE DIN VANZARI PRIN STATII IN ANUL 1998
3.7.2 INDICELE DE VALORIFICARE A DOTARII TEHNICE
3.7.3 INDICELE DE VALORIFICARE A FORTEI DE MUNCA
3.7.4 INDICELE DE VALORIFICARE A TERENULUI
3.7.5 PONDEREA CHELTUIELILOR FIXE DE EXPLOATARE IN VALOAREA VENITURILOR DIN VANZAREA MARFURILOR
3.7.6 CLASIFICAREA STATIILOR DUPA ESTIMATORUL GLOBAL CALCULAT PE BAZA CRITERIILOR 2. 7. 1. - 2. 7. 5.
3.8 SISTEMUL ACTUAL DE APROVIZIONARE AL STATIILOR - ORGANIZAREA TRANSPORTULUI PRODUSELOR PETROLIERE
3.9 LOCUL OCUPAT DE RETEAUA DE STATII IN SISTEMUL DE ORGANIZARE AL SUCURSALEI XYZ
3.10 EVOLUTIA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO - FINANCIARI AI SUCURSALEI XYZ
3.10.1 ANALIZA VENITURILOR LA SUCURSALA XYZ
3.10.2 ANALIZA CIFREI DE AFACERE
3.10.3 SINTETIZAREA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO - FINANCIARI
4 ANALIZA DIAGNOSTIC A SUCURSALEI XYZ
4.1 RETEAUA DE DISTRIBUTIE PENTRU POPULATIE, REPARTIZAREA TERITORIALA SI PROFILUL ACESTEIA
4.2 CONTRIBUTIA RETELEI DE STATII DE DISTRIBUTIE ALE SUCURSALEI LA REZULTATELE SUCURSALEI XYZ BUCURESTI
4.3 POZITIA PE PIATA A AGENTULUI ECONOMIC - IMPACTUL CARACTERULUI CONCURENTIAL AL PIETEI. ASUPRA PROZITIEI PE PIATA A SUCURSALEI XYZ
4.4 RELEVAREA CAUZALA A PUNCTELOR FORTE SI A PUNCTELOR SLABE
4.5 PUTEREA INTERNA GLOBALA A SUCURSALEI - CAPACITATEA DE RASPUNS A FIRMEI LA CERINTELE MEDIULUI
4.6 RECOMANDARI PENTRU ADAPTAREA LA CERINTELE PIETEI A RETELEI DE DISTRIBUTIE PRIN STATII A PRODUSELOR PETROLIERE
4.6.1 OPTIMIZAREA ORGANIZARII SISTEMULUI DE STATII
4.6.2 OPTIMIZAREA SISTEMULUI DE APROVIZIONARE A STATIILOR
4.6.3 RECRUTAREA SI PERFECTIONAREA PERSONALULUI STATIILOR DE DISTRIBUTIE
4.6.4 IMBUNATATIREA SI DIVERSIFICAREA SERVICIILOR IN STATIILE DE DISTRIBUTIE A PRODUSELOR PETROLIERE
5 FUNDAMENTAREA STRATEGIEI DE MODERNIZARE A STATIILOR DE DISTRIBUTIE A PRODUSELOR PETROLIERE LA SUCURSALA XYZ
5.1 DEFINIREA OBIECTIVELOR
5.2 CERCETAREA SOLUTIILOR CARE PERMIT ATINGEREA OBIECTIVELOR
5.3 SELECTAREA VARIANTEI DE PLAN DE MODERNIZARE
5.4 LANSAREA PLANULUI DE MODERNIZARE
5.5 DEFINIREA SCENARIULUI DE PUNERE IN APLICAREA ACTIUNII DE MODERNIZARE SI DE URMARIRE A REALIZARII LUI
6 PROIECT DE MODERNIZARE A UNEI STATII. DE DISTRIBUTIE A PRODUSELOR PETROLIERE LICHIDE - STATIA XYZ BUCURESTI - COLENTINA
6.1 PREZENTAREA STATIEI BUCURESTI - COLENTINA
6.2 TEMA DE PROIECTARE PRIVIND MODERNIZAREA. STATIEI XYZ BUCURESTI - COLENTINA
6.3 STUDIUL FINANCIAR DE FUNDAMENTARE A PLANULUI DE MODERNIZARE
7 INFLUENTA MASURILOR DE MODERNIZARE ASUPRA INDICATORILOR ECONOMICO - FINANCIARI
7.1 INFLUENTA MASURILOR DE MODERNIZARE ASUPRA INDICATORILOR ECONOMICO - FINANCIARI AI STATIEI DE DISTRIBUTIE BUCURESTI - COLENTINA
7.2 INFLUENTA MASURILOR DE MODERNIZARE ASUPRA INDICATORILOR ECONOMICO - FINANCIARI AI SUCURSALEI XYZ
8 CONCLUZII
9 BIBLIOGRAFIE
10 ANEXE

Extras din licența:

Piata produselor petroliere reflecta in mod si raport direct evolutia generala a mediului economic din care face parte, si reactioneaza prompt la dinamica principalilor factori si de fapt, clienti, care o solicita si o influenteaza: activitatea economica in ansamblu si populatia.

Dezvoltarea economica generala cuprinde si determina si evolutia ascendenta a ramurii transporturi, iar componenta transporturilor rutiere este principalul element macroeconomic care imprima directia de evolutie a statiilor de distributie carburanti, in special pentru obiectivele situate in afara localitatilor, pe principalele trasee de transport rutier.

Ponderea mare a autovehiculelor in totalul parcului auto leaga insa aceasta activitate de desfacere carburanti, in mod determinant de numarul acestora si de puterea de cumparare a populatiei.

In Romania, piata produselor petroliere poate fi abordata ca element de studiu abia dupa anul 1990 si, mai precis dupa 1992, cand a devenit in fapt, un domeniu in care au inceput sa actioneze legile specifice unei piete deschise, concurentiale.

In legatura cu factorii care determina evolutia acestei piete, se pot enunta urmatoarele observatii: desi activitatea industriala a inregistrat regrese semnificative, dezvoltarea sectorului privat, respectiv constituirea a numeroase societati mici si mijlocii, a determinat cresterea semnificativa a parcului de autovehicule de toate categoriile, toate cu un regim de activitate ridicat.

facilitatile acordate in perioada 1992-1994 pentru introducerea in tara a autovehiculelor second hand, o alternativa mai mult decat acceptabila calitativ si financiar la oferta interna, a constituit o alta cauza a sporirii parcului auto.

diminuarea puterii de cumparare a populatiei a constituit un factor de franare a cresterii consumului de produse petroliere, dar nu a putut devansa cresterea parcului auto.

factorii de miscare: deplasari sezoniere de vacanta, turismul, situatia drumurilor nu s-au inscris in categoria elementelor de crestere, dar au fost in acelasi fel acoperiti de cresterea parcului auto.

cresterea costurilor pentru deplasarile auto nu au influentat determinant traficul in masura in care cresterile pentru solutii alternative: avion, tren, au crescut, cel putin in egala masura.

Consecinta directa a dezvoltarii si evolutiei pietei produselor petroliere o constituie adaptarea retelei de statii de distributie la cerintele acestei piete.

2. Consideratii generale cu privire la oportunitatea elaborarii strategiei de modernizare a statiilor de distributie a produselor petroliere la Sucursala Competrol Bucuresti.

Sucursala COMPETROL lucreaza pe piata de consum a produselor petroliere din Municipiul Bucuresti si Sectorul Agricol Ilfov, in conformitate cu perfectionarea realizata in perioada functionarii Centralei PECO si care, in general, a fost respectata de societatile teritoriale, cu capital majoritar de stat, din sistemul PECO.

Sucursala COMPETROL a fost si continua sa fie operatorul economic cu cea ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind strategia de modernizare a unei statii de distributie carburanti
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2000
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
156 pagini
Imagini extrase:
138 imagini
Nr cuvinte:
30 286 cuvinte
Nr caractere:
206 724 caractere
Marime:
160.10KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!